eitaa logo
کلاس هشتمی ها
7.3هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
2.4هزار فایل
تخصصی کلاس هشت/پایه هشتم دبیرستان/دوم متوسطه/شبکه آموزش/شبکه چهار/فیلم/آموزش/درس/ سفارش تبلیغ در ایتا و سروش👇 👇 @tabliqhatekhas سابقه تبلیغات در ایتا و سروش:👇 @savabeq نشانی کانال‌های سایر کلاس ها👇 @klase1_12 کانال سرگرمی های کودکانه👇 @dabestanee
مشاهده در ایتا
دانلود
سورپرایز رو براتون فرستادم💥💥💥 ❤️❤️❤️. 🌸🌸🌸 👇🏻👇🏻👇🏻 https://plink.ir/7zNUA
4_5969713909593015753.pdf
1.66M
⏺ آزمون ریاضی 🅿️ 🗓خرداد ۹۶ 📌دبیرستان صدریه جیرفت 💥💥💥💥💥
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ درس "تفکر و سبک زندگی 👈 👈 مهارت تصمیم گیری جمعه ۲ خرداد" 1399 💥💥💥💥💥
😍داستان زیبای π 😍 در زمان های بسیار قدیم مهمانی بزرگی برای اعداد در آن زمان برگزار شد. عدد یک با تمام شکوهش آنجا بود. عدد دو با تمام اعداد زوج به دنبالش وارد شدند و تمام اعداد اول آمده بودند. حتی بعضی از کسر ها مانند۱/۲ و ۱/۴ و ۲/۳ هم بودند. چند ریشه مانند ۲√و ۷√ هم که تازگی از اضلاع یک مثلث قائم الزاویه با وتر ۳ بدست آمده بودند حضور یافتند. اما سر و کله ی π که پیدا شد همه پرسیدند:" چه کسی شما را دعوت کرده است؟" π پرسید:" منظورتان چیست که چه کسی مرا دعوت کرده، من هم یک عددم." گفتند:"بله،اما شما جایتان را بر روی خط اعداد می‌دانید؟" و π پرسید:" ۲√ چی؟"  ۲√ جواب داد:" به لطف فیثاغورث و استفاده از پرگار، من دقیقا می‌دانم به کجا در خط اعداد تعلق دارم." π شرمنده شد و رنجید اما گفت:"کمی بعد از ۳ " همگی پرسیدند:"اما دقیقا کجا؟" چون عدد یک مقسوم علیه مشترک تمام اعداد است، دلش برای π سوخت و گفت:"بیایید این امکان را به او بدهیم که خودش توضیح دهد." آنگاه π داستانش را آغاز کرد: "همانطور که می‌دانید، ابتدا بابلیان مرا کشف کردند. تعدادی از کاتبان باستانی دایره هایی با شعاع های مختلف ترسیم کرده اند. کاتبی با دوبرابر کردن شعاع، قطر هر دایره را بدست آورد و صرفا برای تفریح تصمیم گرفت قطر ها را دور دایره ها بچرخاند و با کمال شگفتی دید صرف‌نظر از اندازه ی دایره، قطر های پیچیده دور دایره کمی بیش از ۳ است. این کشفی هیجان‌انگیز بود. این خبر به سرعت در سراسر جهان از مصر تا یونان و چین منتشر شد. مردم سراسر جهان درباره ی من اطلاع پیدا کردند. اما به دلیل ارتباط ویژه ی من با دایره روش های جدیدی برای مساحت و محیط دایره با استفاده از من در محاسباتشان پیدا کردند. آن‌ها مشتاق پیدا کردن اندازه ی دقیق من بودند‌‌. قصد جسارت ندارم اما آن‌ها می‌دانستند که من عددی معمولی نیستم،به ویژه به این دلیل که به عددی کاملا شبیه من بر نخورده بودند. آن‌ها نمی‌توانستند مرا از معادلات جبری معمولی خود استخراج کنند، بنابراین بعد ها مرا غیرجبری نامیدند. احتمالا اطلاع یافته‌اید که از یافتن نام دقیق یک عدد برای من صرف‌نظر کردند. من از π راضی‌ام. کاملا برای من مناسب است. اما نه،می‌دانید بعضی از ریاضی‌دان‌ها چقدر یک دنده‌اند، آن ها می‌خواستند هرچه می‌شود دقیق‌تر باشند. پس قرن ها پس از آن تا امروز، برای محاسبه ی من با تقریب دقیق تر ابزار ها و روش های جدیدی ابداع کرده‌اند. در تورات دوبار از من یاد شده و مقدارم ۳ به شمار آمده است. ریاضی‌دانان مصری از ۳.