eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 تقدیم به اعضای جدید🌺🍃خوش آومدین🌹 روزی فقط #3تا4مسئله شرعی متنوع در کانال گذاشته میشود🌸🍃
💞احکام اتاق خواب... نظر همه مراجع👆 🍃💜 @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ ➖احکام معاملات ➖ ❓سوال: ⚜ ده میلیون تومان دارم می خواهم به کسی بدهم و از او سود بگیرم چطور معامله کنم که سود حلال باشه؟ 💠 پاسخ: 👈 ابتدا باید از کسی که می خواهیم پول را به او بدهیم بپرسیم که برای چکاری به این پول نیاز دارد. 😯 اگر قرض بدهیم به شرط سود ربا و حرام است ⛔️.همینطوری هم ده میلیون بدهیم و 12 بگیریم هم حرام است 📛 مگر اینکه در قالب یک قرارداد شرعی باشد که توضیح آن در ذیل می آید: ✌️عقود از نظر شرعی بر دو قسم هستند: ✍ 1- قراردادهایی که در همان ابتدای قرارداد می شود سود قطعی را شرط کرد مثل فروش نسیه یا اجاره به شرط تملیک و .. ✍ 2- قراردادهایی که تعیین سود قطعی صحیح نیست.🔻 مثل وکالت مضاربه و مشارکت. مثلا اگر او گفت برای خرید خانه یا خودرو یا امثال اینها به پول نیاز دارد می توانیم با اوقرارداد فروش اقساطی ببندیم به این معنا که به او بگوییم با این ده میلیون یک دانگ خانه را به نیت من بخر و بعد از طرف من به خودت یکساله به 12 میلیون بفروش این سود بابت فروش اقساطی است و می شود قطعی شرط کرد و مشکلی ندارد. ↙️ اما اگر نیاز او خرید کالا نیست بلکه برای تولید یا تجارت یا احداث به پول نیاز دارد می توانیم به 2 نوع با او معامله کنیم. 💯 1- قرارداد وکالت: بگوییم تو از طرف من وکیل با پول من کار کن و هر مقدار سود بدست آوردی دستمزدت را بردار (مثلا ده درصد) دستمزد تو و مابقی سود را به من برگردان. 💯 2- قرارداد مشارکت که هم برای تولید و هم برای تجارت و .. کاربرد دارد به او بگویید من ده میلیون را به شما می دهم و در این فعالیت تولیدی یا تجاری با شما شریک می شوم هر مقداری از پول من سود بدست آمد سود را براساس توافق قبلی تقسیم می کنیم(مثلا بگوییم نصف نصف یا بگوییم یک سوم تو دوسوم من و غیره) 👌چند نکته: ✅1- در این دو قرارداد سود انتظاری است و تعیین سود قطعی صحیح نیست ولی به نحو علی الحساب تعیین شود و بعد حساب دقیق یا مصالحه شود مشکلی ندارد. ✅ 2- در این دو دسته قرارداد(وکالت و مشارکت) تضمین اصل سرمایه اشکالی ندارد.یعنی می توان به کسی که به او پول می دهیم شرط کنیم اگر ده میلیون را تلف کردی باید آن را از مال خودت جبران کنی. ولی سود را نمی شود تضمین کرد مثلا نمیشود گفت اگر سود کردی یا نکردی باید مثلا 20 درصد به من سود بدهی. 📚 منبع: رساله مراجع احکام فروش نسیه وکالت و مشارکت ➖➖➖➖➖➖➖➖ ☑️ ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#جواب_مسابقه نوزدهم🔰 ✅ گزینه 2⃣میباشد. برندگان این هفته #کاربران محترم : 1_شقایق 2_محمد 3_نقطه ادامه #برندگان در صفحه بعد👇
#جواب_مسابقه نوزدهم🔰 ✅ گزینه 2⃣هیجدهم می باشد. برندگان این هفته #کاربران محترم : 4_چهل سالگی انقلاب 5_کاربر MajidGhafuri ✳️ تعداد شرکت کنندگان حدود۱۰۰نفر 🌷تعداد پاسخ صحیح۸۵ ✳️تعداد پاسخ های غلط۱۵نر 🎁تعداد افراد برنده بقید قرعه5نفر ✍با تشکر از همراهان همیشکی کانال بویژه شرکت کنندگان عزیز🌺🍃 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میلاد حضرت عباس.mp3
6.31M
🌸 (ع) 💐تو کل هستی شبیه تو نیست 💐عشق تو آقا لایتناهی ست 🎤 👏 👌بسیار زیبا ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است؟ ✅ پاسخ: ✍ طبق نظر آیت الله خامنه ای ناخن مصنوعی و موادّ استفاده شده در فرایند کاشت، مانع رسیدن آب به اعضای وضو وغسل است و باید قبل از وضو یا غسل، هرچند مستلزم هزینه یا زحمت باشد برطرف شود، مگر آن که برطرف کردن آن در وقت نمازحرج و مشقت غیرقابل تحمل داشته باشد، که در این صورت باید وضو و غسل به صورت جبیره ای انجام شود، ولی پس از رفع عذر باید برای وضو و غسل بعدی مانع را برطرف کند، در هر حال با توجه به زینت بودن آن، باید از نامحرم پوشانده شود. 🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ کانال تخصصی رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
