فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🟢حتما شنیدید ولی باز ارزش شنیدن دارد.
🥀🤍خواب عجیب رهبر معزز انقلاب اسلامی در مورد ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫🌹نقل از زبان حجت الاسلام عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنه ای حفظه الله:
⭕️اگر مسئولان در هر دورهای، در تصمیمگیری در موضوعات مختلف
📌به توقع بیجای آمریکاییها یعنی درنظرگرفتن ملاحظهٔ منافع آنها گوش کنند،
🔺مردمسالاری و جمهوریت کشور را تهدید کردهاند.
🔘#جهاد_تبیین
🔘بسم الله الرحمن الرحیم
⬅️ با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
📖 سوره مبارکه حشر، آیه ﴿24﴾
🍃🟢هوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلاَمُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿24﴾
🥀🤍اوست خداى یكتا كه معبودى جز او نیست، فرمانروا، منزّه از هر عیب، سلامت بخش، ایمنى بخش، مسلّط بر همه چیز، قدرتمندِ شكست ناپذیر، صاحب جبروت و كبریایى. منزّه است از هر چه براى او شریك قرار مى دهند.
💫🌹نکته ها:
🍃🟢«مَلِك» به معناى مالك امور مردم و اختیاردار حكومت آنان است. «قدّوس» به معناى پاك و منزّه از هر عیب و نقص، «مهیمن» به معناى صاحب سلطه و سیطره و مراقبت است. «جَبّار» به دو معناى قادر بر جبر و جبران كننده آمده است.
🥀🤍«سلام» یعنى كسى كه با سلام و عافیت برخورد مى كند، نه با جنگ و ستیز و یا شرّ و ضرر. «مؤمن» نیز یعنى كسى كه به تو امنیّت مى دهد و تو را در امان خود حفظ مى كند.(62)
🍃🟢حاكمان بشرى سر تا پا عجز و نیاز و محدودیّت و نقص هستند و مردم از آنان در امان نیستند. امّا خداوند متعال، فرمانروایى است كه هم قداست دارد و از هر عیب و نقصى به دور است، هم ایمنى بخش است، هم بر همه چیز سیطره و نفوذ دارد، داراى قدرتى نفوذناپذیر است، جبران كننده است و عظمت و كبریایى دارد.
61) تفسیر راهنما ؛ معانى الاخبار، ص 146.
62) تفسیر المیزان.
🔻🔻🔻
💫🌹پيام ها:
1️⃣ یكتا معبود هستى، كسى است كه فرمانروایى مطلق دارد. «هو اللّه الذى لا اله الاّ هو الملك»
2️⃣ فرمانروایى خداوند متعال، از هر گونه ظلم و كاستى به دور است و مملوّ از قداست مى باشد. «القدوّس السلام»
3️⃣ خداوند متعال هیچ گونه ضررى به خلق خود نمى زند. «السلام»
4️⃣ خداوند متعال، احاطه كامل بر هستى دارد. «المهیمن»
5️⃣ پندارهاى مشركان درباره ى خداوند متعال، نادرست است. «سبحان اللّه عما یشركون»
18.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫🌹تفسیر سوره حشر، آيه ﴿24﴾
🥀🤍حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)🌹
🕯خبری می رسد از راه خبر نزدیک است
💎آب و آیینه بیــارید سحــر نــزدیک است
🕯طبق آیات و روایات رسیده ای قوم!
💎جمعۀ آمدن او به نظـر نـزدیک است
🕯عـاقبت فصــــل زمستـــان به سـر آید روزی
💎باز هم گل دهد این باغ ثمر نزدیک است
🕯قطره چون رود شود راه به جایی ببرد
💎به دعــای فــرج جمع اثــر نزدیک است
🕯با ظهورش حرم فاطمه را می سازیم
💎بار بر بند برادر که سفـر نزدیک است
🕯راه دور دل مـــا تــا بـــه در خیــمۀ او
💎از در خانۀ زهرا چقدر نزدیک است
🕯آه گفتــــــم کــه در خـــانه و یــادم آمد
💎غربت مادر و اندوه پدر نزدیک است
🕯گر چــــه از آتـش در ســـوختـــه جـــانم اما
💎بیشتر روضۀ کوچه به جگر نزدیک است
🕯بـاز کابــــوس ســــراغ پســـری آمده است
💎باز می لرزد و انگار که شر نزدیک است
🕯مـــــــــادرت را ببـــــــــر از رهگــــــذر نــــــامردان
💎کوچه بند آمده از کینه خطر نزدیک است
🕯تا که افتــاد زمیــن زلــــزله در عــــرش افتاد
💎هاتفی گفت: قیامت به نظر نزدیک است
🕯دو قــــدم رفتـــه نرفتـــه نفسـش بنـــد آمد
💎پسرش گفت بیا، خانه دگر نزدیک است
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
🍃🖤شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه
2️⃣ حدیث دوم ریاء
◀️ فصل يك تنبه علمى براى قلع ماده ريا
🍃🖤ما در اين جا تذكر مىدهيم به چيزى كه اميد است براى اين مرض قلبى مؤثر افتد در اين مقام و مقامات ديگر. و آن چيزى است كه مطابق برهان و مكاشفه و عيان و اخبار معصومين و كتاب خداست، و عقل شما هم تصديق دارد.
