4_5843879768776247784.mp3
8.42M
✏صد بار اگر توبه شکستی
🎤پویانفر
ماه_رمضان
*
هدایت شده از محمدحسین شهبازی
#کلام_بزرگان
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
👌 عقل را جدی و جدی و جدی بگیرید!
💡 چه طور شما قرآن را دو دستی و با احترام میگیرید؟ چه طور وقتی حرم حضرت معصومه میروید، عقبعقب برمیگردید تا پشتتان به ضریح نباشد؟ این عقل خودتان را هم جدی بگیرید. وقتی فهمیدید چیزی بد است، سرسری نگیریدش. اگر عادت کردید به متابعت عقل، آن وقت یک استادی مثل آقای بهجت گیرتان میآید و دستتان را میگیرد. دنبال پیدا کردن امثال آقای بهجت، نرو. فایده ندارد. در عوض این عقلی که خدا به تو داده را جدی بگیر.
💡اینهایی که زیاد استخاره میکنند، [عقلشان ضعیف میشود]. به عقلت رجوع کن! خودت میتوانی فکر کنی، اما به جای فکر کردن، استخاره میکنی! به جای مشورت کردن، استخاره میکنی! خدا استخاره را داده برای تعطیل فکر و مشورت؟! برای اینکه با خودت بگویی: «من که میتوانم استخاره کنم، چرا مشورت کنم»؟!! مثلاً میخواهد زن بگیرد؛ بدون مشورت، استخاره میکند! خب همین، کار دستش میدهد.
اگر عقل تو، دست تو را نگیرد و به امام زمان عجّل الله فرجه نرساند، هیچ عالِمی نمیتواند این کار را برای تو بکند. واسطه بین تو و امام زمان، این عقل تو است.
البته از عقل نپرس چرا نماز ظهر چهار رکعت است. چرا صبح دو رکعت است؟ چرا رکوع؟ چرا سجود؟ عقل میگوید به من چه؟! من برای این کار [تبیین فروعات دین که تعبّدی است] نیامدم.
💡در دوستانت هر کسی که دیدی متابعتش نسبت به عقلش بیشتر است، دوستیات را با او تداوم بده. بیشتر کن. فاصلهات با هر کدام از دوستهایت به اندازه فاصله آنها با عقلشان باشد.
💡 خیلی عقل را جدی بگیرید. عقل را جدی بگیرید. عقل را جدی بگیرید.
#Sahebe Keshvare Ma_F.mp3
9.13M
📼 نماهنگ انقلابی
« ای صاحب کشور ما»
🎙 جواد کنعانی
🎧استدیو پلاک ۸
🌳 سیزده به درِ تورم سیاسی
♻️ از برکات عید نو شدن و تغییر طبیعت است، تغییری که جا دارد در گرایش های سیاسی هم لحاظ شود، مثلا نگرشمان را نسبت به لیبرال ها که بانی وضعیت موجود کشورند عوض کنیم، جا دارد یک سیزده به در سیاسی رقم زده و تفکر لیبرال های اصلاح طلبی که دهه ها دنبال کاشت بذر نا امیدی در دل جوانان بودند را کند و کنار انداخت و ذهن را از لوس تزویرهایشان پاک کرد.
🔅 یک نمونه از هجمه های رسانه ای اصلاح طلب ها و لیبرال های وطنی را در وقایع چند وقت پیش اکران می توان بررسی کرد؛ زمانی که این جماعت برای چشم آبی های اکراینی و زلنسکی دلقک، سینه چاک می دادند و شب و روز، نظام و مسئولان را متهم می کردند که موضع گرفته و طرف زلنسکی را بگیرید، اما همان ها دست آمریکا و طراحی جنگی او را پوشانده و آدرس غلط نشان می دادند.
🚸این جماعت لیبرال مسلک، با جنگ شناختیِ رسانه ای، سیاست های نیابتی امریکا را در رسانه های کشور پیاده می کردند.
🔰 رهبر معظم انقلاب فرمودند:
🔺 ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً رد می کنیم.به دروغ ادّعا کردند که ایران در جنگ اوکراین مشارکت دارد؛ ابداً چنین چیزی نیست؛ ما هیچ مشارکتی نداریم. #جنگ_اوکراین را #آمریکا در واقع راه انداخت؛ برای گسترش ناتو به سمت شرق مقدّمات این جنگ را در واقع آمریکا به وجود آورد. الان هم بیشترین سود را از جنگ اوکراین آمریکا میبرد. ۱۴۰۲/۱/۱.
