2. بحث گروهی
در این روش که باعث جوشش وجولان فکر دانش آموزان می شود معلم دانش آموزان را به چند گروه مثلا هفت گروه تقسیم می کند وبه هرگروه یک سؤال پیرامون بحث مورد نظر ، داده می شود.
کار گروهی، تبادل نظر، تقویت حسّ رقابت، در دانش آموزان ، انتخاب سخنگو، ایجاد تنوع ونشاط در کلاس،پرورش خلّاقیّت ونوآوری، برانگیختن تفکّر وتعقّل و.. .از جذابیت های این روش است.
برای استفاده از این روش، لازم است نکته هایی ذیل رعایت شود:
1) معلم بر بحث اشراف کافی داشته باشد.
2) موضوعات ، مورد علاقة دانش اموزان باشد.
3) در گروه، باید همه به نظرات هم ، احترام بگذارند.
4) معلم به منظور راهنمایی، به تمام گروها، سرکشی کند.
5) معلم برای گروهها، وقت معیّنی را در نظر می گیرد؛ تا نظرات خود را ردّ وبدل کنند.
6) به هر گروه 5 دقیقه فرصت داده می شود تا نظرات خودشان را به وسیلة سخنگو بیان کنند.
7) به دانش آموزان تذکر داده می شود که هرگز نظرات دوستان خود را مورد تمسخر قرار ندهند.
8) معلم نظرات گروه را حتی الامکان نفی نکند، بلکه تکمیل نماید.
9)گاهی می توان به نظرات جدید وخلّاق امتیاز ویژه داد.
10)گاهی معلم می تواند موضوع را برای جلسه بعد تعیین نماید وبه دانش آموزان توصیه کند که پیرامون آن موضوع مطالعه وتحقیق کنند.»
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
نمونه سؤالات
1) نماز خواندن چه فوایدی دارد؟
2) موانع نماز خواندن چیست؟
3) آیا نماز در ادیان دیگر هم بوده است؟
4) برای حضور قلب در نماز چه راهکارهایی وجود دارد؟
5) چگونه دوست بی نمازمان را به نماز دعوت کنیم؟
6) یک نماز خوب چه ویژگی هایی دارد؟
7) چرا عده ای از نماز خوان ها، گناه انجام می دهند؟
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌺شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز
👈این جلسه اصل آسان گیری
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازی شماره ۲۲۰
🔆حلقه انسانی
❇️شرح بازی: بازیکنان به چند گروه تقسیم میشوند و حلقه تشکیل میدهند. حلقه باید بدون اینکه دستهای اعضای آن، از یکدیگر جدا شود مسیر را طی کنند و در همین حین به فرمان مربی(چرخش از دوطرفه یا تغییر جهت حرکت) عمل کنند، هر گروهی که در طول مسیر دستهای اعضای آن جداشد باید به ابتدای مسیر برگردند😁😎
🟠 از مزایای این بازی تقویت روحیه مشارکت و همکاری بین نوجوان در کنار تجربه هیجان زیاد و رقابت گروهی است و البته باعث تقویت مهارت شنوایی و هماهنگی اعضای بدن میشود.🙂
❇️وسایل: بدون وسیله
❇️گروه سنی: #دوره_دوم_ابتدایی #نوجوان
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🍃🌺کتاب کمک مربی
💠ویژه مربیانی که با بچه های 9 تا 15 سال کلاس دارند.
🌸یکصد شعر جهت شروعی جذاب در آغاز کلاس
🌸چهل بازی متناسب با فضای کلاس
🌸بیست جدول متنوع به همراه فرمول ساخت جدول
🌸شصت معما که مخصوص دانش آموزان است
🌸سی لطیفه زیبا برای شاد نگه داشتن فضای کلاس
✳️ قیمت :50هزارتومان چاپ قدیم
سفارش@Yamahde61
09127593149
#کتاب
May 11
-1300750590_1773054589.pdf
722.5K
🔷 ۱۲ راهکار روان شناختی برای ترغیب به رأی دادن
اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ
#لبیک_یا_خامنه_ای
#بسیج_خدمتگزار_مردم
#ایران_قوی
🇮🇷🇮🇷
.┄┅┅❅🌸🍂 🌹🍂🌸❅┅┅┄
🔰 صحبت های دیشب آقای پزشکیان یادمون نره
به ایران گفتن قفس
به قرآن گفتن کاغذ نوشته
به حاج قاسم گفتن موی دماغ امریکا
به معترضان گفتن دیوانه
به انقلاب گفتن عامل بدبختی
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
آسیب شناسی نماز مدارس
آسیب های ناظر به عملکرد معلمان
👈3. تمرین دهی
یکی از عوامل فعال سازی یادگیری، تمرین وممارست است.فرا گیری اولیه برای ماندگاری در ذهن کافی نیست.برای این هدف، لازم است که به اشکال گوناگون، به صوت ذهنی وعینی، تمرین انجام شود تا یادگیری مطلوب حاصل آید.
این امر در آموزش های دینی که با مفاهیم انتزاعی بیشتری سروکاردارد،ضرورت بیشتری دارد.تمرین مؤثر در گرو رعایت شرایط زیر است:
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
💠اولا: در حین تمرین نیز لازم است اصول صحیح یاد گیری اولیه رعایت شود.
برای مثال اگر دانش آموزی تمرین نماز خوانی می کند، هنگام تمرین بایداجزا،شرایط وارکان رابه شکل صحیح رعایت کند.عدم توجه به انجام صحیح آن، سبب تثبیت یاد گیری غلط می شود که خود دردسری تازه برای دانش آموز می آفریند.
💠ثانیا : از آنجا که هدف تمرین،پیشروی در کار وکسب مهارت است، دانش آموز باید از نقش تمرین در میزان پیشرفت خود آگاه ومطمئن شود تاعلاوه برتثبیت یاد گیری، به تقویت علاقه به ادامة مسیر منجر شود؛
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
💠ثالثا : تمرین باید متنوع باشد تا دانش آموز از تکرار عمل خسته نشود وانگیزة اولیة خود را از دست ندهد. معلم با ذوق وابتکار خود می تواند بستر تمرین متنوع را فراهم آورد ودانش آموز را به تکرار در فواصل زمانی معیّن، مباحثه، آموزش دیگران تشویق کند.
💠رابعا: هرچه تمرین باعلاقه، توجه ودقت فزون تری انجام شود،تأثیر پایدار تری برجای می نهد.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه