5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
🔻واردشوندگان به صنعت سلبریتی، ابتدا باید در برابر #قوانینی که نامورسازان وضع میکنند، سر تسلیم فرود آورند. کوچکترین فرمانناپذیری از سوی سلبریتیها، تبعاتی سخت برایشان بههمراه دارد.
🔸در #صنعتِ_شهرتِ_کُره، این قوانین شامل رژیمهای فشرده غذایی سخت، خودبهینهسازی مستمر و در صورت لزوم جراحی زیبایی، ورزشهای خاص برای اجرای بهینه رقصآرایی و ارائه بدنی جذاب، آموختن زبانهای خارجی، نظم شدید و عدم ارتباطگیری با دیگرانی که شرکت اجازه نمیدهد و هر چیزی است که بازنمایی رسانهای سلبریتی را در قالب یک #آیدُل (بت) باورپذیر کند.
🔹پژوهشها ثابت کرده است، میان دینداری و هواداری از یک سلبریتی رابطه معکوس وجود دارد. این یعنی هر قدر باورمندی و اتصال ما از معبود اصلی دور شود، بهدنبال ارضای حس پرستشمان در نمونههای جایگزینش در معبودهای مادی و انسانی خواهیم بود.
🌱سلبریتیها را آیدل میخوانند و میدانند؛ چون در زمانهی غیاب، طرد و غفلت بشری از خالق خویش، #بتهایی جذاب برای پرستشاند. این روزها، اما یکی از آیدلهای کرهای، بتِ درون را شکسته و به هوادارانش از جهان بیبتپرستی و خداپرستی میگوید که برنامه و قوانینی دقیق اما #آرامشبخش دارد... (از اینجا تماشا کنید)
🔻اما #نکته_ مهم آن است که صنعت سلبریتی، #دین را نیز به مسلخ نمایشیشدن میبرد تا برندِ سلبریتی را تقویت کند؛ پیت وارد، در کتاب خدایان بدکردار برای تبیین فرایند استحاله دین در فرهنگ سلبریتی، از کلیدواژه خوب و دقیق «چرخش سوژهای» استفاده میکند. #چرخش_سوژهای یعنی سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینههای خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شدهاند. در این فرایند سوژه احساس نمیکند با مرزهای سنت محدود میشود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود، به هرچیز دینی یا غیردینی که بخواهد، متوسل میشود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمانهای سکولار و دینی فرومیپاشد.
🔹در چرخش سوژهای، مردم دیگر خود را در رابطه با فرمانهای استعلایی نمیبینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است، خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربههای بدنی، رؤیاها، حسها، وجدان درونی و گرایشها» هستند. بدینسان پرسش «چگونه میتوانم رستگار شوم؟» به «چطور میتوانم حس خوبی درباره خودم داشته باشم؟» مبدل میشود.
🔺نظر به پیشگفتهها، در مواجهه با سلبریتیهایی مانند #داوود_کیم مدیریت مواجهه با او مهم است؛ تمرکز و برجستهسازی وجوهی از شخصیت او که منادی رهایی از بت درون و پرستش خالق است و نقد وجوهی از دینداری او که همبسته با نمایشی شدن و #دین_خودساخته_مجازی است، بسیار مهم است.
#سیاست_گذاری_سلبریتی
#چرخش_سوژهای
#موج_کرهای
#داوود_کیم
@khosh_namha
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
گفتم که اشتهار وی از مال و دولتست
گفتا که مال و دولت، ازو جوید اشتهار
#شهرت
#مال
#دولت
#قاآنی
@khosh_namha
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
یک ملت زمانی به #بلوغ می رسد که #انتخاب کند، حتی اگر غلط هم انتخاب کند باز هم بهتر از انتخاب نکردن است. در غیر این صورت آن ملت هیچگاه به بلوغ نمیرسد و همیشه در معرض #سقوط است.
🖊شهید مطهری (ره)
📚 مجموعه آثار، ج ۲۴ ، ص ۳۹۱
@khosh_namha
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
‼️بعد از سلبریتیها پای دیگر فعالان فتنه ز.ز.آ هم به تلویزیون باز میشود
🔹بعد از بازگشت بدون عذرخواهی سلبریتیهای حامی فتنه ۱۴۰۱، حالا کمکم پای سایر فعالان این فتنه هم به برنامههای تلویزیونی باز میشود.
‼️احمدرضا کاظمی یکی از طنزپردازان فعال در فتنه سال گذشته هماکنون بعنوان سرپرست نویسندگان برنامه «شب خوش» شبکه سه مشغول به فعالیت شده است.
🔺کاظمی یکی از طنزپردازان هتاک و بسیار فعال در ماجراهای سال قبل و همچنین از عوامل رسانه طنز بیقانون و دم خروس است و در گروه نویسندگان شبخوش هم از همکاران خود در این رسانهها کمک گرفته است.
‼️چندی پیش محمد نادری یکی از بازیگرانی که سال گذشته پستهای بسیار تندی منتشر میکرد نیز بعنوان مهمان به برنامه جام آرزوهای شبکه نسیم دعوت شده بود.
💢رییس صدا و سیما و همچنین رییس شبکه سه قبلا گفته بودند سلبریتیهایی که اظهار پشیمانی یا توبه کنند میتوانند به تلویزیون برگردند. حال آنکه امثال نادری و... حتی پستهای تند سال قبل خود را پاک نکردهاند چه برسد به توبه!!
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
۱۲ اسفند ۱۴۰۲