✍ #میثم_میرطاهری
✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
بصیرت ظهور
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «#آیات_المهدی ٢»
روز شنبه، ١۴٠٢/٠١/٠۵
✍️ مناسبت روز: در سومین روز ماه مبارک رمضان قرار داریم و انشاالله امروز نیز به تفسیر کوتاه یک آیه از «آیات المهدی» که مفسرین با بهرهگیری از روایات تفسیری و تبیینی اهلبیت (ع)، آن را ناظر به موضوع مهدویت دانستهاند، میپردازیم؛
یکی دیگر از «آیاتالمهدی» در قرآن کریم، «آیه سوم سوره مبارکه بقره» است، که در وصف «متقین» چنین میفرماید: «الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُون»: «(متقین کسانی هستند) که به غیب ایمان دارند و نماز بپا داشته و از آنچه روزیشان کردهایم، انفاق میکنند»
خداوند متعال در این آیه، اولین و مهمترین شاخصهی متقین را «ایمان به غیب» بیان نموده است؛
«غیب» در لغت به معنای «نادیدنی و پنهان» است، یعنی چیزی که وجود دارد ولی با چشم آدمی دیده نمیشود؛
ایمان به غیب، اساسیترین اصل در جهانبینی اسلامی است، چراکه اصلیترین بنیانهای اعتقادی در اسلام و تمامی ادیان الهی بر اساس ایمان به غیب طراحی گردیده؛ اصولی همچون «توحید» که ایمان به خدای نادیدنی است؛ و یا «معاد» که ایمان به سرای ناپیدای آخرت است؛ و بالاخره «نبوت و امامت» در دوران غیبت حجتهای الهی؛ چنانچه بسیاری از انبیاء الهی، مدتی از دوران نبوت خود را در غیبت، و مخفی از چشم مردم سپری نمودهاند، پیامبرانی همچون حضرت عیسی، موسی، نوح، یوسف، صالح، شعیب، الیاس (ع) و...؛ و همچنین پس از بعثت خاتمالانبیاء (ص) نیز دوران ظهور اهلبیت عصمت و طهارت (ع) تنها حدود ٢۵٠ سال بوده، ولی دوران غیبت امام عصر (عج)، تا کنون بیش از هزار و صد و هشتاد و چند سال به طول انجامیده است؛
لذا طبق آیه «الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ...» مهمترین شاخص افراد متقی و پرهیزکار، ایمان به غیب است و طبق روایات متعدد یکی از مصادیق مهم «غیب»، باور داشتن به وجود امام و حجت حیّ غایب از نظر است؛
چنانچه از امام صادق(ع) دربارهٔ آیات اول تا سوم سوره بقره سؤال کردند و حضرت در جواب فرمودند: «مقصود از "متَّقین" در این آیات، شیعیان حضرت علی (ع)، و مقصود از «غَیْب»، حضرت قائم (عج) است...» (تفسیر اهل بیت، ج۶، ص۴۴۰؛ تفسیر البرهان ذیل آیه ٢٠ یونس؛ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۲۴)
همچنین حضرت در روایت دیگری فرمودند: «منظور از ایمانآورندگان به غیب، کسانی است که به حقّانیّت قیام قائم (عج) اقرار دارند» (تفسیر نورالثقلین، ذیل آیه مذکور؛ کمال الدین، ج۱، ص۱۷)
امام باقر (ع) نیز فرمودند: «منظور از غیب، زندهشدن پس از مرگ و روز رستاخیز، و قیام حضرت قائم (عج) و رجعت است» (تفسیر اهلبیت، ج۱، ص۱۱۸، بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۵۱)
✍️ نکته مهم دیگر در این زمینه، این است که مسلماً ایمان به امام غایب، بسیار سختتر از ایمان به امام ظاهر است و نیاز به ایمان و اعتقاد بسیار بالاتر دارد، لذا در روایات متعدد، برای ایمان آورندگان به امام غایب، بشارت جایگاه و پاداش عظیم داده شده است؛
چنانچه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «براى قائم ما غيبتى است كه مدّتش طولانى است...؛ بدانيد هر كه در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت ( و منحرف) نشود، او در روز قيامت با من و در مرتبهی من است» (کمال الدین، ج١، ص٣٠٣)
حضرت سجاد (ع) نیز فرمودند: «مردمی که زمان غيبت مهدی (عج)، معتقد به امامت او، و منتظر ظهور او هستند، از مردم هر زمان دیگر برترند؛ زيرا خداى تعالى، عقل و فهم و معرفتى به آنها عطاء فرموده كه «غيبت» نزد آنان به منزله مشاهده (امام) است» (کمالالدین، ج١،ص٣٢٠)
همچنین حضرت در حدیث دیگری فرمودند: «هركه در زمان غيبت قائم ما، بر موالات و دوستى ما ثابت بماند، خداوند پاداش هزار شهيد، مانند شهيدان بدر و اُحد به او عطاء میكند» (بحارالأنوار، ج۵٢، ص١٢۵)
✍️ در پایان سخن امروز به چند نکته تربیتی درباره آیه فوقالذکر اشاره مینمائیم:
1️⃣ هدایت و ایمان واقعی بشر، مشروط به اعتقاد داشتن به غیب و امام غایب از نظر است؛
2️⃣ ایمان به معنای بینشی است که به گرایش و عمل منجر میشود؛ پس ایمان واقعی به امام غائب، باید انسان را به سوی معرفت، محبت و اطاعت از امام هدایت نماید؛
3️⃣ ایمان به امام غایب (ع) منبع قدرت و امید است، چراکه انسان میداند حجت حیّ الهی وجود دارد و از احوالات او با خبر است و بالاخره ظهور خواهد کرد؛
4️⃣ اگر بخواهیم در دنیا دچار ظواهر فریبنده و تجملات نشویم باید تلاش کنیم که راهکارهای ایمان به غیب را در خودمان و دیگران تقویت نماییم و امام غایب از نظر را همیشه شاهد و ناظر بر اعمالمان بدانیم؛ چنانچه در دعای روز جمعه میخوانیم: «السلام علیک یا عینالله فی خلقه».
*
.
گاهی #خدا را صدا بزن
بی آنکه بخواهی از او گله کنی
گاهی خدا را بخاطر بودنش
صدا بزن ....
🌈✨🌸•••
#خدایا_شکرت