عظمت پیامبر اکرم در پاهای دوم صحیفه در مسجد ساعت.mp3
19.42M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: عظمت پیامبر اکرم ص دعای دوم صحیفه سجادیه
شهرستان اراک، هیات عزاداری مسجد ساعت ۲ مهر ۱۴۰۱ و شب ۲۷ صفر ۱۴۴۴
🆔 @khosropanah_ir
اخلاق حسنی مسجد ساعت .mp3
20.24M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: اخلاق حسنی علیه السلام
شهرستان اراک، هیات عزاداری مسجد ساعت ۳ مهر ۱۴۰۱ و شب ۲۸ صفر ۱۴۴۴
🆔 @khosropanah_ir
هشدار به متولیان فضای مجازی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين»
مقام معظم رهبری و دیدبانان فرهنگی کشور بارها از اینترنت ملی و بومی سازی فضای مجازی سخن گفتند؛ اما این متولیان مقصرند که توجهی به حکمرانی فضای مجازی نداشتند و تنها به یک رکن حکمرانی یعنی سیاستگذاری بسنده کردند و از تنظیم گری یعنی مقررات گذاری، ساختارسازی، گفتمان سازی، تحقق مقررات، نظارت و رصد و ارزیابی، اصلاح قوانین و سیاستها غفلت نمودند یا توجه ناقصی داشتند؛ به همین دلیل، خدمات عمومی فضای مجازی به جبهه دشمن در جنگشناختی تبدیل شد.
پدیده کرونا هم باعث شد تا عمده فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به صورت مجازی عرضه شود و علاوه بر کرونازدگی جسمی، جوانان را گرفتار کرونازدگی روحی کند.
ناتوی فرهنگی در بستر فضای مجازی، هزاران کودک و نوجوان و جوان را مدیریت کرد و نگاه برخی از آنها را به نظام اسلامی تغییر داد و نظام استکبار سکولار بشر ستیز را در ذهن پاره ای از آنها، مثبت جلوه داد. گویا آمریکا و غرب جنایتکار، هیچ استعمار و جنایتی در شرق و غرب، آسیا و آفریقا و ایران اسلامی نداشته است.
این همان جنگ شناختی است که در سه سال کرونایی، مضاعف شد و با سریالهای خانگی رها شده تقویت گردید.
این مدل جنگ شناختی به جوانان این سرزمین، عملیات نقطه ای را آموزش داد تا با کمترین بهانه اجتماعی، عملیات طراحی شده را اجرا کنند.
شایان ذکر است فرماندهان جنگ شناختی دشمن، امیدی به سلطنت طلبها و منافقان و ضد انقلابهای گذشته و حال ندارند؛ چون مقبولیت و محبوبیت مردمی ندارند لذا طراحی آنها برای درگیر کردن دانشگاهیان و مدارس و ورزشکاران و هنرمندان است تا تخریب و رفتارهای خشن از سوی نخبگان این صنوف صورت گیرد.
هدف دشمنان جنگ شناختی، انتقال خشونت و قتل و تخریب و تحریف به دانشگاه ها و ادامه آن تا ۱۶ آذر است پس باید هوشیار بود و با رویکرد حکمرانی فرهنگی بدان نگریست.
اما راه مقابله با این جنگ شناختی چیست؟
راه مقابله، جهاد فرهنگی است از طریق تسریع در سامان دهی اینترنت بومی و فضای مجازی ایرانی اسلامی و ساخت نرم افزارهای کاربردی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و ... که اگر این سامانه هوشمند ملی به سرعت شکل نگیرد و نرمافزارهای کاربردی موجود قطع گردد، باعث نارضایتی جدید فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.
اما راه مقابله با عملیات نقطه ای چیست؟
به گمان نگارنده، راه مقابله عبارت است از جهاد تبیین و تدبیر با برگزاری کلاس های حضوری در همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها و حضور معلمان و استادان در کلاس ها هر چند با تعداد اندک متعلمان و فعالیتهای اندیشه ای و هنری و ورزشی و تکنیکی در مدارس و دانشگاه ها به ویژه کرسی های آزاداندیشی با رعایت منطق و اخلاق.
امیدوارم متولیان فرهنگی به ویژه اعضای شوراهای عالی و کمیسیون ها و وزارتخانه های این حوزه اجتماعی در کشور به هشدار این مسکین توجه نمایند و حکمت ورزی کنند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
۱۰ مهرماه ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
شهادت طلبه بسیجی شهید مهدی زاهدلویی به دست جاهلیت آمریکایی و فتنه گران و معاندان نظام اسلامی، ریشه مستحکم درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.
روحانیت برای چندمین بار نشان داد که حافظ نظامی است که خون هزاران شهید آن را تعالی داد.
آری مهدی عزیزمان ملکوتی شد و ما را در فراقش داغدار کرد؛ اما خداوند عالی ترین مقام را به او عنایت ورزید.
مهدی جان شهادتت مبارک و رضوان و جنات نعیم و ضیافت نبوی و علوی نصیبتان باد.
شهادت تو نشان داد به کوردلان و مختومان قلوب که اولا قاتلان تو و اغتشاشگران جامعه، دست نشاندگان استکبارند؛ ثانیا روحانیت، همیشه مدافع امنیت انقلاب و مردم عزیز است و هنوز غیرت انقلابی دارد؛ ثالثا به آن عده از روحانیت فسخ و مسخ شده فهماند که انقلاب، مدافعان دهه هشتادی دارد و به جاماندگان حاجتی نیست.
خداوند به والدین به ویژه مادر بزرگوارت و نیز همه بستگان و دوستانت صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند.
مهدی جهادگر، تو غروب نکردی که با شهادتت، طلوع نوینی داشتی و به همه طلاب و جوانان دهه هشتادی درس زیستن آموختی.
روحت شاد
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
۱۱مهر۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
مرگ آگاهی در مجلس ختم مرحوم حلمی .mp3
9.94M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: ضرورت مرگ آگاهی
تهران مسجد حضرت ولیعصر در مجلس ختم ابوالشهید مرحوم حاج عیدی محمد حلمی ۱۱ مهر ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۲۹.mp3
18.75M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_بیست_نهم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۳۰.mp3
15.15M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی ام
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
هشدار مضاعف به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
هشدار نخستین این مسکین به لطف الهی، مقبول اهل علم و فن و دغدغه قرار گرفت و لازم است از برخی متولیان فرهنگی که اجابت کردند و با روحیه جهادی به میدان آمدند و قرارگاه های فرهنگی تشکیل دادند تشکر کنم. چند نکته تکمیلی در هشدار مضاعف خدمت همه متولیان فرهنگی کشور عرض میکنم.
اول: تصمیم های فرهنگی را از حالت جزیره ای خارج سازند و نگاه حکمرانی بدان داشته باشند. بارها نگارنده گفته و نوشته که حکمرانی غیر از حکومت داری است و مقصود از حکمرانی، حکمرانی مردمسالارانه دینی است که در درس خارج حکمت و فقاهت حکمرانی به تفصیل بیان گردیده است.
دوم: از متخصصان فقه فرهنگ و حکمت فرهنگ در جلسات مشورتی بهره ببرند و باید بدانند شناخت دقیق موضوعات فرهنگی مهمتر از کشف احکام شرعی آنها است و شناخت موضوعات، روش اجتهاد خاص خود را می طلبد.
به عبارت دیگر ریاست بر نهاد فرهنگی ملازمه ای با داشتن تخصص فرهنگی ندارد و نباید با احساس بی نیازی از علوم فرهنگی، تصمیم های غیر کارشناسی گرفت.
سوم: از میان سیاستگذاری و مقررات گذاری و ساختارسازی و گفتمان سازی و سایر بخش های حکمرانی، حق تقدم اصلاحی در ساختارهای معیوب فرهنگی کشور است که باید اولویت اصلاحی پیدا کند و آن هم روش شناسی اجتهادی خود را می طلبد.
چهارم: هشدار نگارنده به عنوان مدرس خارج فقه نظام ولایی و فقه نظام سیاسی مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم و رییس هیات اندیشه ورز دینی قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله با چند هزار صفحه پژوهش در این زمینه، هشدار یک دیدبان در میدان فعالیت های فرهنگی است که حضور جدی دارد و می بیند چگونه نسلهای جوان و نوجوان ما با وجود محبت فوق العاده به اهل بیت علیهم السلام و شهدای انقلاب، گرفتار جنگ شناختی هستند. وضعیت به گونه ای نیست که جلسات یک هفته در میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه های فعلی سازمان های فرهنگی و اجتماعی و علمی برای حکمرانی فرهنگی وضع موجود کافی باشد. اکنون تلاش خالصانه مستمر و دور از دعواهای بیمارگونه و باندی می طلبد.
پنجم: در حکمرانی فرهنگی و تصمیم ها باید به قاعده اهم و مهم و قاعده میسور و سایر قواعد فقهی توجه کرد و نیز ساحتهای اجتماعی دیگر از جمله وضعیت اقتصادی مردم را هم مشاهده کرد. امروزه میلیون ها جوان در نرمافزارهای موجود مشغول کار اقتصادی هستند، تعطیلی آنها تنها راهکار مبارزه با جنگ شناختی نیست که منشا جنگ شناختی دیگری خواهد شد. عرض کردم تنها راهکار نیست بلکه باید با سرعت زیادی نرمافزارهای موجود را تقویت کرد و سرورهای بیشتری در اختیار آنها گذاشت تا بتوان نیازهای اقتصادی مردم را در کنار جنگ شناختی تامین کرده و با جمع جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی در این جنگ شناختی و اقتصادی به ظفر رسید.
فهم این مطلب بر هر انسان فهیم و بصیری دشوار نیست که تنها راه مبارزه با جنگ شناختی، جهاد فرهنگی از طریق ساخت نرم افزارهای کاربردی و راه اندازی سامانه هوشمند ملی است که بارها رهبری فرمودند.
ششم: این مطالبه گری باید در بیانیه های مختلف نیروهای ارزشی باشد تا گفتمان سازی و حکمرانی مردم سالارانه دینی شکل گیرد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
۱۸ مهر ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۳۱.mp3
13.01M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی و یکم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی۳۲.mp3
13.14M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی و دوم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۳۳.mp3
17.29M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی و سوم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۳۴.mp3
19.01M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی و چهارم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۳۵.mp3
17.28M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی
#جلسه_ سی و پنجم
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir