eitaa logo
کمک مربی
16.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
747 ویدیو
745 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
زنجان2.m4a
5.47M
🌺شیوه دعوت دانش آموزان به نماز ✅اردو مشهد مقدس 🔷خانم صفری مدیر دبیرستان ایثار شهر زنجان https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🌺گزارش تصویری ✅ شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز(عهدواره به رنگ قنوت) ⏰چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ 👈زنجان. دبیرستان ایثار https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺آسیب شناسی نماز مدارس 👈آسیب های ناظر به عملکرد مدیران مدارس ❌ضعف در سازماندهی ✍از وظایف مدیران مدارس، سازماندهی ست.به کمک سازماندهی است که اهداف کلی مدرسه درقالب هدف های جزئی تر، و وظایف وفعالیت های ریزتر، تعریف می گردد. در تعریف سازماندهی آمده است: « سازماندهی یعنی جریان نظم وترتیب دادن به کار وفعالیت ، تقسیم و تکلیف آن به افراد به منظور انجام دادن کار وتحقق هدفهای معینی می باشد . ✅ مدیر آموزشی بدین منظور باید هماهنگی های لازم را بین افراد و واحدهای مختلف به وجود آورد» در سازماندهی، وظایف، اختیارات ومسئولیت های واحدها وافراد مختلف مشخص شده ونحوه هماهنگی وارتباط بین آن ها معین ومشخص می گردد. 👈سازماندهی باید به گونه ای باشد که معلوم نماید وظایف هرفرد در مدرسه چیست، وچه کسی مسئول نتایج مورد انتظار است؟در این صورت موانع ناشی از ابهام وعدم اطمینان در مورد وظایف ومسئولیت ها برطرف می گردد،واز لوث شدن مسئولیت ها جلوگیری خواهد شد. اساسا هیچ مجموعة آموزشی بدون سازماندهی وهماهنگی قادر به انجام دادن وظایف نمی باشد وفقدان سازماندهی منجر به گسستن شیرازه امور، ومختل شدن کارها می گردد. ✅امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در سازماندهی کلان مجموعه مدیریتی خویش، همواره به این اصل مهم توجه داشته وبا تقسیم کار وایجاد هماهنگی، به سازماندهی امور اهتمام ویژه داشتند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
باتوجه به اسناد بالادستی وزارت آموزش وپرورش ترکیب وشرح وظایف شورای توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز آموزشگاه به این صورت می باشد: الف) ترکیب شورا: مدیر مدرسه/ رئیس شورای توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز معاون پرورشی مدرسه/ دبیر شورا معاون آموزشی/ عضوشورا معاون اجرایی/ عضو شورا نماینده دبیران/ عضوشورا دبیر قرآن ودین وزندگی/ عضوشورا رئیس انجمن اولیا ومربیان مدرسه/ عضو شورا امام جماعت مدرسه/ عضوشورا نماینده شورای دانش آموزان/ عضوشورا https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
ب) شرح وظایف شورا: 👈- اندراج زنگ نماز به مدت 20 تا30 دقیقه در برنامه های درسی قبل ازشروع سال تحصیلی برای تمامی دانش آموزان شیفت صبح وعصر 👈- تمهید مقدمات وهماهنگی برای برگزاری نماز جماعت مدرسه بامشارکت معلمان،دانش آموزان واولیاء 👈- برنامه ریزی برای اجرایی شدن راهبردهای اجرایی سطح مدرسه طرح جامع تقویت وتعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی وتربیتی 👈- آماده سازی وزیباسازی نمازخانه مدرسه 👈- تبیین برنامه های اقامه نماز برای معلمان، اولیا ودانش آموزان - تنظیم فعالیت ها برنامه های اجرایی اقامه نماز آموزشگاه 👈- استفاده بهینه از ظرفیت جلسات وکلاس های آموزش خانواده وگفتمان نمازـ 👈- تجلیل وتقدیر از دانش آموزان فعال وخادم نماز آموزشگاه در پایان هر ماه 👈- تشکیل جلسات هر ماه یکبار پس مدیر مدرسه، باتشکیل شورای نماز می تواند اقامه نماز در مدرسه را سازماندهی کند، متأسفانه در بعضی از مدارس شورای نماز تشکیل نمی شود ودرصورت تشکیل منفعل می باشد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃سخنرانی استاد الهی قمشه ای ✅در مرکز اسلامی برلین ❌علل سستی وترک نماز وراهکار درمان آن https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺گزارش تصویری ✅دانش آموز بعد از اجرای برنامه چه می گوید؟؟ ⏰ چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ 👈زنجان. دبیرستان دانشور https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🍃🌺کتاب کمک مربی 💠ویژه مربیانی که با بچه های 9 تا 15 سال کلاس دارند. 🌸یکصد شعر جهت شروعی جذاب در آغاز کلاس 🌸چهل بازی متناسب با فضای کلاس 🌸بیست جدول متنوع به همراه فرمول ساخت جدول 🌸شصت معما که مخصوص دانش آموزان است 🌸سی لطیفه زیبا برای شاد نگه داشتن فضای کلاس ✳️ قیمت :50هزارتومان چاپ قدیم سفارش@Yamahde61 09127593149
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب قیلوله در مدارس چین ! 😍 ❣گفته می‌شود با توجه به آثار بسیار مثبت خواب کوتاه در میانه روز بر سلامتی انسان ، این موضوع در دستور کار مدارس چین قرار گرفته است . آنها حتی میز و نیمکت مناسب این کار را هم ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده‌اند .....................❣ ❗️ پ ن: عجیب است که همه این دستورات در دین ما وجود دارد اما تا غرب و شرق به آن عمل نکند و برایش مقاله و کتاب ننویسد سراغ دین خود نمی‌رویم ! https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
جواب سوال.mp3
5.73M
با سلام و احترام خدمت شما بهترین روش جهت تشویق دانش آموزان پنجم و ششم به نماز لطفاً راهنمایی بفرمایید جواب شما 👆 https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
جلسه 7 سلام به شما دانش آموز عزیز. می خواهم به یک سوال پاسخ بدهم. بعضی‌ها می‌گویند روح انسان از خداست، یعنی روح شمر و یزید هم از خدا بوده؟ وقتی انسانی دارد گناه می‌کند، یعنی خدا هم دارد با آن انسان گناه می‌کند؟ وقتی انسان داخل جهنم می‌شود و عذاب می‌بیند، یعنی قسمتی از روح خدا هم دارد می‌سوزد و عذاب می‌شود؟ جواب: قرآن می‌فرماید: « وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي » منِ خدا از روح خودم در انسان دمیدم. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
بعضیها این جمله را نتوانستند خوب بفهمند. فکر می‌کنند خداوند یک روحی دارد، آن روح را تکه تکه کرده، هر تکه‌ای را داخل بدن یک انسان قرار داده، در حالی که این طور نیست. ما انسان‌ها جسمی داریم و روحی. خداوند خداوند نه جسم دارد نه روح. « لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‌ءٌ » هیچ چیزی شبیه خدا نیست. خداوند اصلاً جزء ندارد. خب معنای این آیه چیست؟ خدا می خواهد بگوید: که از بین ماه‌های سال ماه رمضان بهترین ماه است. می فرماید: رمضان شَهرُ الله است. ماه من است. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
می خواهد بگوید: زمین کعبه شرافتش از همه زمین‌ها بیشتر است، می‌فرماید: «بَیتُ الله» است. یعنی خانه من است. خدا می خواهد بگوید من در همه موجودات روح قرار دادم در گیاهان، در حیوانات، پرندگان، چرندگان، جنی‌ها، و انسان و می خواهد بگوید که من بهترین روح را در انسان دمیدم، در انسان قرار دادم می‌گوید: من از روح خودم در انسان دمیدم؛ یعنی آن روحی که شرافتِ بیشتر داشت و بهترین روح بود در انسان قرار دادم. حالا اگر انسان به دستورات خدا عمل کند آن روح زیبا می‌شود و در روز قیامت از همه موجودات حتی از فرشتگان بالاتر می‌رود، وارد بهشت می‌شود و فرشتگان خادم آن انسان می‌شوند. اما اگر به دستورات خدا عمل نکند؛ آن روحِ با شرافت دیگر آن شرافت اصلی را نخواهد داشت، زشت می‌شود در آخرت وارد جهنم می‌شود. جایی که حتی حیوانات هم آنجا وارد نمی‌شوند. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
👈بازی 🔰 عنوان: لب خوانی 🎯 هدف: تمرکز، هیجان 🔸رده سنی: کلاس اول تا سوم 🔹 وسایل مورد نیاز: 💬 روش بازی: تعدادی کلمه/جمله بنابر سطح درسی کودکان انتخاب کنید و آنها را با آنها تمرین کنید. حال یکی از آن کلمات/جملات را بدون صدا و با حرکت لب ها ادا کنید. از کودکان بخواهید که حدس بزنند آن چیست. حال از بقیه بخواهید به نوبت همین کار را انجام دهند. https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺گزارش تصویری ✅دانش آموز بعد از اجرای برنامه چه می گوید؟؟ ⏰ چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ 👈زنجان. دبیرستان دانشور https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
💠 بایسته های نمازخانه 🦋 دانش آموزان در فضای نمازخانه باید شاد باشند. برای با نشاط شدن فضای نمازخانه می توان از نغمه های قرآنی، اذکار با لحن زیبا، شعرها یا سرودهای متناسب فضای نمازخانه و مناسبتهای مذهبی استفاده کرد تا با تکرار و تمرین از هم خوانی آن ها در زنگ نماز لذت ببرند. 🌀 گاهی مربی به جای تذکرات جدی برای ساکت کردن فضای نمازخانه، از جملاتی لطیف می تواند استفاده کند مانند: «یا علی و یا زهرا! همه بچه ها می گویند: جانم علی و زهرا! 🌀 و گاهی مربی جملاتی از این قبیل در پاسخ بچه ها می گوید: زنده باد قلب هایتان که پر از عشق حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما است و به احترام آنها سکوت می کنید.» https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
صدا ۰۰۶.m4a
3.02M
سلام درجواب دوست ندارم نمازبخونم چه جوابی میشه به دانش آموزدادآیااین جواب صحیحه من میگم دوست نداری خوب خداهم آدم نمازخوان رادوست نداره می خوای مثلا یکی ازنعمتهاش راازت بگیره چون دوست نداره این نعمت رابه توبده؟ مثلا عصب پلکت ازکاربیفته https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
💠 توجه به نقش مربی 🔰 دانش آموزان کلاسهای اول و دوم کاملاً معلم محورند و آنچه مهم است وجود معلمی مهربان و دلسوز است. برای این دو پایه اگر معلم به نماز مشغول شود به طور طبیعی در دانش آموزان میل به نماز احیا می شود. در این پایه ها نمی توان چیزی را دیکته کرد. چرا که اصل، آن ارتباطی است که معلم با دانش آموز برقرار می کند و الگو برداری است که دانش آموز از معلم خود می کند. 🔰 در کلاس سوم و چهارم، تقریباً فرزندان کمی استقلال می یابند و وابستگی فکری و عاطفی آنها به معلم کمتر می شود. در این دو پایه لازم است علاوه بر معلم، از ابزار تشویق نیز کمک گرفت. 🔰 در سال پنجم و ششم دانش آموزان به شدت به استقلال خود اندیشیده و ممکن است در برهه هایی به معلمین خود اعتراض هم بکنند. در این پایه ها نگاه دانش آموزان از روی معلم برداشته و به کار معطوف می شود. به همین دلیل در بچه ها حالتی از استقلال را می توان دید. اینکه خود بچه ها تصمیم بگیرند و کاری را انجام دهند خیلی مهم است. خیلی کاری با معلم ندارند یعنی اگر معلم آنها را هم تغییر دهند، آسیبی نمی بینند. در این پایه ها ممکن است دانش آموزان نسبت به نماز خواندن معلم، از خود حساسیت نشان دهند یا ندهند. آنچه مهم است این هست که خود با منطقی واضح به ضرورت اقامه نماز پی ببرند. 🔹 معلمین پایه های مختلف اگر به صورت مجزا با بچه های مقاطع خود کار می کنند، خوب است طی جلساتی که با معلمین دیگر دارند، از کارهای یکدیگر اطلاع یابند چرا که دانش آموزان هر پایه باید آموزش هایی متناسب با آموزش های سال های قبل خود ببینند. 🔹 این امر هم رفع نگرانی می کند و هم اگر جایی اغماض شده باشد در سال های آینده برطرف می شود. همچنین وقتی جمعی برای مقصدی همدل می شوند به طور طبیعی امدادهای ملائکه و عنایات الهی بیشتر می شود.تشکیل جلسات با حضور مربیان پایه های مختلف هر چند وقت یک بار، مفید است.. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃حاج آقا شیوه فضا سازی در دعوت دانش آموزان به نماز چیه؟ ✅ این قسمت ویژه مدیران ومربیان مدارس https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
💢 ⭕️پرسش: آیا قبولی نماز شرط قبولی سایر اعمال است؟ https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🌺گزارش تصویری ✅ اختتامیه عهدواره به رنگ قنوت ⏰چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ 👈زنجان. حسینیه اعظم https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
*توصیه رهبری در دیدار با معلمان (۱۴۰۲) در مورد تشویق دانش آموز به مسجد* "یک نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین است، نور آفرین است؛ مثل مساجد ، مثل هیئت ها. *به تجربه ثابت شده است که جوانی که با مسجد سروکار دارد و ارتباط دارد خیرش بیشتر به جامعه می رسد.* یعنی احتمالش بیشتر است نه این که منحرف نمی شود آدم جوان یا غیرجوان مسجدی، چرا همه احتمالات وجود دارد لکن این زمینه یک زمینه بسیار باارزشی است." https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
1040195330_-365831241.mp3
13.52M
راهکارهای تقویت دانش آموزان در امر نماز از 🎙استاد اخوت: 💥سهل انگاری نسبت به نماز فرزند، به ساختار تربیتی او آسیب وارد میکند. 🌸نمازخانه در مدارس، تمیز و آراسته باشد تا بچه ها برای آمدن به آن رغبت داشته باشند. 🌸مربیان و معلمان، اهتمام جدی و رغبت به نماز داشته باشند و دانش آموزان این رغبت را ببینند. 🌸شکل دعوت نباید به شکل اجبار باشد، به شکل های مختلف تشویق و مسابقه و... باید کاری کرد اغلب بچه ها با رغبت به نمازخانه بیایند. 🌸مربیان مدارس مختلف، تجربیات خود در زمینه «اقامه نماز با نشاط» را باهم به اشتراک بگذارند . 🌸در مدارس نماز را اصل بدانیم و مهم تر از درس خواندن و برای آن برنامه ریزی کنیم. 🌸به طور وسیع دانش آموزان را در امور برگزاری نماز، به مشارکت بطلبیم. 🌸نماز را تجلی ارتباط با خالق بدانیم، آنرا برای بچه ها شیرین کنیم تا خاطرات خوب از نماز در این سنین برایشان باقی بماند. آن را با فعالیتهای جذاب همراه کنیم . 💥بدانیم رحمت خدا وابسته به نمازی است که میخوانیم، اگر کسی نماز نخواند رحمت خدا نصیب او نمی شود ... https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
📖✍️📖✍️📖 💢 ⭕️پرسش: آیا قبولی نماز شرط قبولی سایر اعمال است https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
علل و عواقب تنبلي در نماز.docx
44.3K
مهمترین عوامل ترک نماز در نوجوانی بهمراه راهکار https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🌺گزارش تصویری 👈دوره دانا. سپاه ناحیه محلات ✅ روش های خود مهارگری ⏰پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ 👈استان مرکزی. محلات https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🔶آسیب شناسی نماز مدارس 👈آسیب های ناظر به عملکرد مدیران مدارس ❌ ضعف در سازماندهی پیشنهادات وراهکارها ✅1) مدیر مدرسه تشکیل شورای نماز را جدی بگیرد و دراین شوراجلسات ماهانه برای هرچه بهتر شدن نماز جماعت داشته باشند. حجه الاسلام قرائتی مسئول ستاد اقامه نماز کشور با انتشار نامه ای خطاب به دست اندر کاران تعلیم وتربیت، تشکیل اتاق فکر یاهیأت اندیشه ورز نماز را برای توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز خواستارشدند.در قسمتی از این نامه چنین آمده است:« ...از دست اندرکاران تعلیم وتربیت اسلامی می خواهم در هرماه در هر مدرسه تشکیل اتاق فکر یا هیأت اندیشه ورز نماز در قالب توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز مدارس را در در دستور کار خود قرار دهند وبرای فعال کردن حرکت اقامه نماز در مدارس، آن هم نمازی آگاهانه چاره اندیشی وبرنامه ریزی کنند.» ✅2) ازمهم ترین مسائل در سازماندهی گزینش وبه کار گیری افراد متخصص ومتعهد و با سلیقه می باشد. ✅3)وظایف هرکدام از اعضای شورای نماز مشخص و به صورت ماهانه پیگیری شود. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421