17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سوگند میخورم...
🌷🍃روایتی از دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب
🔳بسم الله الرحمن الرحیم
🌻🍃با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
🥀🤍سوره مبارکه جن، آیات ﴿2-1﴾
⬅️ ادامه نکته ها:
⭕️جن قدرت انتخاب دارد و لذا گروهى از آنان مؤمن و گروهى كافرند.
🔥از آتش آفریده شده و شیطان از آن جنس است. «كان من الجنّ»(22)
📌گرچه ما او را نمى بینیم ولى او ما را مى بیند.«انّه یراكم هو و قبیله من حیث لاترونهم»(23)
⭕️مى تواند براى اولیاى خدا خادم باشد. قرآن مى فرماید: آنان براى حضرت سلیمان كار مى كردند. «یعملون له»(24)
🌻تمام امور تعجب آور و ابتكارى، پس از چند روز عادى مى شود ولى قرآن كتاب عجیبى است كه ابدى است و هرگز عادى نمى شود. حضرت على علیه السلام در نهج البلاغه مى فرماید: «لاتفنى عجائبه»(25)
🤍تمام امور تعجب آور از یك زاویه تعجب آور است، ولى قرآن از جهات بى شمارى این گونه است كه رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «لا تحصى عجائبه»(26) قرآن از زاویه لفظ، محتوى، جامعیّت و هماهنگى با فطرت و نیاز بى نظیر است.
🌻در حدیث مى خوانیم: هر كس با قرآن همنشین شود از جهتى هدایت و كمال رشد مى كند و از جهتى جهالت و ضلالت او برطرف مى شود. «ما جالس احد هذا القرآن الاّ قام عنه بزیادة او نقصان؛ زیادة فى هُدى او نقصان من عمى»(27)
⬅️ در برابر قرآن چند نوع برخورد داریم:
1️⃣ شنیدن و ایمان آوردن: «سمعنا قرآناً عجباً... فآمنّا»
2️⃣ شنیدن و زیاد شدن ایمان: «اذا تلیت علیهم ایاته زادتهم ایماناً»(28)
3️⃣ شنیدن و طفره رفتن: «اذا انزلت سورة... استأذنك اولوا الطول منهم»(29)، «فاذا انزلت سورة محكمة وذكر فیها القتال رأیت الّذین فى قلوبهم مرض ینظرون الیك»(30)
⬅️ ادامه دارد ...
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیام داغ مهندس نیروگاه بندرعباس به مردم ایران!
✍️ امام موسی صدر،درکتاب سفرشهادت
⬅️ حسین علیهالسلام سه گروه دشمن دارد:
1️⃣ دسته اول آنان که او را کشتند این دسته کمخطرترین دشمنان هستند،
🔺چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند.
2️⃣ دسته دوم آنان که تلاش کردند آثارامام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند وکسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی میکنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر ازدسته اول است،
🔺ولی نتوانستندکاری از پیش ببرند.
3️⃣ ولی دسته سوم که خطرناکترین دشمنان آن حضرت هستند،
🔺آنانند که کوشیدند راه وهدف امام را محو کنند
⁉️من ازخودم و شما سؤال میکنم ما از روزعاشورا چه بهرهای بردهایم؟
⁉️از عزاداریها چه سودی به دست آوردهایم؟
⁉️و خلاصه ما از کدام دسته هستیم؟ ازکسانی که گریه میکنند وحسین را میکشند؟
🌻🍃روشن است که امام حسین (علیه السلام) الان نیست تاکسی او را بکشد ولی چیزی گرانبهاتر و مهمتر از خود امام حسین (علیه السلام) در دستان ماست: کرامت امت حسین مقدسات حسین.
⭕️اگر ما گریه کنیم ولی درعین حال برای تضعیف اهداف امام حسین (علیه السلام) تلاش کنیم؛ اگرگریه کنیم و در صف باطل باشیم اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهانمان بیشتر شود، در این صورت ما گریه میکنیم ولی درعین حال حسین را نیزمیکشیم،
🔺زیرا تلاش میکنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست
🥀🤍انشاالله ما از یاران واقعی حضرتش باشیم صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🍃علامه مصباح یزدی رضوان الله علیه:
🥀🤍ما نه میتوانیم نه مُجازیم به هر قیمتی مانع #انتخاب_غلط بشویم
🌷🍃خواصّ و عوام باید #امتحان بدهند و #انتخابات یک میدان #امتحان_اجتماعی گسترده است
🥀🤍ممکن است که #انتخاب غلطی صورت بگیرد و خسارات زیادی به بار آید
🌷🍃اما جامعه آنقدر باید رشد کنند و سیلیِ انتخاب غلط خود را بخورد تا به انتخاب درست که انتخاب #حکومت_مهدوی علیه السلام برسد.
🌷#جهاد_تبیین🌷
🚨 #بماند به #یادگار...
🚂اولین قطار از ایران به سمت چین حرکت کرد تا ثابت شود
⭕️در دورهی #شهید_رئیسی چرخ اقتصاد کشور در گروِ FATF و برجام نبود!
🌻🍃شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه:
6️⃣3️⃣ حدیث سی و ششم اوصاف حق
⬅️ فصل در بيان كيفيت تعلق علم حق بر معلومات است
🌻🍃بدان كه به طورى كه سابق اشاره به آن شد حق تعالى با علم بسيط ذاتى و كشف واحد ازلى جميع موجودات بما أنها موجودات و جهات وجوديه كماليه از جهت كمال براى ذات مقدسش معلوم و منكشف است.
🥀🤍و اين كشف در عين بساطت و وحدت تامّ تفصيلى است به طورى كه ذرهاى از سموات ارواح و اراضى اشباح ازلا و ابدا از حيطه علم او خارج نيست. و اين علم و كشف در ازل است و عين ذات مقدس است، و معلومات به تعينات و حدودات، كه برگشت به عدم و نقص كند،
🌻🍃پس از ايجاد تحقق بالعرض پيدا كند و متعلق علم بالعرض شود، و اين تعلق بالعرض پس از ايجاد است. و به اين معنى اشاره فرموده است در اين حديث شريف آنجا كه فرمايد: فلمّا أحدث الأشياء و كان المعلوم، وقع العلم منه على المعلوم.
🥀🤍و محتمل است كه اين عبارت اشاره به علم فعلى كه به تجلى «فيض مقدس» حاصل مىشود باشد. و مقصود از «معلومات» معلومات بالذات كه هويات وجوديه متعلقه به فيض مقدّس و تجلى ظهورى نورى است باشد.
🌻🍃پس، بر احتمال اوّل حاصل عبارت اين شود: فلمّا تجلّى بفيضه المقدّس و ظهر الكون بالعرض، وقع العلم على المعلوم. أىّ، ظهر الفيض في مراة المستفيض بالعرض. [1]
🥀🤍و بنابر احتمال دوم چنين شود: فلمّا تجلّى بفيضه المقدّس و ظهر وجود الكون بالذّات، أى بلا حيثيّة تقييديّة، وقع الفيض على المستفيض بالذّات. [2]
🔻🔻🔻
🌻🍃و بنا بر هر دو تعبير، اين تجلى به فيض مقدس در تحت حوادث زمانيه و تغييرات نيست و ايجاد حق تعالى مبرا و مقدس است از شايبه حدوث و تغيير،
🥀🤍بلكه تعين و تحديد، و چنانچه علم ذاتى بسيط من جميع الجهات و محيط به تمام حيثيات است، علم فعلى، كه آيه حقيقى حق و ظهور علم ذاتى و مرآت آن است، بسيط تامّ و واحد مطلق است
🌻🍃و محيط به جميع دايره تحقق است بدون آنكه در او تعين و تجددى و تركيبى باشد. غايت امر آنكه آن متقوم بالذات به ذات مقدس كبريايى و نفس تعلق محض است، و از اين جهت فانى در تحت كبرياى حق و نفس حضور در محضر ذو الجلال است، و از اين راه آن را علم حق مىدانند، چنانچه نفس ايجاد نفس ناطقه حقايق عقليه را در عالم عقل، و مثل خياليه را در لوح خيال،
🔺علم فعلى نفس است و فانى در ذات آن.
🥀🤍و حكما گفتهاند نسبت صفحه نفس الامر به حق، مثل نسبت صور علميه است به نفس. و به واسطه اين احاطه و سعه و بساطت و نفوذ گفتهاند حق تعالى جزئيات را به علم كلى عالم است، يعنى، جزئيت و محاطيت و محدوديت در معلوم اسباب محدوديت در علم نشود،
🌻🍃پس علم محيط و قديم و ازلى و غير متغير است، و معلوم محاط و محدود و حادث و متغير است. و غير عارف به اسلوب كلام آنها گمان كرده كه آنها علم به جزئيات را نفى كردند، و كلّيت و جزئيت را به معناى متداوله در عرف منطقيين و لغويين حمل كردند، غافل از آنكه در اصطلاح اهل معرفت به معناى ديگر است. و اهل نظر نيز گاهى از آنها تبعيت كردند. بلكه اين معنا را از اهل معرفت حكما اخذ كردهاند
🔺در باب علم واجب الوجود جلّ اسمه و تعالى شأنه.
🥀پاورقی
[1] «چون به «فيض مقدس» تجلى كرد و وجود بالعرض پديدار گشت، علم به معلوم تعلق گرفت. يعنى، فيض در آينه وجود مستفيض بالعرض ظاهر گشت.
[2] «و چون به «فيض مقدس» تجلى كرد و وجود موجودات بالذات پديدار گشت.، يعنى بدون حيثيت تقييديه، فيض به مستفيض ذاتا تعلق گرفت.»
11.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام خمینی رضوان الله علیه و آقا حفظه الله:
️ ⁉️چرا گریه و عزاداری؟
⭕️ اینها نمیفهمند که این روضه و گریه آدمساز است ...