eitaa logo
کمک مربی
17.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
789 ویدیو
797 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کمک مربی
نمونه ای دیگر از بازی منچ و مار وپله
هدایت شده از کمک مربی
توضیح طرح: 👈این طرح را میتوان روی بنر در ابعاد مختلف چاپ کرد و در کارهای فرهنگی و تبلیغی خصوصا در حوزه کودک و نوجوان استفاده کرد. 💠 به این صورت که یک تاس مناسب و بزرگ تهیه میشود و بچه ها هم نقش مهره های مارپله را بازی کرده و روی بنر جابجا میشوند و هنگام رسیدن به ارزش ها از نردبان ها بالا رفته و صعود میکنند و در برخورد با تهدیدات توسط مار ها گزیده شده و سقوط می کنند. 👌مربی می بایست در ضمن بازی توضیحات مختصری از کلماتی که داخل خونه ها نوشته شده بدهند. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
هدایت شده از کمک مربی
⭕️ و یا می توان طرح را در اندازه کوچک و خانگی چاپ کرد و به همراه چند مهره و تاس در یک بسته قرار داده و جهت امور فرهنگی به کودک هدیه داد تا در منزل استفاده کند. ♻️چنانچه بازی در دفعات متعدد و زمان های مختلف تکرار شود کودک نسبت به گزیده شدن و عوامل گزیده شدن و سقوط حس منفی و ناخوشایند پیدا میکند چرا که موجب سقوط و عقب افتادن او در بازی می شود و همچنین کودک نسبت به ارزش ها حس مثبت و خوشایند می یابد چرا که رسیدن به ارزش ها سبب صعود و جلو افتادن در بازی میشود. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازی با کودکان در قالب افعال نماز۱. ابتدا مربی همه دانش آموزان را در یک صف جمع می کند و شانه به شانه هم کنار هم قرار می دهد. ✅۲. از دانش آموزان ارکان نماز را سوال می کند تا ببیند وضعیت اطلاعات بچه ها نسبت به نماز چه مقدار است. ✅۳. مربی تمام افعال نماز (واجب و مستحب)را به دانش آموزان آموزش می دهد و دوباره سوال می کند تا همه دقیقا فهمیده باشند یعنی مثلا تفاوت قنوت و رکوع و سجود را فهمیده باشند ✅۴. برای ابتدای کار سه تا از ارکان را انتخاب می کند (نباید کمتر از سه تا از ارکان باشد چون با دو تا رکن بازی شروع نمی شود) مثلا تکبیره الاکرام و قنوت و رکوع برای ابتدای بازی خیلی خوب است. و به دانش آموزان می فهماند که غیر از این سه کار کار دیگری اصلا نباید انجام دهند و هر کاری که مربی می گوید انجام دهد و الا از بازی خارج می شوند. ✅۵. مربی باید روبروی دانش آموزان قرار بگیرد تا هر کس اشتباه انجام داد بفهمد و از بازی خارج کند. و همچنین چشم های دانش آموزان باز باشد و به مربی نگاه کنند. ✅۶. برای ابتدای بازی فقط مربی به صورت زمانی متوسط شروع می کند ارکان را می گوید و بچه ها انجام می دهند مثلا می گوید رکوع و بچه ها به رکوع می روند و بعد می گوید قنوت و بعد می گوید تکبیر و تا مربی رکن بعدی را نگفته است دانش آموز نباید از آن حالت خارج شود و این زمان را تندتر می کند یعنی رکوع و قنوت و تکبیر را پشت سر هم می گوید تا دانش آموز تمرکز خود را از دست بدهد و از این مرحله به بعد اعتراض دانش آموزان شروع می شود و کم کم از دور بازی خارج می شوند ✅۷. مربی برای این که بفهمد باز هم چه کسی تمرکز بیشتری دارد علی رقم این که زمان را تند می کند مثلا یک رکن را که از قبل جزء بازی نبوده اضاف می کند مثلا سجده را اضاف می کند و یک عده از بازی خارج می شوند ✅۸. برای سخت تر کردن بازی مربی می تواند خود هم شروع به بازی بکند به طوری که مثلا اگر می گوید رکوع خود قنوت بگیرد تا دانش آموز اشتباه کند و باز هم یک عده از بازی خارج می شوند. ✅۹. مربی می تواند به چشمان کسانی که تمرکز بالایی دارند خیره شود و تمرکز کند تا ببیند چه مقدار تمرکز دارد. ✅ ۱۰. برای این که دانش آموزان روحیه بگیرند می تواند اجازه دهد که چشمانشان را ببندند تا بیشتر بتوانند تمرکز کنند. ✅11ـ برای بالا بردن قدرت تمرکز تمام دانش آموزان و همچنین ایجاد سکوت مربی می تواند این قانون را هم وضع کند که در صورت صحبت کردن هم از بازی کنار گذاشته می شوند. آثار این بازی: 💠۱ـ تمرکز دانش آموز را بالا می برد. 🔷۲. قدرت تفکر را افزایش می دهد. 🔷۳. آموزش نماز در قالب بازی 🔷۴. جمع آوری اطلاعات از میزان تفکر و تمرکز دانش آموزان 🔷۵. سرگرمی 🔷۶ـ آموزش اخلاق به دانش آموزان (چون در حین بازی به هم توهین می کنند) https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
🌺مسابقه تصویری ✍دانش آموزعزیز پانزده اشتباه خواهر و برادر را با کمک مربی مشخص کنید😉 https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان و نوجوانان.pdf
1.76M
📘کتاب "شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان"🌸☝️☝️ 📌چرا قصه گویی کنیم؟ 💡چه هنگام ودر چه زمانی قصه بگوییم؟ 👤شرایط وویژگی های قصه گو چیست؟ 🚦شرایط بیان قصه های قرآنی کدامند؟ 🎯چگونه قصه های قرآنی را تعریف کنیم؟ ................................. ✅برای یافتن پاسخ این سوالات کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان را مطالعه نمایید 👥نویسندگان: محمود خیری / غلامرضا محسنی ❤️ ویژه مربیان،کودکان و نوجوانان https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
جواب سوال.mp3
5.73M
با سلام و احترام خدمت شما بهترین روش جهت تشویق دانش آموزان پنجم و ششم به نماز لطفاً راهنمایی بفرمایید ✅✅✅✅✅ جواب شما سلام علیکم وقت شما بخیر بسیار خرسندیم و دغدغه مندی شما معلم عزیز در امر ستودنی است 🌹🙏 https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec