eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ کفاره شکستن قسم چه می باشد ؟ ♻️ 🔹🔹🔹🔹🔹 ❇️ آیت الله خامنه ای : سیر کردن ده فقیر یا پوشانیدن آنهاست و اگر نتوانست باید سه روز روزه بگیرد و بنابر احتیاط واجب باید پی در پی باشد. ❇️ آیت الله مکارم شیرازی: مسأله 2302ـ هرگاه عمداً با قسم خود مخالفت کند باید کفّاره دهد، ده فقیر را سیر کند، یا بر آنها لباس بپوشاند، یا یک بنده را آزاد نماید (و در زمان ما که بنده آزاد کردن موضوعیت ندارد میان دو چیز دیگر مخیر است) و اگر توانایى بر اینها نداشته باشد باید سه روز روزه بگیرد. (احتیاط مستحب آن است که این سه روز پشت سر هم باشد.) ❇️ آیت الله سیستانی: مسأله ۲۶۸۷ ـ اگر قسَم بخورد که کاری را انجام دهد یا ترک کند، مثلاً قسَم بخورد که روزه بگیرد، یا دود استعمال نکند، چنانچه عمداً مخالفت کند گناه کرده است باید کفاره بدهد، یعنی: یک بنده آزاد کند، یا ده فقیر را سیر کند یا آنان را بپوشاند، و اگر اینها را نتواند انجام دهد، باید سه روز پی‌درپی روزه بگیرد. ➖➖➖➖➖ استفتاء‌ از سایت مراجع عظام ___________________ لینک تخصصی کانال رایحه ی احکام @khosravi1253 نشر دهنده باشید🌹
احکام #انگشتر... لینک @khosravi1253
✅ برای انجام چه کارهایی باید وضو💦 گرفت⁉ 🔹پاسخ: کارهایی که باید برای آن وضو گرفت عبارتند از: 1⃣ نماز؛ 2⃣ سجده و تشهد فراموش شده؛ 3⃣ سجده سهو؛ 4⃣ طواف واجب کعبه؛ 5⃣ مس (لمس کردن) قرآن؛ 6⃣ مس اسمای جلاله؛ 7⃣ مس اسمای انبیا و ائمه علیهم السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها؛ 8⃣ نذر، عهد و قسم برای مس قرآن؛ 9⃣ نذر، عهد و قسم برای وضو گرفتن. ------------------------------------------------------- 📚 منبع: کتاب «رساله مصور»، ج 1، ص 186. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 عضویت در کانال رایحه ی احکام 👇 🆔 @khosravi1253
🔷حائل شدن شیشه🔶 📝سوال ⁉️ اگــر بیــن امــام ومأمــوم شیشــه حائــل شــود آیــا جماعــت صحیــح اســت؟ 3⃣ قول وجود دارد ⤵️ 💠 حضـرت امــام و آیــات عظــام خویــی، بهجــت،وحیــد،زنجانــی احتیـاط مسـتحب شیشـه هـم نباشـد.۱ 💠آیات عظـام: مـكارم،فاضـل،گلپایگانـی، صافی بــه احتیــاط لازم شیشــه هــم فاصلــه نباشــد.۲ 💠 آیت الله سیستانی جماعت باطل است.۳ 🌐 منبع: ۱.امام، تحریر الوسیله م1 ، رساله مراجع، ج1 ،م1433؛ منهاج الصالحین، سید خوئی و وحید، ج2 ،ص232 ، م 795 2 - رساله مراجع، م1411، االحكام الواضحه، م 845 و هدایة العباد، گلپایگانی، ج 1 ، ص 244 ، م 1211. 3 - رساله مراجع، م1411 و منهاج، سیستانی، 795 ➖➖➖➖➖➖ پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253 جهت فراگیری احکام، برای دوستان خودتان بفرستید...
