eitaa logo
کمک مربی
17.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1هزار ویدیو
989 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته قابل توجه اینکه نباید بدون توجه به حیطة عاطفی وباروش های سطحی، انبوهی از مطالب نظری را به دانش آموزان انتقال داد. 👈اگر پیام های دینی به صورت آماده وبدون ایجاد احساس نیاز در مخاطب به او تزریق شود، خطایی بزرگ صورت گرفته است، زیرا آموزش دینی – به این شیوه_مانع پرورش دینی ودین یابی می شود.معلم باید بینشی واقعی، به موقع وبه اندازه دربارة نماز در دانش آموزان ایجاد کند.اعطای شناخت نادرست ازنماز، باعث زدگی دانش آموز، ازمیانه راه وبلکه در مواردی از همان ابتدای مسیرمی شود. براساس تحقیقی« یکی از مهم ترین موانع جذب دانش آموزان به نماز عدم آگاهی وشناخت لازم دانش آموزان نسبت به آثار،فلسفه،نتایج، آداب واحکام نماز می باشد.» همچنین در تحقیقی دیگر «ندانستن فلسفه واسرار نماز را از موانع جذب دانش آموزان به نماز می دانند.» اگر دانش آموز بداند نماز کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیازانسان، آرام بخش دل ها، پناهگاهی مطمئن در مشکلات،یاوری نیروند در گرفتاری ها، همنوایی باکل عالم هستی در پرستش وستایش خداوند است، به آن علاقه مند می شود وخود را نسبت به آن متعهد می بیند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
پیشنهادات وراهکارها ✅1)باید تلاش کرد نگرش دانش آموزان را به نماز تغییرداد.ازنظر بیشتر آنان، نماز تکلیفی تکراری است که بابسیاری از خوشی هایشان منافات دارد ودر صورت ترک آن، جهنم در انتظارشان است.معلم باید تلاش کند نگرش دانش آموزان را به نماز تغییر دهد. ✅2)معرفی نماز به دانش آموزان ازپنجره های گوناگونی امکان پذیر است. هرچه زاویة دید معلم در معرفی نماز جدیدتر ومتناسب تر با نیاز کودک یانوجوان باشد،احتمال موفقیت اوبیشتر خواهد بود.مثلا می توان واجب شدن نماز را نشانه ای از بزرگ شدن دانش آموز معرفی کرد یا بابیان ارتباط نماز بانوع دوستی ودیگر خواهی، آن را عاملی برای رواج روحیة تعاون وهمکاری در جامعه معرفی کرد.همچنین معرفی دشمنان وشیظان های انسانی وجنّی وتبیین نقش نماز در دورکردن دشمن، می تواند زاویه ای جدید برای معرفی نماز به نسل نو باشد. ✅3)معرفی زیبای نماز هم می تواند دین را برای دانش آموزان جذاب ودوست داشتنی کند. اگر دانش آموز با زیبایی های نماز آشنا شود، به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
👈2-1-4) بها وارزش ندادن به دین اسلام آنگاه که آدمی ارزش داشته های خود رانداند، تلاش می کند به نوعی از آن فرار نماید ودست کم از تظاهر به آن در برابر دیگران خودداری می ورزد.متأسفانه « اسلام » کم وبیش در میان برخی اقشار جامعه دچار این آفت گشته، برخی افراد از مقید بودن به آداب آن احساس سر افکندگی می کنند.کسی که ارزش اسلام رانداند، توانایی وانگیزه کافی برای انجام مناسک دینی – به ویژه در جمع های ناهمگون – نخواهد داشت. پیشنهادات وراهکارها ✅1) معلم باید بکوشد دانش آموز را باحقیقت اسلام آشنا کرده، حس افتخار به اسلام را در او زنده کند. اگر چنین اتفاقی روی دهد، شخص از اقامه نماز احساس سرافکندگی نخواهد داشت وازانگیزه کافی برای ادای انجام آن برخوردار خواهدبود. ✅2) توضیح وتبیین عقلانیت آموزه های اسلام ✅3) مقایسه میان اسلام وسایر ادیان ✅4) مقایسه تمدن غربی وتمدن اسلامی ✅5) آشناسازی دانش آموزان با دانشمندان مسلمان، همچون ابوریحان بیرونی، خواجه نصیر الدین طوسی، ابن سینا و... https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازی شماره ۲۱۹ 🤩از نفرات سوم ماه فروردین و اردیبهشت🤩 🔆دست به دست🔆 ❇️شرح بازی: کودکان با گرفتن دست یک دیگر یک زنجیره تشکیل میدهند، سپس مانند ویدئو از انتهای زنجیره از زیر دست یکدیگر به نوبت رد می‌شوند تا در انتها یک دایره تشکیل دهند☺️😊 🟠 این بازی در کنار تقویت مهارت تمرکز، تفکر و دقت، کمک می‌کند کودکان برای رسیدن و ساختن یک الگو با یکدیگر همکاری کنند و در نهایت به نشانه اتحاد و رسیدن به موفقیت، حلقه بزنند و بچرخند🤝🤩 ❇️وسایل: بدون وسیله ❇️گروه سنی: https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
ده دقیقه باشه برای خدا⏰ هر چقدر سرمان شلوغ باشه برای ده دقیقه حرف زدن با خدا وقت داریم. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
سوم.m4a
10.11M
و راهکارهای ارتباط موثر با آنها پنجشنبه 10 اسفند 1402 ┄┅─✵🍃🌸🌼🍃✵─┅┄ محتواهای آموزشی و مهارتی برای معلمان و اساتید https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🌺🍃 کتاب پرواز با نماز 👈درآمدی تحلیلی بر شیوه های جذب و دعوت دانش آموزان وفرزندان به نماز ⭕️ویژه مربیان؛ معلمان؛ والدین 💠 پاسخ عملیاتی و راهکارهای مینیاتوری در پنج بخش 1⃣ شیوه های بینشی 2⃣ شیوه های گرایشی 3⃣ شیوه های آفرینشی 4⃣ شیوه های پرورشی 5⃣شیوه های آموزشی ♻️جهت خرید کتاب باقیمت چاپ قبل به آیدی زیر پیام دهید. @Yamahde61 09127593149
خدایا ما رو بیامرز الکی😳😁 بفرست بریم مشهد مفتکی💲 عمل صالح انجام بدیم یواشکی🙈 عبادتهامون نشه پولکی 💵 به غیر تو نشیم متکی ⛔️ کله پاچه بخوریم با نون سنگکی 🐏 یار امام زمان بشیم راستکی 💪 با آقا عکس بگیریم تکی تکی 📸 به سمت ظهور حرکت کنیم موشکی 🌍 آخر عمر نشیم پوشکی 🤪 لا سمعکی 🦻و لا عینکی 👓 اهل نماز و روزه بشیم راستکی 🕌 آخرش شهید بشیم شانسکی 🌹 از رو پل صراط ردمون کنن موشکی 🚀 بفرست تو بهشت با زنمون جفتکی 👫 محشور بشیم با مرحوم نخودکی 😂 ساقی کوثر شراب بهمون بده تو نعلبکی🤣 تو حوض کوثر شنا کنیم لختکی 🏊‍♂ 😁 https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
🌺مسابقه تصویری ✍دانش آموزعزیز 15 اشتباه خواهر و برادر را با کمک مربی مشخص کنید😉 https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
1_1811029257.pdf
635K
با داشتن این فایل برای اجراها و کلاسداریها دستت پره 💥💥 🟣 انواع مسابقه خدمتتان 🤩 https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
🔴تشویق به زبان هاوگویش های مختلف🔴 1 🔵– تشویق قرآنی : طیب طیب الله ، احسن بارک الله 🔵2 –تشویق فارسی : خوبه خوبه خیلی خوبه 3 🔵– تشویق ترکی : یاخچی یاخچی چوخ یاخچی ، یاشا یاشا مین یاشا ، ساغل ساغل چخ ساغل 4🔵 – تشویق اصفهانی : خبس خبس خیلی خبس 5 🔵– تشویق لری : خوه خوه خیلی خوه 6 🔵– تشویق کردی : خاصه خاصه فرا خاصه ، رنده رنده پر رنده 7🔵 – تشویق خراسانی : خوبه خوبه خیلی خوبه 8 🔵– تشویق خوزستانی (بخش عرب زبان): حلوه حلوه واید حلوه ، زین زین کلّش زین 9 🔵– تشویق یزدی : خش خش خیلی خش 10 🔵– تشویق مازندرانی : خار خار خله خار 11 🔵– تشویق کرمانی : ماشی ماشی ماش ما شاالله ، چش نخوری انشاالله 12 🔵- تشویق نیشابوری : باری باری باری کولا ، باری کولا 13🔵 – تشویق گیلانی : پیر شی برار تی قربان 14 🔵– تشویق سیستانی و بلوچستانی : واشین واشین سخ واشین 15 🔵– تشویق ایلامی : وتی وتی گل وتی 16 🔵– تشویق زنجانی : یشا یشا چخ یشا 17🔵 – تشویق تهرانی : باری باری بارک الله ، چشم نخوری انشاالله 18🔵 – تشویق بوشهری : خون خون خیلی خون 19 🔵– تشویق شیرازی : کاکا کاکا ماشا کاکا ۲۰ 🔵- تشویق ترکمنی : قووی قووی بتر قووی ۲۱🔵– تشویق لبنانی : جید جید جداً جید 2۲ 🔵– تشویق مصری : کمیل کمیل فوق کمیل ، جمیل جمیل فوق جمیل 2۳ 🔵– تشویق انگلیسی : گود گود وری گود 2۴ 🔵– تشویق هندی : آچاهه آچاهه بارا بارا آچاهه 25🔵 – تشویق پاکستانی : چاهی چاهی بر چاهی 26🔵– تشویق افغانی : طیار طیار جور جور طیار 🔵27 – تشویق آفریقایی : چیکا لا کا ، چیکا لا کا ، چو چو چو – بوما لا کا ، بو ما لا کا ، بوبوبو https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81