eitaa logo
خوبان
649 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.5هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🍃مهلت عمر و مأموریت ما در نظام هستی 🥀🤍خود را قبل ظهور آماده کنیم... 👈 روزانه یک مرتبه این کلیپ را ببینید
🌹متنی ادبی از استاد جواد محدثی درباره امام خامنه ای حفظه الله🌹 🌷🍃می خواهم با قلم‌مویی از کلمات، بر بوم این صفحات، چهره‌نگاری کنم و تصویر چهره محبوب را به صورت تابلویی چند بعدی، به رسم یاد بود تقدیم دوستان کنم. 🥀🤍در قاب این نوشته، تصویر مردی است از تبار عترت، سیدی از قبیله اهل بیت، زاده زهرا(علیها سلام) و علی (علیه السلام) مسافری از قافله تشیع، پیام آوری از صحرای کربلا، سرداری به تنهایی مجتبای سبز پوش، تنهایی در غریب‌آباد بی‌دردان، زخم خورده‌ای از تیغ جهل نامردان، محسود حسودان تنگ نظر، محبوب عاشقان جان بر کف، صبوری از طوبای حسنی، غیوری از شجره حسینی، شاهدی از مشهد شهادت، شهید زنده‌ای از نسل حماسه، ذوالفقاری در غلاف حفظ مصالح. 🌷🍃این قطعه‌های ریز و درشت را اگر کنار هم بگذاری، سیمای آفتابی مردی به چشم می‌آید که در اوج اقتدار، مظلوم است و در بلندای رفعت، متواضع و در اوج تواضع، رفیع. دخیل ضریح انتظار، تشنه چشمه فرج، سیراب زمزم جمکران، علمداری عباس‌گون که قاطعیتی ذوالفقارانه دارد و دستی که یادگار علقمه وفا و فرات و کربلاست. پناه چلچله‌ها، مأمن دلشکسته‌ها، سردار خط علوی، سرباز جبهه مهدوی. نشان جانبازی در دست بلندش، چفیه بسیج بر دوش تعهد بارش، عصای توکل در پنجه استوارش، عینک بصیرت بر چشمان بیدارش. فقیهی وارسته از تعلقات، رهبری رهرو جاده تکلیف که مرجعیت در پی او دوان است و او از مرجعیت گریزان. چله‌نشین سجاده و سحر، 🌷🍃معتکف محراب فکه و شلمچه، امین وادی شعر و هنر، مرزبان اقلیم فرهنگ و ادب، خبیر خطه فقه و حدیث، بصیر میدان سیره و تاریخ، نکته‌سنج قلمرو اخلاق و تربیت، 🔻🔻🔻
🔺شوریده آوای ترتیل و قرائت، خط‌شکن عرصه سیاست، خورشید سپهر بیان و بلاغت، آبرو بخش رهبری و درس‌آموز شیوه سروری. 🥀🤍جوانان، دلداده پند پیرانه‌اش، پیران شورآموز روح جوانانه‌اش، واعظان خوشه‌چین خرمن بیانش، ذاکران بهره‌مند از نکته‌های بدیعش، قاریان، در کمند مَدّ نگاهش، متهجدان اسیر سلسله اشک و آهش. اهل ذوق، شیفته روح لطیفش، اهل ادب، مفتون فکر بدیعش، 🌷🍃اهل دل، مخمور شراب شیدایی‌اش، اهل رزم، مرید روح عاشورایی‌اش. اهل قلم از قدرت قلمش متحیر، اهل سخن از طبع سیال و ذهن جوالش مدهوش، اهل سیاست از هوش سیاسی‌اش حیران، اهل فرهنگ از ژرفای فهمش سر به گریبان، اهل مطالعه بر گستره کتابخوانی‌اش ثناخوان. 🥀🤍فقیهان به عمق فقاهتش معترف، هنرمندان از بینش هنری‌اش مبهوت، شاعران از ظرافتش مشعوف، خطیبان از سلاست گفتارش در شگفت، رهروان به رهبری‌اش مفتخر، رهبران به صلابتش محتاج. رهبری فرهنگ‌ساز و اندیشه‌پرور، غیرت‌گستر و آینده‌نگر. 🌷🍃فرزانه‌ای که افشای شبیخون فرهنگی، برگی از دفتر بیداری اوست، و عبرتهای عاشورا نقطه‌ای از الفبای شعورش، رسالت خواص، سطری از کتاب تعهدش، رفتار علوی، واژه‌ای از قاموس افکارش، ساده‌زیستی، موجی از پارسایی‌اش. عزت حسینی مرامش، خدمت‌رسانی پیامش، کارآمدی حوزه امیدش، بیداری دانشگاه انتظارش، ایمان جوانان تکیه‌گاهش، وحدت مردم آرمانش. 🥀🤍خامنه، ذاکره دیرینش، قم خاطره شیرینش، مشهد شاهد هدایت‌هایش، ایران خانه امتش، امت حامی امامتش، سنگر جمعه تجلی راه خدایی‌اش، محراب جبهه تبلور روح حسینی‌اش، ولایت‌فقیه تداوم خط خمینی‌اش، کرسی درس حجت فقاهتش. 🌷🍃اینهاست که دل‌ها را اسیر سلسله محبتش ساخته و جانها را به کمند عشقش انداخته است. اینک در نگارستان ولایت این تصویر زیبا، بی‌قاب و بی‌نقاب، در تاقچه دلمان نشسته و راه را بر نامحرمان بسته است. باشد که این نقش و این نگار، بی غبار و پایدار بماند. ✍️جواد محدثی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پیش بینی تامّل برانگیز شهید سید حسن نصرالله 🌷🍃ما به زمان وعده داده شده نزدیک می‌شویم!
🔘 الو سلام حاج آقا / ۳۱ 🌸🍃 سلام بفرمایید. ⁉️ حاج آقا «الاحتجاج» چه کتابی است؟ 🌸🍃 «الإحْتِجاجُ عَلی أهْلِ اللّجاج» به معنی دلیل آوردن بر مردم لجوج است. این اثر مشهور به «الاحتجاج» و «الاحتجاج طبرسی» کتابی کلامی و به زبان عربی است و توسط فقیه، محدث و متکلم شیعه «ابومنصور احمد بن علی بن ابیطالب طبرسی» از علمای ایرانی قرن ششم قمری تالیف شده است. ⁉️ چه ضرورتی مؤلف را به تالیف این کتاب واداشت؟ 🌸🍃 برخی از شیعیان به گمان اینکه حضرات معصومین (علیهم السلام) از بحث، گفتگو و جدال احسن دوری گزیده و پیروانشان را نیز از آن نهی کرده‌اند، از مباحثه و مناظره با مخالفان امتناع و اجتناب می‌کردند. مؤلف برای اینکه نشان دهد معصومین علیهم السلام خود با شیوه‌ای نیکو در فروع و اصول دین با مخالفان و اهل فضل گفتگو کرده و با آنها به مجادله می‌پرداختند و فحول شاگردان خویش را به مناظره تشویق و مامور می‌کردند و نیز برای اینکه اثبات کند ممنوعیت مباحثه با مخالفان تنها مشمول افراد ضعیف در مناظره بوده است، الاحتجاج را به رشته تحریر در آورد. ⁉️ روش مؤلف در الاحتجاج چگونه است؟ 🌸🍃 مؤلف در این کناب ضمن بیان عقاید شیعه از لسان معصومین (علیهم السلام)، شیوه بحث با مخالفین اعم از لجوجان و دیگران را یادآوری کرده و حسب آیه 125 سوره نحل که می فرماید: ‌«ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ» یعنی با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن!. روش صحیح احتجاج و مناظره با مخالفان را آموزش می‌دهد. ⁉️ ورود مؤلف به موضوع چگونه است؟ 🌸🍃 مؤلف در مقدمه کتاب فصلی را به آیاتی از قرآن کریم اختصاص داده که مفاد آنها این است که انبیا مامور به احتجاج با بدخواهان شده‌اند. فصول کتاب نیز مشتمل بر اخباری در فضیلت مدافعان بحاث دین خدا با دلایل و براهین متقن است. سپس به قسمتی از مجادلات رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و ائمه الهدی (علیهم السلام) پرداخته و گاهی به اقتضای حال در بین کلام آن بزرگواران گفتار تنی چند از شیعیان را آورده است. ⁉️ الاحتجاج از چه ارزش و اعتباری برخوردار است؟ 🌸🍃 الاحتجاج از کتب معتبر است و علما به آن اعتماد داشته، از آن به نیکی یاد کرده و روایات آن را نقل می‌کنند. این کتاب در طول قرن‌هاى متمادی همواره مرجعى مناسب و مورد اطمینان برای صاحبان فضل بوده و شرح‌هایی برای آن نوشته‌ شده است. ⁉️ اسناد روایت‌های احتجاج چگونه است؟ 🌸🍃 اسناد اخبار و روایات الاحتجاج به جز احادیث امام حسن عسگری (علیه السلام) به دلیل اجماع، عقل و تواتری که درباره آنها در کتب شیعه و سنی وجود دارد، آورده نشده است. احادیث امام حسن عسگری (علیه السلام) نیز هرچند در حد تواتر باقی احادیث نیست، اما از نظر محتوایی مانند آنهاست و اسناد آن صرفا در اولین جزء آورده شده است. 🌷🍃 ممنون حاج آقا ✍️ اکبر مظفری 📚 برداشتی از کتاب: احتجاج، ج 1، (مقدمه)، تالیف: شیخ جلیل ابومنصور احمد بن علی بن ابیطالب طبرسی (ره)، ترجمه: بهزاد جعفری
فتنه اکبر.mp3
8.96M
🔘 ⁉️ فتنه ی اکبر آخرالزمان چیست؟ 📌 جنس حمله‌ها در این فتنه‌ها چیست؟ ⁉️ چگونه می‌توان آنها را تشخیص داد؟
🌸🍃ذکر روز چهارشنبه 100 مرتبه یا حیّ یا قیّوم🌸🍃
