7-7.mp3
25.37M
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#جریان_شناسی_مشروطیت
صوت مربوط به سخنرانی حجت الاسلام مهدی ابوطالبی
(اشاره به مقاله سعیدحجاریان با موضوع؛ تکالیف معوقه مشروطه...)
@khoytablighi
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مشروطیت_و_علما
شخصیتهای اصلی جریان دینی_علما درک صدر مشروطه⏬
♻️مشروطه طلب⬇️
✅نجف⬅️#آخوند_خراسانی_ #شیخ_عبدالله_مازندرانی
و (#شیخ_محمد_حسین_نایینی که کتاب تنبیه الامه و تنزیه المله را در دفاع از مشروطه نوشت)
✅ تهران⬅️#سید_عبدالله_بهبهانی_ #سیدمحمد_طباطبایی
♻️مشروطه طلب⬇️
✅نجف⬅️#سید_محمد_کاظم_یزدی(صاحب عروه)
✅تهران⬅️#شیخ_فضل_الله_نوری
و در شهرستانهای دیگر نیز به همین ترتیب علما دودسته شدند.
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#مشروطیت_و_علما
تحلیل مقاممعظم رهبری از قضیه مشروطیت⬇️
❓ چه شد که غربیها، مشخصاً انگلیسیها، در این مسئله کامیاب شدند❓
{ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود} ⁉️
♻️ به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای #جبههی_عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما - را #فریب بدهند و حقیقت را برای اینها #پوشیده نگه دارند و #اختلاف ایجاد کنند.
انسان وقتی به اظهاراتی که مرحوم #آسید_عبدالله_بهبهانی و مرحوم #سید_محمد_طباطبایی در مواجهه و مقابلهی با حرفهای #شیخ_فضل_الله و جناح ایشان داشتهاند، نگاه میکند، این مسئله را درمییابد که عمدهی حرفها به همین است که اینطور میگفتهاند. این حرفها به نجف هم منعکس میشده و شما نگاه میکنید که همین اظهارات - انسان در کار مرحوم #آقا_نجفی_قوچانی، در آن کتاب و در مذاکراتی که در #نجف در جریان بوده، اینها را میبیند - و حرفهایی را که از سوی #روشنفکرها و بهوسیلهی عمال حکومت گفته میشد و وعدههایی را که داده میشد، #حمل_بر_صحت میکردند.
❗️❗️❗️❗️❗️
اینطور میگفتند که:
#شما_دارید_عجله_میکنید؛
#سوء_ظن_دارید؛
#اینها_قصد_بدی_ندارند؛
#اینها_هم_هدف_شان_دین_است!
این مسائل در مکاتبات، نامههای صدر اعظم و ... به مرحوم #آخوند منعکس شده است.
انسان میبیند که #حساسیت_آنها_را_در_مقابل_انحراف_کم_کردهاند؛
✅ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم #آشیخ_فضل_الله باقی ماند؛
#اینها_حساس_ماندند؛
#اصرار_کردند
و در #متمم، آن مسئلهی #پنج_مجتهد_جامع_الشرایط را گنجاندند و مقابله کردند.
یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار #خوش_باوری و #حُسن_ظن و شاید هم نوعی #تغافل شدند.
‼️‼️‼️‼️
البته انسان حدس میزند که بعضی از #ضعف_شخصیتیها و #ضعفهای_اخلاقی و #هوای_نفس بی تأثیر نبود؛ حالا ولو نه در مثل مرحوم سید عبدالله یا سید محمد؛ اما در طبقات پایین، بلاشک بی تأثیر نبوده که نمونهی واضحش امثال #شیخ_ابراهیم_زنجانیست. اینها بالاخره جزء علما بودند. شیخ ابراهیم هم #تحصیلکردهی_نجف بود، هم مرد فاضلی بود؛ اما تحت تأثیر حرفهای آنها قرار گرفتند و غفلتزده شدند و مقداری هوای نفسانی در اینها اثر گذاشت و اختلاف از اینجا شروع شد.
[دیدار شورای مرکزی و کمیتههای علمی همایش صدمین سالگرد مشروطیت_ ۸۵/۲/۹]
@khoytablighi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
تحلیل مقام معظم رهبری ⬇️
در #صدر_مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند _
#اینها_ندیدند
#توطئه_ای را که آن روز #غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛
#توجه_نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، #مبارزهی_با_اسلام است؛
این را توجه نکردند،
#مماشات کردند.
📣 نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم #شیخ_فضل_الله_نوری جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛
🔔🔔🔔🔔🔔
بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضلاللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛
👌 #این_اشتباه_را_ما_نباید_انجام_بدهیم.
[6|12|88○دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری]
@khoytablighi
توجه توجه 📣📣📣
مراحل اعزام برای همراه جهادی:
۱- تكميل مشخصات زیر در لینک : https://survey.porsline.ir/s/5vgcRdc
-کد ملی
-نام
-نام خانوادگی
-شماره همراه
-شغل
-تحصیلات
-آدرس
۲- عضویت در کانال @hamrah_jahadi (ایتا) و گوش كردن فايل هاي صوتي آموزشي در كانال
۳_ قبل از شرکت در آزمون به جهت اینکه باید لینک آزمون پیامک شود و بعد از قبولي كارت صادر شود نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود و عكس 3*4 را قبل از شركت در آزمون به @h_azma بفرستید.
۴- شرکت در آزمون تستی و قبولی در آزمون
۵- قرار گرفتن اسم در لیست اعزام، و هماهنگی توسط مسئولین اعزام بیمارستان ها.
فایلهایی که برای آزمون در کانال بارگذاری شده:
کلاس اول:دکتر برازنده ،سلامت و حفاظت فردی،
کلاس دوم:دکتر هادی، مهارت ارتباط موثر در پرستاری و مراقبت
کلاس سوم:دکتر خلیلیان،امید دهی به بیماران
کلاس چهارم: دکتر مهکام، مدیریت استرس،
کلاس پنجم:دکتر رضایی، اصطلاحات بیمارستانی
نکته مهم: توجه شود که اعزام در هنگام نیاز انجام خواهد شد.
@mahdietollab
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هیئتیها همچنان پای کار #شکست_کرونا
نه با فرهنگ جهان آشنایید، نه زبان بلدید، چه فایده ای برای امام زمان ( عج) دارید؟
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
♦️کنایه تند آیتالله جوادی آملی به روحانیت:
🔹نه با فرهنگ جهان آشنایید، نه زبان بلدید، چه فایده ای برای امام زمان(ع) دارید؟
🔹باید بروید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریتتان را به خوبی انجام بدهید. واِلا اگر مطالبی که مطالعه میکنید یا موارد تحقیقیتان فقط به کار «تبلیغِ از حرم تا جمکران» باشد، فایدهای نمیتواند داشته باشد و به درد نهضت #امامزمان(ع) نمیخورد.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
لینک عضویت:
https://eitaa.com/joinchat/3981967394C02ccfa0627
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
با تشکر از حجت الاسلام حسن غفاری
7-14.pdf
361.1K
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#نقش_انگلیس
✅دکتر منوچهر محمدی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
در مباحث گذشته، این نکته مهم را مطرح کردیم که #انگلیس توانست با سیاست های خودش، #نهضت_مشروطیت ملت ایران را، به نفع خود به اتمام رساند.
حال میخواهیم نقش انگلیس را در تاریخ معاصر کشورمان بررسی نماییم
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
✅ زمان #صفویه⬇️
◀️ #برادران_شرلی و تقویت ارتش #صفویه مقابل #امپراتوری_عثمانی
◀️محافظت از#هند که بزرگترین مستعمره انگلیس بود و #ایران بهترینمانع جهت جلوگیری از نزدیک شدن رقبا به #هند بود.
✅زمان #قاجاریه⬇️
◀️قرارداد۱۹۰۷ و ۱۹۱۵ با روسیه جهت تقسیم ایران بین خودشان
◀️قرارداد۱۹۱۹ با #وثوق_الدوله نخست وزیر جهت سلطه کامل بر ایران
◀️سرنگونی #قاجاریه و روی کار آوردن #رضاخان_پهلوی
✅زمان#پهلوی⬇️
◀️مساله#نفت
◀️#مذهب_زدایی درایران
💠💠💠💠💠💠
از جمله #سیاستهای_انگلیس⬇️
⏺"تفرقه بینداز و حکومت کن"
⏺"موش مرده"
⏺"پهلوان پنبه و قدرت نمایی"
⏺"دوگانه"
⏺"جذب نخبگان"
◀️"موج سواری"
◀️"قایق های توپدار"
💠💠💠💠💠
@khoytablighi
7-14.mp3
33.52M
#دوره_مطالعاتی_مجازی
#نقش_انگلیس
صوت مربوط به دکتر منوچهر محمدی
فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مقابله با کرونا؛
قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود
حضرت آیت الله خامنهای فرمانده معظم کل قوا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حملهی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
متن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمهتعالی
#سردار_سرلشکر_باقری
با تقدیر از خدماتی که نیروهای مسلّح تاکنون در زمینهی کرونا به مردم عزیز تقدیم کردهاند و با تاکید بر ادامه و گسترش هرچه بیشتر آن، لازم است سازماندهی این خدمات به شکل یک #قرارگاه_بهداشتی_و_درمانی بوده و علاوه بر درمان و ایجاد مراکز درمانی مانند بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه و غیره، به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با شیوههای لازم نیز بپردازد. تقسیم وظائف و مأموریتهای سازمانها و بخشهای نیروهای مسلّح از وظائف این قرارگاه است. این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند.
این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال #حملهی_بیولوژیکی بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی #رزمایش_دفاع_بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
امید است با هدایت الهی و پشتیبانی ویژهی حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ملت ایران همواره پیروز و برخوردار از امنیت و سلامت باشند.
سیّدعلی خامنهای
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
@Khamenei_ir