بسم الله الرحمن الرحیم
بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ
ﺑﻪ ﻛﺪﺍم ﮔﻨﺎﻩ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ؟
◼️ شهادت دختران مظلوم افغانستان، جامعه مومنان را دردمند کرد. جنایتی که زاییده داعشیان بی وطن بود.
ای کاش جریان های فکری و اجتماعی و نظامی کشور افغانستان، وحدت تمدن ساز را درک می کردند و این کشور با پیشینه تمدنی را از انحطاط در آورند و تمدن نوین اسلامی را راه اندازی کنند.
فقدان این رویکرد، زمینه حیات جریان های افراطی جنایتکار را فراهم می آورد.
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددها و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه
۲۷ رمضان ۱۴۴۲
🆔 @khosropanah_ir
🔸 نشست بصیرتی انتخابات سیزدهم با موضوع: دولت کارامد، چیستی، چرایی و چگونگی تحقق آن با سخنرانی دکتر عبدالحسین خسرو پناه،
تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
🔻به اطلاع می رسد علاقمندان به این نشست ضمن درج نام و نام خانوادگی و نام دانشگاه میتوانند به عنوان مهمان جهت حضور در این نشست با لینک lms.se.pnu.ac.ir/nbsemnan در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در روز دوشنبه ساعت ۲۱ وارد سامانه شوند.
برای شرکت کنندگان در این وبینار گواهی حضور صادر و اعطاء خواهد شد.
کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان سمنان با همکاری سازمان بسیج اساتید استان سمنان و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان
🆔 @khosropanah_ir
4_5767107756641225032.mp3
10.83M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: فرایند نفوذ شیطان
در ایام فاطمیه ۱۳۹۹ جلسه اول در هیات موسسه جوانان رضوی
🆔 @khosropanah_ir
#رویت_هلال
بسم الله الرحمن الرحیم
بحث رویت هلال و اعلام عید فطر همانند سالهای گذشته معرکه آراء علما شد و منشا این اختلاف در تفاوت مبنایی در حقیقت رویت است و اینکه مقصود از رویت، رویت مسلح یا غیرمسلح و نیز تمایز در وحدت یا اختلاف افق است.
روایات شیعه و اهل سنت بر رویت تاکید میکند و بیشک مقصود از رویت، رویت متعارف در عرف جامعه است.
پس موضوع افطار و امساک شرعی، تولد هلال نیست که با محاسبات ریاضی به صورت یقینی کشف میشود چون متعلق چنین یقین ریاضی، تولد هلال است نه رویت هلال که موضوع حکم شرعی است. موضوع حکم شرعی، رویت معرفتشناسانه است نه تولد هستیشناسانه هلال.
این مفهوم متعارف عرفی از رویت در اعصار مختلف مصادیقی دارد؛ از جمله مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در حیاط یا پشت بام منزل، مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در مکانهای مرتفع و بالای کوهها که در عصر ائمه استفاده میشد، مشاهده هلال با چشم مسلح متعارف همچون عینک و دوربینهای معمولی نه تلسکوپ و سی سی دی کمیرا.
پس نباید گرفتار یکسانانگاری مفهوم رویت عرفی با مصداق آن در عصر نبوی یا ولوی شد.
بنابراین مصداق مشاهده متعارف هلال در عصر ما اعم از رویت مسلح(عینک و دوربینهای متعارف) و رویت غیرمسلح است که به عنوان رویت شرعی به شمار میآید.
شایان ذکر است که هلال پس از دوازده ساعت از تولدش با چشم غیرمسلح قابل رویت است؛ هر چند موانع جوی وجود داشته باشد و لکن قابلیت رویت هست و همین برای حکم شرعی کفایت میکند و فقیه باید به مصداق استهلال عرفی دست یازد.
لذا در وضعیت متغیرهای جوی در دنیای کنونی و تحولات سماوی باید فقیه با کمک کارشناسان متدین از زمان تولد هلال مطلع گردد.
همچنین اگر رویت شرعی در نقطهای از زمین تحقق یابد؛ نقاط دیگری که قریب الافق یا در عرض جغرافیایی مقارن(با وجود اختلاف در طولهای جغرافیایی) رویت به شمار میآید. پس اشتراک نقاط مختلف زمین در بخشی از شب کفایت میکند.
✍ عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
اول شوال ۱۴۴۱
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ و الرحمة
عید فطر که عید انفطار و انشقاق و شکوفا شدن و شکفته شدن جان مومنان است، مبارک باد.
صیام روزانه و قیام شبانه و انس قرانه و خیرات مومنانه، دروازه شکوفایی روح و قلب سالکان معنویت و واصلان محبت است.
دعای سحرگاهی و افتتاح و ابوحمزه و شب زنده داری قدر، تنها مسیر تقدیر الهی و فلاح و رستگاری است.
خوشا به حال آنانکه ثمره روزه داریشان، رأفت و محبت نسبت به انسانها و عبودیت نسبت به حق تعالی گردید.
خداوندا اشکهای شبانه و انفاق روزانه و بندگی خالصانه و ولایت مداری عاقلانه را از ما مگیر.
آمین یا رب العالمین
✍ عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
شب عید فطر ۱۴۴۲
🆔 @khosropanah_ir
4_5771634566271862903.mp3
12.88M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: فرایند نفوذ شیطان
در ایام فاطمیه ۱۳۹۹ جلسه دوم در هیات موسسه جوانان رضوی
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موسسه حکمت نوین اسلامی برگزار مینماید
🔴دومین دوره ی تخصصیِ مجازی؛
♦️جریان شناسی سیاسی ایران معاصر
(ویژه ی انتخابات)
◀️استادعبدالحسین خسروپناه
✅در بستر ایتا
⬅️مهلت ثبت نام ۲۶ اردیبهشت تا ۱ خرداد
⭕️همراه با اعطای گواهی رسمی به پذیرفته شدگان
❎ لینک ثبت نام:👇👇
https://payping.ir/d/jFzT
❌ توجه: پس از ثبت نام نیز، لطفا نام و نام خانوادگی خود را برای "ادمین کانال موسسه حکمت نوین" ارسال کرده و لینک خصوصی کانال دوره را دریافت نمایید.
⬅️ آیدی ادمین در ایتا:
eitaa.com/Admin_hekmat_novin
❇️آیدی کانال موسسه جهت اطلاع از دوره ها
🆔 eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 خاطره شنیدنی از شیخناالاستاذ مرحوم استاد مدرس افغانی رضوان الله تعالی علیه، خاطره ای بسیار درس آموز به ویژه برای طلاب دنیای معاصر
🆔 @khosropanah_ir
ایرانی پیشرفته و نوین.pdf
6.12M
🔻 ایرانی پیشرفته و نوین در گرو مسئول انقلابی
#افق_حوزه
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا
ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺳﺮﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻳﻬﻮﺩﻳﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﻳﺎﻓﺖ.
🔆 پیروزی فلسطین و غزه مبارک باد. پیروزی مردم مظلوم مسلمان اما مقتدر که بر تهاجم ظالمان صهیونیستی برای چندمین بار پیروز شدند؛ پیروزی که رژیم اشغالگر را عاجزانه به سوی اعلام آتش بس سوق داد.
روشنفکران کور اندیش جهان اسلام به ویژه ایرانیان خارج نشین کجایند که از حادثه دردناک مرگ فرزند به دست پدر، کوه می سازند و نظام جمهوری اسلامی را مقصر می خوانند؛ اما در برابر جنایات رژیم اشغالگر علیه کودکان و زنان و مردان فلسطینی و کشتار مدرسه دخترانه افغانستان توسط رژیم آمریکا لال می شوند.
سلبریتی های بی سواد و بیدردی با خودروهای لاکچری و زندگی در ویلاها و منازل چند صد میلیاردی که تنها دردشان پرداخت خیریهها برای مجالس اهل بیت علیهم السلام است و اینک از دیدن و شنیدن این همه جنایت، کور و کر و لال می شوند.
کجایند فمینیستها و طرفداران حقوق حیوانات و محیط زیست و حقوق بشر؟ چرا در لانه های خود خزیده اند؟
کجایند آنها که امروز از نواندیشی دینی دم می زنند و دیروز صدام را خالد بن ولید میخواندند و میخواستند علیه آمریکای اشغالگر در عراق بشورند؛ اینک هیچ پیامی و سخنی درباره مظلومان غزه نمی دهند.
خداوندا تو شاهد باش که چگونه مال حرام و زندگی دنیاگرایانه و بی بصیرتی، فرصت طلبان سکولار می سازد.
دنیای پر از ظلم و جور که با سکوت نسبت به ظلم صهیونیستها سپری می شود؛ اما باید دانست که:
الا ان نصر الله قریب
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
اول خرداد ۱۴۰۰دهم شوال ۱۴۴۲
🆔 @khosropanah_ir
⭕️ به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی «هنر مقاومت» به مناسبت روز ملی مقاومت برگزار میشود
🔻این نشست ساعت ۱۰ صبح روز سهشنبه از لینک:
https://daanaan.daan.ir/
و با شناسه: 7277eeb و گذرواژه: 1234 در دسترس مخاطبان قرار دارد.
🆔 @khosropanah_ir
⭕️ نشست علمی جایگاه رای از دیدگاه امام خمینی س
🔻دوشنبه سوم خرداد ساعت ۲۱:۱۵
به طور زنده صفحه اینستاگرام
https://instagram.com/qomimamkhomeini
🆔 @khosropanah_ir
🔆 چهارم خرداد ؛ «روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری» مبارک باد.
🌷چهارم خرداد روز گرامیداشت مقام و جایگاه دو هزار و ششصد شهیدی است که یا با اصابت یکصد و هفتادوشش، موشک و صدها راکت و توپ از دزفول تا خدا پر گشودند و یا در نبرد تنبهتن در جبهههای نبرد، به شهادت رسیدند.
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون.َ
ای کسانی که ایمان آوردهاید، هر گاه با فوجی (از دشمن) مقابل شدید پایداری کنید و خدا را پیوسته یاد آرید، تا رستگار گردید.
🔸ماه خرداد، شهر الله مقاومت انقلابی است؛ سوم و چهارم آن، همانند ماه و خورشید در سپهر استقامت ایران اسلامی، تابان و درخشانند و چهاردهم و پانزدهم آن، عروج سالکان و امام مقاومت، خمینی کبیر است. سوم خرداد به مثابه تاسوعای دفاع و چهارم خرداد به منزله عاشورای پایداری است.
باری، مبدا هر مقاومت مقدسی کربلا و مقصد آن، عزت و افتخار حسینی و متنعم شدن از خان «یا لیتنی کنت معکم» است.
آوازه جهان گستر دیار دزفول تنها نشات گرفته از روزهای جهاد و شهادت نیست؛ دزفول، مهد اجتهاد و حکمت و فقاهت هم هست؛ فرزانگانی چون خاتم المجتهدین شیخ اعظم انصاری و ابرقهرمان مبارزه با انگلیس خبیث، آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری دزفولی و آیات معظم معزی، نبوی، سبط الشیخ انصاری و شهید عبدالحسین سبحانی و نیز خیل شاعران و شوریدگان عارف پیشه، چون علامه ضیایی و حکیم کاشف دزفولی و جولای دزفولی و سرباز گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سر سلسله عرفانی فقیهان و حکیمان دو سده اخیر در حوزه های علمیه نجف و قم.
آری، بر محراب این دیار، اجتهاد و جهاد، حکمت و فقاهت، نمایان و از دیر زمان بر تارک پر طراوت آن، درخشنده است و در آینده به حول الهی جاودان خواهند ماند.
باید یاد کنم از استاد و مرادم آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی پیر سالکان مقاومت و علامه مخبر دزفولی عالم مقاومت که مملو از معرفت و تواضع و مردم داری و اخلاص بودند.
گویی پیوسته در دزفول، دو رود به موازات هم جاری بوده و خواهد بود؛ یکی رود دز، رود آب و آبادی و دیگری رود عشق و محبت، رود ادب و فرزانگی.
پدران و مادران این دژ دلاور پرور، با دستان سبز خود، دو هزار و ششصد ستاره سرخ را در هشت آسمان دفاع مقدس، جای داده اند و هزاران جانباز و آزاده را بر تارک تاریخ مقاومت ثبت کرده اند. بدین سان، طعم شیرین شهد شهادت و ایثار هنوز هم شور شیرین شهر مقاوم ماست.
این حلاوت بهشتی، هر از چند گاهی در بازگشت سروی با نشان یا لاله ای بی پلاک از باغ مردمی، ظهور می کند. این شهد در تقدیم هشت شهید مدافع حرم و در عروج پیشکسوتی از مجاهدان میدان ایثار و سلامت در کام شهر تکرار گردید؛ زیراکه مردم قهرمان شهرمان به ویژه نسل بصیر و جوان آن از هر قومیتی، در عین وحدت و اخوت انقلابی، سلوک آن اسطوره های پارسایی را پیشه خود ساخته اند و مگر نه این است که به گفته سردار دلها شرط شهید شدن، شهید بودن است «و ما بدلوا تبدیلا».
اینک به پشتوانه فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام که عصاره آن شعار «ما میتوانیم» است، فرزندان ممتاز این خاک نخبه خیز و پایتخت مقاومت دزفول تا رتبه های جهانی و کشوری، در ساحت حوزوی و دانشگاهی، ادبی و هنری، نظامی و اجرایی، اقتصادی و ورزشی، بالا رفتند و از دامان مردمی نمونه، فاتح قله های افتخار شدند و بیرق عزت این شهر پایدار را بر افراشته تر ساختند.
🔸سخن پایانی، یادآوری سپاس و شکرانه مقام معظم رهبری از مردم قهرمان دزفول در دوران دفاع مقدس و سپاس این مسکین و کمترین است از همه خدمتگزاران و مردم شهیدپرور شهرستان دزفول که هر ساله یاد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری را در چهارم خرداد زنده نگه می دارند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم و ارادتمند رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان و ایثارگران و جانبازان جبهه مقاومت
چهارم خرداد ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
🔸آوازه جهان گستر دیار دزفول تنها نشات گرفته از روزهای جهاد و شهادت نیست؛ دزفول، مهد اجتهاد و حکمت و فقاهت هم هست؛ فرزانگانی چون خاتم المجتهدین شیخ اعظم انصاری و ابرقهرمان مبارزه با انگلیس خبیث، آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری دزفولی و آیات معظم معزی، نبوی، سبط الشیخ انصاری و شهید عبدالحسین سبحانی و نیز خیل شاعران و شوریدگان عارف پیشه، چون علامه ضیایی و حکیم کاشف دزفولی و جولای دزفولی و سرباز گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سر سلسله عرفانی فقیهان و حکیمان دو سده اخیر در حوزه های علمیه نجف و قم.
🔆 چهارم خرداد ؛ «روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری» مبارک باد.
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حضرت امامخمینی(ره) در تقدیر از مردم دزفول فرمودند: «شما دزفولیها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید. شما دین خود را به اسلام ادا کردید»
🌷چهارم خرداد؛ روز «مقاومت و پایداری»
🆔 @khosropanah_ir
2021-05-25 10.14.31(2).mp3
8M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: حکمت و هنر مقاومت
در جمع استادان و هنرمندان هنر مقاومت به مناسبت روز مقاومت و پایداری روز دزفول چهارم خرداد ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
جایگاه رای مردم از دیدگاه امام خمینی.mp3
29.2M
#بشنوید
🔻میزگرد علمی جایگاه رای مردم در نظریه سیاسی امام خمینی۳ خرداد ۱۴۰۰
⬅️ استاد خسروپناه و استاد قاضی زاده در موسسه نشر آثار امامخمینی (ره)
🆔 @khosropanah_ir
#معرفی_کتاب
📚 کتاب #نظریۀ_نظام_انقلابی در پی ترسیم نقشۀ راهِ جمهوری اسلامی ایران براساس منظومه فکری آیتالله العظمی #خامنهای است که توسط دانشگاه امام حسین علیهالسلام منتشر شده و مشتمل بر تبیین خودسازی و جامعهپردازی و تمدنسازی در نظام انقلابی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب و بایسته های آن است. فرایند تحقق نظام انقلابی، بخش دیگر این کتاب و برای جبهه سازی و حکمرانی اسلامی مفید است.
🆔 @khosropanah_ir
📖 «روششناسی جریانشناسی»
👤 نوشتهی علی ابراهیمپور
✨ با مقدمه حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر محمدصادق کوشکی
📇 نشر کتاب طه
🌟 اثر برگزیده جامعه نخبگانی حوزههای علمیه (در طرح حمایت از چاپ و نشر آثار)
💠 معرفی مختصر:
☘️کتاب «روششناسی جریانشناسی»، محصول پژوهش پنجساله مولف است و به دغدغهی تقویت ادبیات بومی تولید علوم انسانی میپردازد.
☘️ این کتاب برای نخستینبار، جریانشناسی را بهمثابه «نظریه-روش» صورتبندی کرده است، که میتواند در عرض روشهای مرسوم علوم انسانی همچون تحلیل گفتمان مطرح شود.
☘️ جریانشناسی بهعنوان الگویی بومی در رشتههایی همچون جامعهشناسی، تاریخ، علوم سیاسی، مدیریت و سیاستگذاری و معارف اسلامی قابل بهرهبرداری خواهد بود.
💠 وجه نوآوری اثر:
1. پاسخی حلی برای هویتبخشی به جریانشناسی
2. ارائه الگویی بومی در راستای دغدغه تولید علوم انسانی اسلامی
3. امتداد و نظریهپردازی اندیشه اندیشمند انقلاب اسلامی؛ استاد مطهری
4. امتداد حکمت و معرفتشناسی اسلامی
📦 خرید سریع و آسان:
🔗 bookroom.ir/fb/15757
📨 کانال اختصاصی کتاب (ورقزدن فهرست و اطلاعات بیشتر):
🌐 @currents_studies
🆔 @khosropanah_ir