♻️ لباس کفّار ♻️ 🔸🔸🔸 💠 پوشیدن لباس ها و استفاده از نمادهایی که فقط کفار از آن استفاده می کنند1 یا ترویج فرقه های منحرف می باشد2، حرام است. ◀️ از این رو پوشیدن لباس «رپ», «شیطان پرستی»3 ، «هوی متال»، «پانکی»، «ایمو ها»، «فشن ها»، «TSM»، لباس «کشیش ها», «راهب ها»، «خاخام ها», لباس مخصوص «هندوها» و دیگر دسته های کفار4، و استفاده از نمادها و نشانه های خاصّ آنان - مانند گردن آویز زرتشتی و صلیب - و آرایش مو و ظاهر به شکل ‌آنها برای مسلمان حرام است5. پوشیدن لباس هایی که نوشته یا نشانه ای در تأیید و ترویج فرقه ها و گروه های ضد اخلاقی دارد- مانند علایم هم جنس گرایی- حرام است. ☑️ آویختن صلیب حرام است. و اگر مردان هنگام نماز, صلیبی را که از جنس طلاست به گردن بیاویزند نمازشان6 باطل می شود.7 خرید و فروش و پوشیدن شلوارهایی که از چند ناحیه پاره هستند و توسط شبکه های ضد فرهنگی رواج داده می شوند, حتی اگر در مقابل نامحرم پوشانده شوند، به جهت ترویج شبکه های فساد حرام است. ✅ توجه 1⃣ بیرون گذاشتن هر قسمت از بدن – به جز صورت و کف دو دست – هر چند به مقدار کمی باشد، در انظار عمومی و دید نامحرم حرام است. 2⃣ در حکم لباس های حرام فرقی نمی کند که در جامعه و محیط ورزشی پوشیده شود یا در محیط منزل. 3⃣ پوشیدن لباس های مشترک میان کفار و مسلمانان - مانند کت و دامن- اشکالی ندارد. 4⃣. لباس هایی که قبلاً مخصوص کفار بوده, ولی هم اکنون مشترک است, بی اشکال است. ➖➖➖➖ 1. خامنه ای و مکارم: پوشیدن لباس کفار، در صورتی که سبب ترویج فرهنگ ‌‌آنان شود، جایز نیست.. 2. بهجت و سیستانی: بنابراحتیاط واجب. 3. برخی از نمادهای شیطان پرستی عبارتند از: صلیب وارونه، صلیب شكسته، ستاره پنج پر واژگون، سر بز، عدد 666، ستاره شش پر، پرچم رژیم صهیونیستی، (x) نماد کابالا، چشم لوسيفر و‌ چشم شیطان. 4. چه زن مسلمان در کشور اسلامی ساکن باشد و چه در کشور غیر اسلامی، مگر در موارد ضرورت. 5. رساله مصور احکام پوشش بانوان، م 47. 6. بهجت و خامنه ای: بنابراحتیاط واجب. 7. رساله مصور احکام پوشش بانوان، ص 111. 🍂🍂🍃🍃🍂🍃🍃 پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📥 سوال: تکلیف کسی که در قنوت نماز شک کند سوره توحید را خوانده است یا نه، چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال به شک اعتنا نکنید و نماز صحیح است. ✍ آیت الله مکارم: اگر به قنوت رفته و شک در حمد یا سوره کند، نباید به شک خود اعتنا کند و نماز در این حالت صحیح است. ✍آیت الله سیستانی: در فرض سوال به شک خود اعتنا نکنید. ✍آیت الله شبیری زنجانی: شک بعد از محل است و به شک اعتنا نمی شود. 📚 منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: aYLgfOvLUxQ. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9611150001. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 701371. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50008. 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 لینک @khosravi1253
فاصله بین زن ومرد باید چقدر باشد.... لینک @khosravi1253
آیا سر سفره نشتن خانم ها بامردان نامحرم حرام است؟ لینک @khosravi1253
📥 سوال: چگونه می توان متوجه شد رطوبتی که از یک زن یا دختر خارج می شود، منی است یا ترشحات طبیعی زنانه؟ 📤پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر رطوبت خارج شده از زن همراه با اوج لذت جنسی باشد، منی است و زن جنب شده است و غسل جنابت بر او واجب می شود، در غیر این صورت حکم به منی بودن رطوبت ها نمی شود و پاک می باشند. ✍ بقیه مراجع غیر از آیات بهجت و نوری: خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد، حکم به جنابت آنان می شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند منی است. ✍آیت الله بهجت: خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد و با جستن بیرون آید، حکم به منی می شود و اگر هیچ یک از دو علامت و یا یکی از آن ها را نداشت، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند منی است. ✍آیه الله نوری: خروج ترشحات زن اگر همراه با شهوت خاصی(اوج لذت جنسی) باشد و بدن پس از آن سست شود، حکم به منی می شود و اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکی از آنها را نداشت، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند که منی است. ✅ تبصره: اوج لذت جنسی حالتی است، که شخص در آن حال از خود بی خود می شود و لذت زیادی می برد و ارضا می شود. بعد از تمام شدن آن حالت، زن احساس تخلیه شدن و ارضای جنسی می کند. معمولا حالت تحریک آمیزی را که قبل از تخلیه شدن داشت، دیگر ندارد. 📚منابع: 1. توضیح المسائل مراجع، مسأله346 وحید، توضیح المسائل، مساله352 سیستانی، تعلیقات علی العروة، ج ۱، غسل الجنابة، الاول. خامنه ای، اجوبة الاستفتاءات، سوال171 صافی، هدایة العباد، ج1، مسأله2. 175توضیح المسائل مراجع، مسأله ۳۴۶          ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🔴 @khosravi1253 عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
آیا جوهر خودکار مانع از صحت وضوست؟ لینک @khosravi1253
چهارم🔰 ✅ گزینه 1⃣ برنده این ماه کاربر محترم : 🎊 دبیر گرامی،بیرانوند 🎊 با تشکر از همه شرکت کنندگان وهمراهان همیشگی کانال🌷🙏 لینک @khosravi1253
رسید واریز وجه به حسابی که برنده مسابقه فرمودند...
نظر مراجع در رابطه با بازی شطرنج...... لینک @khosravi1253
#کراوات.... لینک @khosravi1253
📥 سوال: همسرم چند روز پیش ده هزار تومان از خیابان پیداکرد و به مستمندی داد آیا مشکلی دارد؟ 📤 پاسخ: برداشتن مالی( پول) که در جایی افتاده است، مکروه است، اما اکنون که برداشته است، اشکالی ندارد آن را به مستمند داده است، فقط باید نیت می کرد، که آن را از طرف صاحب پول به مستمند می دهد. ✍ آیات امام‌خمینی، خامنه ای، گلپایگانی، صافی: احتیاط واجب آن است كه از طرف صاحبش صدقه بدهد. ✍آیه الله مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب از طرف صاحبش آن را صدقه دهد واگر نیازمند است می تواند خودش بردارد و اگر مال مهمی است احتیاط آن است كه از حاكم شرع اجازه بگیرد.  ✍ آیه الله بهجت: از طرف صاحبش صدقه دهد یا به حاكم شرع بدهد. ✍آیه الله سیستانی: اگر ‌مال پیدا شده حیوان نباشد و نشانه ای هم نداشته باشد، می تواند آن را برای خود بردارد، ولی مستحبّ آن است كه آن را از طرف صاحبش به فقرا صدقه بدهد. و از این قبیل است پول كه علامتی ندارد. ✍آیه الله وحید خراسانی: اگر ‌مال پیدا شده حیوان نباشد و نشانه ای هم نداشته باشد و قیمت آن از یك درهم ـ یعنى 6/12 نخود نقره سكه دار ـ كمتر باشد، می تواند آن را برای خود بردارد، ولى مستحبّ آن است كه از طرف صاحبش به فقرا صدقه بدهد. 📚منبع توضیح المسائل مراجع، جلد2،ص 554. ➖➖➖➖➖🌱➖➖➖ لینک کانال رایحه ی احکام @khosravi1253
حجاب مردان در مقابل زنان نامحرم... لینک
🍃 🍃❓ سوال: اگر زنی سه روز خون ببیند و بعد از چند روز پاکی، دوباره ببیند و مجموع خونها و پاکی ها بیشتر از ده روز نشود، روزهای پاکی چه حکمی دارد؟ 🍃🌸 پاسخ: 👇👇 🌸 آیات عظام: سیستانی، صافی و گلپایگانی: بنابر احتیاط واجب، عبادت های خود را انجام و آنچه بر حائض حرام است را ترک کند. 🌸 آیات عظام:زنجانی و مکارم: حکم زنان پاک را دارد. 🌸 بقیه مراجع: حکم حیض را دارد. 🍃 منبع: توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 442 و 444. ➖➖➖➖🌱➖➖➖➖ کانال تخصص رایحه ی احکام @khosravi1253
⭕️ سگ زینتی در تصادف ⭕️ ====================== ❓ سوال: آیا کشتن سگ زینتی در تصادف، موجب پرداخت خسارت است؟ 🔴 پاسخ: 🔻🔻 امام خامنه ای: این گونه امور تابع و مربوطه است و از آن جایز نیست. [1] 🔴 آیت الله مکارم: در فرض سوال وظیفه ای ندارد ولی بهتر است صدقه ای در راه خدا بپردازد. [2] 🔴 آیت الله سیستانی: سگ ماليت ندارد. [3] 🔴 آیت الله شبیری زنجانی: لازم نیست. [4] 🔴 آیت الله فاضل: در صورتی که یا یا نباشد ضامن نیست. [5] —------------— ⭕️ پی نوشت: 🔻🔻 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: o1VFTD7ISdg. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9701220096. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 720883. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 51967. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9700156. ============================ ♦️ رسانه تخصصی رایحه ی احکام @khosravi1253 باشیم.
♻ غسل حیض در حال جنابت ♻ 🔹🔹🔹🔹🔹 ❇آيا در حال حيض غسل ديگري مي توان انجام داد (غسل جمعه يا غسل ميت)؟ 🔷 پاسخ: ✅ زن در حال حيض ميتواند غسلهاي مستحب را به جاي آورد و صحيح است. 🔴 ودر مورد غسلهاي واجب مانند غسل جنابت ويا غسل مس ميت نيز نظر مراجع از اين قراراست که: 👈 لازم نیست غسل جنابت را در حال حیض انجام دهد ولی اگر انجام داد نظر مراجع تقلید به شرح ذیل است 💠 همه مراجع (به جز امام خمينى و آيت الله خامنه اى): آرى، غسل جنابت در حال حيض، صحيح است و از جنابت پاك مىشود. ۱ 💠 امام خمينى ره و آيت الله خامنه اى: بنابر احتياط واجب غسل جنابت در حال حيض صحيح نيست. ۲ ➖➖➖➖➖ ۱- آيت الله مكارم، استفتاءات، ج ۱، س ۸۷؛ آيت الله فاضل، جامع المسائل، ج۱، س ۱۶۳ و آيت الله تبريزى، منهاج الصالحين، ج ۱، م ۲۳۳، احكام الحائض. ۲- آيت الله خامنهاى، اجوبة، س ۱۷۵ و امام خمينى، تعليقات على العروة، ج ۱، م ۴۳، احكام الحائض. 🍁🍂 سایت اسک احکام🌱 رایحه ی احکام @khosravi1253 نشر دهنده باشیم
حجاب مردان دررمقابل مردان... پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📥 سوال: اگر فردی کلماتی از قبیل "عزیزم" و از این قسم کلمات به جنس مخالف بزند، در صورتی که از به کار بردن این کلمات هیچ گونه احساسی نداشته باشد، حکمش چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: به‌طور كلى ارتباط مذکور با نامحرم كه مستلزم مفسده بوده و يا خوف ارتكاب گناه در ميان باشد، جايز نيست. ✍ آیت الله سیستانی:‌ جایز نیست. ✍ آیت الله مکارم: در فرض سوال، از بکار بردن این گونه الفاظ در ارتباط با نامحرم باید به صورت جدی اجتناب نمود. ✍ آیت الله شبیری: هر نوع رفتار و گفتار با نامحرم، که انسان را در معرض گناه قرار می دهد یا نوعا محرک شهوت دیگری است جایز نیست. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: گفتن کلماتی تحریک آمیز مانند عزیزم و امثال آن با نامحرم جایز نیست چون مفسده دارد، هر چند خود قصد خاصی نداشته باشد برای طرف مقابل ممکن است ایجاد مفسده نماید. در مورد خطاب کلمه شما یا تو با نامحرم اشکال ندارد و گفتن شما نیز به عنوان احترام ایجاد مفسده نمی کند. هم چنین صحبت کردن غیر ضروری با نامحرم ایجاد مفسده می کند و باید از صحبت های غیر ضروری نیز خودداری شود. 📚 استفتاء از سایت مراجع پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
خون مردگی زیر ناخن یا زیر پوست... نظر همه مراجع پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📞 شماره تماس دفاتر مراجع معظم تقلید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ حضرت آیت الله: 1⃣ خامنه ای: (شماره: 37746666) 2⃣ سیستانی: (شماره 37741415) 3⃣ مکارم شیرازی: (شماره: 37473) 4⃣ نوری همدانی: (شماره: 37741850) 5⃣ صافی گلپایگانی: (شماره: 37479) 6⃣ شبیری زنجانی: (شماره: 37740321) 7⃣ تبریزی: (شماره: 37744286) 8⃣ فاضل لنکرانی: (شماره: 37706040) 9⃣ بهجت: (شماره: 37732740) 🔟 سبحانی: (شماره: 37743151) 🔟 وحید خراسانی: (شماره: 37740611) ------------------------------------------------------- ⭕ توجه: لطفا قبل از تمامی شماره ها، کد 025 (قم) را شماره گیری ☎ نمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
⏺ صدق در ⬅️ سوال: آیا صدق ضرب در تیمم شرط است؟ ⬅️ پاسخ: ⬇️⬇️ ◀️ امام خامنه ای: بله شرط است. [1] ◀️‌ آیت الله مکارم: صدق ضرب شرط است، بنابراین براى تيمّم بايد اوّل كند، بعد را باهم بر چيزى كه تيمّم بر آن صحيح است بزند، سپس هردو دست را بنابر احتياط واجب به تمام پيشانى و دوطرف آن از جايى كه موى سر مىرويد تا ابروها و بالاى بينى بكشد و احتياط واجب آن است كه روى ابروها را نيز مسح كند، سپس را بر مىكشد و بعد از آن، كف دست راست را بر . [2] ◀️ آیت الله سیستانی: شرط نيست. [3] ◀️ آیت الله شبیری زنجانی: قرار دادن کفایت می کند. [4] ◀️ آیت الله وحید: بله. [5] —------------— ⬅️ پی نوشت: ⬇️⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: nXKC1dtzasc. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612100095. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 709113. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50740. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. ______________________________ ◀️ رسانه تخصصی رایحه ی احکام ▶️ @khosravi1253