🥀🤍و آن اين است كه خداى تبارك و تعالى به واسطه احاطه قدرتش در جميع موجودات و بسط سلطنتش در تمام كائنات و احاطه قيّوميش به كافّه ممكنات، تمام قلوب بندگان در تحت تصرف او و به يد قدرت و در قبضه سلطنت اوست، و كس ديگر را در قلوب بندگان بدون اذن قيّومى و اجازه تكوينى او تصرفى نيست و نخواهد بود،
🍃🖤خود صاحبان قلب نيز بىاذن و تصرف حق تعالى تصرف در قلوب خود ندارند- و بدين معنى اشارة و كناية و صراحة در قرآن و اخبار اهل بيت، عليهم السّلام، اخبار شده است. [1] پس خداى تبارك و تعالى صاحب قلب و متصرف در اوست،
🥀🤍و شما كه يك بنده ضعيف عاجز هستيد نمىتوانيد تصرف در قلوب كنيد بىتصرف حق، بلكه اراده او قاهر است بر اراده شما و همه موجودات، پس ريا و سالوس شما اگر براى جلب قلوب عباد است و جانب دلها نگاه داشتن و منزلت و قدر در قلوب پيدا كردن و اشتهار به خوبى يافتن است،
🍃🖤اين از تصرف شما بكلى خارج و در تحت تصرف حق است. خداوند قلوب و صاحب دلها به هر كس مىخواهد قلوب را متوجه مىفرمايد. بلكه ممكن است شما نتيجه به عكس بگيريد. ديديم و شنيديم اشخاص سالوس دور و كه قلوب آنها پاك نبود آخر كار رسوا شدند و آنچه مىخواستند نتيجه بگيرند به عكس اتفاق افتاد،
🔻🔻🔻
🥀🤍چنانچه به همين معنى إشاره فرموده در حديث شريف كافى: عن جرّاح المدائنى، عن أبي عبد اللّه، عليه السّلام، فى قول اللّه عزّ و جلّ: «فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبَّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً و لا يُشْرِكْ بِعبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً.» قال عليه السّلام: الرّجل يعمل شيئا من الثّواب لا يطلب به وجه اللّه، إنّما يطلب تزكية النّاس، يشتهي أن يسمع به النّاس، فهذا الّذي أشرك بعبادة ربّه. ثمّ قال: ما من عبد أسرّ خيرا فذهبت الأيّام أبدا حتّى يظهر اللّه له خيرا، و ما من عبد يسرّ شرّا فذهبت الأيّام أبدا حتّى يظهر اللّه له شرّا [2].
🍃🖤«يعنى راوى، كه جرّاح مدائنى است، از امام صادق، عليه السلام، نقل مىكند در تفسير قول خداى، عزّ و جلّ: «پس كسى كه اميدوار ملاقات پروردگار خويش است بايد به جاى آرد كار نيكو، و شريك نكند در عبادت پروردگارش كسى را»
🥀🤍كه فرمود امام صادق، عليه السلام: «آن مردى كه عمل مىكند چيزى از ثواب را كه خواهش نمىكند به آن كار ملاقات خدا را، فقط ملاحظه مىكند پاكيزه شمردن مردم او را، ميل دارد مردم بشنوند آنچه كرده،
🍃🖤پس اين كسى است كه شريك قرار داده در عبادت پروردگارش.» پس از آن فرمود: «هيچ بنده نيست كه پنهان كند خوبى را، پس بگذرد روزگار بر او هميشه، تا آنكه آشكار كند خدا از براى او نيكويى را، و هيچ بنده نيست كه پنهان مىكند شرى را، پس بگذرد روزگار بر او هميشه، تا آشكارا كند خدا براى او شرى را.»
◀️ ادامه دارد...
🥀پاورقی
[1] حق تعالى مىفرمايد: وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّه يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ (و بدانيد كه خدا در ميان شخص و قلب او حايل مىگردد (انفال 24) و فَإنَّ القُلُوبَ بَيْنَ اصْبَعينِ مِنْ أصابِع اللَّه، يُقَلّبُها كَيْفَ يَشاءُ ساعَةً كذا وَ ساعَةً كذا وَ أَنَّ الْعَبْدَ رُبَّما وُفِّقَ لِلخَيْرِ» (همانا قلبها در ميان دو انگشت از انگشتان خداوند قرار دارند آنها را هر گونه بخواهد زمانى اينچنين و زمانى آنچنان مىگرداند و بسا كه بنده توفيق كار نيك يابد.) بحار الانوار، (ج 72، ص 48) «كتاب العشرة» باب 40، حديث 9.
[2] اصول كافى، ج 2، ص 294، «كتاب ايمان و كفر»، «باب رياء»، حديث 4.