فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخوای امام زمان علیه السلام را ببینی😍
👌اگر عاشق دیدار امام زمان هستی و امکان دیدار حضرت را نداری به این توصیه #آیت_الله_بهجت عمل کن که مساوی با دیدار امام زمان است.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#کلیپ
🎥 گزارش تصویری
💠شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز
✅ ویژه مدیران و معلمان پایه سوم مدارس شهرستان جرقویه
⏰ سه شنبه اول آبان ۱۴۰۳
♻️ اصفهان.جرقویه
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#گزارش_تصویری
میرحاج مدیر آموزش وپرورش شهرستان جرقویه_۲۰۲۴_۱۰_۲۴_۰۶_۱۱_۳۲_۶۸۸.mp3
769.3K
🎙 گزارش صوتی
✅ نظر جناب آقای سید میرحاج مدیر محترم اداره آموزش و پرورش و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جرقویه
✅ پیرامون برگزاری دوره های معارف نماز ویژه مدیران؛ معلمان؛ مربیان؛ خانواده ها و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#گزارش_صوتی
حضرت امام مهدي (عج):
"هيچ چيزي مثل نماز بيني شيطان را به خاك نميمالد و او را خوار نميكند، پس نماز بخوان و بيني او را به خاك بمال."
✍عمدهترين فريضهي مذهبي كه در فرآيند اجتماعي شدن، افكار، نگرش و رفتارهاي مذهبي كودكان و نوجوانان را تحت تأثير قرار ميدهد، نماز است.و در میان مجموعه فعالیت هایی که برای تعلیم و تربیت انجام می گیرد ، بیشترین سهم به تدریس معلم درکلاس اختصاص مییابد
✅ تدریس رامیتوان به فعالیتهای دوجانبه که بین معلم وشاگردان جریان داردوهدفش یادگیری است تعریف کرد. پس ازتدریس درکلاس متوجه شدم که دانش آموزان در قرائت نماز مشکل دارندازاینروبرخودواجب دانستم که این مشکل رابرطرف کنم پس به عنوان مجري طرح آموزش عملي نماز تمهيداتي را در نظر گرفتم.
از جمله: تشكيل جلسهي ديدار با اوليا، شركت در نماز جماعت آموزشگاه با دانشآموزان، استفاده از ستاره های نماز براي تشويق بيشتر دانش آموزان، تهیه ی تراکت های اذکار نماز و نصب آن در معرض دید دانش آموزان ، استفاده از پازل و بازی اذکار نماز ، برگزاری میزگردهای وضو و ....که تمامی این فعالیت ها باعث شد که دانش آموزان کلاس پنجم نمازیادبگیرندونسبت به نماز و نمازجماعت علاقه مند شوند .
❌ از جمله محدوديت اين طرح، هم سو نبودن اعتقادات بعضي از خانوادهها با آموزش نماز و احكام در مدرسه بود يعني اينكه اگر اولياي نسبت به خواندن نماز و انجام واجبات ديني كوتاهي و كم توجّهي نمايند، تلاش آموزگار بي نتيجه ميماند.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#تجربیات_موفق
انتقال مفاهیم دینی 14.mp3
4.8M
#جلسه_چهاردهم #روشها
🔶 اصول و روشهای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان و دانش آموزان
━🍃❀💠❀🍃━═•••
🔰 جلسه چهاردهم : روش های انتقال مفاهیم دینی
🔷روش دوم : قالب پرسش و پاسخ
📌ادامه مطالب روش پرسش و پاسخ
🔶موضوعات مطرح شده
🔹نکات لازم الاجرا در هنگام پرسش از فرزندان👇
۱: سوالات باعث سردرگمی بچه ها نشود.
۲: فرزندان را به تفکر وادارد.
۳:متناسب با نوع سؤال ،به فرزندانمان فرصت پاسخگویی بدهیم.
۴: سرزنش نکردن آنها بخاطر جواب اشتباه
۵:سوالات مورد نیاز باشد.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#انتقال_مفاهیم_دینی
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨بزرگترین بلا دوری از امام زمان (عج) هست.
همه با هم با اقامه نماز و با قدرت، پیش به سوی ظهور
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#کلیپ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه دعای خیلی قشنگ شنیدم که میگفت:
الهی هر وقت خسته ای؛
خدا بغلت کنه
سلام صبح بخیر دوست من
الهی در این روز زیبا خدا بغلت کنه🤲
🦋حال دلتون خوب🦋
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
آسیب شناسی نماز مدارس
آسیب های ناظر به عملکرد معلمان
❌ بداخلاقی
از نکات مهم دیگری که در ترویج فرهنگ نماز، نقش بسزایی دارد، داشتن خلق و خوی مناسب برای دعوت است.
👌مهربانی، خوش اخلاقی، شادابی و رعایت آداب مواجهه با دانش آموزان از لوازم یک معلم است. اخلاق بد سبب می شود دانش آموز به گفته های معلم روی خوش نشان ندهد و با نفرت از آنها فاصله بگیرد. نفرت از معلم در ابعاد گوناگونی همچون نفرت از مطالب او بروز می کند.
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
دانش آموز وقتی معلم خود را نامهربان دید، به گفتار او توجهی نمی کند و از او اثر نمی پذیرد و چیزی نخواهد آموخت، که این با هدفی که از ترویج نماز دنبال می شود، ناسازگار است.
✅ خداوند تعالی خطاب به رسولش (صلی الله علیه وآله) فرمود:«فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کنْتَ فَظًا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُوا مِنْ حَوْلِک»
کلام خدا به صراحت، نقش مهربانی و لطافت روحی را در انتقال مطالب بیان می کند.
👈معلم باید بکوشد با تأسّی به رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در برابر ناملایماتی که احیانا از سوی دانش آموزان نصیبش می شود، مهربانی نشان دهد و به خشونت نگراید؛ چنآنکه حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) در رفتار این گونه بود و می فرمود:« من بدی را به بدی پاسخ نمی دهم؛ بلکه بدی را به خوبی پاسخ می دهم.»
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
مهربانی معلم باب دل دانش آموزان را سرانجام خواهد گشود و با این گشایش است که حقایق و معارف دینی به قلب او راه می یابد.
❌ متاسفانه مشکلات گوناگون معلمان، گاه به اندازه ای روح ایشان را آزرده می سازد که تحمل ناسازگاری، مخالفت، شیطنت و حتی مجادلات و پرسش های علمی دانش آموزان را از آنها سلب می کند؛ حال آنکه معلمی می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش شایسته ای ایفا کند که از سعه صدری بالا برخوردار باشد و تحمل شنیدن پرسش ها را داشته و از مجادلات آزرده نشود.ــ
✅ از این رو متولیان آموزش و پرورش باید در رفع مشکلات معلمان تلاشی جدی و درخور به خرج دهند تا کسانی که کمر همت بر تربیت دینی فرزندان این کشور بسته اند، با دلی آرام و روحیه ای بالا به این مهم اقدام کنند.
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#آسیب_شناسی_نمازمدارس