eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
😑حکم چت با زن شوهردار چیست؟؟👆👆 فرمودند بهترين زنان شما،زني است که براي شوهرش آرايش و خودنمايي کند،اما خود را از نامحرمان بپوشاند. 📚بحار_103َ 🍃💜 لینک کانال @khosravi1253
166691_937.mp3
5.64M
میرم مدینه قبر خاکیو میبینم💔🌺 همش به یاد کربلا و اربعینم 💔🌺 غریبونه رو خاکای بقیع میشینم 🌺 همش به یاد کربلا و اربعینم💔🌺 اربعین رفتی کربلا برا امام حسن گریه کن😭 @khosravi1253
✅پرسش: سلام واحترام اوستا. . بنده در شهر امل دربيمارستان مشغول طبابت هستم ولي ساکن ساري هستم ميخواستم بدانم نماز وروزه ام چه حکمي دارد لطفا نظر رهبري وسيستاني رابيان کنيد 🌸☘️☘️☘️☘️☘️🌸 ✍پاسخ: سلام طبق نظر آیت الله خامنه ای اگر مدت سه ماه هر روز بجز روزهای تعطیل یا مدت 8ماه هر هفته یک روز در سفر باشید وده روز ثابت یکجا نمانید کثیرالسفرهستید ونمازتان در محل کار وبین راه کامل و روزه صحیح است طبق نظر آیت الله سیستانی اگر مدت 6ماه دریکسال یا مدت سه ماه در چند سال هر ماه ده روز درسفر باشید کثیرالسفر هستید ونمازتان در محل کار وبین راه کامل است و روزه نیز صحیح است 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 آیدی پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
شک بین سه وچهار در نماز #چهار رکعتی لینک @khosravi1253
نهم👇 ✍ حکم چت کردن با جنس مخالف عبارت است از: ترس به گناه افتادن در چت کردن یعنی اگر بترسید در ادامه به گناه آلوده شوید. ممکن است چت کردن در ابتدا شرایط چت کردنی که گناه محسوب می شود را نداشته باشد؛ ولی مشخص باشد و به صورت معمول افرادی که اقدام به چت کردن می کنند، در ادامه و بعد از مدتی به گناه آلوده می شوند، در این صورت نیز👇👇 1⃣چت کردن حرام است و نباید آن را آغاز نمود . 2⃣غالبا این نوع روابط باعث گناه کشیده می شود و حرام است . 3⃣این ارتباط اگه بین مردبیگانه وزن شوهرداری باشد اشکال ندارد. 4⃣ارتباط با نامحرم 👈(حضوری، ارسال پیامک، و چت کردن ) بطور مطلق اگه همراه قصد لذت باشد حرام است . . . سوال گزینه کدام است⁉️◻️ . . 📩 لطفا فقط شماره گزینه صحیح راآیدی@khosravi11253 ارسال کنید 📩 جوابهای ویرایش/ادیت شده قابل قبول نمی باشند🚫 ⏱مهلت ارسال گزینه: تا پایان روز دوشنبه،30 مهر ۹۷⏱ 🎁 به دو نفر که پاسخ صحیح را ارسال کنند به قید قرعه دو عدد کارت شارژ 5هزار تمنی هدیه داده میشود 🎁 🌹 ☑️ کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253
حکم پوشش پزشک غیر همجنس..... لینک احکام @khosravi1253
166680_390.mp3
9.11M
تا میبینم یه زائری راهیه کربلا میشه 🌸🍃 بازیارت نرفته ها دله من هم نوا میشه😭💔 اگه رفتی زیر قبه ی حسین یادم کن🌸🍃 اگه رفتی توی بین الحرمین یادم کن😭💔 کربلایی هاجامونده هارم یادکنید❤️ @khosravi1253
❓پرسش آيا غسل جمعه را بايد قبل از اذان ظهر انجام دهيم و اگر بعداز اذان ظهر غسل کرديم نيتش عوض ميشود؟ 📝پاسخ غسل جمعه، وقت آن از اذان صبح است تا ظهر، و بهتر است نزديك ظهر بجا آورده شود. و اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر است كه بدون نيت ادا و قضا تا عصر جمعه بجا آورد. و اگر در روز جمعه غسل نكند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضای آن را بجا آورد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🏴کانال رایحه ی احکام👇 ☑️ @khosravi1253 جهت فراگیری احکام، حداقل به یک نفر بفرستید...
دیدن مسابقات کشتی برای بانوان .. لینک @khosravi1253
🔴حکم و چت با نامحرم و یا زن شوهر دار چیست؟ ✅پاسخ : 🌀از نظر شرع مقدس اسلام هر گونه ارتباط بین زن و مرد نا محرم ، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد. 👈 شن_میشود: 1⃣ آیا در گفتگوی زن و مرد نامحرم، فرقی بین گفت و گوی مستقیم و از راه دور هست؟ ✅همه مراجع: خیر، هیچ تفاوتی در حکم نمی کند و در هر دو مورد، اگر با قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال دارد.[1] 2⃣ چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی، چه حکمی دارد؟ ✅همه مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد. جایز نیست.[2] 3⃣ آیا سلام کردن مرد به زن نامحرم و زن به مرد نامحرم، جایز است؟ ✅همه ی مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، اشکال ندارد.[3] 4⃣ شوخی کردن با نامحرم چه حکمی دارد؟ ✅همه ی مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست.[4] 5⃣ آیا ارتباط صمیمی بین دختر و پسر در هنگام همکاری یا مهمانی اشکال دارد؟ ✅همه ی مراجع: دوستی بین دختر و پسر جایز نیست؛ چون ترس افتادن به گناه در میان است. اما ارتباط شغلی، اگر باعث مفسده نشود و موازین شرع در آن رعایت شود، اشکال ندارد.[5] 6⃣نامه نگاری با نامحرم و طرح مسائل شهوانی از طریق ایمیل، چه حکمی دارد؟ ✅همه ی مراجع: طرح مسائلی که باعث ایجاد فتنه و فراهم آوردن زمینه فساد است، اشکال دارد.[6] و [7] ------------------------- 📚منابع: [1] امام، استفتاءات، ج 3، (نظر) س 52؛ بهجت، توضیح المسائل، م 1936؛ مکارم، استفتاءات، ج 1، س 819؛ تبریزی، استفتاءات، 1622؛ صافی، جامع الاحکام، ج 2، ص 1673، نوری، استفتاءات، ج 2، س 656؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، 1718؛ خامنه ای، اجوبة الاستفتاءات، س 1145؛ العروة الوثقی، ج 2، النکاح م 3؛ سیستانی،sistani.org (اینترنت)، س 20 و 19؛ دفتر: وحید. [2] سیستانی، sistani.org، اینترنت؛ تبریزی،tabrizi.org، اینترنت؛ دفتر: همه. [3] العروة الوثقی، ج 2، النکاح، م 39 و 41. [4] همان، م31 و 39؛ فاضل جامع المسائل، ج 1، س 1720 و خامنه ای، استفتاء، س 782. [5] امام خامنه ای، استفتاء، س 779 و 651 و دفتر: همه. [6] امام، استفتاءات، ج 3، سوالات متفرقه، س 127؛ دفتر: همه. [7] اقتباس از سوال 1044 [8]الجنة محفوفة  ➖➖➖➖➖🌺🍃➖➖➖🌹 لینک کانال 😍? https://eitaa.com/khosravi1253 🏴لطفا نشر دهنده باشید🌺🍃
کاشت ناخن مصنوعی.... لینک @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
564050f0a7-5b59e025c2fbb89c008b578c.mp3
2.48M
🏴🏴🏴 ناخوش احوالم برایم استراحت لازم است نوکرت را چند روزی دعوتش کن لینک @khosravi1253
✳️سوال: سلام ببخشید پولی که از خرید و فروش بازی های کلش اف کلنز و کلش رویال به دست میاد حلاله یا حروم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅پاسخ: سلام اگر بازی یاد شده فی نفسه حرام باشد(از جمله این که برد و ?باخت بین دو یا چند نفر باشد)، و یا موجب مفسده یا تأیید و ترویج باطل و اعانه بر اثم و گناه باشد، جایز نیست. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 لینک کانال @khosravi1253
698697705_680109.jpg
115.4K
احکام اتاق خواب/بی زحمت فقط متاهلین دان کنند/ویژه متاهلین/ممنون .... لینک کانال @khosravi1253
@khosravi1253 🔱در مورد علیه السلام به نکاتی توجه کنیم:👇 ✅به فتوای بیشتر فقها، مسافر مخیر است در مسجدالحرام و مسجدالنبی صلی الله علیه وآله وسلم و حرم امام حسین علیه السلام و مسجد کوفه نمازهای چهاررکعتی خود را کامل بخواهد یا دو رکعت. 🔺ولی در مورد اینکه مقدار حرم (که تخییر در آن جریان دارد) چه قدر است؟ باید به رساله فقها مراجعه شود، قدر متیقنی که همه قائلین به تخییر در آن اتفاق نظر دارند،🔗 یازده مترونیم از اطراف قبر مطهر امام حسین علیه السلام است. ♦زیارت مرقد سیدالشهدا علیه السلام در تمام ایام سال مستحب است و ثواب بسیار دارد. 🔷در بعضی مناسبتهای خاص، تأکید بیشتری به زیارت آن حضرت شده مانند شبهای قدر، روز عاشورا، عید فطر، عید قربان، شب جمعه، روز عرفه، اول و نیمه رجب، اربعین و... که در کتابهای زیارتی نوشته شده است. ⛔ورود جنب و حائض و نفسا در حرم مطهر امام حسین علیه السلام و سایر حرمهای ائمه علیهم السلام جایز نیست، البته قدر متیقن از این حرمت، همان رواقی است که زیر گنبد است و بدن مطهر امام معصوم علیه السلام در آن مکان وجود دارد. 👌 بنابراین در مورد سایر رواقها باید به رساله فقها مراجعه شود. ♻سؤال: ⁉ آیا روزه مستحبی برای مسافر در کربلا یا حرم امام حسین علیه السلام جایز است❓ ✴جواب: خیر، مسافر در حرم امام حسین علیه السلام فقط میتواند نماز را کامل بخواند. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253
حکم سفر اربعین بدون رضایت پدر و مادر آیدی پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
باسلام وارادت لطفا در مسابقه شماره نهم👆👆 شرکت کنید🌺🍃 👌عزیزان بیشتر دقت کنید عرض کردم کدوم است👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴 💔 بابا نبودی ببینی پر معجرم سوخت😭 بابا نبودی ببینی که موی سرم سوخت😭💔 لینک @khosravi1253
استفاده از دفترچه دیگران ✅سوال: برای خرید عینکی که دکتر تجویز نموده بود پول کافی نداشتم، پدرم هم نمی‌‌توانست این پول را تهیه کند، به همین خاطر از دفترچه بیمه برادرم که کارمند بانک است برای این کار استفاده نمودم، آیا این کار من اشکال داشته است یا نه؟ نمازهایی که با این عینک خواندم چه حکمی دارد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍جواب :استفاده غیر مجاز از دفترچۀ بیمه جایز نیست و موجب ضمان است، ولی در هر حال نماز با آن عینک باطل نیست.  🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 @khosravi1253
وظایف مرد نسبت به همسرش چیست؟ امام سجادعلیه السلام زن مایه آرامش است اوراگرامی دار با او مدارا کن اگر خطایی کرد به او رحم کن.... ..... لینک کانال @khosravi1253
📥 سؤال: اگر مرد غیر از خانه و ماشین مالی نداشته باشد، آیا زن می تواند خانه را به عنوان مهریه مطالبه نماید؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: یک منزل در حد شان از مستثنیات دین است نمی تواند آنرا جهت مهریه اخذ کرد و اگر در بین قانونی وجود دارد باید رعایت شود. ✍ آیت الله مکارم: هرگاه دین مزبور مطالَب باشد و منزل و خودرو زاید بر شئونش بوده باشد باید آن را تبدیل به آنچه در حدّ شأنش باشد بکند و تفاوت آن را براى اداى دین صرف نماید. ✍ آیت الله سیستانی: برمرد واجب نیست از آنها مهریه را بدهد. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: خیر. ✍ آیت الله فاضل: زن می تواند مهریه خود را مطالبه کند، لیکن اگر مرد تنها همان خانه را دارد که برای سکونت به آن نیاز دارد نمی تواند خانه را به عنوان مهریه اش بگیرد و باید به او مهلت بدهد که تلاش کند و دین اش را نسبت به مهریه ادا کند. 📚 منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: vmsJvHgoJL8. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9701150001. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 718648. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 51672. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9700081. ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🔴 @khosravi1253 👈عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯ ✍انتشار دهنده باشیم تا در ثواب نشر احکام سهیم باشیم🌺
حکم سفر اربعین بدون رضایت پدر و مادر.... لینک @khosravi1253
636751341491982512.mp3
9.04M
🏴🏴 پیشنهاد دانلود👆 جلوی آیینه خودمو میبینم خیلی تغییر کردم  جدی جدی با روضه های تو خودمو پیر کردم....😭 " من عوض شدم ولی.... تو حسینِ بچگیمی💔 ☘لینک @khosravi1253
✅پرسش: سلام ببخشید يکي ميگه چه نيازي ب مرجع تقليد هستش همين قران و احاديث و علاوه بران عقل داريم همين کافيه راهنمايي کنيد که چه جواب منطقي به اينها بدهيم 🍃🍂🍃🍂🍂🍃?🍂🍃🍂 ✍پاسخ: سلام عقیده مسلمان به اصول دین باید از روی دلیل باشد (نه تقلیدی ) ، ولی در احکام غیر ضروری دین باید یا مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل به دست آورد، یا از مجتهد تقلید کند، یعنی به دستور او رفتار نماید،‌ یا از راه ا حتیاط طوری به وظیفه خود عمل نماید که یقین کند تکلیف خود را انجام داده است، مثلاً اگر عده ای از مجتهدان عملی را حرام می دانند و عدة دیگر می گویند حرام نیست، آن عمل را انجام ندهد و اگر عملی را بعضی واجب و بعضی مستحب می دانند،‌ آن را به جا آورد. پس کسانی که مجتهد نیستند و نمی توانند به احتیاط عمل کنند،‌ واجب است از مجتهد تقلید نمایند. اگر فردى بخواهد اعمالش را بر اساس قرآن و سنّت انجام دهد، باید قرآن و تفسیر و علومى را که وابسته به آن است،‌به طور تخصصّى بداند. همین طور باید سنّت را که عبارت است از قول،‌ عمل و تقریر ( تأیید گفتار و اعمال دیگران توسط معصوم) کاملاً بشناسد؛ یعنى با علوم حدیث آشنا باشد که عبارت است از : علم رجال (شرح حال راویان حدیث) و سلسله سند، درایه (فهم دلالت روایات)، شأن نزول روایات، قرائن حالی و مقالی، تقیّه، حقیقت و مجاز، تعارض روایات با روایات یا تعارض روایات دیگر با آیات و تزاحم مصالح و.... چنین فردى که به قرآن و سنّت با کیفیت مذکور آگاهى داشته باشد، مى تواند بلکه باید طبق قرآن و سنت، آن طور که مى فهمد عمل نماید. به چنین فردى متخصّص علوم اسلامى یا مجتهد و فقیه مى گویند و تقلید کردن برای او جایز نیست. امّا اگر کسى از نظر علم و آگاهى به حدّ مذکور نرسیده باشد، عقل حکم مى کند از یک یا چند متخصّص علوم اسلامى بپرسد و طبق آن عمل نماید. این راهکار مقتضای عقل و شعور است که خدا داده است و قرآن هم به همین مطلب تصریح فرموده : «فاسئلوا اهل الذّکر إن کنتم لا تعلمون؛ (2) از آگاهان بپرسید اگر نمی‌دانید». تقلید، سؤال از اهل ذکر یا رجوع به مجتهد و متخصّص است، همان طور که مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان در مسائلى که تخصّص ندارند،‌به متخصّصان مراجعه مى کنند، مثلاً اگر ماشینشان خراب شد به مکانیک مراجعه مى کنند؛ اگر بیمار شدند به پزشک مراجعه مى کنند؛ اگر بخواهند شهر یا خانه بسازند به مهندس و معمار مراجعه مى کنند. حتى کسانى که در یک رشته تخصص دارند،‌در رشته‌هاى دیگر تقلید مى‌‌کنند،‌ مثلاً مراجع تقلید به هنگام بیمارى به پزشک مراجعه مى‌ک‌نند؛ مهندسان و معماران هنگامى که ماشینشان خراب شد به مکانیک مراجعه مى کنند. بنابراین همان طور که عقلاً در اکثر مسائل روزمرّه از متخصّصان پیروى مى‌کنند، در مسائل دینى نیز اگر متخصّص نیستند، باید به متخصّص (مرجع تقلید) مراجعه کنند. این مراجعه را «تقلید» می‌گویند. پس تقلید از فقها نه تنها خلاف عقل نیست ، بلکه از باب رجوع غیر متخصص به متخصص مى باشد که حکم عقلى است. اگر کسى که باید تقلید کند، تقلید نکرده واعمالى را انجام دهد مانند بیمارى است که خودسر دارو مصرف کند. چه بسا عوض این که بهبودى حاصل شود بیمارى اش افزون شود. در روایات این حکم عقل تأیید شده است. امام عسکری(ع) فرمود: «امّا من کان من الفقهاء صائناً لنفسه حافظاً لدینه مخالفاً على هواه مطیعاً لأمر مولاه فللعوام أن یقلّدوه؛ از بین فقها آنان که حافظ و نگهبان دین اند و خود را از گناه و آلودگى حفظ مى کنند و با هواهاى نفسانى مبارزه مى کنند و مطیع اوامر الهى و جانشینان اویند، بر همگان لازم است که از آنان تقلید کنند». مراد از «همگان» یعنى کسانى که در علوم اسلامى مجتهد و متخصص نیستند، گرچه در علوم دیگر متخصص باشند، مثلاً اگر استاد دانشگاه یا پزشک در علوم اسلامى مجتهد نباشد باید تقلید کند، چنان که مرجع تقلید در مسائل پزشکى و مهندسى از پزشک و مهندس تبعیت و تقلید مى کند. بنابر این در احکام دین، به حکم عقل، شخص یا باید مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل به دست آورد یا از مجتهد تقلید کند، وکسانی که مجتهد نیستند و نمی توانند به احتیاط عمل کنند، واجب عقلی است که از مجتهد تقلید کنند . از نظر فقهی اگر مکلف مدتی اعمال خود را بدون تقلید انجام دهد،‌در صورتی اعمال او صحیح است که بفهمد به وظیفة واقعی خود رفتار کرده است، مثلاً بعضی از مراجع تقلید در رکعت سوم و چهارم نماز گفتن یک بار تسبیحات اربعه را کافی می دانند و بعضی دیگر می فرمایند سه مرتبه باید گفته شود. مکلفی که تقلید نکرده، اگر سه بار گفته باشد، نمازش درست است؛ یا عمل او با فتوای مجتهدی که وظیفه اش تقلید از او بوده، یا با فتوای مجتهدی که فعلاً از او تقلید میکند، مطابق باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینک کانال تخصصی🌹رایحه ی احکام🌹 https://eitaa.com/khosravi1253