❤️ #پيامبر_خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
🍀 لا يُسْبَقُ بَطيءٌ بحَظِّهِ و لا يُدرِكُ حَريصٌ ما لَم يُقدَّرْ لَه
🍃 آن كه حرص نزند روزى خود را از دست نمى دهد و آن كه حرص زند، به آنچه روزی اش نيست نمى رسد
📖 ميزان الحكمه، ج3، ص25
هدایت شده از طب اسلامی
#مبانی_طب_اسلامی
#درمان_درد_اتراف
قال الله الحکیم:
وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ ﴿سبأ: ٣٤﴾
در هیچ شهری هیچ بیم دهنده ای نفرستادیم مگر آنکه خوش گذرانانِ مغرور و سرمستِ آنان گفتند: ما به آنچه شما را به آن فرستاده اند، کافریم!
🔥💉🔥اتراف چیست:
قرآن کریم این کلمه را درباره کسانی به کار برده که بر اثر داشتن ثروت زیاد، در لذّتها و خوشگذرانیها فرو رفتهاند، و به جای شکرگذاری و استفاده صحیح از نعمتها، راه سرکشی و ناسپاسی نعمت را پیشه کردهاند.
قرآن کریم، مترفان را در صف اول مخالفان انبیاء قرار میدهد که به سبب ثروت بیحساب، خود را برتر از انبیاء میپنداشتند.👹
😈از آنجایی که بسیاری از متنّعمان، غرق شهوات و هوسها میشوند، واژه «مترفین» در قرآن به معنی کسانی که مست و مغرور به نعمت شده و طغیان کردهاند، آمده است و مصداق آن غالباً پادشاهان و جباران و ثروتمندان مستکبر و خودخواه است؛
آنهایی که با قیام انبیاء به دوران خودکامگیشان پایان داده میشود و منافع نامشروعشان به خطر میافتد و مستضعفان از چنگال آنها رهایی مییاند و به همین دلیل با انواع حیلهها و بهانهها، به تخدیر و تحمیق مردم میپردازند ...
و امروزه نیز بیشترین فساد دنیا از همین «مترفین» سرچشمه میگیرد.👹
وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا ﴿اسرا: ١٦﴾
هنگامی که بخواهیم شهر و دیاری را نابود کنیم، مرفّهین و خوش گذران هایش را [به وسیله وحی به طاعت، بندگی و دوری از گناه] فرمان می دهیم، چون [سرپیچی کنند و] در آن شهر به فسق و فجور روی آورند، عذاب بر آنان لازم و حتم می شود، پس آنان را به شدت درهم می کوبیم [و بنیادشان را از ریشه بر کنیم.]
🍏درمان:
🍎مردم باید کسبشان را حلال کنند و حقوق واجب و مستحبی آن را بپردازند و حکومت اسلامی باید با مدیریت اسلامی، تقسیم عادلانهی بیتالمال، از اسراف و اتراف و حرامخواری جلوگیری کند!
@tebbe_eslame
🌼بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...
💐اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم...
🌿سلام
و روز همگی دوستان به خیر...🌿
🌻سلام ای حجت بر حق خدا
🌻ای که آمدنت وعده خداست
🍃🌼 آغاز دولت مهدی (عج) و دولتمردان مهدوی آرزوی همه منتظران است ..🌻🍃
عزیزے میگُفتـــ :↓
هروقت احساس کردید،
از امامزمان دور شدید.
و دلتون واسه آقا تنگ نیست،
این دعایِ کوچیک رو بخونید.
بخصوص تویِ قنوت نمازاتون:
[الّلهمَّلییِّنْ قَلبے لِوَلِیِّ أَمرِڪْ]
خدایادلموواسهاماممنرمکن💚
در ایام فاطمیه اول ظهورش را از لطف مادر تمنا کنیم
🌻اللهم_عجلـــ_لولیڪ_الفرجـ
صاحبالزمان، مهدي موعود(عج) ميفرمايند؛
1. نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم، همچنانکه ستارگان ايمني بخش اهل آسمانند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
2. من ذخيره خدا در روي زمين و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم. (تفسير نورالثقلين، ج 2، ص 392)
3. ملعون است، ملعون است کسي که نماز مغربش را به تأخير بيندازد، تا زماني که ستارگان آسمان پديدار شوند. (بحارالأنوار، ج 52، ص 15)
4. هيچ چيز مانند نماز بيني شيطان را به خاک نميمالد، پس نماز بگزار و بيني شيطان را به خاک بمال. (بحارالأنوار، ج 53، ص 182)
5. هر يک از پدرانم بيعت يکي از طاغوتهاي زمان به گردنشان بود، ولي من در حالي قيام خواهم کرد که بيعت هيچ طاغوتي به گردنم نباشد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
6. من آخرين جانشين پيامبر هستم، و به وسيله من است که خداوند بلا را از خاندان و شيعيانم دور ميسازد. (بحارالأنوار، ج 52، ص 30)
7. هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري ميکند. (بحارالأنوار، ج 51، ص 331)
8. سنت تخلفناپذير خداوند بر اين است که حق را به فرجام برساند و باطل را نابود کند، و او بر آنچه بيان نمودم گواه است. (بحارالأنوار، ج 53، ص 193)
9. براي زود فرارسيدن فرج (و ظهور ما) زياد دعا کنيد، که آن همان فرج و گشايش شماست. (کمالالدين للصدوق، ج 2، ص 485)
10. اگر خواستار رشد و کمال معنوي باشي هدايت ميشوي، و اگر طلب کني مييابي. (بحارالأنوار، ج 51، ص 339)
11. ما در رعايت حال شما کوتاهي نميکنيم و ياد شما را از خاطر نبردهايم، که اگر جز اين بود گرفتاريها به شما روي ميآورد و دشمنان شما را ريشه کن ميکردند. پس از خدا بترسيد و ما را پشتيباني کنيد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 175)
12. و اما در پيشامدها و مسايل جديد به راويان حديث ما مراجعه کنيد، زيرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
13. اگر از خداوند (صاحب عزت و جلال) طلب آمرزش کني، خداوند تو را ميآمرزد. (بحارالأنوار، ج 51، ص 329)
14. همانا خدايتعالي مردم را بيهوده نيافريده و بدون تکليف و جزا رهايشان نکرده است. (الغيبة للشيخ الطوسي، ص 174)
15. خداوندا! وعدهاي را که به من داداهاي، برآورده کن و امر قيام مرا تمام فرما. قدمهايم را ثابت بدار و در سايه قيام من، جهان را پر از عدل و داد کن. (بحارالأنوار، ج 51، ص 13)
16. شهادت ميدهم که معبودي جز خداي يکتا نيست و ملائکه آسمان و صاحبان علم نيز شهادت ميدهند، آن خدايي که به عدل و داد قيام ميکند، نيست خدايي جز او که مقتدر و حکيم ميباشد، و همانا دين نزد خدا اسلام است. (بحارالأنوار، ج 51، ص 16)
17. ايمان خداوند عزوجل و بندگانش قرابت و خويشاوندي نيست، و هر کس که مرا انکار کند از من نيست. (الغيبة للشيخ الطوسي، ص 176)
18. شيعيان ما هنگامي به فرجام نيک و زيباي خداوند ميرسند که از گناهاني که نهي شدهاند، احتراز نمايند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 177)
19. کفايت در کارها و عنايت و سرپرستي در همه امور را تنها از خدايتعالي خواهانم. (بحارالأنوار، ج 25، ص 183)
20. قلبهاي ما جايگاه مشيت الهي است، پس هرگاه او بخواهد ما هم ميخواهيم. (بحارالأنوار، ج 52، ص 51)
21. اگر نبود که ما دوستار صلاح شما هستيم و به شما لطف و مرحمت داريم، همانا به شما توجه و التفات نميکرديم. (بحارالأنوار، ج 53، ص 179)
22. من مهدي هستم، منم قيام گر زمان، منم آنکه زمين را آکنده از عدل ميسازد، آنچنان که از ستم پر شده بود. (بحارالأنوار، ج 52، ص 2)
23. ستمکاران پنداشتند که حجت خدا نابود شدني است، در حالي که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده ميشد، شک و ترديد از ميان برداشته ميشد. (بحارالأنوار، ج 51، ص 4)
24. من صاحب حقم ... علامت ظهورم زياد شدن آشوبها و فتنههاست. (بحارالأنوار، ج 51، ص 320)
25. علم و دانش ما به خبرهاي شما احاطه دارد و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نميماند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 175)
26. دين از آن محمد(ص) و عدايت از آن علي اميرالمؤمنين(ع ) است، زيرا عدالت مال اوست و در نسل او ميماند تا روز قيامت. (بحارالأنوار، ج 53، ص 160)
27. کسي که نسبت به ما ظلم ورزد، از جمله ستمکاراني است که مشمول لعنت خدا است، چراکه خدا فرموده است: " آگاه باشيد که لعنت خدا بر ستمکاران است." (بحارالأنوار، ج 53، ص 182)
28. سجده شکر از لازمترين و واجبترين مستحبات است. (بحارالأنوار، ج 53، ص 161)
29. هرگاه خداوند به ما اجازه دهند که سخن بگوييم، حق ظاهر خواهد شد و باطل سست و ضعيف شده و از ميان شما خواهد رفت. (بحارالأنوار، ج 25، ص 183)
30. زمان ظهور و فرج ما با خداست، و تعيين کنندگان وقت ظهور، دروغگويانند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
31. از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و کارها را به ما واگذاريد، برماست که شما را از سرچشمه سيراب برگردانيم، چنان که بردن شما به سرچشمه از ما بود، در پي کشف آنچه از شما پوشيده شده نرويد و مقصد خود را با دوستي ما بر اساس راهي که روشن است به طرف ما قرار دهيد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 179)
32. ظهوري نيست مگر به اجازه خداوند متعال، و آن هم پس از زمان طولاني و قساوت دلها و فراگير شدن زمين از جور و ستم. (الإحتجاج للطبرسي، ج 2، ص 478)
33. آگاه باشيد به زودي کساني ادعاي مشاهده مرا خواهند کرد. آگاه باشيد هر کس قبل از "خروج سفياني" و شنيدن صداي آسماني، ادعاي مشاهده مرا کند دروغگو و افترا زننده است حرکت و نيرويي جز به خداي بزرگ نيست. (الإحتجاج للطبرسي، ج 2، ص 478)
34. اگر شيعيان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگي خويش موفق بدارد - در وفاي به عهد و پيمان الهي اتحاد و اتفاق ميداشتند و عهد و پيمان را محترم ميشمردند، سعادت ديدار ما به تأخير نميافتاد و زودتر به سعادت ديدار ما نائل ميشدند. (الإحتجاج للطبرسي، ج 2، ص 499)
35. فضيلت دعا و تسبيح بعد از نمازهاي واجب در مقايسه با دعا و تسبيح پس از نمازهاي مستحبي، مانند فضيلت واجبات بر مستحبات است. (الإحتجاج للطبرسي، ج 2، ص 487)
36. سجده بر قبر جايز نيست. (الإحتجاج للطبرسي، ج 2، ص 490)
37. وجود من براي اهل زمين سبب امان و آسايش است، همچنان که ستارگان سبب امان اهل آسمانند. (بحارالأنوار، ج 78، ص380)
38. زمين خالي از محبت خدا نيست، يا آشکار است و يا نهان. (کمالالدين للصدوق، ج 2، ص 511)
39. هرگاه علم و نشانهاي پنهان شود، علم ديگري آشکار گردد، و هر زمان که ستارهاي افول کند، ستارهاي ديگر طلوع نمايد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 185)
40. بار الها! توفيق بندگي و دوري از گناه و نيت پاک و شناخت حرام را به ما عطا فرما، و با هدايت و استقامت در راهت گراميمان بدار. (المصباح للکفعمي، ص 281)
ارتداد اصحاب بعد از حضرت رسول اكرم
بسم الله الرحمن االرحيم
سلام عليكم
آيا روايت «إرتد الناس بعد رسول الله إلا ثلاثة» معتبر است؟
برخي سايتهاي شيعي به توضيح و تبيين آن پرداختهاند و برخي آن را جعلي ميدانند!
ضمنا در برخي جاها آمده: إرتد الناس بعد رسول الله إلا أربعة أو خمسة.
متشكرم
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسشگر محترم
بله، ما در رواياتمان داريم كه: إن الناس كلهم ارتدوا بعد رسول الله (ص) غير أربعة (1)
بعد از رسول خدا جز چهار نفر، همه مرتد شدند.
ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثة نفر : المقداد بن الأسود ، وأبو ذر الغفاري و سلمان الفارسي، ثم إن الناس عرفوا ولحقوا بعد (2)
و روايتي كه هفت نفر را استثنا مي كند (3) و روايتي كه خبر از ارتداد عمومي غير از تعداد معدود بعد از امام حسين مي دهد(4).
معناي اين روايات چنانچه در خود آنها هم تصريح شده، اين است كه بعد از رسول خدا همه از راه و رسمي كه ايشان معين كرده بود و در غدير بر آن پيمان گرفته بود كه به امامت بعد از نبوت معتقد شوند، دست كشيدند و ديگري را برگزيدند يا سكوت كردند و به وظيفه خود در دفاع از امير مؤمنان قيام نكردند جز مقداد، سلمان، ابوذر و عمار بلكه حتي عمار هم سستي مختصري كرد. بلكه حتي سلمان و ابوذر هم براي لحظاتي در قلب خود و از جنبه هايي گرفتار شك و ترديدهايي شدند و بعد ديگران از سستي در اين امر پشيمان شدند و توبه كردند و به پيروان امير مؤمنان ملحق شدند.(5)
پس اين ارتداد معناي خاص دارد و تعدادي گرفتار همين معناي خاص هم نشدند و بسياري نيز به سرعت باز گشتند.
پي نوشت ها:
1. سليم بن قيس، كتاب سليم، ص162.
2. شيخ مفيد، اختصاص، بيروت، دارالمفيد، 1414ق، ص10.
3. حميري، قرب الاسناد، قم، مؤسسه آل البيت، 1413ق، ص79.
4. مجلسي، بحار الانوار، بيروت، الوفا، 1404ق، ج46، ص144.
5. همان، ج22، ص440-441.
⚫️ #نورحضرتزهرابراهلزمینوآسمان
#ابن_عماره گويد:
از #امام_صادق عليه السلام پرسيدم: چرا #حضرت_فاطمه سلام اللَّه عليها #زهرا ناميده شد؟
حضرت_صادق علیه السلام فرمودند: زيرا وقتى #حضرت_فاطمه در محراب عبادت میايستاد نورش بر اهل آسمانها میتابيد، آنچنان كه نور اختران آسمان برساكنين زمين میتابد.
📚معاني الأخبار ص۶۴
#فاطمیـــــہ
#مابچههایمآدرپھلوشڪستهایمـ
🔚#فاطمیهخطمقدمشــــیعه
•┈┈•
#اللهم_عجـل_لولیڪ_الفــرج