🌸🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🤍 با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم 🌸🍃سوره مبارکه قیامت، آیات ﴿40-36﴾ 🥀🤍أيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن يُتْرَكَ سُدىً ﴿36﴾ أَلَمْ يَكُ نُطْفَةً مِّن مَّنِىٍّ يُمْنَى ﴿37﴾ ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى ﴿38﴾ 🌸🍃فجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ والْأُنثَى ﴿39﴾ أَلَيْسَ ذَ لِكَ بِقَادِرٍ عَلَى أَن يُحْيِىَ الْمَوْتَى ﴿40﴾ ⁉️ آیا انسان مى پندارد كه به حال خود رها مى شود؟ 💧آیا او قطره اى از منى نبود كه (در رحم) ریخته مى شد؟ 🔴 سپس خون بسته اى شد و خداوند آن را آفرینش داد و استوار ساخت. 👥 و دو جنس زن و مرد را از آن پدید آورد. ⁉️آیا این خدا قادر نیست كه مردگان را زنده كند؟ 🌹نکته ها: 🥀🤍این سوره با سوگند به قیامت شروع شد و با قدرت خداوند متعال بر زنده كردن مردگان در قیامت پایان مى یابد. 📌كسانى كه معاد را انكار مى كنند، خداوند متعال را به درستى نشناخته اند، زیرا اگر با مردن انسان پرونده او محو شود، حكمت خدا زیر سؤال مى رود. چنانكه در این آیه مى فرماید: «أیحسب الانسان أن یترك سُدى» و در جاى دیگر مى فرماید: «أفحسبتم انّما خلقناكم عبثاً و انّكم الینا لاترجعون» آیا گمان مى برید ما شما را بیهوده آفریده ایم و شما به سوى ما باز نمى گردید؟ 🌸🍃این آیات در ابتدا به حكمت الهى در برپاكردن قیامت اشاره مى كند و سپس به قدرت خداوند متعال در آفرینش انسان كه بیانگر امكان دوباره آفریدن اوست. ⬅️ ادامه دارد ...
47.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃تفسیر سوره قیامت، آيات ﴿40-36﴾ 🥀🤍حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 9️⃣3️⃣ حدیث سی و نهم خیر و شرّ ⬅️ ادامه در ابطال جبر است‌ 🔘و به بيان ديگر، شك نيست كه موجودات در قبول وجود مختلف مى‌باشند: 🌸🍃بعضى از موجودات است كه قبول وجود مى‌كنند ابتدئا و استقلالا، چون جواهر مثلا، و بعضى از موجودات است كه قبول وجود نكنند مگر پس از موجوديت شى‌ء ديگر و به تبعيت موجود آخر، مثل اعراض و اشياى ضعيف الوجود، مثلا تكلم زيد بخواهد موجود شود، از امورى است كه قبول وجود نمى‌تواند بكند مگر به تبع، 🥀🤍و اعراض و اوصاف بدون وجود جواهر و موصوفات آبى از وجودند و امكان تحقق ندارند، و اين از نقص ذاتى و نقصان وجودى خود اين موجودات است، نه نقصان در فاعليت و موجوديت حق تعالى شأنه. پس، معلوم شد كه جبر و نفى وسايط وجوديه در سلسله موجودات امكان ندارد. 🌸🍃و از براهين قويّه در اين باب آن است كه چنانچه ماهيات به حسب نفس منعزل از تأثير و تأثر [هستند] و جعل بالذات به آنها متعلق نيست، همچنان حقيقت وجود بذاته منشأ تأثير است كه نفى تأثير از آن مطلقا مستلزم انقلاب ذاتى است. پس، ايجاد مراتب وجود بى آثار و منفى الاثر مطلقا ممكن نيست و موجب نفى شى‌ء از ذات خود است. 🥀🤍بالجمله، معلوم شد كه تفويض و جبر هر دو در مشرب برهان تامّ و ضوابط عقليه باطل و ممتنع است، و مسلك «امر بين الامرين» در طريقه اهل معرفت و حكمت عاليه ثابت است، 🔺منتها در معناى آن بين علما، رضوان اللّه عليهم، اختلاف عظيم است. ⬅️ ادامه دارد ...