🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋
🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿
🔅بنده عزیزم
🗓 شما تا این لحظه بیش از ۵٠ درصد حجم بسته ویژه ۳۰ روزه استفاده از رحمت خاص خداوند را مصرف کردهايد و کمتر از ۵٠ درصد یعنی ۱۳ روز دیگر از حجم بسته باقی مانده است.
🔺پس از به پایان رسیدن حجم باقیمانده، عبادات شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد.
🔻یعنی از این پس:
📖 نه یک آیه برابر ختم قرآن
📿 نه نفسهایتان مانند تسبیح
😴 و نه خوابهایتان عبادت محسوب میشود.
‼️ تمديد این بسته نیز امکانپذیر نخواهد بود.
◽️پس، از روزهای باقیمانده، کمال استفاده را ببرید.
🔹هیچکس تنها نیست
🔸همراه اول و آخر
✨خداوند مهربان✨
🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋
🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿🎋🌿
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
4_5866157927349356944.pdf
9.84M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
📝 درسنامه
📚#ریاضی
💥 فصل به فصل
📮پایه #نهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
نمونه سوال درس ۱۷
#مطالعات_اجتماعی
پایه #نهم
1- تعاريف فرهنگ چيست ؟ الف) فرهنگ را مي توان شيوه ي مشترك زندگي در يك جامعه دانست .
ب) فرهنگ را آگاهي وانديشه ي مشترك اعضاي يك جامعه نيز مي گويند .
2- رابطه ي جامعه و فرهنگ را بيان كنيد؟ جامعه بدون فرهنگ وجود ندارد و فرهنگ هم بدون جامعه به وجود نمي آيد .
3- اجتماعي شدن يا جامعه پذيري چيست ؟ اجتماعي شدن فرايندي طولاني مدت از تولد تا آخر عمر است كه افراد از طريق آن ، زندگي
در جامعه را مي آموزند و خود را با ان منطبق مي كنند .
4- چرا اجتماعي شدن فرايندي بسيار مهم در زندگي است؟ زيرا بدون آن ، افراد نمي توانند به زندگي در جامعه ادامه دهند .در يك
جامعه ، هر فرد عقايد و باورها ، رسوم ، قوانين و حتي چگونگي پاسخدادن به غرايز را از ديگران مي آموزد و به افراد ديگر ياد مي دهد .
5- فرايند اجتماعي شدن نخست در كجا رخ مي دهد ؟ چگونه؟ با ذكر مثال؟ در خانواده - پدر و مادر به كودك ياد مي دهند كه
چطور صحبت كند ، چگونه غذا بخورد و در نشست و برخاست چه آدابي را رعايت كند ، چگونه به مهمان سلام و تعارف كند ، چگونه در مراسم
مختلف مثل جشن ها يا عزاداري ها شركت كند و چه بپوشد و چگونه رفتار كند ، در موقع خميازه كشيد دست را جلوي دهانش بگيرد يا
پاهايش را جلوي افراد بزرگ تر دراز نكند و موقع غذا خوردن ، دهانش صدا ندهد .
6- با بزرگ تر شدن فرد ، علاوه بر خانواده ، چه عوامل ديگري در فرايند اجتماعي شدن فرد موثر است؟ رسانه هاي جمعي ،
دوستان و گروه همسالان و برنامه هاي آموزشي و تربيتي مدرسه نيز چگونگي زندگي در جامعه و سازگاري با ان را به تدريج به او مي آموزند .
اين فرايند بعدها با رفتن به دانشگاه ، خدمت سربازي ، محل كار و ..... ادامه پيدا مي كند .
7- در فرايند اجتماعي شدن ، مهم ترين لايه هاي فرهنگ كه به افراد آموخته مي شوند چيست؟ نمادها ، هنجارها ، ارزش ها و عقايد .
8- لايه ها و جنبه هاي فرهنگ يك جامعه چگونه است؟ با ذكر مثال؟برخي از لايه هاي فرهنگ خارجي يا بيروني (ظاهري) هستند
مانند نمادها و هنجارها و برخي عميق تر هستند مانند ارزش ها و عقايد .