✅ پرسش👇 سلام 🔷 نسبت به پرداخت خمس به :👇 ✍پاسخ علیکم السلام خمس باید به ولی امر خمس و یا وکیل مسلم ایشان پرداخت شود و مصرف خمس نیاز به اجازه خاص دارد؛ برای دریافت اجازه می توانید به دفتر مقام معظم رهبری «دام ظله» یا یکی از وکلای مسلم ایشان در امر وجوهات شرعیه مراجعه فرمایید. همچنین می توانید در ساعات کاری (صبح و بعد از ظهر) با بخش وجوهات دفتر قم (37112230 - 025)، یا دفتر تهران (64412535 ـ 021) تماس گرفته و از آنان راهنمایی بگیرید. 🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃 کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺فرق احتیاط واجب و احتیاط مستحب... نظر همه مراجع👆 ➖➖➖➖➖ 👉 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ✳️ این چهره روحانیت واقعی است ✍ در زمانه‌ای که گروهی اندک، لباس دین را به نا حق بر تن کرده و سارق دین و دنیای مردم شده‌اند، دیدن تصاویری از خدمت خالصانه برخی از روحانیون به سیل زدگان، مرهمی بر زخم‌های مومنان و مردم داغ دیده است. #کلیپ_بسیار_زیبا❤️ روحانیت همیشه در صحنه خداقوت عزیزان🌸🍃 http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
☘➖➖🌺➖➖🌺➖➖🌺➖➖☘ 🔺نشانه های بلوغ در دختران... نظر همه مراجع 👆 ➖➖➖➖ ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: اگر ولی دختر بالغه باکره رشیده، از ازدواج او با هم کفو شرعی اش ممانعت کند، تکلیف چیست؟ 📤 پاسخ: ✍امام خامنه ای اگر دختر نیاز به ازدواج دارد و خواستگار هم کفو شرعی و عرفی او می باشد و در حال حاضر خواستگار دیگری که واجد شرائط باشد وجود ندارد، اذن پدر ساقط است. ✍ آیت الله مکارم: ازدواج دختر باکره (موقت يا دائم) بدون کسب اجازه ولی دختر جايز نيست. و منظور از باکره دختري است که قبلا شوهر نکرده است، خواه عضو بکارت موجود باشد، يا نه. اما چنانچه به تصديق بزرگترهاي فاميل خواستگار کفو و متناسب دختر باشد، و پدر دختر بدون دليل معقول مخالفت کند، اذن او ساقط است، و آنها مي توانند با هم ازدواج کنند. هر چند شايسته است در صورت امکان رضايت پدر دختر جلب شود. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: اگر دختر باکره بالغه رشیده بخواهد با کسی ازدواج کند و پدر و جدّ پدری اجازه نمی دهند، چنانچه ممانعت ایشان بدون رعایت مصلحت دختر می باشد، اجازه آنان لازم نیست، ولی اگر آنها ازدواج را به صلاح دختر ندانسته، لذا ممانعت به عمل آورند، ازدواج دختر بدون اجازه پدر یا جدّ پدری باطل است. ✍ آیت الله وحید: نمی تواند با او ازدواج نماید، باید با کسی إزدواج نماید که ولیش ممانعت نمی کند. ✍ آیت الله فاضل: اگر بدون در نظر گرفتن مصلحت دختر مخالفت کند، ولایت او، ساقط می شود و دختر می تواند بدون اذن ولی ازدواج کند، اما اگر مصلحت دختر را در نظر گرفته باشد و خواستگار را فرد مناسب برای دختر نداند، به احتیاط واجب دختر باید از پدرش اطاعت کند. ✍ آیت الله سیستانی: با كفو ديگری ازدواج كند. 📚 منابع: [1]. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم). [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612100090. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 709110. [4]. توضیح المسائل، ج 2، ص 192، 193 م 2385، 2386. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613821. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا