💢 آغاز جذب بیش از ۳ هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی
▫️فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه آغاز می شود. متقاضیان واجد شرایط فراخوان تا ۶ مهر ماه می توانند با مراجعه به سامانه جذب مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند.
▫️طبق مصوبه هیات اجرایی جذب دانشگاه از این فراخوان، متقاضیان تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای شرکت در فراخوان می بایست حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط با گروه درسی انتخابی داشته باشند همچنین حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال می باشد و جذب مدرس بصورت بومی در استان ها صورت می گیرد.
♦️ افزایش سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال؟!
دکتر احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
🔹در جلسه هفته پیشرو با وزیر محترم آموزش و پرورش درباره #افزایش_سقف_سن_فرهنگیان جلسهای تحلیلی خواهم داشت.
نتایج را انشاءالله اعلام خواهم کرد!
🔹بررسی ظرفیت های اعلامی در دفترچه انتخاب رشته گروههای پنجگانه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نشان میدهد گروه علوم تجربی دارای بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجو در کشور است.
ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
✔️ امتحانات نهایی پایه دهم به احتمال بسیار قوی حذف میشه
✔️تعداد دروسی که قراره امتحان نهایی بگیریم قراره کمتر شه( مثلا تو یازدهم تاریخ و انسان محیط زیست نخواهیم داشت)
پ.ن: تاکید کردن تاثیر معدل پابرجا خواهد بود و شورا رو این موضوع اتفاق نظر داره
⭕️ چطور مدیر مدرسه بشویم⁉️
✅حداقل 4سال از سنوات خدمتی فرد تا زمان بازنشستگی (تا پایان شهریورماه همان سال تحصیلی) باقی مانده باشد. (دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی با دارا بودن حداکثر 28 سال سابقه و کارشناسی ارشد و دکتری با دارا بودن حداکثر 33 سال سابقه امکان انتخاب را دارند.
✅امتیاز ارزشیابی سالانه مستخدم در دو سال متوالی منتهی به اعلام داوطلبی باید بین 85 تا 100 باشد.
✅شاغلین انتقالموقت در یک منطقه آموزشی، مجاز به شرکت در فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس نیستند.
✅متقاضیان مدیریت مدارس باید مستخدم رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش باشند. در صورت نبود متقاضی از بین مستخدمین رسمی یا پیمانی، امکان استفاده از نیروهای قرارداد کار معین با تشخیص کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران منطقه بلامانع است.
✅علیرضا کاظمی،وزیر آموزش و پرورش در نشست و دیدار صمیمانه با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی :
🔸مغز متفکر و قلب نظام تعلیم و تربیت نیازمند باز مهندسی عمیق و دقیق است.
🔸تربیت از سخت ترین کارهاست زیرا تربیت اجباربردار نیست و مولفه های متاثر در آن بی نهایت هستند.
🔸تمامی دستاورد های کشور در سطوح و شکل های مختلف ریشه در آموزش و پرورش و نقش معلمان و فرهنگیان دارد .
🔸 امروز با دانش آموزانی مواجه هستیم که فاصله زیادی با انتظار ما از سند تحول بنیادین دارند.
🔸معتقدم که مغز متفکر و قلب نظام تعلیم و تربیت نیازمند باز مهندسی عمیق است. اگر این کار را به سرانجام نرسانیم، سیکل معیوب ادامه خواهد داشت.
🔸برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود.زیرا این برنامه های درسی خلاهای زیادی دارد.
🔸امروز گسست بزرگی بین نیاز روز جامعه و برنامه های درسی وجود دارد. این نیاز باید در فضای درسی پر شود .
🔸حوزه پرورشی به صورت جزیره ای کار خودش را می کند و هیچ نسبت و رابطه ای با برنامه های درسی و این سازمان که قلب آموزش و پرورش است ، ندارد.
🔸از مأموریت های این سازمان این است که باید به لایه های عمیق تر آموزش و پرورش ورود کند و ناکارامدی ها را بررسی و مسئله یابی کرده و صورت بندی انجام دهد و در نهایت راه حل متقن ارایه کند.
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین تظاهرات مرگ بر اسرائیل در قلب تلاویو
آمارهای مهم از ظرفیت پذیرش کارشناسی دانشگاهها
▪️قهر داوطلبان با تحصیلات آکادمیک و مسائل مالی دانشگاههای دولتی طی سالهای اخیر به یکی از چالشهای مهم نظام آموزش عالی تبدیل شده است. بررسیهای خبرنگار فرهیختگان نشان میدهد:
▪️پذیرش با آزمون در ۳ سال اخیر یک سوم کاهش یافته
▪️ظرفیت پذیرش بدون آزمون ۸ درصد کمتر از پارسال شده
▪️یک سوم ظرفیت فنی و مهندسی از آن غیرانتفاعیهاست
▪️ظرفیت پذیرش پولی دانشگاههای دولتی در رشتههای فنی رشد ۱۴ درصدی داشته
▪️میانگین ۷۸ درصد از ظرفیت پذیرش گروههای متخصص به پیامنور و غیر انتفاعیها رسیده