هدایت شده از نورمجرّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن بنده ای که شوق نداشته باشد آقا امام زمان را ببیند از بندگی ساقط است....
#جذبه_عشق
#اصحاب_خاص
🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از نورمجرّد
🍃کسی که گناهانش را به رویش نمی آورند...🍃
حضرت امام صادق علیه السلام
🔸منْ قُتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَمْ يُعَرِّفْهُ اللَّهُ شَيْئاً مِنْ سَيِّئَاتِه
🌷هر کس در راه خدا کشته شود، خدا هیچ یک از گناهانش را به او نشان نمی دهد.
📚 «کافی» ج ۵ ص ۵۴
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3329556481C91ee5b1bac
هدایت شده از فصل پنجم
پخش زنده و فیلم ضبط شده
جلسات قرآن و معارف
ماه مبارک رمضان
حضرت استاد واسطی حفظهالله
https://www.aparat.com/imamsadegh_mosque
@imamsadegh_mosque
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥برای رسیدن به هدف باید از کجا شروع کرد؟
بخشی از مبحث چگونه به خدا و امام زمان(عج) مقرب شویم؟
امامزاده صالح(ع)(فرحزاد)، هرشب ساعت ۲۳
پخش تلوزیونی هر روز بعد از نماز ظهر از شبکه پنج سیما
#تقرب
@Panahian_ir
هدایت شده از فصل پنجم
نگاه اجتهادی جامع و حکیمانه و عارفانه.mp3
5.47M
✓ شهد کلام و دستورالعمل زندگی را از عارفان مجتهد سطوح عالی و جامع و نخبه بهتر است بگیریم یا...؟
✓ مباحث دقیق اجتهادی قابل مقایسه با مطالب کارشناسان مذهبی و مواعظ عمومی و منبری نیست؛ مگر اینکه کارشناس مربوطه برای تمام مطالب و ادعاهایش آدرس و رفرنس بدهد و مخاطب نکتهسنج و محقق را به سرچشمهها راهنمایی کند.
✓ ضرورت تبیین درجات علما و رتبهبندی علمی و معنوی عالمان و عارفان
✓ جامعیت، بدیع بودن مطالب، توانایی حل مسائل کاربردی و توجه به سبکزندگی و سلوک عملی امتیازی است ویژهی برخی عالمان.
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
سلوک توحیدی (1). استاد وکیلی.mp3
26.54M
💠 شرحی گذرا بر کتاب سلوک توحیدی
📌 راهنمای کاربردی حرکت به سوی خدا (جلسه اول)
🎤 سخنران: حجة الاسلام و المسلمین استاد وکیلی
—————————————————
🆔 @mhva_ir
🌐 www.mhva.ir
هدایت شده از فصل پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشهدی ها خیلی دقت کنند
بقیه هم، بشتــــابند... ♥♥
🎥 آیت_الله_فاطمی_نیا
@fasl5om
هدایت شده از نورمجرّد
🔹یک عمل با فضیلت در ابتدای روز
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3329556481C91ee5b1bac
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
سلوک توحیدی (2). استاد وکیلی.mp3
26.85M
💠 شرحی گذرا بر کتاب سلوک توحیدی
📌 راهنمای کاربردی حرکت به سوی خدا (جلسه دوم)
🎤 سخنران: حجة الاسلام و المسلمین استاد وکیلی
—————————————————
🆔 @mhva_ir
🌐 www.mhva.ir
هدایت شده از فصل پنجم
نوجوانان هم باید بدانند 💡📚
♡ فایدهی فلسفه
♡ بهترین فلاسفه
https://eitaa.com/joinchat/2791374852Cb49b0358a0
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
سلوک توحیدی (3). استاد وکیلی.mp3
28.13M
💠 شرحی گذرا بر کتاب سلوک توحیدی
📌 راهنمای کاربردی حرکت به سوی خدا (جلسه سوم)
🎤 سخنران: حجة الاسلام و المسلمین استاد وکیلی
—————————————————
🆔 @mhva_ir
🌐 www.mhva.ir
💠 چهار نکتهی بسیار اساسی و مهم که برای همه ما لازم و راهگشاست 💠
@Khodsaazi
👇👇👇👇
صوت ۶
دورهی جدید
راز رنج و بلا و سختی و دردها و مشکلات و مصائب
در کانال قرار گرفت: 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1302659253Cd05780ff76
👆👆👆👆
هدایت شده از فصل پنجم
از مقدمه کتاب: دقّت زیادی صرف شده است تا مطالب کتاب متقن باشد و تمام محتوای آن بر اساس آیات و روایات و کلمات بزرگان اهل معرفت و راهرفتگان وادی توحید تنظیم گردد و از تعالیم بیاساس و مندرآوردی خالی باشد.
