🏴 ویژه برنامه #عشق_خونین
#صوت
▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
▪️ جلسه چهارم
▫️ پخش از شبکه های سیما
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 t.me/esratvtelegram
🏴 ویژه برنامه #عشق_خونین
#فیلم
▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
▪️ جلسه پنجم
▫️ پخش از شبکه های سیما
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از هواداران پرسپولیس Perspolis
🚨پژوهش ها ثابت کرده اند #انسان در شب، بیشترین خلاقیت و در روز حداقل #خلاقیتش را از خود نشان میدهد. اگر ایده پرداز هستید یا کار هنری انجام می دهید بهتر است #کارهایتان را به شب #موکول کنید.
👈 کانال عجایب جهان
🆔 @wonder_land
هدایت شده از تقویم شیعه 🇵🇸
#آمدن_امان_نامه_برای_فرزندان_ام البنین علیها السلام
در این روز شمر ملعون برای #حضرت_عباس علیه السلام و برادرانش امان نامه آورد . آن لعین خود را نزدیک خیام با جلالت حضرت #اباعبدالله الحسین علیه السلام رسانید وبانگ برآورد:”أین بنو اختنا“: “پسران خواهر ما کجایند“؟ولی آن بزرگواران جواب ندادند.#امام_حسین علیه السلام فرمودند:جواب او را بدهید اگر چه فاسق است.
#حضرت_عباس علیه السلام در جواب فرمودند:چه می گویی؟شمر گفت:من از جانب امیر برای شما امان نامه آورده ام. شما خود را به خاطر #حسین_علیه السلام به کشتن ندهید.
@taqvim_shia
حضرت عباس علیه السلام با صدای بلند فرمود:”لعنت خدا بر تو وامیر تو (و برامان تو ) باد . ما را امان میدهید در حالیکه پسر رسول خدا را امان نمیدهید
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
❤️ #پیامبر_اکرم (ص) فرمودند:
🌴 علَيكُم بِحُسنِ الخَطِّ، فَإنَّهُ مِن مَفاتِيحِ الرِّزقِ.
🍃 بر شما باد خط نیکو که یکی از کلیدهای روزی است.
📚 الرواشح، ص 202.
#احادیث 👇
http://Eitaa.com/ahadith
♻️ #نشر_حداکثری ♻️
شب دهم شب عاشورا
سید در اقبال از برای این شب دعا و نمازهای بسیار با فضیلتهای بسیار نقل کرده از جمله صد رکعت نماز هر رکعت به حمد و سه مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و بعد از فراغ از جمیع بگوید سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ هفتاد مرتبه و در روایت دیگر بعد از العلی العظیم استغفار نیز ذکر شده و از جمله چهار رکعت در آخر شب در هر رکعت بعد از حمد هر یک از آیة الکرسی و توحید و فلق و ناس را ده مرتبه بخواند و بعد از سلام صد مرتبه توحید بخواند و از جمله چهار رکعت نماز در هر رکعت حمد و پنجاه مرتبه توحید و این نماز مطابق است با نماز امیر المؤمنین علیه السلام که فضیلت بسیار دارد و بعد از نماز فرموده ذکر خدا بسیار کند و صلوات بسیار بفرستد بر رسول خدا صلی الله علیه و آله و لعن کند بر دشمنان ایشان آنچه می تواند و در فضیلت احیای این شب روایت کرده که مثل آن است که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع ملائکه و عبادت در آن مقابل هفتاد سال است و اگر کسی را توفیق شامل حال شود در این شب در کربلا باشد و زیارت امام حسین علیه السلام کند و بیتوته نزد آن جناب نماید تا صبح خدا او را محشور فرماید آلوده به خون امام حسین علیه السلام در جمله شهدا با آن حضرت روز دهم روز شهادت ابو عبد الله الحسین علیه السلام و روز مصیبت و حزن ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان ایشان است و شایسته است که شیعیان در این روز مشغول کاری از کارهای دنیا نگردند و از برای خانه خود چیزی ذخیره نکنند و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند و تعزیت حضرت امام حسین علیه السلام را اقامه نمایند و به ماتم اشتغال نمایند به نحوی که در ماتم عزیزترین اولاد و اقارب خود اشتغال می نمایند و زیارت کنند آن حضرت را به زیارت عاشورا که بعد از این بیاید إن شاء الله تعالی و سعی کنند در نفرین و لعن بر قاتلان آن حضرت و یکدیگر را تعزیت گویند در مصیبت آن جناب و بگویند :
اَعْظَمَ اللَّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ،وَجَعَلَناوَاِیَّاکُمْ
بزرگ گرداند خدا پاداش ما و شما را در سوگواریمان برای حسین علیه السلام و قرار دهد خداوند ما و شما را
مِنَ الطَّالِبینَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِیِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.
از خون خواهانش به همراه ولیش امام مهدی از خاندان محمد علیهم السلام
و شایسته است در این روز مقتل بخوانند و یکدیگر را بگریانند (روایت شده که: چون حضرت موسی علیه السلام مأمور شد به ملاقات جناب خضر و تعلم از او اول چیزی که در وقت ملاقات بین ایشان مذاکره شد آن بود که آن عالم حدیث نمود برای حضرت موسی مصیبت ها و بلاهایی که بر آل محمد علیهم السلام وارد می شود پس گریستند هر دو و سخت شد گریستن ایشان) (و روایت شده از ابن عباس که گفت: در ذیقار خدمت امیر المؤمنین علیه السلام رسیدم صحیفه ای بیرون آورد به خط خود و املای پیغمبر صلی الله علیه و آله و خواند برای من از آن و در آن صحیفه بود مقتل امام حسین علیه السلام و آنکه چگونه کشته می شود و کی می کشد او را و کی یاری می کند او را و کی با او شهید می شود پس گریه کرد آن حضرت گریه سختی و مرا به گریه درآورد) فقیر گوید که اگر مقام را گنجایش بود مختصر مقتلی در اینجا ذکر می کردم لکن محل را گنجایش نیست هر که خواهد رجوع کند به کتب ما در مقتل و بالجملة اگر کسی در این روز نزد قبر امام حسین علیه السلام باشد و مردم را آب دهد مثل کسی باشد که لشکر آن حضرت را آب داده باشد و با آن جناب در کربلا حاضر شده باشد و خواندن هزار مرتبه توحید در این روز فضیلت دارد و روایت شده که خداوند رحمان نظر رحمت بسوی او کند و سید برای این روز دعایی نقل کرده است شبیه به دعای عشرات بلکه ظاهر آن است که خود آن دعا باشد موافق بعضی روایات آن و شیخ از عبد الله بن سنان از حضرت صادق علیه السلام چهار رکعت نماز و دعایی نقل کرده که در این روز در وقت چاشت باید بعمل آورد ما به ملاحظه اختصار ذکر نکردیم هر که طالب است به زاد المعاد رجوع نماید و نیز شایسته است که شیعیان در این روز امساک کنند از خوردن و آشامیدن بی آنکه قصد روزه کنند و در آخر روز بعد از عصر افطار کنند به غذایی که اهل مصیبت می خورند مثل ماست یا شیر و امثال آنها نه مثل غذاهای لذیذه و آنکه جامه های پاکیزه بپوشند و بندها را بگشایند و آستین ها را بالا کنند به هیئت صاحبان مصیبت و علامه مجلسی در زاد المعاد فرموده و بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه ندارد زیرا که بنی امیه این دو روز را برای برکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه می داشتند و احادیث بسیار در فضیلت این دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول صلی الله علیه و آله بسته اند و از طریق اهل بیت علیهم السلام احادیث بسیار در مذمت روزه این دو روز خصو
صا روز عاشورا وارد شده است و ایضا بنی امیه علیهم اللعنة از برای برکت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخیره می کرده اند لهذا (از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که: هر که ترک کند سعی در حوایج خود را در روز عاشورا و پی کاری نرود حق تعالی حوایج دنیا و آخرت او را برآورد و هر که روز عاشورا روز مصیبت و اندوه و گریه او باشد حق تعالی روز قیامت را روز فرح و سرور و شادی او گرداند و دیده اش در بهشت به ما روشن گردد و هر که روز عاشورا را روز برکت نامد و از برای منزل خود در آن روز چیزی ذخیره کند خدا آن ذخیره را برای او مبارک نگرداند و در روز قیامت با یزید و عبید الله بن زیاد و عمر بن سعد علیهم اللعنة محشور گردد) پس باید که در روز عاشورا آدمی مشغول کاری از کارهای دنیا نگردد و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشد و امر کند اهل خانه خود را که تعزیه آن حضرت را بدارند و مشغول ماتم باشند چنانکه در ماتم عزیزترین اولاد و اقارب خود می باشند و در آن روز امساک کند از خوردن و آشامیدن بی آنکه قصد روزه کند و در آخر روز بعد از عصر افطار کند اگر چه به شربت آبی باشد و روزه تمام ندارد مگر آنکه در خصوص آن روز روزه واجبی داشته باشد که به نذر یا مثل آن بر او واجب شده باشد که آن روز را روزه باید بگیرد و در آن روز آذوقه در خانه ذخیره نکند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد و هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت کند و بگوید اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ مؤلف گوید از کلام این بزرگوار معلوم شد که احادیثی که در فضیلت روز عاشورا است مجعول و بر حضرت رسول صلی الله علیه و آله بسته اند و صاحب شفاء الصدور در شرح این فقره از زیارت عاشورا اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ کلام را در این مقام بسط داده ملخصش آنکه تبرک بنی امیه به این یوم مشئوم بر چند وجه است یکی آنکه ذخیره قوت و آذوقه را در این روز سنت شمردند و آن آذوقه را تا سال دیگر مایه سعادت و سعه رزق و رغد عیش دانستند چنانچه در اخبار اهل بیت از باب تعریض به ایشان نهی از این مطلب مکرر وارد شده است و دیگر اقامه مراسم عید است از توسعه رزق بر عیال و تجدید ملابس و قص شارب و تقلیم اظفار و مصافحه و تعییدات دیگر که طریقه بنی امیه و اتباع ایشان بر او جاری است و دیگر التزام بر روزه این روز است که اخبار کثیره در فضل او وضع کرده اند و ملتزم به صیام این روزند امر چهارم از وجوه تبرک به یوم عاشورا اینکه دعا و طلب حوائج را در این روز مستحب دانسته اند و به جهت این کار مناقب و فضائلی برای این روز به جعل و وضع افترا کردند و دعاهایی چند تلفیق کرده تعلیم عاصیان نمودند تا امر ملتبس و کار مشتبه شود چنانچه در خطبه ای که در بلاد خود در این روز می خوانند برای هر نبی وسیله و شرفی در این روز زیاد می کنند مثل إخماد نار نمرود و قرار سفینه نوح و إغراق جند فرعون و إنجاء عیسی از دار یهودان چنانچه (شیخ صدوق از جبله مکیه نقل کرده که شنیدم از میثم تمار رضی الله عنه که فرمود و الله می کشند این امت پسر پیغمبر خود را در محرم در روز دهم و هر آینه اعداء حق سبحانه و تعالی این روز را روز برکت قرار دهند و همانا این کار شدنی است و پیشی گرفته است در علم خدای تعالی و من میدانم او را به عهدی که از مولایم أمیر المؤمنین علیه السلام به من رسیده تا آنکه جبله می گوید گفتم چگونه مردم روز قتل حسین را روز برکت قرار دهند پس میثم بگریست و فرمود حدیثی وضع کنند که او روزی است که خدای تعالی در او توبه آدم را قبول کرد با اینکه خدای تعالی در ذیحجه توبه آدم را قبول کرد و گمان می کنند که او روزی است که خدای تعالی یونس را از شکم ماهی بیرون آورد با اینکه خدای تعالی یونس را در ذیقعده از شکم ماهی بر آورد و گمان می کنند که او روزی است که سفینه نوح بر جودی قرار گرفت با اینکه استواء سفینه در روز هیجدهم ذیحجه بوده و گمان می کنند که او روزی است که خدا دریا را برای موسی در او بشکافت با اینکه این کار در ربیع الاول بود) و بالجملة با این همه تصریح و تاکید که در خبر میثم شده و در حقیقت از علائم نبوت و امامت و دلیل حقیت طریقه شیعه است که اخبار یقینی چنان داده است و مضمون او مطابق با واقع محسوس است عجب است که دعایی بر طبق این اکاذب تلفیق شده و در کتب بعض بیخبران که غافل بوده اند مذکور و به دست عوام داده شده و البته خواندن آن دعا بدعت و محرم است و آن دعا این است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خدای بخشاینده مهربان
سُبْحانَ اللَّهِ مِلْأَ الْمِیزانِ، وَمُنْتَهَی الْعِلْمِ، وَمَبْلَغَ الرِّضا وَزِنَةَ الْعَرْشِ
منزه است خدا به پُری میزان و منتهای دانش و رسایی خوشنودی و هموزن عرش
بعد از دو سه سطر دارد ده مرتبه صلوات بفرستد و بگوید :
یا قابِلَ تَوْبَةِ ادَمَ یَوْمَ
ای پذیرنده توبه آدم در روز
عاشُور آءَ یا رافِعَ اِدْریسَ اِلَی ال
سَّمآءِ یَوْمَ عاشُور آءَ، یا مُسَکِّنَ
عاشورا ای بالابرنده ادریس بسوی آسمان در روز عاشورا ای آرام کننده
سَفینَةِ نُوحٍ عَلَی الْجُودِیِّ یَوْمَ عاشُور آءَ، یا غِیاثَ اِبْراهیمَ مِنَ النَّارِ
کشتی نوح بر کوه جودی در روز عاشورا ای فریادرس ابراهیم از آتش نمرود
یَوْمَ عاشُورآءَ، الخ
در روز عاشورا تا به آخر
شک نیست که این دعا را یکی از نواصب مدینه یا خوارج مسقط یا امثال اینها جعل کرده و تتمیم ظلم بنی امیه را نموده تمام شد ملخص کلام صاحب شفاء الصدور بالجمله در آخر روز عاشورا سزاوار است که یاد آوری از حال حرم امام حسین علیه السلام و دختران و اطفال آن حضرت که در این وقت در کربلا اسیر اعداء و مشغول به حزن و بکاء بودند و مصیبتهایی بر ایشان گذشته که در خاطر هیچ آفریده خطور نکند و قلم را تاب نوشتن نباشد و لقد أجاد من قال :
فاجِعَةٌ اِنْ اَرَدْتُ اَکْتُبُها مُجْمَلَةً ذِکْرَةً لِمُدِّکِرٍ جَرَتْ دُمُوعی فَحالَ حائِلُها ما بَیْنَ لَحْظِ الْجُفُونِ وَالزُّبُرِ
مصیبت بزرگی که اگر خواهم بنویسمش به نحو اجمال برای یادآوری یادکننده اشکم سرازیر شود و حائل گردد میان پلک چشم و صفحات نامه
وَقالَ قَلْبی بُقْیا عَلَیَّ فَلا وَاللَّهِ ما قَدْ طُبِعْتُ مِنْ حَجَرٍ بَکَتْ لَهَاالْأَرْضُ وَالسَّمآءُوَما بَیْنَهُما فی مَدامِعٍ حُمُرٍ
و دلم گوید ترحمی کن بر من که به خدا سوگند من از سنگ آفریده نشده ام گریست بر آن مصیبت زمین و آسمان و هرچه مابین آن دو است به اشکهای خونین
من از تحریر این غم ناتوانم که تصویرش زده آتش بجانم ترا طاقت نباشد از شنیدن شنیدن کی بود مانند دیدن
پس برخیز و سلام کن بر رسول خدا و علی مرتضی و فاطمه زهراء و حسن مجتبی و سایر امامان از ذریه سید الشهداء علیه السلام و ایشان را تعزیت بگو بر این مصائب عظیمه با دل بریان و چشم گریان و بخوان این زیارت را
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ ادَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ،
سلام بر تو ای وارث حضرت آدم برگزیده خدا
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ
سلام بر تو ای وارث حضرت نوح پیامبر خدا سلام بر تو ای وارث
اِبْراهیمَ خَلیلِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ مُوسی کَلیمِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ
ابراهیم خلیل خدا سلام بر تو ای وارث موسی هم گفتار خدا سلام
عَلَیْکَ یا وارِثَ عیسی رُوحِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ مُحَمَّدٍ
بر تو ای وارث حضرت عیسی روح خدا سلام بر تو ای وارث حضرت محمد
حَبیبِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ عَلِیٍّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَلِیِّ اللَّهِ،
حبیب خدا سلام بر تو ای وارث علی امیر مؤمنان ولی خدا
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ الْحَسَنِ الشَّهیدِ سِبْطِ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ
سلام بر تو ای وارث حسن آن امام شهید و نوه رسول خدا سلام
عَلَیْکَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ الْبَشیرِ النَّذیرِ وَابْنَ سَیِّدِ
بر تو ای فرزند رسول خدا سلام بر تو ای فرزند مژده دهنده و ترساننده و پسر آقای
الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ
اوصیاء سلام بر تو ای فرزند فاطمه بانوی زنان جهانیان سلام
عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِیَرَتِهِ، اَلسَّلامُ
بر تو ای اباعبدالله سلام بر تو ای برگزیده خدا و فرزند برگزیده او سلام
عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْوِتْرُ الْمَوْتُورُ،
بر تو ای خون خدا و فرزند خون خدا سلام بر تو ای کشته مظلومی که انتقام خونت گرفته نشد
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْإِمامُ الْهادِی الزَّکِیُّ وَعَلی اَرْواحٍ حَلَّتْ بِفِنآئِکَ،
سلام بر تو ای امام راهنمای پاک و بر آن ارواحی که به آستان تو فرود آمدند
وَاَقامَتْ فی جِوارِکَ، وَوَفَدَتْ مَعَ زُوَّارِکَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ مِنِّی ما
و در جوارت رحل اقامت افکندند و با زائرانت ورود کردند سلام من بر تو تا
بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، فَلَقَدْ عَظُمَتْ بِکَ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّ الْمُصابُ
زنده ام من و برپا است شب و روز که براستی بزرگ شد به تو مصیبت و گران شد سوگواری
فِی الْمُؤْمِنینَ وَالْمُسْلِمینَ، وَفی اَهْلِ السَّمواتِ اَجْمَعینَ، وَفی
در میان مؤمنان و مسلمانان و در میان ساکنین آسمانها همگی و در میان
سُکّانِ الْأَرَضینَ، فَاِنَّا للَّهِ ِ وَاِنَّا اِلَیْهِ راجِعُونَ، وَصَلَواتُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ
ساکنین زمینها «انا للَّه و انا الیه راجعون» درودهای خدا و برکاتش
وَتَحِیَّاتُهُ عَلَیْکَ، وَعَلی ابآئِکَ الطّاهِرینَ الطَّیِّبینَ الْمُنْتَجَبینَ، وَعَلی
و تحیتهایش بر تو و بر پدران پاک و پاکیزه و برگزیده ات و بر فرزندان راهنمای
ذَراریهِمُ الْ
هُداةِ الْمَهْدِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ وَعَلَیْهِمْ، وَعَلی
راه یافته شان باد سلام بر تو ای سرور من و بر ایشان و
[رُوحِکَ وَعَلی ] اَرْواحِهِمْ، وَعَلی تُرْبَتِکَ وَعَلی تُرْبَتِهِمْ، اَللّهُمَّ لَقِّهِمْ
بر ارواح ایشان و بر تربت تو و بر تربت ایشان خدایا ببار بر ایشان
رَحْمَةً وَرِضْواناً وَرَوْحاً وَرَیْحاناً، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ یا اَبا
رحمت و خوشنودی و روح و ریحانی سلام بر تو ای سرور من ای ابا
عَبْدِاللَّهِ، یَا بْنَ خاتَمِ النَّبِیّینَ، وَیَا بْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، وَیَا بْنَ سَیِّدَةِ
عبدالله ای فرزند خاتم پیمبران و ای فرزند آقای اوصیاء و فرزند بانوی
نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَهیدُ یَا بْنَ الشَّهیدِ، یا اَخَ الشَّهیدِ
زنان جهانیان سلام بر تو ای شهید (راه حق) و ای پسر شهید و ای برادر شهید
یا اَبَا الشُّهَدآءِ، اَللّهُمَّ بَلِّغْهُ عَنّی فی هذِهِ السَّاعَةِ وَفی هذَا الْیَوْمِ،
و ای پدر شهیدان خدایا برسان به او از اجانب من در این ساعت و در این روز
وَفی هذَا الْوَقْتِ وَفی کُلِّ وَقْتٍ، تَحِیَّةً کَثیرَةً وَسَلاماً، سَلامُ اللَّهِ عَلَیْکَ
و در این وقت و در هر وقت تحیتی زیاد و سلامی بسیار سلام خدا بر تو
وَرَحْمَةُاللَّهِ وَبَرَکاتُهُ یَابْنَ سَیِّدِالْعالَمینَ، وَعَلَی الْمُسْتَشْهَدینَ مَعَکَ
و رحمت خدا و برکاتش ای فرزند آقای جهانیان و نیز بر شهید شدگان با تو
سَلاماً مُتَّصِلاً مَا اتَّصَلَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ بْنِ
سلامی پیوسته به پیوستگی شب و روز سلام بر حسین بن
عَلِیٍ ّ الشَّهیدِ، السَّلامُ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَی
علی شهید (راه حق) سلام بر علی بن الحسین آن شهید (عالیقدر) سلام بر
الْعَبَّاسِ بْنِ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ الشَّهیدِ، السَّلامُ عَلَی الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ
عباس فرزند امیرمؤمنان آن شهید (والا مقام) سلام بر فرزندان شهید
اَمِیرِ الْمُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَی الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ الْحَسَنِ، اَلسَّلامُ عَلَی
امیر مؤمنان سلام بر فرزندان شهید حسن سلام بر
الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ، السَّلامُ عَلَی الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ جَعْفَرٍ
شهیدان از فرزندان حسین سلام بر شهیدان از فرزندان جعفر
وَعَقیلٍ، اَلسَّلامُ عَلی کُلِّ مُسْتَشْهَدٍ مَعَهُمْ مِنَ الْمُؤْمِنینَ، اَللّهُمَّ صَلِ
و عقیل سلام بر هر شهیدی که با ایشان بود از مؤمنان خدایا درود فرست
عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَبَلِّغْهُمْ عَنّی تَحِیَّةً کَثیرَةً وَسَلاماً، اَلسَّلامُ
بر محمد و آل محمد و برسان به ایشان از جانب من تحیتی زیاد و سلامی بسیار سلام
عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَکَ الْعَزآءَ فی وَلَدِکِ الْحُسَیْنِ، اَلسَّلامُ
بر تو ای رسول خدا نیکو کند خداوند صبر تو را در سوگواری فرزندت حسین سلام
عَلَیْکِ یا فاطِمَةُ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَکِ الْعَزآءَ فی وَلَدِکِ الْحُسَیْنِ، اَلسَّلامُ
بر تو ای فاطمه نیکو کند خداوند صبر تو را در سوگواری فرزندت حسین سلام
عَلَیْکَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَکَ الْعَزآءَ فِی وَلَدِکَ الْحُسَیْنِ،
بر تو ای امیرمؤمنان نیکو کند خدا صبر تو را در مصیبت فرزندت حسین
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَکَ الْعَزآءَ فی اَخیکَ
سلام بر تو ای ابا محمد حسن (مجتبی) نیکو گرداند خدا صبر تو را در مصیبت برادرت
الْحُسَیْنِ، یا مَوْلایَ یا اَبا عَبْدِاللَّهِ اَنَا ضَیْفُ اللَّهِ وَضَیْفُکَ، وَجارُ اللَّهِ
حسین ای مولای من ای ابا عبداللَّه من میهمان خدا و میهمان توأم و در پناه خدا
وَجارُکَ، وَلِکُلِّ ضَیْفٍ وَجارٍ قِریً، وَقِرایَ فی هذَا الْوَقْتِ، اَنْ تَسْئَلَ
و پناه توأم و برای هر میهمان و پناهنده ای حق پذیرایی است و پذیرایی من در این وقت این است که از
اللَّهَ سُبْحانَهُ وَتَعالی اَنْ یَرْزُقَنی فَکاکَ رَقَبَتی مِنَ النَّارِ، اِنَّهُ سَمیعُ
خدای سبحان بخواهی که روزیم گرداند آزادی از آتش دوزخ را که براستی او شنوای
الدُّعآءِ قَریبٌ مُجیبٌ.
دعا و نزدیک و اجابت کننده است
به قول جمعی از علماء در سال چهار یا روز دوازدهم سال نود و پنج که آن سال را سَنَةُ الفُقَهاءِ می گفتند حضرت امام زین العابدین علیه السلام از دنیا رحلت فرموده است.