فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی شماره ۲۲۲
🤩از نفرات چهارم #جایزه_بازی ماه فروردین و اردیبهشت🤩
🔆دو به دو🔆
💌 ارسالی از: خانم زینب جلالی، آموزگار کلاس اول، ساری، مازندران
❇️شرح بازی: پشت هر دونفر از بازیکنان یک عدد مشترک میچسبانیم، با شروع بازی بازیکنان باید اعداد پشت یکدیگر را بخوانند و فردی که عدد مشابه با خودشان را دارد پیدا کنند و یکدیگر را به نشانه دوستی بغل کنند(به جای اعداد میتوان مفهوم آموزشی دیگر مثل مترادف، متضاد یا...را جایگزین کرد)☺️😃
🟠این بازی علاوه بر کارآمدی برای مفاهیم آموزشی، به کودکان مفهوم کمک به یکدیگر برای پیروز شدن، مشارکت و همکاری و همچنین مفهومی مثل دوستی را آموزش میدهد🙃😀
❇️وسایل: چسب، کاغذ، مداد
❇️گروه سنی: #پیش_دبستانی #دوره_اول_ابتدایی
#تفریحی_تربیتی #اردو #هیجانی
31.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کودک ۹ ساله با بلدوزر از روی پزشکیان رد شد
تریبون آزاد کاشان و پاسخهای شفاف و دندانشکن یک کودک به پزشکیان 😄
حتی همین کودک رو هم تحمل نکردند
اما خوب جوابشونو داد
هدایت شده از گلبرگ زندگی
هشام بن سالم: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین (علیه السلام) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟
✅۱. به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می نویسد.
✅۲. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی گرداند!
✅۳. بلاهایی را که فرود آمده تا به او برسد، از او می گردانَد و از وی دور می کند و مالش حفظ می شود.
(ابن قولویه، کامل الزیارت، ص ۱۲۹)
👆درصورت تمایل صدقات؛ هدایا ونذورات خود را جهت یک زائر اولی کربلا به شماره کارت زیرواریز نمایید.
5892101238909994
❇️اسماعیل علی نقی
May 11
هدایت شده از گلبرگ زندگی
🤲دعاى سید الساجدین علیه السلام
هنگامى كه امر مهمى برايش رخ مى داد:
🔹يا مَنْ تُحَلّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدّ الشّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ.
♦️ذلّتْ لِقُدْرَتِكَ الصّعَابُ، وَ تَسَبّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ.
🔹فهِيَ بِمَشِيّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ.
♦️أنْتَ الْمَدْعُوّ لِلْمُهِمّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلّا مَا كَشَفْت
🔹و قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبّ مَا قَدْ تَكَأّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ.
♦️و بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجّهْتَهُ إِلَيّ.
🔹فلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسّرَ لِمَا عَسّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ.
♦️فصَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنّي سُلْطَانَ الْهَمّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً.
🔹و لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنّتِكَ.
♦️فقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
✳️ اى كسى كه گرههاى سختيها بوسيله او گشوده مىشود، و اى كسى كه تندى شدائد با او مىشكند، و اى كسى كه بيرون شدن از تنگى به راحتى فرج از او طلبيده مىشود. دشواريها به قدرت تو هموار شده و سلسله اسباب به لطف تو بر قرار گشته، و قضا به قدرت تو جريان يافته و اشياء بر وفق اراده تو روان شدهاند، پس همه چيز به مجرد خواست توبىگفتنت فرمان پذيرند، و به محض اراده تو بدون نهى كردنت، باز داشته شدهاند.
✳️ توئى خوانده شده براى حل مشكلات و توئى پناه در بليات. جز بلائى كه تواش دفع كنى بلائى دفع نمىشود، و غير از آنچه تواش بر طرف سازى بر طرف نمىگردد هم اكنون، اى پروردگار من بلائى بر من فرود آمده كه سنگينيش مرا به زانو در افكنده و گرفتاريئى به من رو آورده كه تحملش مرا از پا در آورده، و آن را تو به قدرت خود وارد آوردهاى و به اقتدار خود بر من متوجه ساختهاى، پس براى آنچه تو وارد كردهاى برگردانندهاى، و براى آنچه تو پيش آوردهاى تغيير دهندهاى، و براى آنچه تو فرو بستهاى گشايندهاى، و براى آنچه تو مشكل ساختهاى آسان كنندهاى، و براى آنكه تو خوار كردهاى، يارى دهندهاى نيست؛
✳️ پس بر محمد و آلش رحمت فرست، و به رحمت خود در آسايش را اى پروردگار من به رويم بگشاى، و به قوت خود سلطان غم را از هجوم بر من منهزم ساز، و مرا در شكوايم به توجه كامل نائل فرماى، و در آنچه مسئلت كردهام شيرينى احسان خود را به من بچشان، و از نزد خود رحمت و گشايش آسان ارزانى دار
✳️ و از لطف خود نجات و خلاصى سريع مقرر ساز و مرا به سبب غلبه غم از رعايت واجبات و به كار بستن مستحبات خود باز مدار زيرا كه من اى پروردگار به علت آنچه برسرم آمده بى تاب و توان شدهام و قلبم از تحمل آنچه بر من رخ داده لبريز از غم شده است و تو بر رفع گرفتارى من و دفع آنچه در آن افتادهام قادرى. پس قدرتت را در باره من به كار بر، اگر چه از جانب تو سزاوار آن نباشم. اى صاحب عرش عظيم.
دعای هفتم صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
سلام و درود
ان شاالله که حال همگی عزیزان خوب باشه
امروز داشتم با مادر یکی از دانش آموزان گل صحبت می کردم که انتخابات چه می کنید و ایشون فرمودند نظرشون روی آقای پزشکیان هست.
بهشون گفتم: چطور به کسی که خود اذعان می کند نمی دانم! نمی توانم! نمی شود! می خواهید رای بدهید؟؟ که بشود ریئس جمهور یک کشور☘️
گفتند: ایشون صداقت داشتند که می گویند نمی دانم! بلد نیستم!😳
گفتم: فکر کنید امروز اول مهر است و قرار است با معلم دخترتون جلسه داشته باشید و ایشون بیایند صادقانه بگویند والدین عزیز!
من نمی دانم! در کتاب های درسی چه مواردی را باید یاد بدهم؟🙄
من نمی توانم! با ابزار و وسایل کمک آموزشی کار کنم؟😵💫
من تخصص ندارم! با بچه ها چطور برخورد کنم؟
چکار می کنید؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔
خدایی به زمین و زمان نمی زنید که یا معلم عوض بشه یا بچه خودتون را از اون کلاس ببرید !!!!!
یا این که می گویید چون صادقانه گفته اشکال نداره دخترم در این کلاس بماند؟؟؟؟؟
کلاس درسی که فقط ۹ ماه هست نمی تونید خودتون رو مجاب کنید و سکوت کنید. چون میدونید چه تبعاتی خواهد داشت.🥴
حالا قراره کسی رو انتخاب کنیم که حداقل ۴ سال و حداکثر ۸ سال رئیس جمهور یک کشور ۸۰ میلیونی باشه شما به چنین کسی رای می دهید؟؟؟؟؟؟
#کمی_تامل_و_تفکر
.
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸🔸
✨ شیوههای پاسخگویی به سوالات دانشآموزان
🔸 جلسه سوم: به روز بودن پاسخ
✨ تغییر قالب شبهات در گذر زمان
✨ شناخت ادبیات رفتاری نوجوان
✨ استفاده از ابزار امروزی برای پاسخگویی
و...
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_پاسخگویی
چرا ما نیاز به حرز امام جواد علیه السلام داریم؟🧐
ما برای تلویزیون جدیدی که خریدیم محافظ میزاریم که خط و خش روش نیفته 👌
برای مبلمان خوشگلمون حتما یه کاور میزاریم که کثیف نشه 😌
برای جلوگیری از سرقت طلاهامون اونارو یه جای امن میزاریم و چند قفله میکنیم
برای جلوگیری از سرماخوردگی لباس گرم میپوشیم😉
اون وقت سلامتی ، زیبایی ، جسم و روحمون بچمون ارزش اینو نداره براش محافظ تهیه کنیم ؟
حرز امام جواد علیه السلام دقیقا همون محافظ که باید هممون داشته باشیم همونطور که اهل بیتمون داشتن👏
👈جهت ثبت سفارش به شماره پایین در ایتا یا آیدی زیر پیام دهید.
https://eitaa.com/Yamahde61
09127593149
علل ترک وشیوه دعوت تصحیح شده استاد آرامی.pdf
727.1K
😔جزوه علل ترک وسستی نماز
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#پی_دی_اف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃سخنرانی استاد الهی قمشه ای
✅در مرکز اسلامی برلین
❌علل سستی وترک نماز وراهکار درمان آن
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#کلیپ
روش انتقال مفاهیم تربیتی.pdf
12.44M
روش های انتقال مفاهیمدینی ویژه همه مقاطع
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
روش های فرهنگ سازی نماز در مدارس.pptx
3.48M
روش های فرهنگسازی نماز در مدارس
#پاورپوینت
🍃🌺کتاب کمک مربی
💠ویژه مربیانی که با بچه های 9 تا 15 سال کلاس دارند.
🌸یکصد شعر جهت شروعی جذاب در آغاز کلاس
🌸چهل بازی متناسب با فضای کلاس
🌸بیست جدول متنوع به همراه فرمول ساخت جدول
🌸شصت معما که مخصوص دانش آموزان است
🌸سی لطیفه زیبا برای شاد نگه داشتن فضای کلاس
✳️ قیمت :50هزارتومان چاپ قدیم
سفارش@Yamahde61
09127593149
#کتاب
🌺🍃 کتاب پرواز با نماز
👈درآمدی تحلیلی بر شیوه های جذب و دعوت دانش آموزان وفرزندان به نماز
⭕️ویژه مربیان؛ معلمان؛ والدین
💠 پاسخ عملیاتی و راهکارهای مینیاتوری در پنج بخش
1⃣ شیوه های بینشی
2⃣ شیوه های گرایشی
3⃣ شیوه های آفرینشی
4⃣ شیوه های پرورشی
5⃣شیوه های آموزشی
♻️جهت خرید کتاب باقیمت چاپ قبل به آیدی زیر پیام دهید.
@Yamahde61
09127593149
#کتاب
✍ (غریزه جنسی) به عنوان يک نياز مهم در انسان چه بخواهيم و چه نخواهيم مسير بيداري و بروز خود را طي خواهد كرد. نياز جنسي مانند غذا نيست كه اگر كودكمان درهر زمان گرسنهاش شد بلند شويم و برايش غذايي آماده كنيم. اين نياز در انسان به تدريج و تحت شرايط محيطي خاصي ظهور ميكند.
🔴آنچه از زمان طبيعي آن فعّال شوند ميتواند براي خانواده و جامعهي خود مشكلاتي به بارآورد.
💠برنامه روزهای سه شنبه تربیت جنسی فرزندان در کانال مرنج ومرنجان
👈در صورت تمایل با لینک زیر وارد کانال مرنج ومرنجان شوید.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
خداوند بهترین زمان های شبانه روز را به نماز اختصاص داده است.سزاوار است معلم نیز بهترین زمان را برای تعلیم آموزه های دینی قرار دهد. زمان هایی که دانش آموزان سرحال تر وبا نشاط تر هستند.
✅5) استفاده از تنوع قالب
انسان ها از تکرار مکررات بدون تغییر وخلاقیت، تنوع ونوآوری زود خسته وملول می شوند.برای اینکه دانش آموزان مدت طولانی تری بتوانند با کیفیت بالا به یاد گیری بپردازند وکمتر احساس خستگی وزدگی کنند،یکی از بهترین واصلی ترین روش ها، استفاده از تنوع قالب های آموزشی است.
✅6) خلاقیت در کنار روش های سنتی
خوشا به حال دانش آموزانی که معلمان خلاقی دارند که در کنار روش های سنتی، به ابداع ونوآوری می پردازند وباذوق وسلیقه، قالب های هنرمندانه وجذاب طراحی می کنند.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
✅7) استفاده از تجربیات دیگران
از فرصت گفتگوهای صمیمانه وجلسات شورای معلمان برای انتقال تجربیات استفاده شود.چراکه تجربه مافوق علم است.چه اشکالی دارد چند معلم باهمدیگر قرار بگذارند وهفتگی یا ماهانه دور هم جمع شوند، تجربیاتشان را به همدیگر منتقل کنند یا در صورت لزوم بایکدیگر مشورت کنند وبالاتر از آن، با همفکری همدیگر به طراحی مدل ها وقالب های آموزشی جذاب بپردازند.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
2-5) عدم تشویق دانش آموزان
مهم ترین روش در ایجاد عادت های مطلوب این است که رفتارها را با استفاده از تشویق تقویت کنیم تا عادت پایدار بماند. در تربیت اسلامی به تشویق وترغیب توجه ویژه ای شده است وخداوند از این طریق بندگان را به سوی خوبی ها سوق می دهد.اگر تشویق قبل از عمل پسندیده باشد، موجب شوق ورغبت دانش آموز می شود وچنانچه پس از انجام آن عمل باشد، سبب تقویت وپایداری این رفتار در او می گردد.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
لذا در پژوهشی آقای کرمیان به این نتیجه رسیده که:
5/89 درصد از آزمودنی ها، معتقدند؛ تشویق دانش آموزان برمیزان حضور آنها در نماز جماعت دبیرستان، تأثیر دارد.« دانش آموزان از بین عوامل موثر به ترتیب:
👈1) 5/92 درصد، برقراری رابطه دوستانه وصمیمی واحترام به دانش آموزان توسط کارکنان دبیرستان رابرمیزان حضور آنها در نماز جماعت دبیرستان، مؤثر دانسته اند.
👈2)5/92 درصد، سپردن مسئولیت برگزاری نماز به دانش آموزان را برمیزان حضور آنها در نماز جماعت دبیرستان، مؤثر دانسته اند.
👈3)90 درصد، اعزام دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت به اردوهای سیاحتی- زیارتی را برمیزان حضور آنها در نماز جماعت دبیرستان، مؤثر دانسته اند.
👈4) 83 درصد، اهداء جوایز به دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت را برمیزان حضور آنها در نماز جماعت، دبیرستان مؤثر دانسته اند.» همچنین در پژوهشی دیگر: « 8/79 درصد اهداء جوایز به دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت برمیزان گرایش آنها به نماز را مؤثر دانسته اند.»
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه