🌷السلام علیک یا اباعبدالله الحسین🌷
🌹🍃 روایتی از شهدای کانال کمیل
🟢🍃 .. داشتم میگفتم که در تیررس دشمن هستیم و هنوز حرفهایم پشت بیسیم تمام نشده بود که یکی از همان تیـرها به آصفی خورد و او را در کنارم به زمین انداخت.
⚪️🍃 آصـفی با صورتی نورانی به من نگاه میکرد و حرف میزد؛ ولی سر و صدا آن قدر زیاد بود که نمی شنیدم.
🌷🍃 بالای سرش رسیدم ، بعد با دست مرا کنـار زد؛ گویــا به جـایی خیـره شـده بود؛ بعد تمــام کرد
🔺و چه زیبــا هم تمــام کرد.
🔴🍃 در حالی که صحنه جان دادن آصفی ذهنم را مشغول کرده بود، پیـکر پاکـش را به گوشه ای کشیدم
🔺تا سر راه نباشد.
🌷🌷🌷حالم خیلی گرفته بود؛ همه اش فکر بابایی، صابری، فروزانفر و آصفی بودم اما چه میشد کرد، فعلا وقت این حرفها نبود؛
🔺شاید هم بود و من غافـل بودم.
📌 رفتم داخل کانال؛ تیر قناسه و تیربار تانک ها فضای بالای کانال را پوشش داده بود جنازه بچه ها کنار هم لاله زاری را به تماشا گذاشته بودند.
🌷🍃 به زحمت پیکر بابایی را پیدا کردم آنهم از روی کلاه آهنی او که رویش نوشته بود:
🔺«میخواهـم زنـده بمــانم»
🌹🍃 موقعی که این را مینوشت فکر میکردم که ترس از دنیا دارد ولی الان که دقت کردم دیدم نگاه به زنده ماندن ابدی دارد، واقعا هم زندگی جاوید و ابدی را
🔺به دست آورده بود.
♨️ نیروهای کمکی رسید و آتشی بر سر بعثی ها فرود آمد، به بیرون کانال سر کشیدم؛ چند بعثی عراقی در دشت فرار میکردند. پشت دژ هم، جنازه عراقی های بعثی
🔺روی هم ریخته بود.
📗 زنده باد کمیل/ محسن مطلق
https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷فیلم کوتاه🌷
🌹🍃امام خامنه ای حفظه الله:
⚪️🍃اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا...
https://eitaa.com/khoban72
🌷خاطره ای از شهید محمد هاشمی🌷
🟢🍃دمدمای های صبح از خواب بیدار شد. تا چشمش به سپیدی فجر افتاد با تأثر سر بر زانو گذاشت و گریست. علت گریه اش را پرسیدم، گفت:
🔺«نمازم قضا شده.»
⚪️🍃گفتم: «ولی هنوز تازه اذان صبح را گفته اند؛ تا طلوع آفتاب خیلی وقت هست.»
🌷🍃مجددا صدایش به گریه بلند شد و گفت:
🔺«نماز شبم قضا شد.»
https://eitaa.com/khoban72
🌹🍃شهید آوینی رضوان الله علیه:
🟢🍃«آزادی در نفیِ همه تعلقات است جز تعلق به حقیقت، که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می گیرد
⚪️🍃و بنابراین، آزادی و اختیارِ انسان تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حقِّ او برای ولنگاری و رهایی
🔺از همه تعهدات!»
📗منبع: کتاب «رستاخیز جان»، مقاله «ادبيات آزاد يا متعهد»
https://eitaa.com/khoban72
تپه برهانی 23.mp3
6.04M
🌷فایل صوتی🌷
🌹🍃حماسه تپه برهانی
🔻خاطرات رزمنده جانباز
🟢🍃سید حمیدرضا طالقانی
3️⃣2️⃣ قسمت بیست و سوم
https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃 ببینید / دمت گرم حاج مهدی مختاری روحمون زنده شد،
به این میگن شور و شعور
🟢🍃میدیم علم را به دست امام زمان...
🌷مداح بصیر و انقلابی🌷
https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروردگارا
براى دوستانم همراهى آرزو مى كنم
از جنس خودت
نزديك،بخشنده،بى منت
پروردگارا
در همه لحظات ياورشان باش♥️
شبتون بخیر
🌷سلام، صبح به خیر و عافیت🌷
🌙⚫️صبح سه شنبتون ســـــرشــار از لطف خداوند تبارک و تعالی🌙⚫️
https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳در آستانه محرم
🔻 شستوشوی گنبد حرم
🌙⚫️ اباعبدالله الحسین علیه السلام
https://eitaa.com/khoban72
⚫️🌙💚⚫️🌙┄✦💚✦༻﷽༺✦💚✦┄
💚🍃اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌙⚫️ صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات:
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ💚🍃 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💚🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚫️ ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته.
💚🍃 الهی
🌙⚫️ یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
💚🍃 یا عالیُ بِحَقِّ علی
🌙⚫️ یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
💚🍃 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
🌙⚫️ یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
💚🍃عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
⚫️🌙💚🌙💚⚫️🌙
https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴
📌سوره توبه (برائت) آيه 55 📌
🟢🍃55- فَلَا تُعْجِبْكَ أَمْوَ لُهُمْ وَلَا أَوْلَدُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُم بِهَا فِى الْحَيَوةِ الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ
وَهُمْ كَافِرُونَ
⚪️🍃پس اموال و فرزندان منافقان تو را به شگفتى نیندازد. جز این نیست كه خداوند مى خواهد به این وسیله آنان را در زندگى دنیا عذاب كند و جانشان در حال كفر، خارج شود.
🌹نکته ها:
💢«تَزهَق» به معناى خارج شدن همراه با دشوارى و تأسّف و حسرت است.
📌نهى خداوند متعال از تعجّب، دلیل بر وجود این تعجّب در پیامبر نیست، بلكه جنبه ى پیشگیرى دارد.
♨️در نهج البلاغه، لحظات جان دادن گروهى ترسیم شده است كه اموالشان در آن هنگام، در برابر چشمشان جلوه مى كند و از اینكه آنها را مى گذارند و مى روند،
🔺عذاب مى كشند. [82]
🔥راههاى عذاب شدن به وسیله ى مال از این قبیل است: عذاب در تهیّه آن، در نگهدارىِ آن از سرقت و حریق و مردم حسود، به جا گذاشتن و رفتن هنگام جان دادن، پاسخگویى در قیامت
🔺براى چگونگى تهیّه و مصرف آن.
82) نهج البلاغه، خطبه 108.
🌹پيام ها:
🟢1- مؤمنان معاصر پیامبر در مقایسه با منافقان، در ضعف مالى بودند. «فلا تعجبك اموالهم...»
⚪️2- چه بسیار نعمت هایى كه در باطن نقمت است و چه بسا توان هاى اقتصادى كه وسیله ى نابودى و بدبختى مى شود.«لیعذّبهم بها»
🔴3- به ذلّت كشاندن ثروتمندانِ منافق، از سنّت هاى الهى است.«لیعذّبهم بها»
📌4- عذاب الهى تنها در آخرت نیست، در دنیا هم وجود دارد. «فى الحیاة الدنیا»
🔻🔻🔻
💢5 - مرگ، جدایى روح از بدن است، نه نیست و فانى شدن. «تَزهق»
♨️6- جان منافق، ارزش گرفتن ندارد، خود خارج مى شود. «تَزهق»
⭕️7- منافقِ ثروتمند، سخت جان مى دهد. «تزهق انفسهم»
♨️8 - مال و اولاد فراوان منافقان، زمینه ى كافر مردن آنان است.
«فلا تعجبك اموالهم... تزهق انفسهم و هم كافرون»
📌9- به عاقبت امور توجّه كنید، نه به جلوه هاى آن. «فلا تعجبك اموالهم... تزهق انفسهم و هم كافرون»
https://eitaa.com/khoban72
55.mp3
5.86M
🌷تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 55 (صوتی)
حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷
https://eitaa.com/khoban72
🌷شرح چهل حديث( اربعين حديث)🌷
🌹🍃امام خمینی رضوان الله علیه:
1️⃣1️⃣ حدیث یازدهم، فطرت
⬅️ الحديث الحادى عشر
🟢🍃بالسّند المتّصل إلى محمّد بن يعقوب، عن محمّد بن يحيى، عن أحمد بن محمّد، عن ابن محبوب، عن علىّ بن رئاب، عن زرارة، قال: سألت أبا عبد اللّه، عليه السّلام، عن قول اللّه عزّ و جلّ: «فِطْرَتَ اللّه الّتي فَطَرَ النّاسَ عَلَيْها.» قال:
⚪️🍃فطرهم جميعا على التّوحيد. [1] ترجمه «زراره گويد پرسش كردم از حضرت صادق، عليه السلام، از فرموده خداى تعالى: فطرة اللّه الّتي فطر النّاس عليها. فرمود: «خلق كرد ايشان را همگى بر توحيد.» شرح اهل لغت و تفسير گويند «فطرت» به معناى «خلقت» است.
🔴🍃در صحاح است: «الفطرة، بالكسر، الخلقة.» و تواند بود كه اين «فطرت» مأخوذ باشد از «فطر» به معناى شق و پاره نمودن، زيرا كه «خلقت» گويى پاره نمودن پرده عدم و حجاب غيب است. و به همين معنى نيز «افطار» صائم است: گويى پاره نموده هيئت اتصاليه امساك را.
🌹🍃در هر حال، بحث از لغت خارج از مقصود ماست. بالجمله، حديث شريف اشاره است به آيه شريفه در سوره «روم»: فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدّينِ حَنيفاً فِطْرَتَ اللَّه الَّتي فَطَرَ النّاسَ عَلَيْها لا تَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّه ذلِكَ الدّينُ القَيِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ الناسِ لا يَعْلَمُون [2]
🔺ما ان شاء اللّه اشاره اجماليه به اين فطرت، و كيفيت آن، و چگونگى بودن مردم بر فطرت توحيد، در ضمن فصول و مقاماتى چند مىنماييم.
🔻🔻🔻
⬅️ فصل در معنى فطرت است
🟢🍃بدان كه مقصود از فطرت اللّه، كه خداى تعالى مردم را بر آن مفطور فرموده، حالت و هيئتى است كه خلق را بر آن قرار داده، كه از لوازم وجود آنها و از چيزهايى است كه در اصل خلقت خميره آنها بر آن مخمّر شده است. و فطرت هاى الهى، چنانچه پس از اين معلوم شود، از الطافى است كه خداى تعالى به آن اختصاص داده بنى الانسان را از بين جميع مخلوقات، و ديگر موجودات يا اصلا داراى اين گونه فطرت هايى كه ذكر مىشود نيستند،
🔺يا ناقصاند و حظ كمى از آن دارند.
⚪️🍃و بايد دانست كه گرچه در اين حديث شريف و بعضى از احاديث ديگر [3] «فطرت» را تفسير به «توحيد» فرمودند، ولى اين از قبيل بيان مصداق است، يا تفسير به اشرف اجزاء شىء است، چنانچه نوعا تفاسير وارده از اهل عصمت، سلام اللّه عليهم، از اين قبيل است، و در هر وقت به مناسبت مقامى مصداقى مثلا ذكر شده
🔺و جاهل گمان تعارض كند.
🔴🍃و دليل بر آنكه در اين مورد چنين است، آن است كه در آيه شريفه «دين» را عبارت از فطرت اللّه دانسته، و دين شامل توحيد و ديگر معارف شود. و در «صحيحه» عبد اللّه بن سنان [4] تفسير به «اسلام» شده. و در «حسنه» زراره [5] تفسير به «معرفت» شده. و در حديث معروف كلّ مولود يولد على الفطرة. در مقابل «تهوّد» و «تنصّر» و «تمجّس» ذكر شده [6].
🌹🍃و نيز حضرت ابى جعفر، عليه السلام، حديث «فطرت» را در همين حسنه زراره به «معرفت» تفسير فرموده است. پس، از اين جمله معلوم شد كه «فطرت» اختصاص به توحيد ندارد، بلكه جميع معارف حقه از امورى است كه حقّ، تعالى شأنه،
🔺مفطور فرموده بندگان را بر آن.
پاورقی
[1] اصول كافى ج 2، ص 12، «كتاب ايمان و كفر»، «باب فطرت خلق بر توحيد»، حديث 3.
[2] «پس روى خود همچنان به سوى آيين اسلام بدار، در حالى كه در آن استوارى به همان سرشت خدا كه مردم را بر آن پديد آورد. در آفرينش خداوند هيچ دگرگونى نيست. دين راست اينست، اما بيشتر مردم نمىدانند.» (روم- 30).
[3] اصول كافى ج 2، ص 12 و 13، «كتاب ايمان و كفر»، «باب فطرة الخلق على التوحيد»، حديث 1 و 5.
[4] عن عبد اللّه بن سنان، عن أبي عبد اللّه (ع) قال: سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ: «فِطْرَتَ اللَّه الّتى فَطَرَ الناسَ عليها» ما تلك الفطرة؟ قال: هى الإسلام. فطرهم اللّه حين أخذ ميثاقهم على التوحيد، قال: «أ لست بربّكم» و فيه المؤمن و الكافر. (از عبد اللّه بن سنان از امام صادق (ع) روايت شده كه گفت از ايشان درباره آيه «همان سرشت خدا كه مردم را بر آن پديد آورد» پرسيدم كه اين «سرشت» چيست؟ فرمود: اسلام است. خداوند آن گاه كه بر يكتا پرستى از آنان پيمان گرفت، پديدشان آورد. گفت: «آيا پروردگار شما نيستم؟» و مؤمن و كافر هر دو در آن بودند.» اصول كافى، ج 2، ص 12، «كتاب الايمان و الكفر»، «باب فطرت خلق بر توحيد»، حديث 2.
[5] عن زرارة، عن أبي جعفر (ع) قال سألته عن قول اللّه عز و جل: «حنفاءَ للّهِ غَيْرَ مشرِكين به». قال: الحنيفيّة من الفطرة الّتي فطر اللّه الناس عليها، لا تبديل لخلق اللّه. قال: فطرهم على المعرفة به، ... و قال: قال رسول اللّه (ص): كلّ مولود يولد على الفطرة. يعنى المعرفة بأنّ اللّه عزّ و جلّ خالقه. كذلك قوله: «و لئن سألتهم من خلق السماوات و الأرض ليقولنّ اللّه. (از زراره از امام باقر (ع) روايت شده است كه گفت از ايشان درباره آيه «در حالى كه براى خدا بر آيين اسلام استوارند و او را شريكى نمىگيرند» پرسيدم. فرمود: «اسلام از همان سرشتى است كه خداوند مردم را با آن پديد آورد. در آفرينش خداوند هيچ دگرگونى نيست.» فرمود: «مردم را با شناخت خود پديد آورد ...» و فرمود: پيامبر خدا (ص) فرمود: «هر نوزادى با سرشت خدايى زاييده مىشود، يعنى، با معرفت به اينكه خداى عز و جل آفريننده اوست. و همين گونه است آيه: «و اگر از آنها بپرسى كه آسمانها و زمين را كه آفريده؟ خواهند گفت: خداوند.» اصول كافى، ج 2، ص 12 و 13، «كتاب ايمان و كفر»، «باب فطرت خلق بر توحيد»، حديث 4.
[6] و قال (ص): كلّ مولد يولد على فطرة حتّى يكون أبواه يهوّدانه و ينصرانه و يمجّسانه. (هر زاده شدهاى بر فطرت توحيد زاده است، پس والدين او او را يهودى يا نصرانى يا مجوس گردانند.» عوالى اللئالى، ج 1، ص 35، فصل چهارم، حديث 18.
https://eitaa.com/khoban72