eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حکم و با نامحرم و یا زن چیست؟ ✅پاسخ : 🌀از نظر شرع مقدس اسلام هر گونه ارتباط بین زن و مرد نا محرم ، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد. 👈 شن_میشود: 1⃣ آیا در گفتگوی زن و مرد نامحرم، فرقی بین گفت و گوی مستقیم و از راه دور هست؟ ✅همه مراجع: خیر، هیچ تفاوتی در حکم نمی کند و در هر دو مورد، اگر با قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال دارد.[1] 2⃣ چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی، چه حکمی دارد؟ ✅همه مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد. جایز نیست.[2] 3⃣ آیا سلام کردن مرد به زن نامحرم و زن به مرد نامحرم، جایز است؟ ✅همه ی مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال ندارد.[3] 4⃣ شوخی کردن با نامحرم چه حکمی دارد؟ ✅همه ی مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست.[4] 5⃣ آیا ارتباط صمیمی بین دختر و پسر در هنگام همکاری یا مهمانی اشکال دارد؟ ✅همه ی مراجع: دوستی بین دختر و پسر جایز نیست؛ چون ترس افتادن به گناه در میان است. اما ارتباط شغلی، اگر باعث مفسده نشود و موازین شرع در آن رعایت شود، اشکال ندارد.[5] 6⃣نامه نگاری با نامحرم و طرح مسائل شهوانی از طریق ایمیل، چه حکمی دارد؟ ✅همه ی مراجع: طرح مسائلی که باعث ایجاد فتنه و فراهم آوردن زمینه فساد است، اشکال دارد.[6] و [7] ------------------------- 📚منابع: [1] امام، استفتاءات، ج 3، (نظر) س 52؛ بهجت، توضیح المسائل، م 1936؛ مکارم، استفتاءات، ج 1، س 819؛ تبریزی، استفتاءات، 1622؛ صافی، جامع الاحکام، ج 2، ص 1673، نوری، استفتاءات، ج 2، س 656؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، 1718؛ خامنه ای، اجوبة الاستفتاءات، س 1145؛ العروة الوثقی، ج 2، النکاح م 3؛ سیستانی،sistani.org (اینترنت)، س 20 و 19؛ دفتر: وحید. [2] سیستانی، sistani.org، اینترنت؛ تبریزی،tabrizi.org، اینترنت؛ دفتر: همه. [3] العروة الوثقی، ج 2، النکاح، م 39 و 41. [4] همان، م31 و 39؛ فاضل جامع المسائل، ج 1، س 1720 و خامنه ای، استفتاء، س 782. [5] امام خامنه ای، استفتاء، س 779 و 651 و دفتر: همه. [6] امام، استفتاءات، ج 3، سوالات متفرقه، س 127؛ دفتر: همه. [7] اقتباس از سوال 1044 [8]الجنة محفوفة  ➖➖➖➖➖🌺🍃➖➖➖🌹 لینک کانال 😍? https://eitaa.com/khosravi1253 🏴لطفا نشر دهنده باشید🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش وپاسخ سلام من وقتی چشمم به زن مانتویی کوتاه می افته و پاهاش رو و یا قسمت هایی از بدنش رو از روی مانتو و یا شلوار می بینم احساس لذت می کنم سوال اینکه آیا نگاه به مانتو و شلوار نامحرم که پوشیده با لذت حرام است یا خیر؟ البته منظور من نگاه به بدن لخت نبود مرجع رهبری ☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 ✍پاسخ سلام هر نوع نگاه لذت آور و شهوت انگیز به نامحرم حرامه چه چادری باشد یا مانتویی. ➖➖➖➖➖ ☘ لینک کانال @khosravi1253
تطهیر لباس #نجس👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓سوال: راه تشخیص منی و در چیست؟ پاسخ: ✍آیات عظام: امام، رهبری، سیستانی، وحید، زنجانی، نوری، اراکی، خویی، فاضل و تبریزی: 👇 باید سه نشانه (جَستن، خروج با شهوت و سست شدن بدن) را با هم داشته باشد. [یعنی حتی اگر یکی از آنها را نداشته باشد، منی نیست] ✍آیات عظام: مکارم، بهجت: 👇 دو نشانه (جستن و خروج با شهوت) کافی است. ✍آیات عظام: صافی، گلپایگانی:👇 با شهوت و جستن و یا با جستن و سست شدن بدن، خارج شود. ----------------- منبع: امام: تحریر الوسیله، غسل، جنابت، م 1؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 180؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل، اراکی: عره الوثقی، فصل فی الاغسال، غسل الجنابه، الاول؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، الغسل، غسل الجنابه، م 169؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، غسل، م 175؛ بهجت: وسیله النجاه، الغسل، م 177؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 346. >>> بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ وضو، غسل، تیمم»، اسماعیل زارعی، ص 48. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: راه تشخیص منی و در چیست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📤 پاسخ: ✍ آیات امام، رهبری، وحید، زنجانی، صافی، مکارم، فاضل، اراکی: اگر خروج ترشحات همراه با شهوت باشد - در زمانی که زن به اوج لذت جنسی می رسد - حکم به جنابت آنان می شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود. ✍ آیت الله سیستانی: اگر ترشح با شهوت خارج شود و به حدی باشد که صدق انزال کند و لباسها را آلوده نماید - و معمولا این رطوبت در موقعی خارج می شود که زن به اوج شهوت جنسی برسد - نجس و موجب جنابت است و بنابر احتیاط واجب اگر به اوج لذت هم نرسد، ولی آب زیاد باشد - نظیر آنچه در حال ارضای کامل خارج می شود - همین حکم را دارد. ✍ آیت الله نوری: بنابر احتیاط واجب خروج ترشحات اگر همراه با شهوت باشد و بدن سست شود، موجب جنابت است. ✍ آیت الله بهجت: خروج ترشحات اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) و جستن باشد، باعث جنب شدن است. 📚 منابع: امام: تحریر الوسیله، غسل، جنابت، م 1؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، ص 32، س 171؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل، اراکی: عروه الوثقی، فصل فی الاغسال، غسل الجنابه، الاول؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، غسل الجنابه، الاول، خروج المنی، قبل از م 169؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، غسل، م 175؛ بهجت: وسیله النجاه، الغسل، م 177؛ تبریزی: استفتائات جدید، ج 1، س 248؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 346. >>> بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ وضو، غسل، تیمم»، اسماعیل زارعی، ص 49-48. ☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘ لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش👇 🔴 آیا برای دیدن انیمیشن هم مثل فیلم باید قاعده قصد لذت یا ریبه نداشتن رعایت شود؟ ➖➖➖➖➖➖ ✍پاسخ حرمت نگاه به غیر (بجز همسر)با قصد لذت و شهوت، یک قاعده کلی است. در این مسئله فرقی بین فیلم و انیمیشن و سایر موارد نیست. حتی اگر انسان به همجنس خود با قصد لذت شهوانی بنگرد، مرتکب معصیت شده است وباید توبه کند. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقت از اذان صبح است تا... نظر 5 تن از مراجع ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: اگر ولی دختر بالغه باکره رشیده، از ازدواج او با هم کفو شرعی اش ممانعت کند، تکلیف چیست؟ 📤 پاسخ: ✍امام خامنه ای اگر دختر نیاز به ازدواج دارد و خواستگار هم کفو شرعی و عرفی او می باشد و در حال حاضر خواستگار دیگری که واجد شرائط باشد وجود ندارد، اذن پدر ساقط است. ✍ آیت الله مکارم: ازدواج دختر باکره (موقت يا دائم) بدون کسب اجازه ولی دختر جايز نيست. و منظور از باکره دختري است که قبلا شوهر نکرده است، خواه عضو بکارت موجود باشد، يا نه. اما چنانچه به تصديق بزرگترهاي فاميل خواستگار کفو و متناسب دختر باشد، و پدر دختر بدون دليل معقول مخالفت کند، اذن او ساقط است، و آنها مي توانند با هم ازدواج کنند. هر چند شايسته است در صورت امکان رضايت پدر دختر جلب شود. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: اگر دختر باکره بالغه رشیده بخواهد با کسی ازدواج کند و پدر و جدّ پدری اجازه نمی دهند، چنانچه ممانعت ایشان بدون رعایت مصلحت دختر می باشد، اجازه آنان لازم نیست، ولی اگر آنها ازدواج را به صلاح دختر ندانسته، لذا ممانعت به عمل آورند، ازدواج دختر بدون اجازه پدر یا جدّ پدری باطل است. ✍ آیت الله وحید: نمی تواند با او ازدواج نماید، باید با کسی إزدواج نماید که ولیش ممانعت نمی کند. ✍ آیت الله فاضل: اگر بدون در نظر گرفتن مصلحت دختر مخالفت کند، ولایت او، ساقط می شود و دختر می تواند بدون اذن ولی ازدواج کند، اما اگر مصلحت دختر را در نظر گرفته باشد و خواستگار را فرد مناسب برای دختر نداند، به احتیاط واجب دختر باید از پدرش اطاعت کند. ✍ آیت الله سیستانی: با كفو ديگری ازدواج كند. 📚 منابع: [1]. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم). [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612100090. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 709110. [4]. توضیح المسائل، ج 2، ص 192، 193 م 2385، 2386. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613821. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5165696620192333843.mp3
2.05M
👆 👆 ❗️آقایون و خانوم ها❗️ دنبال سِحر و جادو نرید⭕️ بهترین سحروجادو....💯 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄 ☘ لینک کانال @khosravi1253
❌🚫 🌸✅ روابط_زن_وشوهر ✳️ حكم تحقير همسر ⬆️⬆️ ☘ لینک کانال @khosravi1253
animation.gif
59.2K
شب مهربانی، گذشت دور همی های صمیمی وشب صله رحم واحترام به بزرگترهاست.... 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🔻چند نکته درباره 🔻 🌀۱. گرفتن و دادن رشوه است. امام علی علیه السلام فرمود : رشوه دهنده و رشوه گیرنده و رابطه میان آن دو ملعونند. 🌀 ۲. تغییر عنوان رشوه، سبب شدن آن نمی گردد. مثلا عنوان هدیه بخشش ، شیرینی ، زیرمیزی و .... ماهیت رشوه را عوض نمیکند. 🌀 ۳. دریافت‌کننده رشوه، آن نمی شود و است آن را به صاحبش بازگرداند. ۴. چنانچه کسی برای رسیدن به حقش چاره ای جز پرداخت رشوه نداشته باشد، برای رشوه دهنده جایز است ولی برای گیرنده حرام است. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ادارات...👆 نظر آیت الله سیستانی https://eitaa.com/khosravi1253
👇👇👇 🌺سوال: ✅ابروی شده را باید از نامحرم بپوشانیم؟ 🔰با توجّه به اين كه تاتو (همانند خالكوبي قديم) با رنگي هماهنگ چشم و لب، براي شكل دادن ابرو، ايجاد سايه اطراف چشم و خط اطراف لب به عنوان زينت و آرايش دائمي خالكوبي مي‌شود، لطفاً بفرماييد: ✅الف) حكم اين نوع خالكوبي چيست؟ و آيا زينت محسوب مي‌شود؟ ✅ب) عمل تاتو براي شخصي كه آن را انجام مي‌دهد و نيز براي شخصي كه تاتو بر روي او انجام مي‌گيرد؛چه حكمي دارد؟ ✍ پاسخ: ✳️ طبق نظر برخی از مراجع عظام تقلید: ✍امام خامنه ای: الف و ب) خالكوبي في نفسه اشكال ندارد و اگر زينت محسوب مي‌شود بايد از نامحرم پوشانده شود و تشخيص زينت موكول به نظر عرف است. ✍آیت الله العظمی مکارم شیرازی: الف و ب) چنانچه آرايش غليظي محسوب نشود اشكالي ندارد در غير اينصورت براي انجام دهنده و شخصي كه تاتو بر روي او انجام مي‌گيرد اشكال دارد. ✍آیت الله العظمی بهجت: الف) زينت است و بايد از نامحرم پوشانده شود. ب) اگر نمي‌پوشاند انجام ندهد. ✍آیت الله العظمی مدنی تبریزی: الف)درصورتيكه پوست روي آن را بپوشاند و نقش اسماء محترمات نباشد اشكال ندارد ولو زينت باشد. البته اگر بانوان اين زينت را انجام دهند بايد از نامحرم بپوشانند. ب) در صورتيكه زن باشد يا مردي كه انجام مي‌دهد محرم باشد و شرائط فوق رعايت شود اشكال ندارد. ✍آیت الله العظمی حسینی سیستانی: الف) اگر عرفاً زينت حساب شود بايد از نامحرم بپوشاند. ب) اشكال ندارد. حكم تاتو(نوعي خالكوبي ابرو)چيست؟. ج) اگر خال زير پوست باشد اشكال ندارد. ✍آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: الف) في نفسه مانعي ندارد لكن برزن لازم است خود را از نامحرم بپوشاند و زينت است ب) في نفسه مانعي ندارد و اجرت در قبال آن نيز بي اشكال است. ✍آیت الله العظمی فاضل لنکرانی: الف) بلي زينت محسوب مي‌شود. في نفسه اشكالي ندارد. ولي چون زينت محسوب مي شود بايد از نامحرم پوشانده شود. ✍آیت الله العظمی نوری همدانی: اگر جلب توجه کند نگاه به آن حرام است و اگر جلب توجه نکند نگاه به آن بدون ريبه و تلذذ، اشکال ندارد و انجام آن اگر برای ارائه به نامحرم نباشد مانعی ندارد. ✍آیت الله العظمی وحید خراسانی: الف) چنانچه ضرر مهمی برای انسان نداشته باشد و مانع از رسيدن آب به پوست برای وضو و غسل نباشد مانعی ندارد ولی زينت است و بايد از نامحرم پوشانيده شود و اگر ضرر مهمی دارد يا مانع از رسيدن آب به پوست است جايز نيست. والله العالم) جواب اين سوال از قسمت الف روشن می گردد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت: منبع همه فتاوا، استفتائات کتبی است که موجود میباشد 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253