بعضیها این جمله را نتوانستند خوب بفهمند. فکر میکنند خداوند یک روحی دارد، آن روح را تکه تکه کرده، هر تکهای را داخل بدن یک انسان قرار داده، در حالی که این طور نیست.
ما انسانها جسمی داریم و روحی. خداوند خداوند نه جسم دارد نه روح. « لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ » هیچ چیزی شبیه خدا نیست. خداوند اصلاً جزء ندارد.
خب معنای این آیه چیست؟
خدا می خواهد بگوید: که از بین ماههای سال ماه رمضان بهترین ماه است. می فرماید: رمضان شَهرُ الله است. ماه من است.
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#پرسمان_خداشناسی
می خواهد بگوید: زمین کعبه شرافتش از همه زمینها بیشتر است، میفرماید: «بَیتُ الله» است. یعنی خانه من است.
خدا می خواهد بگوید من در همه موجودات روح قرار دادم در گیاهان، در حیوانات، پرندگان، چرندگان، جنیها، و انسان و می خواهد بگوید که من بهترین روح را در انسان دمیدم، در انسان قرار دادم میگوید: من از روح خودم در انسان دمیدم؛ یعنی آن روحی که شرافتِ بیشتر داشت و بهترین روح بود در انسان قرار دادم.
حالا اگر انسان به دستورات خدا عمل کند آن روح زیبا میشود و در روز قیامت از همه موجودات حتی از فرشتگان بالاتر میرود، وارد بهشت میشود و فرشتگان خادم آن انسان میشوند.
اما اگر به دستورات خدا عمل نکند؛ آن روحِ با شرافت دیگر آن شرافت اصلی را نخواهد داشت، زشت میشود در آخرت وارد جهنم میشود. جایی که حتی حیوانات هم آنجا وارد نمیشوند.
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#پرسمان_خداشناسی
👈بازی
🔰 عنوان: لب خوانی
🎯 هدف: تمرکز، هیجان
🔸رده سنی: کلاس اول تا سوم
🔹 وسایل مورد نیاز:
💬 روش بازی: تعدادی کلمه/جمله بنابر سطح درسی کودکان انتخاب کنید و آنها را با آنها تمرین کنید. حال یکی از آن کلمات/جملات را بدون صدا و با حرکت لب ها ادا کنید. از کودکان بخواهید که حدس بزنند آن چیست. حال از بقیه بخواهید به نوبت همین کار را انجام دهند.
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#بازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺گزارش تصویری
✅دانش آموز بعد از اجرای برنامه چه می گوید؟؟
⏰ چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲
👈زنجان. دبیرستان دانشور
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#گزارش_تصویری
﷽
💠 بایسته های نمازخانه
🦋 دانش آموزان در فضای نمازخانه باید شاد باشند. برای با نشاط شدن فضای نمازخانه می توان از نغمه های قرآنی، اذکار با لحن زیبا، شعرها یا سرودهای متناسب فضای نمازخانه و مناسبتهای مذهبی استفاده کرد تا با تکرار و تمرین از هم خوانی آن ها در زنگ نماز لذت ببرند.
🌀 گاهی مربی به جای تذکرات جدی برای ساکت کردن فضای نمازخانه، از جملاتی لطیف می تواند استفاده کند مانند: «یا علی و یا زهرا! همه بچه ها می گویند: جانم علی و زهرا!
🌀 و گاهی مربی جملاتی از این قبیل در پاسخ بچه ها می گوید: زنده باد قلب هایتان که پر از عشق حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما است و به احترام آنها سکوت می کنید.»
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
صدا ۰۰۶.m4a
3.02M
سلام درجواب دوست ندارم نمازبخونم چه جوابی میشه به دانش آموزدادآیااین جواب صحیحه من میگم دوست نداری خوب خداهم آدم نمازخوان رادوست نداره می خوای مثلا یکی ازنعمتهاش راازت بگیره چون دوست نداره این نعمت رابه توبده؟
مثلا عصب پلکت ازکاربیفته
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#مشاوره_نماز
﷽
💠 توجه به نقش مربی
🔰 دانش آموزان کلاسهای اول و دوم کاملاً معلم محورند و آنچه مهم است وجود معلمی مهربان و دلسوز است. برای این دو پایه اگر معلم به نماز مشغول شود به طور طبیعی در دانش آموزان میل به نماز احیا می شود. در این پایه ها نمی توان چیزی را دیکته کرد. چرا که اصل، آن ارتباطی است که معلم با دانش آموز برقرار می کند و الگو برداری است که دانش آموز از معلم خود می کند.
🔰 در کلاس سوم و چهارم، تقریباً فرزندان کمی استقلال می یابند و وابستگی فکری و عاطفی آنها به معلم کمتر می شود. در این دو پایه لازم است علاوه بر معلم، از ابزار تشویق نیز کمک گرفت.
🔰 در سال پنجم و ششم دانش آموزان به شدت به استقلال خود اندیشیده و ممکن است در برهه هایی به معلمین خود اعتراض هم بکنند. در این پایه ها نگاه دانش آموزان از روی معلم برداشته و به کار معطوف می شود. به همین دلیل در بچه ها حالتی از استقلال را می توان دید. اینکه خود بچه ها تصمیم بگیرند و کاری را انجام دهند خیلی مهم است. خیلی کاری با معلم ندارند یعنی اگر معلم آنها را هم تغییر دهند، آسیبی نمی بینند. در این پایه ها ممکن است دانش آموزان نسبت به نماز خواندن معلم، از خود حساسیت نشان دهند یا ندهند. آنچه مهم است این هست که خود با منطقی واضح به ضرورت اقامه نماز پی ببرند.
🔹 معلمین پایه های مختلف اگر به صورت مجزا با بچه های مقاطع خود کار می کنند، خوب است طی جلساتی که با معلمین دیگر دارند، از کارهای یکدیگر اطلاع یابند چرا که دانش آموزان هر پایه باید آموزش هایی متناسب با آموزش های سال های قبل خود ببینند.
🔹 این امر هم رفع نگرانی می کند و هم اگر جایی اغماض شده باشد در سال های آینده برطرف می شود. همچنین وقتی جمعی برای مقصدی همدل می شوند به طور طبیعی امدادهای ملائکه و عنایات الهی بیشتر می شود.تشکیل جلسات با حضور مربیان پایه های مختلف هر چند وقت یک بار، مفید است..
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🍃حاج آقا شیوه فضا سازی در دعوت دانش آموزان به نماز چیه؟
✅ این قسمت ویژه مدیران ومربیان مدارس
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#مشاوره_نماز
💢 #تابلو_نوشته
#پرسش_کلید_دانایی
⭕️پرسش: آیا قبولی نماز شرط قبولی سایر اعمال است؟
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#پرسمان_نماز
🌺گزارش تصویری
✅ اختتامیه عهدواره به رنگ قنوت
⏰چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
👈زنجان. حسینیه اعظم
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#گزارش_تصویری
*توصیه رهبری در دیدار با معلمان (۱۴۰۲) در مورد تشویق دانش آموز به مسجد*
"یک نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین است، نور آفرین است؛ مثل مساجد ، مثل هیئت ها.
*به تجربه ثابت شده است که جوانی که با مسجد سروکار دارد و ارتباط دارد خیرش بیشتر به جامعه می رسد.*
یعنی احتمالش بیشتر است نه این که منحرف نمی شود آدم جوان یا غیرجوان مسجدی، چرا همه احتمالات وجود دارد لکن این زمینه یک زمینه بسیار باارزشی است."
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421