۱۶ درمورد من استفاده می‌کردند و بطلمیوس مرا درسال ۱۵۰ میلادی ۳.‌۱۴۱۶ برآورد کرده بود‌. ریاضی‌دانان می‌دانند که هرگز مقدار دقیق مرا بدست نمی‌آورند. اما به رساندن من به مرتبه های اعشاری هرچه بیشتر ادامه می‌دهند. نمی‌توانید تصورش را بکنید که همراه داشتن تمام آن مرتبه های اعشاری چه بار سنگینی است. اگر از حسابان و کامپیوتر استفاده شود به میلیون ها رقم اعشاری می‌رسم. آن‌ها می‌گویند برای محاسبه ی چیز های مختلفی مانند: حجم، مساحت، محیط و هرآنچه با دایره،استوانه و کره ارتباط دارد وجود من ضروری است. در احتمالات نیز نقش مهمی دارم و با تقریب اعشاری میلیونی من، کامپوتر های جدید امروزی برای نشان دادن توانایی و آزمایش دقت و سرعت خود به من اتکا دارند." یک فریاد کرد" دیگر چیزی نگویید. من اطمینان دارم همه‌ی ما می‌پذیریم که عددی پرآوازه ای چون π باید جز ما به شمار آید. سرانجام می‌دانیم که هریک از ما نقطه ی خود را برروی خط اعداد داریم. هیچ عددی نمی‌تواند جای عدد دیگری را بگیرد. π جای خود را دارد. دانستن جای دقیق نقطه ی او چندان مهم نیست." سه یکی از اعداد مرموز فریاد زد"موافقم" ۲√گفت" من فکر می‌کنم π کمی رمزگونگی،تنوع و هیجان به این گردهمایی بخشیده است." اعداد دیگر فریادبرآوردند"خوش آمدی" و π گفت"بیایید جشنمان را ادامه دهیم. بیایید شروع به شمردن کنیم." ❤️❤️❤️❤️ @klase1_12 💥💥💥💥
هدایت شده از کلاس دهمی ها
از صبح تا الان چند نفر دیگر از مراجع تقلید نیز امروز را عید فطر اعلام نمودند. اطلاعات تکمیلی در نشانی زیر 👇 https://eitaa.com/joinchat/350420992Ceb7d78534e
37.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "علوم تجربی -جمع بندی الکتریسیته / ۳ خرداد" ❤️🌸❤️
34.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و سبک زندگی - مهارت تصمیم گیری / 2 خرداد
46.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجربی - الکتریسیته / 3 خرداد ❤️🌸❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🌺 لحظه زیبای بازگشایی درهای حرم امام رضا(ع) و شوق و اشتیاق زائران برای زیارت😭 🌷🌷🌷 دوازده کانال مدارس https://eitaa.com/klase1_12/3
38.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "ریاضی - مرور فصل یک تا شش / ۵ خرداد" 💥💥💥
38.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "کار و فناوری - پودمان مالی اداری / ۵ خرداد" 💥💥💥
39.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "علوم تجربی - الکتریسیته / ۶ خرداد" 🌸
40.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "عربی - مرور درس ها / ۶ خرداد" 🌸
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کسر- قسمت اول : دانشگاه فرهنگیان. استاد: سعید حق جو
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کسر- قسمت دوم : دانشگاه فرهنگیان. استاد: سعید حق جو
4_6017353910178547577.pdf
170.7K
🔴 بارم بندی کتب علوم تجربی هر سه پایه نوبت اول / نوبت دوم / شهریور ماه " سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ " 🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه "کار و فناوری - پودمان مالی و اداری / ۷ خرداد" 🌸🌸🌸
27.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کسر- قسمت سوم : دانشگاه فرهنگیان. استاد: سعید حق جو 💥🌸💥🌸