9- كاربرد نماد چيست؟ هر جامعه اي براي انتقال معاني مورد نظر خود از انواع معيني از نمادها استفاده مي كند . برای مثال، علامت «؟» نماد پرسش و علامت «!» نماد تعجب است
10- هنجار چيست؟ هنجارها ، رفتارهاي معيني هستند كه در يك گروه يا جامعه پذيرفته شده و متداول اند . به عبارت ديگر به قواعد و
شيوه هاي مورد قبول يك جامعه براي انجام دادن كارها ي مختلف ، هنجار مي گويند . براي مثال ، ما وقتي به هم مي رسيم سلام مي كنيم ،
وقتي مي خواهيم غذا بخوريم يا وارد جايي شويم به هم تعارف مي كنيم .
11- هنجارها شامل چه مواردي مي شود ؟ هنجارها در اقع همه ي عادت ها ، آداب و رسوم اجتماعي ، مناسك مذهبي ، قواعد ، قوانين و
مقررات را در بر مي گيرد .
قسمت اول
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
#خبر |
❌احتمال #تغییر زمان امتحانات در صورت ادانه دار بودن #محدودیت ها❌
📍بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، تأکید کردیم امتحانات پایه «نهم» و «دوازدهم» حضوری باشد، علت این موضوع هم «حیاتی بودن امتحانات این دو پایه تحصیلی» است. در این دو پایه، همه دانش آموزان باید در یک شرایط برابر با هم سنجیده شوند و نباید در این حق دانش آموزان، تعدّی کنیم.
📌وی ادامه داد: البته اگر ستاد کرونا در روزهای آینده با محدودیتهایی مواجه شده و محدودیتهایی را به ما توصیه کند، ممکن است زمان برگزاری امتحانات را جابجا کنیم، اما ارزشیابی سایر پایههای تحصیلی، در اختیار شورای مدرسه است تا به هر روشی که صلاح میدانند، عمل کنند و امتحانات را برگزار کنند و پایان مناسب و دلپذیری را برای سال تحصیلی رقم بزنند .
منبع : #پانا
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
نمونه سوال درس ۱۷
#مطالعات_اجتماعی
پایه #نهم
قسمت دوم
12- رابطه ي هنجارها و زندگي اجتماعي چيست؟ زندگي اجتماعي بدون وجود هنجارها ادامه پيدا نمي كند و هنجارها به روابط اجتماعي
سامان مي بخشند . افراد يك جامعه خود را ملزم مي بينند از هنجارها پيروي كنند تا جامعه آنها را به عضويت بپذيرد .
13- مهم ترين دلايل پيروي از هنجارها را بيان كنيد؟ ارزش دانستن و اعتقاد به آنها ، حفظ آبرو و احترام يا ترس از مجازات .
14- پيروي نكردن از هنجارها ، چه عواقبي براي افراد دارد؟ اگر افراد از هنجارها يا شيوه هاي مورد قبول گروه يا جامعه پيروي نكنند
، مجازات مي شوند . اين مجازات ممكن است به صورت سرزنش خود يا ديگران ، پوزخند ف تمسخر ، طرد كردن و محروم نمودن ، متلك گفتن يا
مجازات هاي رسمي و قانوني باشد .
15- ارزش چيست؟ ارزش یعنی اینکه ما، اموری را خوب، مطلوب و مثبت تلقی کنیم. هر فرد یا اعضای هر گروه و جامعه، اموری را با ارزش می دانند و امور دیگری را ناپسند تلقی می کنند.
16- رابطه ي ارزش ها و هنجارها را بنويسيد ؟ با ذكر مثال؟ ارزش ها به هنجارها جهت می دهند یعنی افراد بر مبنای ارزش هایی که به آنها معتقدند رفتار و عمل می کنند. برای مثال فردی که حفظ محیط زیست برایش یک ارزش است، تلاش می کند در عمل به حفظ محیط زیست کمک کند. چنین فردی در مصرف منابع آب و برق صرفه جویی می کند، زباله ها را از هم تفکیک می کند، در هنگام سفر به همراهانش تأکید می کند از پخش کردن زباله و پلاستیک در طبیعت خودداری کنند
17- منظور از ارزش هاي اجتماعي چيست؟ با ذكر مثال؟ انسان ها یا اغلب افراد یک جامعه آن را خوب و مطلوب می دانند ٔ
براي مثال ،مانند شجاعت، صداقت، کمک به دیگران، احترام به سالمندان و دفاع از کشور.
