eitaa logo
🇮🇷لبیک یا امام خامنه ای همان لبیک یا امام حسین ع است 🇮🇷
527 دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
43.8هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در آستانه حماسه ۹دی روایت جانباز مدافع حرم از خیانت‌های فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی🤮(فرزندان سکته کرده در مستراح استخر فرح هرزه ، راستی اونجا ، تو کاخ اونا، چیکار میکرده؟؟؟😳😳 ) در فتنه ۸۸: 🔰دیدم که مهدی هاشمی رفسنجانی🤮 به فتنه‌گران تراول می‌داد ...
🍊الـهی 🍃درخت زندگیتون 🍊هـمیشه 🍃پـر بـار زیبـا وشاداب باشه 🍊لطف خـــدا 🍃شـامل حـالتـون باشـه 🍊در هـمه جـا و هـمه وقـت 💐💐
تنها "غرور" است که "انسانیت" را به باد میدهد ما از "مشتی خاکیم" و به آن برمیگردیم.... تا میتوانی "دستی بگیر" که وقتی خاک شدی "خاکی پاک باشی" و دستی تو را مشت کند و پای درختی بریزد.. 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انشاالله تعالی بانمازشب ودعای فرجه مهدی فاطمه الزهرا سلام الله علیها 🌸 ودعای پیروزی جبهه مقاومت ویاد شهدا وامام شهدا و والدین وحق داران التماس دعا مخصوص داریم🌷با ذکر صلوات بر محمد وال محمد 🌺🌺🌺🌺🌺 شب خوش 🌼
🔴 اگه ضامن شخصی شدی و اقساطش رو پرداخت نکرده،این پست برای شماست ┄┅┅┅❅ 🇮🇷 ❅┅┅┅┄
ختم صلوات 😍 درگروهمون با کسب اجازه ازآقا صاحب الزمان عج سفره ی صلوات پهن میکنیم به نیت 👇👇👇 🔴سلامتی وفرج آقا صاحب الزمان عج 🟡حاجت روایی عزیزان 🟣شفای تمامی بیماران 🔵شادی روح اموات شرکت کنندها 🟢خوشبختی وعاقبت به خیری شمادوست عزیزم 🤲 اللهم صل علی محمد و آل محمد🙏🌷 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم »»» آیه ی روز : ** إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَىَ وَيَنْهَىَ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ نحل - ٩٠ خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزدیکان فرمان می‌دهد؛ و از فحشا و منکر و ستم، نهی می‌کند؛ خداوند به شما اندرز می‌دهد، شاید متذکّر شوید! ** نکته ها: این آیه منشور جهانى اسلام است كه امام باقرعلیه السلام آنرا در خطبه هاى نماز جمعه مى خواندند. و به گفته فیض كاشانى در تفسیر صافى؛ اگر در قرآن همین یك آیه بود، كافى بود كه بگوییم: قرآن، «تبیان كلّ شى» است، اوامر و نواهى این آیه در همه ادیان بوده و هرگز نسخ نشده است. ولیدبن مغیره، چنان جذب این آیه شد كه گفت: شیرینى، زیبایى، محتواى آن، چنان است كه نمى تواند كلام بشر باشد.(68) و عثمان بن مظعون مى گوید با شنیدن این آیه، اسلام به عمق جانم نفوذ كرد و به دلم نشست. «عَدل» درباره چیزى است كه تساوى آن با بصیرت درك شود و «عِدل» در مورد چیزى است كه تساوى آن با حسّ درك شود. «عَدل» مساوات در جزاء است ولى «احسان» زیاد كردن پاداش است.(69) «عَدل» دورى از افراط و تفریط است كه هم در عقاید مطرح است و هم در رفتار شخصى و جامعه و سفارش این آیه هم به فرد است و هم به حكومت ها. «عَدل» در نظام آفرینش، رمز پایدارى آن است. «بالعدل قامت السموات والارض» و در نظام تشریع سرلوحه ى دعوت همه انبیاست. «احسان» كلمه ى مباركى است كه شامل خدمات مالى، فكرى، فرهنگى، عاطفى، مى شود. و«فحشا» به گناهى گفته مى شود كه بزرگ و رسوا باشد و «منكر» به كارى گویند كه عقل و فطرت و شرع آن را انكار كند. به گفته تفسیر فى ظلال، هرگاه طاغوت ها با تبلیغات فاسد، زشتى گناه را در دیده ى مردم اندك و حسّاسیّت مردم را نسبت به گناه كم كنند، ملاك معروف و منكر، شرع خواهد بود. ----- 68) تفسیر كبیر. 69) مفردات راغب. ** پیام ها: - آیا خداوندى كه انسان ها را به عدل و احسان دعوت مى كند، مى شود كه خود عادل نباشد! «ان اللَّه یأمر بالعدل و الاحسان» - عدل واحسان در كنار هم جاذبه دارد، وگرنه مقرّرات خشك، دلها را التیام نمى دهد. «یأمر بالعدل و الاحسان» (عدل، مقدار واجب واحسان، مقدار مستحبّ است) - اوّلین آمر به معروف وناهى از منكر، خود خداوندست. «انّ اللَّه یأمر ... و ینهى» - در احسان، رسیدگى به بستگان و صله رحم اولویّت دارد. «الاحسان و ایتاء ذى القربى» - امر به معروف، بر نهى از منكر مقدّم است و عدل، بر احسان. «یأمر بالعدل و الاحسان ... و ینهى» - امر به معروف و نهى از منكر باید در فضاى صفا و محبّت و در قالب موعظه و خیرخواهى باشد. «یأمر ... ینهى ...یعظكم» - آمرین به معروف نباید از مردم انتظار پذیرش صددرصد داشته باشند. «لعلّكم تذكّرون» - مردم فطرتاً به عدل واحسان گرایش دارند واز فحشا ومنكر متنفرّند، لیكن وسوسه ها و غرایز موجب غفلت او مى باشند كه باید با تذكّر آنان را متذكّر نمود. «لعلّكم تذكّرون» - در نهى از منكر باید ابتدا گناهان رسوا را جلوگیرى كرد، همان گونه كه در امر به معروف باید ابتدا به واجبات سفارش كرد. «یأمر بالعدل ... ینهى عن الفحشاء» - سفارش به عدل و نهى از فحشا، سنّت ابدى خداوند است. «یأمر ... ینهى ... یعظكم» (فعل مضارع نشانه استمرار است)