در این کتاب به بیان دستورات کلی اکتفا نشده است و محتوای کتاب بهشکل کاملاً کاربردی ارائه گشته است. در هر بحثی تلاش شده تا تعاریف، شاخصهها و برنامۀ عملیاتی قدمبهقدم و در حدّ توان ارائه گردد تا شخص بتواند بر اساس آن دقیقاً عمل کند و گام بردارد. همچنین کتاب مشتمل بر تمام ابواب مورد نیاز در سیروسلوک است و از جامعیّت لازم در این باب برخوردار است. از همین رو ترتیب کتاب با ترتیب مشهور در آثار عرفان عملی متفاوت است. در حدّ اطّلاع نگارنده این کتاب در زمینۀ ارائه کاربردی برنامه سلوکالیالله در میان همۀ کتب عرفانی نمونهای ندارد. امید که پس از این کتابهای فراوانی با این رویکرد تدوین گردد.
زبان کتاب، زبانی روان و متناسب با روزگار ماست و عموم افراد جامعه میتوانند از آن استفاده کنند. در کنار آن سعی شده مطالب پیچیدهتر با بیانی ساده توضیح داده شود تا خوانندۀ محترم بتواند با آن ارتباط برقرار کند و زمینهای شود تا سلوکالیالله بهراحتی در متن جامعۀ اسلامی حضور یافته و فراگیر گردد.
کتاب سلوک توحیدی، تألیف استاد وکیلی
خرید با تخفیف ویژه از سایت صبح توحید:
https://towhidshop.org/product/%D8%B3%D9%84%D9%88%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3
@fasl5om
📗 جلد چهارم کتاب «گلشن احباب» تألیف حضرت آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی با موضوع «کیفیّت سیر و سلوک الی الله» منتشر شد.
🔹فروش و ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور:
✅ https://towhid.org/1416/text/
💠 کانال تخصصی سیرو سلوک👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3329556481C91ee5b1bac
نماز توبه
۷۰ مرتبه استفغار (أستغفر الله و أتوب إلیه)
@Khodsaazi
🔹توضیح دقیق "اولین و مهمترین" راهبرد خودسازی و تزکیه و سیر و سلوک عرفانی🔹 در کانال ببینید 👇
@Khodsaazi
اوّلین و مهمترین راهبرد سیروسلوک توکّل و واگذاری همهچیز به خداوند است. وقتی کسی تصمیم میگیرد قدم به عرصۀ سیروسلوک بگذارد اوّلین سؤالی که میپرسد این است که باید چه کنم و با چه اسباب و وسایلی این مسیر را بگذرانم؟ پاسخ این است که تو لازم نیست هیچ کاری بکنی؛ فقط و فقط باید توکّل کنی و به درگاه خداوند عجز و گدایی خود را اظهار نمائی. اگر این کلید طلائی را در دست داشتی بقیّۀ مسائل خود به خود حل میشود.
اساس سیروسلوک بر توحید است. توحید میگوید همۀ کمالات به خداوند متعلّق است و ما در برابر خداوند هیچ شأنی نداریم و هیچ چیز و هیچ عملی هم در عالم بدون إذن الهی اثر ندارد. اگر قرار است با نگاه توحیدی حرکت کرده و روزبهروز توحید را در قلبمان جا بیندازیم نباید از اوّل فرض کنیم که من توانمندم و میخواهم چنین و چنان کنم. کسی که خودش را توانمند میداند و میخواهد بر داشتههای درونیاش تکیه کند، از ابتدا توحید را کنار زده و در عمل از آن فاصله گرفته است. همچنین انسان موحد میداند اثر اعمال از خود اعمال نیست بلکه از خداوند متعال است پس باید از ابتدا بر خود او تکیه کرد نه بر اعمال.
توحید میگوید تو کسی نیستی که بتوانی بهطرف خدا حرکت کنی و داشتهای نداری که بخواهی از داشتههایت استفاده کنی و قدم برداری. تو فقط میتوانی به درگاه الهی روی بیاوری و کاسۀ گداییات را درِ خانۀ خدا بگیری و از خداوند بخواهی که خدایا مدد برسان و دست من را بگیر و ببر.
درست است که انسان، اختیار و اراده دارد و با تصمیم خود مجاهده میکند امّا در حقیقت همۀ اینها لطف و عنایت خدا و در دست قدرت اوست. پس باید از آغاز در برابر خداوند سپر انداخته و اعتراف به عجز نمود و کار را به او سپرد. اگر بنا باشد توان ما و اعمال ما، ما را بالا ببرد باید از روز اوّل از همه چیز ناامید شویم زیرا ما بدون عنایت الهی حتّی قدرت تکاندادن انگشت خود را نداریم ولی اگر بناست به خداوند تکیه کنیم او میتواند انسان را به اعلی درجه کمال سیر دهد.
مَثَل سالک در راه خدا مَثَل کودکی است که در کنار پدرش میخواهد به قلّهای بلند صعود کند. اگر بخواهد با پای خود برود حتماً از راه باز میماند. عاقلانه این است که از ابتدا به پدر بگوید من عاجزم و خودش را در آغوش او بیندازد تا پدر او را ببرد. رمز موفّقیّت در سلوک، انداختن خود در دامان خداوند و امر خود را به او واگذارکردن است. سالک باید صبح که از خواب بلند میشود به خاک بیفتد و با حال تضرّع و عجز و انابه به درگاه الهی عرض کند:
«خداوندا من عاجزم و از تصمیمگیری صحیح، مبارزه با نفس و چیرهشدن بر هوسها ناتوانم. من جاهلم و خیر و شر خودم را تشخیص نمیدهم. پس خودت راهنمائی کن و دست مرا بگیر و به سوی خود بکش و ببر»
ظهر و عصر و مغرب و هنگام خواب نیز همین را بگوید و حال دوام تضرّع را در تمام روز داشته باشد و دائماً دست گداییاش بهسوی خدا دراز باشد. به دیگر سخن راه خدا فقط یک کلمه است: «خودت را همیشه و در همۀ حالات و با تمام وجود و صادقانه به خداوند بسپار». نقل شده که مرحوم قاضی قدّس سرّه این شعر را برای شاگردانشان میخوانند:
سر رشتۀ دولت ای برادر به کف آر
یعنی همهجا با همهکس در همهحال
این عمر گرامی به خسارت مسپار
پیدا و نهفته روی دل جانب یار
توکّل و تکیه بر خداوند این است که انسان در قلبش اعتراف کند که بر هیچ کمالی قدرت ندارد و باید همۀ امور را به خدا واگذار کند. اگر کسی امور خود را تقسیم کند و بگوید کارهای آسان را خودم انجام میدهم، غذا را خودم میخورم، خرید نان را خودم انجام میدهم امّا شفای بیماری از من نمیآید و این را به خدا میسپارم در حقیقت به شرک دچار شده است.
البته توکّل بدین معنا نیست که انسان دستورات را انجام ندهد و در وظائف شرعی کوتاهی کند، بلکه سالک باید ریز تمام دستورات را اطاعت نماید ولیکن اثر را از خداوند متعال ببیند و تکیه و اعتمادش بر او باشد نه بر کار خود، چون عمل انسان، جدای از خداوند، هیچ واقعیّتی نداشته و منشأ اثر نیست. خداوند اگر بخواهد بدون عمل هم انسان را در این راه، سِیر میدهد و هیچ کس نمیتواند مانع او شود؛ ولی معمولاً حکمتش اقتضا میکند که انسانها را با اعمالشان پیش ببرد. خداوند بدون عمل من و اسباب ظاهری میتواند کار کند ولی عمل من، بدون إذن خدا بیاثر است؛ پس مشخص میشود که اوّل و آخر همهچیز در دست اوست؛ گرچه ما از روی ادب و عبودیّت باید موبهمو دستورات الهی را اجرا کنیم امّا در قلب اعتراف میکنیم که: «خدایا اینها وظیفهای است که انجام میدهم امّا کار در دست توست». و البته توکّل است که هم این وظائف را بهخوبی نشان میدهد و هم توفیق انجام آن را فراهم میکند.
کتاب سلوک توحیدی، ص۱۰۲
@Khodsaazi