18- با ذكر يك مثال توضيح دهيد چه رابطه اي بين عقايد و هنجارها و ارزش ها وجود دارد؟ یکی از عوامل مهمی که در شکل گیری ارزش ها مؤثر است، عقاید دینی است. برای مثال صدقه دادن و انفاق برای فرد مسلمان یک ارزش است و این ارزش ناشی از اعتقادی است که آن فرد به جلب خشنودی خداوند و اطاعت ا
ز او دارد.
19- عقايد اسلامي براي مسلمانان چه نقشي دارد؟ اعتقادات اسلامي ، ملاكي است كه با آن هنجارها و ارزش ها را مي سنجيم و هر كدام را
كه با اين اصول اعتقادي سازگاري ندارند ، طرد مي كنيم .
21- هر يك از هنجارهاي زير مبتني بر كدام ارزشها و عقايد است؟ توضيح دهيد .
الف) برخي نانوايي ها ، شب ها ي جمعه يك يا چند تنور نان خود را به صورت رايگان و صلواتي به مردم مي دهند .
( ارزش هاي ديني – كمك به ديگران و انسان دوستي)
ب) مردها در هنگام ورود به خانه ديگران با صداي بلند يا االله مي گويند . ( ارزش هاي عرفي و ديني- حفظ حجاب و پوشش)
ج) افراد در موقع ديدن كودك ، ماشااالله مي گويند . ( ارزش هاي ديني- چشم زخم )
*- فرهنگ جامعه شيوه ي................. است . ( زندگي آن جامعه)
*- فرهنگ پديده اي .................. است ، يعني از طريق زن به ارث نمي رسد . ( آموختني )
*- فرهنگ از راه .............. از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود . ( آموزش و تربيت )
*- فرهنگ در جريان (فرايند) ............. آموخته مي شود . (اجتماعي شدن)
*- فرايند اجتماعي شدن ، نخست در .......................... رخ مي دهد . (خانواده )
*- اولين و مهم ترين كانون اجتماعي شدن فرد .......................... است . ( خانواده)
*- نماد در جريان ............................... به وجود مي آيد . ( روابط اجتماعي)
*- هنجارها به ........................... سامان مي بخشد . ( روابط اجتماعي)
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️🦋⚡️🦋⚡️🦋⚡️🦋⚡️🦋⚡️
💥دعای روز هجدهم ماه رمضان
اللّٰهُمَّ نَبِّهْنِى فِيهِ لِبَرَكاتِ أَسْحارِهِ، وَنَوِّرْ فِيهِ قَلْبِى بِضِياءِ أَنْوارِهِ، وَخُذْ بِكُلِّ أَعْضائِى إِلَى اتِّباعِ آثارِهِ، بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعارِفِينَ.
خدایا، مرا در این ماه به برکتهای سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نورت ای نوربخش دلهای عارفان.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🔖آموزش
💥درس 17
📚#مطالعات_اجتماعی
📮پایه #نهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
1584865279739kKTr0MtxzqRdluha4v6Jpi1YHmwZObAs.pdf
1.31M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🔖جزوه
💥درس ۱۷ و ۱۸
📚#مطالعات_اجتماعی
📮پایه #نهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕‼️❕
نمیدونم روزهام درست بود یا نه؟!😫
باطل نشده باشه؟! 😱😭
📌حتما تجربه این چنینی داشتی
اینکه ندونی روزهات درست بوده یا نه
کسی هم نبوده ازش بپرسی 😕
🔻 مجموعه گلبرگی از احکام یک#پیشنهاد_ویژه برات داره😉👇
💥 شرکت در دوره آموزشی احکام روزه
🔸 صدرصد #رایگان 🤑
🔹آموزش با زبانی #ساده و#روان😍
🔸همراه با آزمون نهایی و اهدای #جوایز به برگزیدگان دوره 🎁🎊
‼️ ظرفیت دوره #محدود است.
🌀 فرصتُ از دست نده 😅
و همین حالا برای ثبتنام اقدام کن 🏃♂👇
@Zeraatkar95
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
توضیح و خلاصه درس ۱۸
#هدیه_های_آسمان
پایه #نهم
قسمت اول
منظور از هویت چیست؟
افراد در موقعیت های گوناگون با پرسش از «کیستی» یا هویتشان مواجه می شوند
هویت عبارت است از احساس و آگاهی و شناخت از خود. آگاهی انسان از وجود و شخصیت و ویژگی های خود از جمله تفاوت های او با سایر موجودات زنده است و خداوند این امتیاز را به انسان عطا کرده است.
جلوی آیینه یا در اتاق بایستید و خود را معرفی کنید مانند مشخصات شناسنامه ای و خانوادگی و سلیقه و علایق خود بگویید
. ابعاد فردی و اجتماعی هویت:
برای مثال، ممکن است گفته باشید من15 سال دارم و فردی بلند قد، گندمگون با چشمان قهوه ای هستم، به ورزش والیبال علاقه مندم و جزء گروه حافظان محیط زیست هستم فعالیت هایی در این زمینه انجام می دهم.
هویت فردی: هویت فردی شامل دو بخش ویژگی های جسمانی و روانی است. ویژگی هایی مانند جنسیت، قد، وزن، سن و گروه خونی هویت جسمانی را تشکیل می دهند. این ویژگی ها مربوط به بدن و خلقت طبیعی ما هستند. ویژگی های اخلاقی و روانی همان ویژگی های غیر جسمانی هستند؛ مانند صبور بودن، زودرنج بودن، داشتن پشتکار و اراده، امیدوار بودن، لجوج بودن و به هنر علاقه داشتن.
ویژگی های جسمانی افراد بر خصوصیات روانی آنها اثر می گذارد. برای مثال، بیماری ها یا اختلالات جسمی تأثیرات نامطلوبی برخی غده ها در بدن، مانند تیروئید، بر خلق و خوی ِ ترشح زیاد یا کم ً بر سلامتی روانی انسان دارند.
از سوی دیگر، ویژگی های اخلاقی و روانی نیز می توانند بر جسم ما تأثیر بگذارند. برای مثال، افراد خوش بین و امیدوار و پر تلاش نسبت به آدم های بدبین و منفی باف یا تنبل، سلامت جسمانی بیشتری دارند
هویت اجتماعی: افراد با عضویت در گروه های مختلف اجتماعی هویت اجتماعی به دست می آورند. ایران، ایرانی ٔ ما با عضویت در خانواده، فرزند به حساب می آییم، با عضویت در مدرسه دانش آموز هستیم و با عضویت در جامعه محسوب می شویم. به عبارت دیگر، هویت اجتماعی ما از طریق ارتباط با جامعه شکل می گیرد. ما عضو گروه های متفاوتی مانند خانواده، دوستان، هم کلاسی ها، همسایه ها و همکاران هستیم و در هر گروه نقش هایی را برعهده می گیریم.
هر فرد ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه و محله و سایر مؤسسات و نهادهای اجتماعی با عقاید و ارزش های جامعه آشنا می شود. بدین ترتیب، هویت اجتماعی او بر اساس عقاید و ارزش های جامعه شکل می گیرد
تصویر صفحه 122 در بالای صفحه حتما مطالعه شود
آیا ویژگی های هویتی ما تغییر می کنند؟ برخی از ویژگی های هویتی تغییر نمی کنند و همیشه ثابت اند؛ برای مثال، ما نمی توانیم سن و تاریخ تولد یا مکان تولد خود را تغییر بدهیم اما برخی از ویژگی های هویتی همواره در حال تغییرند. برای مثال، یک فرد فقیر ممکن است به فردی پر درآمد، و یک فرد بی سواد به آدمی باسواد و تحصیل کرده مبدل شود یا فردی که چندان به اخلاق دینی پایبند نیست با تلاش و کوشش به فردی باتقوا تبدیل گردد
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
توضیح و خلاصه درس ۱۸
#هدیه_های_آسمان
پایه #نهم
قسمت دوم
ویژگی های انتسابی و اکتسابی : ما در شکل گیری بعضی از ویژگی های هویتی خود نقشی نداریم؛ برای مثال، جنسیت، مکان تولد، پدر و مادر و شکل و قیافه و مواردی از این قبیل را انتخاب نمی کنیم. به این ویژگی های هویتی که ما در پیدایش آنها نقشی نداریم، ویژگی های انتسابی می گویند. از سوی دیگر، ما در بسیاری از ویژگی های هویتی خود نقش داریم. برای مثال، برخی صفات اخلاقی یا ویژگی های اجتماعی را خود انتخاب می کنیم و به آنها شکل می دهیم. به ویژگی هایی که ما در به دست آوردن آنها نقش داریم، ویژگی های اکتسابی می گویند.
به نظر شما آیا صحیح است که خود یا دیگران را به دلیل ویژگی های انتسابی سرزنش کنیم؟ چرا؟
آیا ما در تغییر هویت خود نقش داریم؟ چگونه؟
هویت ملی: یکی از مراتب هویت اجتماعی، هویت ملی٭ است که به یک ملت مربوط می شود. ملت جمعیتی است که در قلمرو یک سرزمین مشخص مستقر شده و دارای اشتراکات تاریخی، زبانی، مذهبی، اقتصادی و آرمان های مشترک است.
فرهنگ، تاریخ (زمان) و سرزمین (مکان) عمده ترین عناصر هویت یک ملت هستند.
اگر از ما بپرسند «کیستی»، ویژگی های فردی و اجتماعی خود را بیان می کنیم. حال اگر از هویت ملی ما ایرانی را سؤال کنند، مهم ترین ویژگی های مشترک جامعه که با آنها شناخته می شویم، برمی شماریم شکل ص 123
ویژگی ها هویت ملی ما عبارت اند از:
1ــ ما در سرزمین ایران زندگی می کنیم: از نظر جغرافیای تاریخی، مردم ایران از گذشته های دور در سرزمینی که فلات ایران نامیده می شود و ایران امروزی قسمت عمده آن است، ساکن شده اند و ملت ایران را شکل داده اند. در متون کهن ایران باستان، از سرزمین ما به «ایران شهر» و «ایران زمین» یاد شده است.
2ــ ما مسلمانیم: دین از ارکان مهم هویت است. بیش از 89 درصد مردم ایران مسلمان اند.. البته اقلیت های دینی زردشتی، مسیحی و کلیمی هم در کشور ما ضمن پیروی از دین خود، هویت و فرهنگ ایرانی را حفظ نموده و همواره از سرزمین ایران در برابر هجوم بیگانگان دفاع کرده اند
3ــ ما تاریخ کهن و میراث فرهنگی غنی داریم: ایران جایگاه تمدن های باستانی بوده است و بیش از چند هزار باستان، حکومت های قدرتمندی در این سرزمین به وجود آمده اند و قلمرو پهناوری را در اختیار داشته اند
پس از ورود اسلام به ایران، عقاید و ارزش های اسلامی دگرگونی بزرگی در فرهنگ ایرانیان پدید آورد. البته دسته ای از رسوم و آیین های ایرانیان مانند جشن نوروز که مغایرتی با تعالیم اسلام نداشتند، برجاماندند و ادامه یافتند
4ــ زبان مشترک ما فارسی است:
زبان فارسی ریشه در تمدن ایران باستان دارد اما در دوران پس از اسلام نیز تداوم یافت و به عنوان زبان آموزشی و اداری به اسلامی صد ها اثر علمی و کار رفت. دانشمندان و بزرگان دوره ادبی و هنری به این زبان پدید آورده اند؛ تا جایی که می توان زبان فارسی را زبان دوم جهان اسلام دانست
5- انقلاب اسلامی ایران :
در این انقلاب، مردم ایران به جای دنباله روی از فرهنگ بیگانگان به فرهنگ و هویت اسلامی خود بازگشتند و با بهره گیری از ارزش های دینی خود، خواستار استقلال، آزادی و جامعه ای اسلامی شدند. امروزه آرمان های انقلاب اسلامی الهام بخش مسلمانان جهان قرار گرفته است.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم