♦️مسئله حجاب
🔻چرا یزیدیان این اندازه با حجاب و پوشش زنان اهل بیت علیهمالسلام مبارزه میکردند؟ حجاب آن بزرگان چه رمزی دارد که حتی با شهادت امام حسین علیهالسلام از دست نرفت؟ چنانکه امروز هم در تهاجم فرهنگی شاهد مبارزه دشمن با حجاب زنان و حیای مردان هستیم.
🔻دشمن هر رفتاری را که موجب آزردگیخاطر شود، انجام میدهد. لشکر عمرسعد، امام حسین علیهالسلام را به شهادت رساند. وقتی باز هم شاهد شجاعت و ایستادگی زنان اهل بیت علیهمالسلام بود، با حجاب آنان مبارزه کرد تا آنها را خارجشده از دین و غیرمسلمان نشان دهد و حرمت آنها را بشکند.
🔻امروز هم دشمن تهاجم فرهنگی را شروع کرده است. او میداند که قادر به جنگ فیزیکی با دشمن نیست، از جنگ نرم و مبارزه با حجاب و عفاف استفاده میکند. بیحجابی نشاندهنده ستیز با نظام اسلامی است. دشمن این دوران نظام اسلامی همان شمر و یزیدیان آن دوران هستند که با خاندان رسول خدا صلیالله علیه و آله و حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام کینه و دشمنی داشتند. حضرت فاطمه صغری علیها السلام روایت کرده که دشمن عمدا تلاش میکرد تا حجاب را از سر ما بردارد. امروز هم دشمنان نظام اسلامی همین عمل را مرتکب میشوند.
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
گاهی عدهای نادانسته یا برای خوشایند گروهی، با دشمن هم صدا میشوند و حجاب را اختیاری عنوان میکنند تا راه گریزی برای افراد بیایمان باز کنند.
بله. این عده در اثر بیتوجهی آب به آسیاب دشمن میریزند و با او همصدا میشوند. این افراد باید بدانند که مردان و زنان کربلا تا آخرین لحظه عفت خود را حفظ کردند. امروز هم اگر عدهای روسری و حجاب خود را بردارند، فردا به این اندازه هم اکتفا نمیکنند. چنانکه مقام معظم رهبری بارها تأکید فرمودهاند که اگر امروز مقداری عقبنشینی کردید، فردا آنها به این حد اکتفا نمیکنند. درست است که مسائل اقتصادی باید اصلاح شود، اما نباید به افتراق و در هم آمیختگی امور اقتصادی و سیاسی با مسائل مهم فرهنگی مانند حجاب و عفاف اقدام کنیم.
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب قرآنی دارای ابعاد و شاخصهای پنجگانه است: حجاب نگاه، حجاب گفتار، حجاب رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب. حال آنکه بنابر باور غلط، حجاب صرفا به پوشش فیزیکی بدن اطلاق میشود. هرگاه چهار بُعد اولیه در حداقل مورد نظر شریعت ناب و در حد یک هنجار اجتماعی رعایت شود، به حجاب نازل دست یافتهایم و هرگاه ابعاد پنجگانه به نحوی فراگیر و یکپارچه با مشخصات تمام و کمال قرآنیاش جامه عمل بپوشد، برترین نوع پوشیدگی رخ مینماید و جامعه به ارزشها و کرامتهای انسانیاش نزدیک شده است. «جلباب» حجاب برتر و «خمار» حجاب نازل است که متناسب با ریشههای تمدنی هر عرصه جغرافیایی در جهان اسلام به اشکالی زیبا و متنوع تجلّی کرده است. در مجال اندک این مقاله، ابتدا به ابعاد فراگیر حجاب قرآنی و سپس به اختصار از مدلهای جلباب قرآنی و حجاب نازل قرآنی در کشور ایران سخن راندهایم.
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔴 نظر به استقبال گستردهی هموطنان عزیز، مسابقه عظیم قرآنی «نور علی نور» #تمدید_شد‼️
💎 با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل:
🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی
🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۲ شهریور ماه
#فرایندی_کاملا_رایگان
✅ ثبتنام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاعرسانی از طریق لینک زیر:
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب اسلامی، به عنوان بخشی از منظومه ی عفت کارکردها و آثار فراوانی دارد که پیش از ورود به این بحث، ذکر یک مقدمه، ضروری به نظر می رسد. اگر حجاب، و به تعبیر دقیق تر، پوشش اسلامی، با سایر عناصر نظام عفت همراه نشود، غرض از جعل آن متحقق نمی گردد. اگر بناست که پوشش اسلامی، زنان را از حالت شئ جنسی و البته محرک بودن خارج سازد و مانع ارسال پیام های جنسی از سوی آنان به مردان نامحرم گردد، مسلماً لازم است در کنار ضوابط پوشش، به مسائل دیگری نیز توجه گردد. رفتار مبتنی بر حیا،1 متانت و صلابت در گفتار، و توجه به محتوای کلام با نامحرم، وقار در راه رفتن، پرهیز از تبرج خودداری از اختلاط با نامحرم، و نیز غض بصر (کنترل نگاه به نامحرم)، ز جمله این مسائل و در واقع اجزاء دیگری از منظومه عفت اند.
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔷️🔹️🔹️آثار حجاب
✔1. حفظ ارزش و حریم خانواده
حفظ حریم عفت با همه ی مظاهر آن و از جمله پوشش کامل اسلامیِ زنان و مردان در جامعه، موجب می شود که مردان برای رسیدن به وصال زنان مطلوب خویش، راهی جز ازدواج نداشته باشند. به عبارت دیگر در هیچ مرحله ای، نیازهای جنسی شان در جامعه و از راه حرام تأمین نمی شود؛ حتی از طریق نگاه.
وقتی زنان پوشش مناسب را کنار می گذارند، به دلیل ظاهر شدن جذابیت های جنسی شان، هم خودشان به ارسال پیام های جنسی سوق داده می شوند (به خصوص با الگو برداری از مدل های ارایه شده در شبکه های مجازی پورنو و...)، و هم مردان، آن ها را شریکان جنسی قابل دست رسی می بینند. بسیار واضح است که در چنین شرایطی نیازی به تقید به قیود دست وپاگیر ازدواج، برای ارضای میل تبّرج در زنان و ارضای غرایز جنسی در مردان نیست.
🔺️هنگامی که زنان بسیار آسان و ارزان در اختیار مردان قرار دارند، مسلماً آنان زحمت ازدواج و الزامات اخلاقی و حقوقی پس از آن را به خود نمی دهند و در ضمن خود را از تنوع موجود در حراج اجتماع محروم نمی سازند. شاید مردان و حتی زنان، تنها زمانی به فکر ازدواج بیافتند که نیاز درونی خویش را برای داشتن یک همراه و تکیه گاه درک نمایند و مسلماً این بسیار دیر است. بنابر این حجاب در مرحله نخست، ارزش ازدواج و تشکیل خانواده را بالا می برد. در مرحله ی بعد حجاب و عفت ورزی حریم خانواده را حفظ نموده، از فروپاشی آن جلو گیری می کند....
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
وی از احکامی که او را گرامی تر می سازددر همان مسیر سخت، حرکت می نماید. مسلماً احکام آیینی که خود، کرامت آدمی را بزرگ ترین ارزش او می داند، مبتنی بر حفظ این گوهر گران بهاست.
حجاب اسلامی اگر موجب حبس زن در محیط خانه و انزوای او می شد ـ چنان که عده ای بر همین اساس بر آن خرده گرفته اند ـ گامی در جهت نقض غرض مولی از تکریم انسان می بود. امّا اکنون که زن به واسطه ی حجاب:
اولا: در بازار آزاد، آسان در اختیار هرزگان ✅و هوس بازان قرار نمی گیرد؛
✅ثانیاً: مورد آزار، سوء استفاده، خشونت جنسی و تعرض واقع نمی شود؛
✅ثالثاً: بدون ایجاد هیجانات کاذب و آزاردهنده در اجتماع به فعالیت سالم پرداخته، به رشد کافی دست می یابد؛
و حالا که او در سایه سار امن خانواده ی اسلامی، محترمانه حفاظت و نگه داری می شود؛ مورد ستایش و ابراز عشق همیشگی قرار می گیرد؛ صاحب فرزند می شود و از این نعمت الهی بهره مند می گردد؛ هزینه های زندگی او بدون منت در اختیارش قرار می گیرد؛ و در حریم سرشار از امنیت خانواده به آرامش می رسد؛ تمام قوای خود را در راه کام یابی دنیوی و بهره مندی از زندگی گرم و صمیمانه از یک سو و پوییدن طریق کمال و تعالی از سویی دیگر صرف می نماید.
وقتی زن در مواجهه با مردانی که زن را فقط وسیله ای برای ارضای شهوات خود می دانند و یا تنوع طلب و سودجویند و یا برای فرار از بار مسؤولیت تن به ازدواج نداده، تنها به ارضای شهوات خود کفایت می نمایند، چونان صدفی در گوهر، همواره مورد طلب و تمناست، تمتع و بهره مندی از جمال و لطافتش جز از راه ابراز عشق به او و تقبل هزینه های زندگی و تأمین معاش وی ممکن نیست.
امروزه غرب به این نتیجه رسیده که یکی از مهم ترین پرچم ها و شعائر اسلامی، «حجاب» است؛ از این رو، در سراسر کشورهای اروپایی شاهد موج روبه گسترش و برنامه ریزی شده ای در مقابله با پوشش زنان مسلمان هستیم. آن ها به این نکته دست یافته اند که وقتی فردی حجاب و پوشش ظاهری را با میل و رغبت خویش اختیار می کند، قطعاً عقال و پای بند سایر ارزش ها و معتقدات دینی را نیز به نفس و جان خود می زند. آنگاه است که نسلی آزاده پرورش می یابند که به مبارزه با فساد و تباهی، ظلم و جور و استعمار و استثمار می پردازند و در این صورت مسلماً راه برای کام جویی های آزادانه و بی حدومرز آن ها بسته خواهد شد؛ و به منویات استعماری شان نخواهند رسید.
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🦋عــــــــــفاف🦋
🔹دامنهی عفاف خیلی وسیعتر از حجاب و پوشش هست
🔹عفتِ گفتار،رفتار،شنوایی،بینایی،ذهن و فکر
🔸شخصی عفیف و پاکدامن هست که بتونه شهوت و غرایز خودش رو تحت کنترل دربیاره،
نه اینکه شهوت؛ بر رفتار ، کردار و ذهنش مسلط بشه !
🔺نه افراط و تندروی در بها دادن به غرایز
🔻نه تفریط و سرکوب غرایز
✅بلکه اعتدال در محدودهای که خدا اجازه داده
🔹مثلا گرایش به زیبایی مثل زیبا پوشیدن، زیبا صحبت کردن، تمایلات جنسی...همه از فطرت انسان ناشی میشن و با کمی دقت در مسیر صحیح و اخلاقی میشه از اونها بهره برد
🌻به دخترانمان اجازه بدیم در محیط خانه و مقابل محارم در حد اعتدال، زیباییهاشون رو نشان بدن
🌻به بانوان جوان هم آموزش بدیم که مقابل همسر ، لباس حیا رو از تن برکنن و محبت و عشوهگری و آراستگی رو چاشنی زندگی عاشقانهشون کنند ( آقای خونه هم توجه و محبت بیشتری به بانوی خونه داشته باشه)
👈تا برای جلب توجه و محبت ،زیبایی و لطافتشون رو به غریبه عرضه نکنن!
📝منبع: مطالعات راهبردی زنان ۱۳۸۰
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 چه چیز باعث شده است حجاب در میان بقیه احکام دینی بیی اهمیت شود!؟
❗️چرا بعضی ها به همه احکام دینی پایبند هستند، اما درمورد حجاب اینطور نیستند!؟
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🕊یک دلیل عرفانی و زیبا در مورد حجاب⚘
🍀این حجاب در حقیقت داشتن صفت خدا برای زن است!
خداوند هم محجوب است.
خودش فرمود: «از پشت هفت هزار حجاب دارید من را می بینید» اگر عدد را بالاتر ببرد، باز هم حق است.
کل عالم و مقام عصمت عالم اگر به صورت یک شکل و بافت و صورتی دربیاید، قهراً به بافت انسان درمی آید.
همان طور که قوه خیال، حقایق آن سویی را مطابق با مناسباتی که بین شان است، با اشکال این سویی برای انسان پیاده می کند، قوه خیال عالم هم، عصمت نظام عالم را در نشئه طبیعت به صورت انسان شکل می دهد...
وچون "عصمت" بیشتر با اسم شریف «الباطن» سازگار است، لذا به صورت زن شکل می دهد، نه صورت مرد.
چون مرد بیشتر با اسم شریف «الظاهر» و زن بیشتر با اسم شریف «الباطن» در ارتباط است، لذا همان مقام اسم شریف «الباطن» در شریعت، برای زن به صورت حجاب مطرح شده است.
دین اگر به زن می گوید حجاب را نگه دار، این در حقیقت، احترام به زن است.
🍃به او می گوید چون تو مطابق اسم شریف «الباطن» الهی پیاده شده ای، ما نمی خواهیم در معرض دید هر کسی قرار بگیری، لذا محجوب باش!
بگذار اگر دیگران می خواهند تو را ببینند، از پشت حجاب ها ببینند...!
این حجاب برگرفته از حجاب حق است، لذا حجاب دژ زن است، چه این که خداوند هم دژ دارد!
✨فرمود: هرچه کوشش کنید، نمی توانید حقیقت غیبیه ذات مرا ببینید، آن قدر محجوبم، آن قدر در حجابم که هر چه حجاب ها را خرق کنید، باز هم همچنان باید مرا در پشت حجاب ببینید، هرگز من کشف تام نمی کنم!✨
حتی در قرآن هم کشف تام ذاتی نکرد، قرآن هم اگر چه خدا را به ما معرفی می کند، اما یا با الفاظ است یا با معانی یا صور که هم الفاظ حجابند، هم معانی و هم صور.
خدا از پشت حجاب ها خود را معرفی کرد واِلاّ حق آن طوری که حق است، برای خلق جلوه نمی کند، که لازمه جلوه گری حق برای خلق، بساط خلق را جمع کردن است.
💫زن تا زمانی که در حجاب است، حق است، اما زمانی که از حجاب درآمد، وجهه خُلقی پیدا می کند و توانایی اش شکسته می شود! پس حجاب برای زن یک احترام است تا بیشتر شبیه به خداوند شود🙏🏻
واقعیت این است که اگر بخواهند «عصمت اعظم» را به صورت بشر در بیاورند، به بهترین شکل در خواهند آورد که بهتر و زیباتر از این چهره در نظام هستی نباشد، لذا مشابه چهره جناب صدیقه طاهره سلام الله علیها در عالم هرگز زنی پیدا نمی شود، چه این که مشابه چهره ی پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی علیه السلام هرگز در عالم پیدا نمی شود.
حال که عصمت کبری الهی در حضرت صدیقه طاهره(س) تجلی کرده است، او آن چنان در حجاب قرار می گیرد که فقط امیرالمؤمنین علی علیه السلام لیاقت دیدار همچنین جمالی را داشته باشد... لذا اگر علی بن ابی طالب نبود، هرگز در عالم کفوی برای این بانو وجود نداشت...
خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha