﷽
🛑 مقایسه ادب دو خلیفه در هنگام ضربت خوردن از مصادر اهل سنت
✍️ در تاریخ آمده است : زمانی که ابن ملجم مرادی ( لعنت الله علیه ) با شمشیر بر فَرق مبارک امام علی علیه السلام زد ، ایشان فرمودند :
«فزت و رب الکعبه»
«قسم به خدای کعبه که رستگار شدم »
📚 (الاستیعاب - ابن عبدالبر - ج 3 ص 1125/شرح نهج البلاغه - ابن ابی الحدید شافعی - ج 9 ص 207/تاریخ مدینه دمشق - ابن عساکر - ج 42 ص 561)
‼️و این در حالی است که وقتی عمر بن خطاب ، بوسیله جناب ابولولوء مورد هجوم قرار گرفت و مضروب شد گفت :
"ادرکوا الکلب ، فقد قتلنی " یا " دونکم الکلب ، فقد قتلنی"
«سگ را بگیرید مرا کشت!»
📚 (نیل الاوطار - شوکانی - ج 6 ص 160/السنن الکبری - بیهقی - ج 3 ص 113/فتح الباری - ابن حجر عسقلانی - ج 7 ص 50)
🔻تفاوت را ببینید 👇
" به خدای کعبه که رستگار شدم"
«امام علی علیه السلام»
"سگ را بگیرید ، مرا کشت "
«عمر بن خطاب»
✅ نتیجه: این که جانشین رسول خدا باید همچون او برخوردار از کلامی درخور شخصیت و مقامش داشته باشد. چرا که او وصی کسی است که خداوند میفرماید: انک لعلی خلق عظیم. و این خلق عظیم در کلمات و جملات عمربن خطاب وجود ندارد. و نشان از جهل و عدم معرفت او نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارد میباشد. و از آن طرف کلام کسی که علم الکتاب در نزد اوست را مقایسه کنید.
براستی کدام یک به جانشینی رسول خدا ص شایسته تر است ⁉️
مراسم شهادت امیرالمؤمنین🏴
به کلام و نوای:
حجتالاسلاموالمسلمین سیدمحمدمحتسبی
زمان:
چهارشنبه۱۵فروردین ماه مصادف با ۲۳رمضان
ساعت۲۱:۳۰
مکان:
بهارستان_انتهای خیابان شمشاد ۱۱
هیئت خدام الزهرا(س)
28.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شیعه_میپرسد
📽هشت روايت از یک #الاغ در #صحیح_بخاری!
🔊 #استاد_یزدانی
🔻بدر الدین عینی حنفی از محدثان نامدار اهلسنت، متوفای۸۷۵هـ در کتاب معانی الآثار، با دو سند صحیح که هر دو شرایط #صحیح_مسلم را دارند، از #ابن_عباس نقل کرده است که او از #معاویه با عنوان «حمار» یاد کرده است.
⁉️چرا بخاری از کسی که #صحابه او را «الاغ» خطاب میکردهاند، روایت نقل کرده است؟
💥ببینید و انتشار دهید
@khozestan313
#توئیت
تروریستهای #جیش_الظلم با عقبه صهیونیستی و مدعی حمایت از مردم بلوچ، به #چابهار و #راسک هجوم کردند، چندی از حافظان امنیت را شهید، مردم عادی بلوچ از کوچک و بزرگ را مجروح و به گروگان گرفتند و خودشان هم هلاک شدند، بعد #مولوی_عبدالحمید میگه برید باشون مذاکره کنید! چطور باید بگه من حامی تروریستها هستم؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ماجرای کلیپ منتشر شده از حجتالاسلام پناهیان چیست؟
🔺یک کاربر فضای مجازی با انتشار این ویدیو نوشت:
🔹آقای پناهیان تو این برنامه مراحل شکلگیری کینه و حسادتی که منجر به ترور معصومین میشد رو میگن و حدود ۲۰ دقیقه توضیح میدن که در مرحله آخر حسادت، اونجایی که بحث بیتالمال میشه، پیامبر و امیرالمومنین هیچ دوست و رفیقی برای خودشون نذاشتن و برای بیتالمال گوشتتخلی (بد خلقی) میکردن.
🔹نمونهش هم رفتار امیرالمومنین ع با برادرش عقیل که درخواست سهم بیشتر از بیتالمال کرد و حضرت دستش رو سمت آتیش برد!
فیلم تقطیع شده آقای پناهیان را ایران اینترنشنال منتشر کرده و به دروغ حرفهایی را به آقای پناهیان نسبت داده و گفته است پناهیان به پیغمبر و امیرالمومنین گفته است گوش تلخ اما کلیپ کامل را شما در اینجا ببینید.
پرسش و پاسخ از سایت آیت الله سیستانی حفظه الله
پرسش: آیا برای تعیین عید فطر باید از حاکم شرع تبعیت کرد؟
پاسخ: اوّل ماه به حکمِ حاکم شرع ثابت نمیشود؛ مگر اینکه از حکمِ حاکم شرع یا ثابت شدن ماه نزد او، اطمینان یا یقین به دیده شدن ماه با چشم غیر مسلّح (چشم معمولی) در همان شهر یا شهرهایی که با آن شهر اتّحاد افق دارند، حاصل شود.
۶پرسش: مقلد معظم له هستیم آیا باید برای رؤیت هلال و عمل به تکالیف وابسته به این موضوع مثل روزه و عید فطر باید طبق نظر ایشان عمل کنیم؟ و نیز چطور می توانیم مثلاً راجع به هلال ماه شوال نظر ایشان را بفهمیم؟
پاسخ: ملاک در وجوب افطار تحصیل وثوق به بودن ماه در افق شهری که مقیم هستید به نحوی که قابل رؤیت باشد با چشم غیر مسلح.
۷پرسش: با توجه به اختلافات فاحش در رؤیت هلال ماه:
(۱) میزان رؤیت چیست؟
(۲) آیا استفاده از تقویمهای موجود کافی می باشد یا اینکه باید از طرف مراجع اعلام رؤیت گردد؟
(۳) آیا دیدن ماه در یک کشور ملاک برای دیگر کشورها نیست؟ افق یک کشور تا کجاست؟
(۴) آیا به محض رؤیت در یک شهر بقیه شهرهای آن کشور باید تبعیت نمایند؟
پاسخ: ۱-دیدن ماه با چشم عادی غیر مسلح.
۲-تقویم فی نفسه اعتبار ندارد.
۳ و۴- بله مانند قم و تهران اگر از نظر عرض جغرافیایی نزدیک هم باشند.
۸پرسش: آیا مقلدین در مورد تعیین روز عید فطر باید به مراجع خود رجوع کنند یا همان روزی که در کشور عید فطر اعلام می شود باید مدنظر همه باشد ؟
پاسخ: بر مکلف واجب است ضوابط ثبوت ماه را طبق فتوای مجتهد اعلم تطبیق کند .