.
♻️ تاریخ برعکس! (۲)
امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ است و اینها تصاویر تیترهای یک پیروزی خیالی است که رسانههای حامی دولت روحانی و بزککنندگان #ننگنانه_برجام و بانیان وضع موجود سال ۹۴ در چنین روزی، یک روز پس از امضای آن به افکار عمومی القا کردند.
شاید باور نکنید اما همین تیترهای دروغ چند سال دیگر به عنوان سند پیروزی و موفقیت دولت روحانی و مجاهداتهای مستر ظریف به خورد مخاطب داده میشود همانطور که در این روزها تلاش کردند تا مستر ظریف را به عنوان موفقترین وزیرخارجه جا بزنند.
اگر جهاد تبیین نکنیم و افتضاحات این قوم را یادآور نشویم باید منتظر #تغییر_جای_جلاد_با_شهید در تاریخ باشیم.
🔺#حمید_رسایی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🆔 @khosarbeysh 💚
🔆 نقش علامه امینی در پاسداشت واقعه غدیرخم
قسمت 5️⃣
علامه امینى در این مجموعه با نقد آثار و تألیفات کسانی چون ابن تیمیه، آلوسی، قصیمی، و رشید رضا، در صدد بر آمد وحدت و اخوت اسلامی را در جهان اسلام گسترش و تخمهای کینه و نفاق و تفرقه را بخشکاند. علامه امینی در کتاب الغدیر به ترتیب حروف الفبا به ذکر راویان حدیث غدیر از صحابه پیامبر (ص) می پردازد. وی 110 تن از اصحاب را نام میبرد که حدیث غدیر را روایت کردهاند و به نام 84 تابعی اشاره مینماید. سپس طبقات راویان حدیث غدیر از علما را بر میشمارد و از علمای قرن دوم هجری تا قرن چهاردهم، 360 تن را ذکر میکند که حدیث شریف غدیر را نقل کرده اند.
مجموعه 11 جلدی الغدیر به زبان عربی، با نثری شيوا و رسا نگارش يافته است و از مهمترين نكات قابل توجه اين است كه علامه امينی بر خلاف اكثريت علما، به صورت كاناليزه مطالعه نمیكردند و در مورد موضوع تحقيقی خود تنها به متون رشتهای خاص مراجعه نمینمودند.
وی برای نگارش الغدير كليه كتابهای تفسيری، روايی، تاريخی، رجالی، انصاب، لغت، و دواوين شعری را با دقت، مورد مطالعه قرار دادهاند. با عنايت به همين موضوع است كه علامه امينی خود در ابتدای الغدير نوشتهاند: «الغدير فی الكتاب والسنه والادب. كتابٌ دينیٌ، علمیٌ، فنیٌ، تاريخیٌ، ادبیٌ، اخلاقیٌ.» كه همين شيوه منحصر بفرد، يكی از علل جاودانه شدن الغدير شده است.
ادامه دارد...
#عیدـغدیرـخُم
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🆔 @khosarbeysh 💚