eitaa logo
خوبان
652 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
11هزار ویدیو
34 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
366.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃بعضی انسان‌ها دنیارو "زیباتر" می‌کنند! 🔻اونایی که: 🟢🍃"به دوست خود یادآوری می‌کنند" که همیشه عزیزند! ⚪️🍃اونایی که غم هیچ‌کس را تاب نمی‌آورند 🔺تو را به خاطر خودت‌‌ می‌خواهند 🌹🍃"انسان‌هایی‌که هیچ‌وقت" 🔺منفعت رو، دلیل "دوستی تصور نکرده‌اند 🌷سلام، صبح به خیر و عافیت🌷 💚روز شنبتون ســـــرشــار از لطف خداوند تبارک و تعالی💚 https://eitaa.com/khoban72
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀معجزه علمی قرآن کریم/ دو دریا که هرگز بهم نمی پیوندند! 🌹🍃١۴٠٠سال پیش در قرآن کریم به موضوع عدم برخورد آب دو دریا اشاره شده است و همین یک موضوع برای اثبات الهی و آسمانی بودن قرآن کافیست. کسانی که مدعی هستند قرآن کریم توسط حضرت محمد صلی الله علیه وآله و پیروانش نوشته شده است باید به این پی ببرند که ایشان چنین چیزی را دیده بودند 🔺که درموردش اظهار نظر کنند؟! 🟢🍃قرآن کریم ۱۴قرن پیش از چیزی پرده برداشته است در حالی که اقیانوس شناسان به تازگی در قرن اخیر کشف کردند که وقتی این دو دریا به هم می‌رسند 🔺با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند. ⚪️🍃این پدیده در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و همچنین دریای بالتیک و دریای شمالی دیده می‌شود و به دلایلی مانند دما، میزان شوری و شیرینی 🔺به یکدیگر برخورد نمی‌کنند. 🔴🍃سوره فرقان آیه۵۳: و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور است 🔺ومیان آندو حریمی استوار قرار داد. 🌷🌷آیه ۱۹ و ٢٠الرحمن: دو دریای مختلف را در کنارهم قرار داد، در حالی که باهم تماس دارند. اما در میان آن دو حایلی است 🔺که یکی بر دیگری غلبه نمی‌کند. 📚آیه ۶١نمل: و ميان دو دريا مانعى قرار داد https://eitaa.com/khoban72
🌸🌿🟢🌸🌿🟢┄✦💚✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦💚✦┄ 🌸🌿اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌸🌿 صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🌿 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ🌸🌿 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🌿 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🌿 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🌿 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🌿 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌸🌿 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 🔻🔻🔻
🌸🌿 الهی 💚🌿 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 🌸🌿 یا عالیُ بِحَقِّ علی 🌸🌿 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 💚🌿 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🌸🌿 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 🌸🌿عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان 🌸🌿🟢🌸🌿🟢 https://eitaa.com/khoban72
🌸🍃ذکر روز شنبه 100 مرتبه یا رب العالمین🌸🍃 https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴 📌 سوره توبه (برائت) آيه 29 📌 📌29- قَتِلُواْ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْأَخِرِ وَلَايُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَبَ حَتَّى‏ يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَغِرُونَ‏ 💢با كسانى از اهل كتاب (یهود، نصارى، مجوس، صابئین،) كه به خدا و روز قیامت ایمان نمى آورند و آنچه را خدا و رسولش حرام كرده اند، حرام نمى شمرند و به دین حقّ گردن نمى نهند بجنگید، تا با خوارى و ذلّت، به دست خود جزیه بپردازند. 🌹نکته ها: 🟢🍃در آیات قبل، سخن از پلید بودن مشركان و نبرد با آنان بود، در این آیه شیوه ى برخورد با اهل كتاب را بیان مى كند كه یكى از دو راه در پیش آنان است: 🔺جنگ، یا پرداختِ جزیه. ⚪️🍃همان گونه كه مسلمانان با پرداخت خمس و زكات، به دولت اسلامى كمك مى كنند و از مزایاى امنیّت و خدمات بهره مند مى شوند، اهل كتاب نیز با پرداخت مبلغى به نام جِزیه، بودجه اى را كه صرف آنها مى شود، 🔺تا حدّى تأمین مى كنند. 🔴🍃مقدار جزیه را نیز رهبر مسلمین تعیین مى كند. البتّه باید به اندازه اى باشد كه پرداخت آن براى اهل كتاب سنگین باشد. 🔺«وهم صاغرون» 🌹🍃امام صادق علیه السلام فرمود: اگر مقدار جزیه كم باشد، در پرداخت تفاوتى در روحیّه ى آنان حاصل نشده 🔺و احساس حقارت نمى كنند. [37] 🔻🔻🔻
♨️با اینكه اهل كتاب، به خدا و قیامت ایمان دارند، ولى در آیه آنان را نسبت به خدا و قیامت بى ایمان معرّفى كرده است، زیرا قرآن، كسانى را كه به بخشى از معارف ایمان دارند و بخشى را منكرند، كافر مى داند. [38] 🔺به علاوه اگر ایمان به مبدأ و معاد آمیخته به خرافات باشد، به منزله ى كفر است. [39] 37) تفسیر نورالثقلین ؛ كافى، ج 3، ص 566. 38) یقولون نؤمن ببعضٍ و نكفر ببعض... اولئك هم الكافرون حقّا». نساء، 150. 39) تفسیر صافى. 🌹پيام ها: 📌1- اهل كتاب، اگر به دستورات انبیاى خود عمل نكنند، مجرم شناخته مى شوند. «قاتلوا الذین... لایحرّمون ما حرّم اللَّه» 🟢2- دین حقّ، تنها اسلام است و ادیان دیگر به دلیل تحریف وخرافاتى كه در آنها جا داده اند، حقّ نمى باشند. «و لا یدینون دین الحق» ⚪️3- در مقابل كفّار اهل كتاب كه ایمان نمى آورند، دو راه وجود دارد: یا جنگ، یا تسلیم و پرداخت جزیه. «قاتلوا... حتّى یعطوا الجزیة» 🔴4- گرفتن مالیات سرانه از اهل كتاب، الزامى است وباید از موضع قدرت و به صورت نقدى باشد وآنان نیز با تواضع وتسلیم بپردازند. «عن یدٍ، صاغرون» 🟢5 - حكومت اسلامى باید از چنان قدرتى برخوردار باشد كه دیگران تسلیم او شوند. «قاتلوا الذین لا یؤمنون ... و هم صاغرون» ⚪️6- اقلّیت هاى مذهبى باید در برابر نظام اسلامى خاضع باشند. «صاغرون» https://eitaa.com/khoban72
Mohsen Qaraati29.mp3
زمان: حجم: 3.5M
🌷تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 29 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷شرح چهل حديث( اربعين حديث)🌷 🌹🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 6️⃣ حدیث ششم حُب دنیا ⬅️ فصل در بيان تأثير حظوظ دنيويه در قلب و مفاسد آن 🔺🔺ادامه 🟢🍃پوشيده نيست بر هر صاحب وجدانى كه انسان به حسب فطرت اصلى و جبلت ذاتى عاشق كمال تام مطلق است و شَطر(پاره) قلبش متوجه به جميل على الاطلاق و كامل من جميع الوجوه است، و اين از فطرت هاى الهيه است كه خداوند تبارك و تعالى مفطور كرده است 🔺بنى نوع انسان را بر آن، ⚪️🍃و به اين حب كمال اداره ملك ملكوت گردد و اسباب وصول عشاق كمال مطلق شود، ولى هر كسى به حسب حال و مقام خود تشخيص كمال را در هر چيزى دهد و قلب او متوجه آن گردد: اهل آخرت تشخيص كمال را در مقامات و درجات آخرت داده 🔺قلوبشان متوجه آنهاست. 🔴🍃و اهل اللّه در جمال حق، كمال و در كمال او جمال را يافته‌ وجّهت وجهي للّذي فطر السّموات و الأرض. [1] گويند، و لي مع اللّه حال‌ [2] فرمايند، و حب وصال و عشق جمال او را دارند. و اهل دنيا چون تشخيص داده‌اند كه كمال در لذايذ دنياست و جمال دنيا در چشم آنها زينت يافته، فطرتا متوجه آن شدند، و ليكن با همه وصف، چون توجه فطرى و عشق ذاتى به كمال مطلق متعلق است، 🔺و ساير تعلقات عرضى و از قبيل خطا در تطبيق است، 📌هر چه انسان از ملك و ملكوت، دارا شود و هر چه كمالات نفسانى يا كنوز(گنجها) دنيايى يا سلطنت و رياست پيدا كند، اشتياقش روز افزون گردد و آتش عشقش افروخته گردد. مثلا نفس صاحب شهوت هر چه مشتهيات براى او زيادتر گردد تعلق قلبش به مشتهيات ديگرى كه در دسترس او نيست بيشتر شود 🔺و آتش اشتياقش شعله‌ورتر گردد. 🔻🔻🔻
💢و همين طور نفس رياست طلب اگر قطرى را در زير پرچم اقتدار درآورد، متوجه قطر ديگر گردد، و اگر تمام كره زمين را در تحت سلطنت درآورد، ميل آن كند كه پرواز به كرات ديگر كند و آنها را متصرف شود. ولى بيچاره نمى‌داند فطرت چيز ديگر را طالب است. عشق جبلى(ذاتی) فطرى 🔺متعلق به محبوب مطلق است. 💚🍃تمام حركات جوهرى و طبيعى و ارادى و جميع توجهات قلبى و تمايلات نفسانى به جمال زيباى جميل على الاطلاق است و خود آنها نمى‌دانند، و اين محبت و اشتياق و عشق را، كه براق معراج و رفرف وصول است، در غير مورد خود صرف مى‌كنند 🔺و آن را تحديد و تقييد بيجا مى‌نمايند. 🌹🍃بالجمله، از مقصود اصلى خود دور افتاديم، منظور اين است كه انسان چون قلبا متوجه به كمال مطلق است، هر چه از زخارف دنيا را جمع آورى كند تعلق قلبش بيشتر مى‌شود. و چون تشخيص داده كه دنيا و زخارف آن كمال است، حرصش رو به ازدياد گذارد و عشقش افزونتر شود 🔺و احتياجش به دنيا بيشتر گردد و فقر و نيازمندى نصب عين او گردد. 🌷🍃به عكس اهل آخرت، كه توجه آنها از دنيا سلب شود، و هر چه توجه به عالم آخرت بيشتر كنند، ميل آنها و توجه قلبى آنها به اين عالم كمتر گردد، تا از تمام دنيا بى‌نياز شوند و غنى در قلب آنها ظاهر گردد و عالم دنيا و زخارف آن را ناچيز شمارند چنانچه اهل اللّه از هر دو عالم مستغنى هستند و از هر دو نشئه وارسته‌اند، و احتياج آنها فقط به غنى على الاطلاق است و جلوه غنى بالذّات 🔺صورت قلب آنها شده است. هنيئا لهم. [3] [1] «رو به سوى آن كردم كه آسمان‌ها و زمين را آفريد.» (انعام- 79). [2] الاربعين، مجلسى، ص 177، شرح حديث 15. [3]" بر آنان گوارا باد" https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا