eitaa logo
کارگروه های رسانه استادی دانشگاهها
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
983 ویدیو
136 فایل
این کانال مختص تعامل، هم افزایی و اطلاع رسانی اعضاء کارگروههای رسانه استادان در دانشگاهها می باشد آدرس کانال: https://eitaa.com/komitehhaye_resaneh_ostadi مدیر کانال: @adminpishro_tv
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی (با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی) 📌قسمت هشتم: ویژگی های روش تدریس کشف تحلیلی سیال: 🔺 تحلیلی و کشفی محور بودن افزایش قدرت تحلیل و تطبیق در تدریس دانشگاهی به خصوص در کلاس های معارف اسلامی، از مهمترین ویژگی های این روش است. کلاس های معارف اسلامی از حیث روشی، با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند که لازم است از سویی ابعاد نقش آفرینی و سازندگی آموزه های معارفی را نمایان تر ساخت و از سویی دیگر قدرت تحلیل دانشجو را نسبت به آموزه های معارفی عمیق تر کرد. این مهم با مکانیسم پیوند دهی و برقراری ارتباط میان پدیده ها و آموزه ها میسر بوده که نیازمند تمرکز و تفکر است، تفکری از جنس تحلیلی که به فهم برتر و ملموس تر از دروس معارفی کمک می کند. روش کشف تحلیلی، می تواند خالق این فضا باشد که دانشجو احساس کند در کلاس همیشه وقت کافی برای ابراز نظراتش وجود دارد. از این رو ممکن است نوع برداشت دانشجو از محتوا و کیفیت کشف رابطه او متفاوت از استاد باشد. قدرت تحلیل از این جهت افزایش بیشتری می یابد که دانشجو تنها کاشف رابطه نیست، بلکه علاوه بر کشف رابطه میان محتوا و متن، لازم است در مرحله سوم نظر و برداشت(analyse )خود را پیرامون رابطه کشف شده ابراز کند و جمع بندی مختصری از یافته های خود ارائه کند. 🔺کاربردی و ناظر به مسائل روز ممکن است در نگاه اول به نظر نیاید، ولی اگه تامل بیشتری صورت گیرد پی می بریم بسیاری از حوادث پیرامونی و اخباری که همه روزه با آن مواجهیم، بی ارتباط با متون درسی یا آموزه های دینی نیستند. این ارتباط ممکن است مستقیم و یا غیر مستقیم باشد. بر همین اساس غالب محتواه های بخش محتوای کشفی مرتبط با اخبار و وقایع پیرامونی است که در داخل و خارج از کشور روی می دهد و بر همان اساس نیاز متن درسی مرتبط تهیه و تدوین می گردد. البته باید سعی شود منابع محتواها و پدیده ها، معتبر و بدون واسطه باشد تا تحلیل ها بر روی اخبار میدانی و واقعی معتبر صورت گیرد. زین رو در درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه، بسیاری از مفاهیم نهج البلاغه با مسائل و موضوعات روز گره خورده و دانشجو می تواند وجوه نقش آفرینی و کارکردی آموزه های نهج البلاغه را با جهان معاصر دریابد. به دیگر بیان در کشف تحلیلی سیال، دانشجو می یابد که آموزه های دینی و مفاهیم درسی، وارد زندگی معاصر او شده است. ادامه دارد... 🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران. https://eitaa.com/bikaraneh1
💠 عرض سلام مجدد خدمت همه استادان معزز و مکرم با توجه به اینکه این کانال در مرحله عضو گیری، برنامه ریزی و آماده سازی می باشد، لذا همچنان دو استدعای ویژه از سروران عزیز داریم: - اگر کانال را مناسب می بینید، لطفاً به هر طریق ممکن به استادان دیگر نیز اطلاع رسانی و معرفی فرمایید (به امید رسیدن هر چه سریعتر به مرز ۷۰۰۰ و بالاتر) - نظرات و پیشنهادات شما، بسیار راهگشا خواهد بود، فعلأ بخش هایی که برای کانال در نظر گرفتیم موارد ذیل می باشد که به تدریج راه اندازی خواهد شد. لطفاً هم با ارائه نظرات و پیشنهادات و هم با ارسال محتوا جهت اشتراک با بقیه اساتید در ارتباط با هر یک از بخش های زیر ما را یاری بفرمایید : 🔸اطلاع رسانی به هنگام اخبار مرتبط با اساتید، مصوبات دستگاهها، اخبار دوره های دانش¬افزایی و.... 🔸تبادل تجارب اساتید در جهت ارتقاء و کمک به فعالیت حرفه¬ ای استادان محترم ( ) 🔸بیان دیدگاه ها، پیشنهادات، ایده های اساتید تحت عنوان 🔸اطلاع رسانی های علمی اساتید و محققین ایرانی 🔸 اطلاع رسانی 🔸کمک به مسائل و معضلات پیش روی اساتید و کمک در جهت حل آنها تحت عنوان 🔸برگزیده های فرهنگی و سیاسی 🔸معرفی کانال ها و گروههای استادی دارای حداقل ۱۰۰ عضو که در پیام رسان های ایرانی حضور دارند(در آینده نزدیک) •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ آدرس کانال جهت معرفی به سایر اساتید👇 : https://eitaa.com/ostad_tv ◀️ ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/adminostad_tv ☘🌷🌷🌷🌷🍀
36.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متولد ۱۳۱۰ پزشک و سیاستمدار بیستمین رئیس دانشگاه تهران دارای ۱۳ سال سابقه زندان در دوران ستمشاهی وزیر کشاورزی شورای انقلاب نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی ۵ دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی... ببینید جالبه ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ دفتر هم اندیشی اساتید ایتا https://eitaa.com/asatidmu روبیکا https://rubika.ir/asatidmu تلگرام https://t.me/asatidmu
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی (با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی) 📌قسمت نهم: فاصله گرفتن از روش حفظ محور 🔺یکی از روش های مطرح در تدریس، روش اکتشافی است. اثربخشی این مهارت در تدریس سبب ماندگاری، تعمیم پذیری و حفظ انگیزه آموزشی و پرورشی دانشجویان می گردد. طبق این مهارت، حافظه محوری و قطعی نگری مواد آموزشی کاملاٌ مردود است و دانشجویان با استقلال، تلاش فکری و عملی با هدایت مستمر استاد به اهداف دروس معارف می رسند. در این شیوه استاد کمتر به آموزش مستقیم می پردازد بلکه او ابزار و فنون پاسخ یابی را به دانشجو یاد می دهد و میدان اساسی در این شیوه از تدریس، تفکر انتقادی دانشجو می باشد. در این شیوه دانشجو مهارت های حل مسئله را فرا گرفته و می تواند پیام های معارفی را دسته بندی و تعمیم دهد یا نتیجه بگیرد. همچنین این شیوه سبب می گردد تا انگیزه دانشجو به پیگیری پیام های معارفی دوچندان گردد و از همه مهم تر این شیوه سبب خودباوری و استقلال فکری دانشجو می گردد (علیگلی، جعفر و ابوالفضل ساجدی، رشد خلاقیت و شاخص های آن در اسلام و روان شناسی، ص 334). 🔺در همین راستا یکی از ویژگی های بارز روش کشف تحلیلی سیال نیز، تکیه بر سبک تدریس تحلیل محور بجای حفظ محور است. همانطور که پیش از این گذشت در این روش، دانشجو به یک کنشگر و بازیگری فعال تبدیل می شود که در هیچ یک از مراحل چهارگانه یعنی 1)استخراج واژگان کلیدی، 2)کشف رابطه، 3) تحلیل و داوری و 4) موقعیت یابی مشابه مجبور به حفظ متون درسی نیست بلکه بصورت تحلیلی و میدانی بسوی توسعه و تعمیق مفاهیم درسی و آموزشی حرکت می کند. رهبر انقلاب یکی از ضروریات پیشرفت علمی را تقویت روحیه پژوهش و جویندگی در دانشجویان دانسته و می فرمایند: (یکی از موارد مهمی که باید در بحث تحول نظام آموزشی مدنظر قرار گیرد حذف فرهنگ حفظ محوری و تقویت روحیه تحقیق و تعمیق در علم و دانش است). در جای دیگر ایشان می گویند: (الان دانشهایی تدریس می شود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد، ذهنیاتی است که یادشان هم می رود و در هیچ مسئله‌ی زندگی به آنها کمک نکرده و در پیشرفت علم موثر نیست). ایشان ضمن تاکید بر شناسایی و حذف این دست از رویکردها و محتواها، می افزایند: علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند و آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد. (دیدار معلمان با رهبر انقلاب، 21 اردیبهشت 1401). ادامه دارد... 🖋حامد پوررستمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران. https://eitaa.com/bikaraneh1
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
XKd_soalate majalley sooreh.docx
226.4K
تحلیلی از استاد طاهر زاده درباره اغتشاشات اخیر انتقام جهان استکباری از انقلاب اسلامی تحلیلی بر اغتشاشات اخیر(سال1401) •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی (با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی) 📌قسمت دهم: ویژگی های روش ✅ ۵) مشارکتی و هم افزا 🔻یکی از دغدغه های استادان در تدریس، عدم تمرکز دانشجویان در یادگیری و کم توجهی به مباحث طرح شده در کلاس است. تا به این لحظه فرمولی موثر تر از مشارکت دانشجویان در فرایند شکل گیری دانش و آموزش آن خلق نشده است. مرسر یکی از صاحب نظران این حوزه درباره ضرورت روش مشارکتی و کارایی آن می نویسد: یادگیرندگان و دانشجویان برای آنکه خودشان به فهمی از دانش دست یابند، نیازمند آن هستند که با دانش جدیدی که فرا می گیرند درگیر شوند. این امر نیز تنها از راه شنیدن اطلاعات حاصل نمی شود. حتی اگر این اطلاعات به نحو سیستماتیک و منطقی توسط متخصص به آنها منتقل شود، باز آنها قادر به رسیدن فهم خودشان از آن اطلاعات نخواهند بود. اگر یادگیرندگان بخواهند دانش جدیدی را که فرا می گیرند از آنِ خودشان کنند، نیازمند آن هستند که آنر بکار بگیرند و در شرایط مختلف کاربرد آن را خودشان امتحان و تجربه کنند. (Mercer 1995:19 ). 🔻روش کشف تحلیلی می تواند تا حد قابل توجه ای این چالش را پوشش دهد بطوریکه با اجرای آن، مطالعه نقد در کلاس، جایگزین مطالعه نسیه در بیرون از کلاس شده و نوعی مشارکت رقابتی و جذاب در کلاس درس رقم خواهد خورد. ذات این این روش ارتباط گیری متقابل دانشجو و استاد و درگیر شدن دانشجو با متن و کلاس است. در واقع کشف تحلیلی سیال، رویکردی کارگاهی و اجرایی در کلاس دارد که ریشه آن را باید در تمرین کشفی رابطه ها بصورت رفت و برگشتی و تحلیل درون کلاسی از آموزه ها جستجو نمود. ✅ ۶) نمایاندن بیشتر کارآمدی و فرازمانی بودن آموزه های دینی 🔻یکی از آثار روش کشف تحلیلی می تواند خلق حس کارآمدی و اثرگذاری آموزه های نهج البلاغه در زندگی امروز ما باشد. اینکه یک اثر بتواند بیش از پیش در جهان درون و برون انسان معاصر راه یابد و راهبری کند، موضوعی بسیار راهبردی و مهم است. به تعبیر رهبری انقلاب، (امروز می شود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین علی علیه‌‌‌‌السّلام به واقعیتهای جامعه و واقعیت های جهان نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج آنها را پیدا کرد. لذاست که به نظر ما امروز بیش از همیشه به نهج‌‌‌‌البلاغه محتاج‌تریم...) زین رو اجرای روش کشف تحلیلی سیال، می تواند بستری باشد که متون و آموزه های درسی بسوی فهمی کاربردی تر و تطبیقی جذاب تر سوق داده شوند. چرا که دانشجو بسیاری از پدیده های پیرامونی فضای مجازی و حقیقی خود را مرتبط و در هم تنیده با آموزه های وحیانی می بیند که مبانی، مبادی و یا منابع آن پدیده های خبر داده اند. ادامه دارد... 🖋حامد پوررستمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران. https://eitaa.com/bikaraneh1
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی (با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی) 📌قسمت دوازدهم: کشف تحلیلی؛ جهاد تبیین در بستر نوین آموزشی (ویژگی هشتم) 🔴 در دنیای رسانه ای امروز و عرصه جهاد تبیین، مهمترین زبان، زبان علم و موثرترین بستر، بستر آموزش است. اگر آموزش در دل فرهنگ و فرهنگ در دل آموزش نهادینه شود، مفاهیم و آموزه های ارزشی و هویتی ماناتر و جذاب تر به جوامع هدف انتقال می یابند. در روش کشف تحلیلی سیال، بسیاری از آموزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با پدیده های بیرونی و پیرامونی بشر معاصر گره خورده و دانشجو بجای تحلیل های پیچیده، با داده های روشن مواجه است. در واقع واقعیت های (فکت ها) ملموس در بستر آموزه های علمی و آمارهای میدانی تجربه می شود. این مهم خود زمینه ساز تحقق عناصر بنیادین در جهاد تبیین است یعنی مواردی نظیر زمینه ذهنی، قدرت انتقال داده و درگیری کردن مخاطب با پیام از مهمترین مولفه ها در فرایند تبیین و بلاغ تاثیرگذار می باشند، فرایندی که در روش کشف تحلیلی، مهندسی شده است. 🔴 به عنوان مثال روش و بستر به گونه ای است که دانشجو خود می تواند با بسیاری از واقعیت های تاریخی و یا سیاسی ایران در 200 سال اخیر، در مراحل کشف، تحلیل و سیالیت کاربردی آشنا شده و سپس قدرت تعمیم و قضاوت داشته باشد، بدون آنکه نیاز به توضیح و یا استدلال فراوان استاد باشد بلکه نقش استاد تنها نقش نظارت و راهبری فرایند است. زین رو امروزه راهبرد آموزش در دل فرهنگ و فرهنگ در دل آموزش، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است که توجه جدی مسئولان و برنامه ریزان را می طلبد و در عرصه جهاد تبیین نیز از اهمیتی مضاعف برخوردار است. ادامه دارد... 🖋حامد پوررستمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران. https://eitaa.com/bikaraneh1
18.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش صدا و سیما از برگزاری مراسم افتتاحیه اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان اردبیل(Revers Pitch) در دانشگاه محقق اردبیلی روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با ما همراه باشید بله: https://ble.ir/umaacir ایتا: https://eitaa.com/umaacir تلگرام: https://t.me/umaacir
کرسی آزاداندیشی اساتید با مناظره دکتر مجاوریان و پور فرج در زمینه ریشه های اقتصادی بحران های اخیر در ایران و نقش عوامل داخلی یا خارجی نکات دکتر فرج پور: مهمترین ریشه تولید نارضایتی و بسترسازی تولید آشوب در کشور ضعف مدیریتی در جریان های دولتی از جمله شفافیت، تورم، نقدینگی و تعارض منافع است. آمریکا و هژمونی قدرت آن در حال سقوط است و اقتصاد راکد آن از نشانه های این سقوط است. با توجه به رشد اقتصاد ایران و زمینه های آن که در سندچشم انداز ۲۰۲۰ آمریکا به آن اشاره شده، غرب به ایران و دیگر قدرت های نوظهور مثل چین و روسیه حمله ور شده است. پنج راه حل نجات اقتصاد کشور تقویت تولید، حذف واردات بی رویه، مبارزه جدی با فساد، کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد و شفافیت است. اصلاح حاکمیت در موارد بالا لازمه جلب اعتماد نسل جدید است. نکات حاشیه ای مطرح شده در جلسه توسط دیگر اساتید: ۱)اگر مشکلات اقتصادی منجر به اغتشاشات اخیر در بین نسل جدید شده! پس چرا حتی یک شعار اقتصادی در جریان اغتشاشات مطرح نشده است؟ ۲)دانشجویی که با ماشین شخصی، لباس مارک دار، انواع زیورآلات و گوشی بیست میلیونی در اغتشاشات دانشگاه شرکت می کند، مشکل اقتصادی ندارد! بلکه او فردی برخوردار است که در اثر ضعف تربیت علمی و آکادمیک ناشی از کم کاری اساتید و .... به جای پرداختن به مشکلات جامعه و جستجوی مسیر رشد و تعالی انسانی، مشغول بازی و سرگرمی های پوچی مثل فیلم گرفتن از اغتشاشات و ارسال برای شبکه های آشوب طلب و معاند شده است. ۳)در خیلی کشورها، شاهد سرریز دستاوردهای نظامی به اقتصاد هستیم چرا در حوزه پهپادی در دانشگاه ما کاری نمیشه؟
18.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️بدون تعارف با پدر علم سم‌شناسی ایران 🔹پزشکی که قید تحصیل و زندگی در خارج از کشور را زد تا به جانبازان کشورمان خدمت کند. 🆔 @iaurmianahad
⭕️ سلسله جلسات «ماه نشست» استادان، پیرامون موضوعات فرهنگی و اجتماعی کشور 🔴 ماه نشست، این هفته در دانشکده حقوق 🔮 با موضوع: "نقش استاد و دانشجو در ارتقای نشاط علمی و آموزشی" 🔺با ارائه جناب آقای دکتر سید احمد طباطبایی لطفی و با مشارکت و همکاریِ جمعیِ اساتید دانشکده حقوق برگزار می گردد. ⏰ زمان: سه شنبه، 9 اسفند ماه، ساعت 12:45 تا 14 🏢 مکان: دانشکده حقوق، اتاق شورا (2) 👌ماه نشست یا همون گعده های صمیمی علمی؛ تجربه ای نو با امتیازات آموزشی و فرهنگی ♦️دفتر هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
نشست هم اندیشی اساتید با همکاری امور زنان و خانواده و دبیرخانه مهدویت با موضوع: 💠 رسالت زن در تربیت نسل منتظر 🔰 باحضور ارزشمند : حجت الاسلام محمد رنجبر معاونت آموزشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج الله 🗓 دوشنب 8 اسفند 1401 🕘 ساعت 10 صبح 🏢 حضوری: ساختمان اداری 3 سالن اجلاس ................. 🌐حضور بصورت آنلاین: 💢 ثبت نام مرورگر استاندارد برای استفاده، گوگل کروم میباشد ابتدا از لینک زیر وارد سایت شده (درصورتیکه قبلا در این سایت تشکیل پرونده نداده اید ابتدا تشکیل پرونده دهید.) edu.iauk.ac.ir/Home/Login بعد از ورود به پرتال دانشپذیر از قسمت ثبت نام جدید دپارتمان نهاد مقام معظم رهبری را انتخاب فرموده و دکمه انتخاب کلاس را بزنید تا کلاس به سبدشما اضافه شود در مرحله بعد دکمه ثبت نام را بزنید. ‼️در صورتیکه گزینه ثبت نام را نزنید دوره از سبد انتخاب به کلاس های آنلاین شما اضافه نخواهد شد !! 💢 حضور در کلاس های آنلاین: ورود به سایت مرکز : edu.iauk.ac.ir/Home/Login کلاس های آنلاین ❗️مرورگر استاندارد: گوگل کروم آپدیت شده 🔖بعد از برگزاری دوره گواهینامه از قسمت گواهینامه ها قابل دانلود میباشد.