#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مجلس_اول⬇️
🔵 با وجود مخالفت مستبدین توانست #متمم_قانون_اساسی را تدوین کند و اصول مهم مربوط به حقوق و آزادی های ملت و تفکیک قوا و مسئولیتهای دولت را مشخص نماید.
🔵بودجه مملکت را تعدیل کرد
🔵قرضه ای که دولت میخواست از روس و انگلیس بگیرد ،رد کرد.
🔵به قرارداد۱۹۰۷ اعتراض کرد⬇️
( #قرارداد_ ۱۹۰۷ میلادی بین #روس و #انگلیس )
[طبق این قرارداد،ایران به سه منطقه تقسیم شد:
شمال تحت تسلط روسیه
جنوب تحت تسلط انگلیس
و مرکز بی طرف ماند.]
⬅️دست آخر به توپبسته شد.
و#استبداد_صغیر شروع شد.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#سقوط_استبداد_صغیر⬇️
مردم در تبریز و رشت و اصفهان و...مبارزه را شروع کردند و با تصرف تهران،#محمدعلی_شاه را خلع و پسر ۱۲ ساله اش #احمدشاه را به تخت نشاندند و انتخابات مجلس دوم شکل گرفت
🔰🔰🔰🔰🔰
#مجلس_دوم ⬅️با سقوط استبدادصغیر شکل گرفت.
🔵با استخدام #شوسترآمریکایی برای اصلاح امور مالی
#لمارسن_سوئدی برای اصلاح ژاندارمری
#مسیو_پرمی_فرانسوی برای اصلاح دادگستری موافقت کرد.
روسیه در سال۱۹۱۱ اعلام کرد ایران حق ندارد بدون رضایت روسیه مستشارخارجی استخدام نماید
مجلس در برابر #اولتیماتوم_روسیه مقاومت کرد ولی در ادامه منحل گشت.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#مجلس_سوم⬇️
با #جنگ_جهانی_اول مواجه شد .
و قبل از اتمام مدتش،متوقف و تعطیل شد.
🔵قرارداد۱۹۱۵
[در #قرارداد_۱۹۱۵ میلادی
روسیه و انگلیس پا را از قرارداد۱۹۰۷ فراتر گذاشتند.
طبق این قرارداد،نیروی قزاق روسیه و پلیس جنوب انگلیس تقریبا سراسر ایران را تحت کنترل خود قراردادند.]
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔵قرارداد۱۹۱۹[فروش ایران به انگلیس]
#قرارداد_ ۱۹۱۹ میلادی، پس از جنگ جهانی اول بین وثوق الدوله(نخست وزیر) و انگلیس بسته شد
.
طبق این قرارداد⬇️
🔵مقامات ایران تحت الحمایه انگلیس شدند.
🔵کلیه تشکیلات نظامی و مالی ایران تحت نظارت انگلیس قرار گرفت
🔵امتیاز راه آهن
و
🔵 راه شوسه به این کشور واگذار شد.
مخالفت ها با این سیاستهای استعماری⬇️
🔵علمایی چون #مدرس در مجلس
🔵 #قیام_میرزاکوچک_خان_جنگلی در شمال
🔵مبارزات #شیخ_محمدخیابانی در آذربایجان
🔵دلیر مردان تنگستان در جنوب(#رئیسعلی_دلواری)
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#انحراف_مشروطیت
#انگلیس بر موج مشروطه سوار شد و بعداز۱۴_۱۵ سال مشروطیت سر از #استبداد_رضاخان در آورد.
حکومت استبدادی در حال سقوط #قاجاریه با #حیله گری_انگلیس بعدازچندسال ، به حکومت به مراتب مستبدتر و وابسته تر #پهلوی تبدیل شد!!!!!!
#تقی_زاده_هایی که با #استبداد_قاجاریه به مخالفت برخاستند، بعدها سراز حمایت #دیکتاتوری_پهلوی درآوردند!!!!!
⬅️در زمان پهلوی #مجلس_شورای_ملی به استثنای دوره کوتاه #آیت_الله_کاشانی و #نهضت_ملی. فقط نامش بود(جنبه تشریفاتی داشت)
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مشروطیت
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
جریان شناسی مشروطیت⬇️
♻️نکته اول
هدایت فکری مردم برای حضور در پای نهضت توسط دو گروه انجام میشد⏬
✅علما
و
✅رروشنفکران_انجمن های مخفی( روزنامه ها_شب نامه ها...)
♻️نکته دوم
به جهت بافت فرهنگی جامعه، روشنگری #علمای_دین و فتوای مراجع بیشترین تاثیر را در کشاندن مردم پای نهضت،داشت.
♻️نکته سوم
اصل نهضت با انگیزه دینی و #شریعت_طلبی آغاز شد
♻️نکته چهارم
دو جریان کلان در مشروطیتفعالیت میکرد⏬
1⃣جریان دینی
2⃣جریان غرب زده ها
♻️نکته پنجم
جریان غرب زده به دنبال نسخه و مدل غربی برای مشروطیت ایران بود.
♻️نکته ششم(ویژگی های جریان دینی)
1⃣نقش #علما در نهضت نه قابل انکار استنه قابل مقایسه با سایرین.
2⃣ مهم ترین شاخصه حرکت علما در طول تاریخ و بالتبع در مشروطیت #ضدبیگانه_بودن است
3⃣شعار علما، #عدالت_طلبی بود.
این درخواست علما هم توصیه اخلاقی محض نبود(چرا که توصیه اخلاقی این همه تلاش و تحمل سختی و درگیری با استبداد، نیاز نداشت)
4⃣عدالتی که علما میخواستند دقیقا در زمینه مسائل #حکومتی بود،چون مخاطبشان حکومت بود.
5⃣علما به دنبال تاسیس یک بنیاد تامین کننده عدالت بودند. و اسمش را گذاشتند#عدالتخانه
6⃣معیار این عدالت هم در نظر شان #قوانین_اسلامی بود،نه چیز دیگر.مردم نیز چنین انتظاری از این حرکت داشتند.
♻️نکته هفتم
این نهضت را ملت شروع کرد ولی در ادامه #انگلیس از آن به نفع اهداف خودش استفاده کرد و #رژیم_پهلوی_مستبد_وابسته را به قدرت رساند.
@khoytablighi
7-7.mp3
25.37M
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#جریان_شناسی_مشروطیت
صوت مربوط به سخنرانی حجت الاسلام مهدی ابوطالبی
(اشاره به مقاله سعیدحجاریان با موضوع؛ تکالیف معوقه مشروطه...)
@khoytablighi
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مشروطیت_و_علما
شخصیتهای اصلی جریان دینی_علما درک صدر مشروطه⏬
♻️مشروطه طلب⬇️
✅نجف⬅️#آخوند_خراسانی_ #شیخ_عبدالله_مازندرانی
و (#شیخ_محمد_حسین_نایینی که کتاب تنبیه الامه و تنزیه المله را در دفاع از مشروطه نوشت)
✅ تهران⬅️#سید_عبدالله_بهبهانی_ #سیدمحمد_طباطبایی
♻️مشروطه طلب⬇️
✅نجف⬅️#سید_محمد_کاظم_یزدی(صاحب عروه)
✅تهران⬅️#شیخ_فضل_الله_نوری
و در شهرستانهای دیگر نیز به همین ترتیب علما دودسته شدند.
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مشروطیت_و_علما
تحلیل مقاممعظم رهبری از قضیه مشروطیت⬇️
❓ چه شد که غربیها، مشخصاً انگلیسیها، در این مسئله کامیاب شدند❓
{ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود} ⁉️
♻️ به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای #جبههی_عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما - را #فریب بدهند و حقیقت را برای اینها #پوشیده نگه دارند و #اختلاف ایجاد کنند.
انسان وقتی به اظهاراتی که مرحوم #آسید_عبدالله_بهبهانی و مرحوم #سید_محمد_طباطبایی در مواجهه و مقابلهی با حرفهای #شیخ_فضل_الله و جناح ایشان داشتهاند، نگاه میکند، این مسئله را درمییابد که عمدهی حرفها به همین است که اینطور میگفتهاند. این حرفها به نجف هم منعکس میشده و شما نگاه میکنید که همین اظهارات - انسان در کار مرحوم #آقا_نجفی_قوچانی، در آن کتاب و در مذاکراتی که در #نجف در جریان بوده، اینها را میبیند - و حرفهایی را که از سوی #روشنفکرها و بهوسیلهی عمال حکومت گفته میشد و وعدههایی را که داده میشد، #حمل_بر_صحت میکردند.
❗️❗️❗️❗️❗️
اینطور میگفتند که:
#شما_دارید_عجله_میکنید؛
#سوء_ظن_دارید؛
#اینها_قصد_بدی_ندارند؛
#اینها_هم_هدف_شان_دین_است!
این مسائل در مکاتبات، نامههای صدر اعظم و ... به مرحوم #آخوند منعکس شده است.
انسان میبیند که #حساسیت_آنها_را_در_مقابل_انحراف_کم_کردهاند؛
✅ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم #آشیخ_فضل_الله باقی ماند؛
#اینها_حساس_ماندند؛
#اصرار_کردند
و در #متمم، آن مسئلهی #پنج_مجتهد_جامع_الشرایط را گنجاندند و مقابله کردند.
یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار #خوش_باوری و #حُسن_ظن و شاید هم نوعی #تغافل شدند.
‼️‼️‼️‼️
البته انسان حدس میزند که بعضی از #ضعف_شخصیتیها و #ضعفهای_اخلاقی و #هوای_نفس بی تأثیر نبود؛ حالا ولو نه در مثل مرحوم سید عبدالله یا سید محمد؛ اما در طبقات پایین، بلاشک بی تأثیر نبوده که نمونهی واضحش امثال #شیخ_ابراهیم_زنجانیست. اینها بالاخره جزء علما بودند. شیخ ابراهیم هم #تحصیلکردهی_نجف بود، هم مرد فاضلی بود؛ اما تحت تأثیر حرفهای آنها قرار گرفتند و غفلتزده شدند و مقداری هوای نفسانی در اینها اثر گذاشت و اختلاف از اینجا شروع شد.
[دیدار شورای مرکزی و کمیتههای علمی همایش صدمین سالگرد مشروطیت_ ۸۵/۲/۹]
@khoytablighi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
تحلیل مقام معظم رهبری ⬇️
در #صدر_مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند _
#اینها_ندیدند
#توطئه_ای را که آن روز #غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛
#توجه_نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، #مبارزهی_با_اسلام است؛
این را توجه نکردند،
#مماشات کردند.
📣 نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم #شیخ_فضل_الله_نوری جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛
🔔🔔🔔🔔🔔
بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضلاللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛
👌 #این_اشتباه_را_ما_نباید_انجام_بدهیم.
[6|12|88○دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری]
@khoytablighi
توجه توجه 📣📣📣
مراحل اعزام برای همراه جهادی:
۱- تكميل مشخصات زیر در لینک : https://survey.porsline.ir/s/5vgcRdc
-کد ملی
-نام
-نام خانوادگی
-شماره همراه
-شغل
-تحصیلات
-آدرس
۲- عضویت در کانال @hamrah_jahadi (ایتا) و گوش كردن فايل هاي صوتي آموزشي در كانال
۳_ قبل از شرکت در آزمون به جهت اینکه باید لینک آزمون پیامک شود و بعد از قبولي كارت صادر شود نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود و عكس 3*4 را قبل از شركت در آزمون به @h_azma بفرستید.
۴- شرکت در آزمون تستی و قبولی در آزمون
۵- قرار گرفتن اسم در لیست اعزام، و هماهنگی توسط مسئولین اعزام بیمارستان ها.
فایلهایی که برای آزمون در کانال بارگذاری شده:
کلاس اول:دکتر برازنده ،سلامت و حفاظت فردی،
کلاس دوم:دکتر هادی، مهارت ارتباط موثر در پرستاری و مراقبت
کلاس سوم:دکتر خلیلیان،امید دهی به بیماران
کلاس چهارم: دکتر مهکام، مدیریت استرس،
کلاس پنجم:دکتر رضایی، اصطلاحات بیمارستانی
نکته مهم: توجه شود که اعزام در هنگام نیاز انجام خواهد شد.
@mahdietollab
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هیئتیها همچنان پای کار #شکست_کرونا
نه با فرهنگ جهان آشنایید، نه زبان بلدید، چه فایده ای برای امام زمان ( عج) دارید؟
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
♦️کنایه تند آیتالله جوادی آملی به روحانیت:
🔹نه با فرهنگ جهان آشنایید، نه زبان بلدید، چه فایده ای برای امام زمان(ع) دارید؟
🔹باید بروید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریتتان را به خوبی انجام بدهید. واِلا اگر مطالبی که مطالعه میکنید یا موارد تحقیقیتان فقط به کار «تبلیغِ از حرم تا جمکران» باشد، فایدهای نمیتواند داشته باشد و به درد نهضت #امامزمان(ع) نمیخورد.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
لینک عضویت:
https://eitaa.com/joinchat/3981967394C02ccfa0627
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
با تشکر از حجت الاسلام حسن غفاری