eitaa logo
🍃 درباره عفاف و حجاب 🍃
69 دنبال‌کننده
480 عکس
627 ویدیو
44 فایل
دراین کانال با مسائل مربوط به عفاف و حجاب آشنا می شویم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار درست باغ ارم شیراز در برابر بی حجاب ها👆🏼👌🏼 اگه بخوان میشع نمیخوان... ▬✧❁@hajbaba❁✧▬
🔴 حجاب و توقع از حاکمیت (۱) 1️⃣ عدم فهم تغییر شرایط تصمیم‌گیری مهر ماه ۱۴۰۱ نقطه عطفی در تغییر فهم برخی پدیده‌هاست. نه تنها برخی پدیده‌ها متفاوت شده بلکه مولفه‌هایی که موجب می‌شود در مورد پدیده‌های ساده و پیچیده تصمیم بگیریم نیز تغییر کرده‌اند. یک مشکل بسیار بزرگ که از سوی افراد زیادی قابل فهم نیست، همین مسئله ساده است، لذا نیاز به ساز و کارِ فکر کردن و تصمیم‌گیری متفاوت از گذشته داریم. اگر این چند خط ساده را درست فهم نکنیم، احتمالاً مدام با این سوال مواجهیم که چرا این‌ها اینطوری می‌کنند؟!! چرا با حجاب اینطور برخورد می‌کنند، چرا وضع کنسرت و سینما و آموزش و پرورش و ... اینطور است؟! چرا با فلان ورزشکار برخورد نمی‌شود؟! چرا فلانی را آورده‌اند تلویزیون؟! چرا ... و در نهایت هم ممکن است کار عده‌ای به این نقطه برسد که خدا پدر قبلی‌ها را بیامرزد! (نقطه‌ای که همین امروز می‌شود آن را برای بسیاری از دوستان متصور بود) 2️⃣ مسائل و مشکلات زنان زنان و مسائل مربوط به آن‌ها به وضوح نسبت به گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال از این هفته برنامه از سوی محمد معتمدی - هنرمند - در شبکه خانگی شروع شده. برنامه‌ای برای کشف استعدادهای خوانندگی که به گفته عوامل برنامه یک سال پیش ضبط شده است اما از سوی بخشی از جامعه مورد اعتراض قرار گرفته که چرا در بین استعدادها، خواننده زن نداریم؟!! هر چند معتمدی یک پاسخ عقلانی و منطقی به این موضوع داده و گفته چهل و چند سال است تک‌خوانی زنان مخالف قوانین کشور است و به اساتید قبلی هم تا امروز کسی ایرادی نگرفته، چرا به یک باره همه به برنامه‌ای ایراد می‌گیرند که سال گذشته ضبط شده؟! اما باز هم از سوی بسیاری از مخاطبینش پاسخ قانع‌کننده نبوده! چرا؟! چون می‌گویند شرایط با دهه‌ها و سال‌های قبل متفاوت است، نمی‌توانی آن زمان را شاهد بیاوری ... هر چند حرف این عده از مخاطبین افراطی است و خودش به نوعی شرایط و قوانین موجود را لحاظ نمی‌کند اما به وضوح روشن است که باید در مقام تقنین، اجرا و نظارت مولفه‌های بسیار بیشتر و با وزن‌های متفاوتی را در موضوعات مربوط به زنان لحاظ کنیم. 3️⃣ حجاب، دیگر یک مقوله صرفاً فرهنگی نیست! سال‌های سال حجاب یک مقوله فرهنگی بود. اما امروز در حداقلی‌ترین شرایط یک مقوله‌ی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است. این یعنی برای هر تصمیم خرد و کلانی باید همه‌ی این موارد را لحاظ کرد. برخی از نسخه‌های موجود در زمینه حجاب، برای اصلاح یک محله که هیچ، برای یک خانواده‌ی ده، دوازده نفره هم کارآمد نیستند! و به سادگی خانواده را از بین می‌برند، بعد توقع داریم در سطح یک جامعه‌ی متکثر از اقوام، فرهنگ‌ها، نگرش‌ها و بافتار سیاسیِ خاص و پیچیده به اجرا در بیایند. حجاب یک واجب و ضرورت دینی است. مثل بسیاری از واجبات دیگر، اما روش الزام و التزام به آن در جوامع و زمان‌های مختلف، قطعاً متفاوت خواهد بود و به سادگی مشخص است نسخه‌هایی که در دهه‌های قبل توسط یک طیف افراطی - که از قضا امروز تفریطی شده‌اند! - ناکارآمدی‌شان اثبات شده، امروز به طریق اولی ناکارآمد هستند. نباید نادانسته و بدون توجه به تاریخ در دام بیفتیم! 4️⃣ امروز چه اتفاقی در جریان انقلابی در حال وقوع است؟! طیف بزرگی از افرادی که درون جریان انقلابی هستند، هم از نظام دارند و هم کماکان به آن دارند. این یعنی معتقدند نظام در موضوعات مختلف توانایی و دانایی لازم برای حل مشکل را دارد و به همین دلیل توقع دارند این مشکل را نیز حل کند. اما در زمینه حجاب آنچه بیش از همه این قشر را آزار می‌دهد، عدم مشاهده کنش درست و کافی از سوی حاکمیت است. حاکمیت نباید اجازه میداد کار به این نقطه برسد اما حالا که رسیده باید عاملیت از خودش نشان بدهد. (این عاملیت لزوماً به معنی برخورد قهری نیست، بلکه بدین معناست که - هر قشر از - مردم متوجه شوند، کار رها شده نیست. رهاشدگی‌ای که درست یا غلط، از سوی مدافع و مخالف حجاب، امروز در حال فهم شدن است) 5️⃣ حجاب و تصمیمات هیجانی این روزها! پیش از هر چیز بدانیم که همه - از جمله حاکمیت! - این را می‌فهمند که با فرا رسیدن فصل گرما پوشش با یک چالش جدی روبرو خواهد بود اما در این زمینه باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد؛ اگر حتی بخواهیم برای نیز فکر کنیم، حجاب نیاز به یک بسته اجرایی چندوجهی و عقلانی دارد. هر تصمیم هیجانی و تک‌سویه در زمینه حجاب ممکن است ما را به مهر و آبان ۱۴۰۱ بازگرداند. اینکه هر روز یک مصاحبه، یک اظهار نظر و یک برخورد هیجانی را شاهد باشیم که عده‌ای برایش کف و سوت بزنند و عده‌ای را جَری کند، مشکل حل نخواهد شد. حتماً نیازمند یک بسته‌ی چند وجهی، هماهنگیِ بینِ دستگاهی، گفتمان‌سازی در عرصه عمومی، پشتوانه رسانه‌ای و ... برای این موضوع هستیم. ولو برای بخواهیم فکر کنیم.
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کرونای آدمکش و جامعه نابود کن/ همه برای مبارزه با این کرونای خطرناک قیام کنند 🚨 درخواست آیت اللـه اراکـــی از عموم مردم برای مبارزه با ویروس خطرناک بیحجابی: ▪️بی حجابی رواجــش در جامعه یعنی تجویز بهره‌برداری جنـسی نامشــروع از زنــان در یک جامعه . ▪️از کشف حجــاب بیش از آن که ، مردها آسیب ببیــنند خودِ زن آسیب می بینه.ما دلسوز جوانای خودمون هستیــم .ما دلسوز دخترکی هستیم که خیال میکنه کار خوب میکنه .ما نمی توانیم شاهد سوختن او باشیم در جامعه 🚨 ما نمی‌توانیم درجامعه خودمان بی‌حجابی را تحمل کنیم ▪️رواج بی‌حجابی یعنی رواج فساد یعنی رواج یک کرونای آدمکش و جامعه نابودکن ▪️بی‌حجابی کرونای جامعه ماست ،باید با این کرونای جدید مبارزه جدی انجام داد ▪️آنهایی که سرنوشت جامعه اسلامی برایشان مهم است کمک کنند و از انتشار این پدیده خطرناک جلوگیری کنند. ▪️مغازه دارها کمک کنند موسسه دارها کمک کنند. مسئولین ادارات کمک کنند خانواده ها کمک کنند نهی از منکر کنند ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔴 حجاب و توقع از حاکمیت (۱) 1️⃣ عدم فهم تغییر شرایط تصمیم‌گیری مهر ماه ۱۴۰۱ نقطه عطفی در تغییر فهم برخی پدیده‌هاست. نه تنها برخی پدیده‌ها متفاوت شده بلکه مولفه‌هایی که موجب می‌شود در مورد پدیده‌های ساده و پیچیده تصمیم بگیریم نیز تغییر کرده‌اند. یک مشکل بسیار بزرگ که از سوی افراد زیادی قابل فهم نیست، همین مسئله ساده است، لذا نیاز به ساز و کارِ فکر کردن و تصمیم‌گیری متفاوت از گذشته داریم. اگر این چند خط ساده را درست فهم نکنیم، احتمالاً مدام با این سوال مواجهیم که چرا این‌ها اینطوری می‌کنند؟!! چرا با حجاب اینطور برخورد می‌کنند، چرا وضع کنسرت و سینما و آموزش و پرورش و ... اینطور است؟! چرا با فلان ورزشکار برخورد نمی‌شود؟! چرا فلانی را آورده‌اند تلویزیون؟! چرا ... و در نهایت هم ممکن است کار عده‌ای به این نقطه برسد که خدا پدر قبلی‌ها را بیامرزد! (نقطه‌ای که همین امروز می‌شود آن را برای بسیاری از دوستان متصور بود) 2️⃣ مسائل و مشکلات زنان زنان و مسائل مربوط به آن‌ها به وضوح نسبت به گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال از این هفته برنامه از سوی محمد معتمدی - هنرمند - در شبکه خانگی شروع شده. برنامه‌ای برای کشف استعدادهای خوانندگی که به گفته عوامل برنامه یک سال پیش ضبط شده است اما از سوی بخشی از جامعه مورد اعتراض قرار گرفته که چرا در بین استعدادها، خواننده زن نداریم؟!! هر چند معتمدی یک پاسخ عقلانی و منطقی به این موضوع داده و گفته چهل و چند سال است تک‌خوانی زنان مخالف قوانین کشور است و به اساتید قبلی هم تا امروز کسی ایرادی نگرفته، چرا به یک باره همه به برنامه‌ای ایراد می‌گیرند که سال گذشته ضبط شده؟! اما باز هم از سوی بسیاری از مخاطبینش پاسخ قانع‌کننده نبوده! چرا؟! چون می‌گویند شرایط با دهه‌ها و سال‌های قبل متفاوت است، نمی‌توانی آن زمان را شاهد بیاوری ... هر چند حرف این عده از مخاطبین افراطی است و خودش به نوعی شرایط و قوانین موجود را لحاظ نمی‌کند اما به وضوح روشن است که باید در مقام تقنین، اجرا و نظارت مولفه‌های بسیار بیشتر و با وزن‌های متفاوتی را در موضوعات مربوط به زنان لحاظ کنیم. 3️⃣ حجاب، دیگر یک مقوله صرفاً فرهنگی نیست! سال‌های سال حجاب یک مقوله فرهنگی بود. اما امروز در حداقلی‌ترین شرایط یک مقوله‌ی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است. این یعنی برای هر تصمیم خرد و کلانی باید همه‌ی این موارد را لحاظ کرد. برخی از نسخه‌های موجود در زمینه حجاب، برای اصلاح یک محله که هیچ، برای یک خانواده‌ی ده، دوازده نفره هم کارآمد نیستند! و به سادگی خانواده را از بین می‌برند، بعد توقع داریم در سطح یک جامعه‌ی متکثر از اقوام، فرهنگ‌ها، نگرش‌ها و بافتار سیاسیِ خاص و پیچیده به اجرا در بیایند. حجاب یک واجب و ضرورت دینی است. مثل بسیاری از واجبات دیگر، اما روش الزام و التزام به آن در جوامع و زمان‌های مختلف، قطعاً متفاوت خواهد بود و به سادگی مشخص است نسخه‌هایی که در دهه‌های قبل توسط یک طیف افراطی - که از قضا امروز تفریطی شده‌اند! - ناکارآمدی‌شان اثبات شده، امروز به طریق اولی ناکارآمد هستند. نباید نادانسته و بدون توجه به تاریخ در دام بیفتیم! 4️⃣ امروز چه اتفاقی در جریان انقلابی در حال وقوع است؟! طیف بزرگی از افرادی که درون جریان انقلابی هستند، هم از نظام دارند و هم کماکان به آن دارند. این یعنی معتقدند نظام در موضوعات مختلف توانایی و دانایی لازم برای حل مشکل را دارد و به همین دلیل توقع دارند این مشکل را نیز حل کند. اما در زمینه حجاب آنچه بیش از همه این قشر را آزار می‌دهد، عدم مشاهده کنش درست و کافی از سوی حاکمیت است. حاکمیت نباید اجازه میداد کار به این نقطه برسد اما حالا که رسیده باید عاملیت از خودش نشان بدهد. (این عاملیت لزوماً به معنی برخورد قهری نیست، بلکه بدین معناست که - هر قشر از - مردم متوجه شوند، کار رها شده نیست. رهاشدگی‌ای که درست یا غلط، از سوی مدافع و مخالف حجاب، امروز در حال فهم شدن است) 5️⃣ حجاب و تصمیمات هیجانی این روزها! پیش از هر چیز بدانیم که همه - از جمله حاکمیت! - این را می‌فهمند که با فرا رسیدن فصل گرما پوشش با یک چالش جدی روبرو خواهد بود اما در این زمینه باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد؛ اگر حتی بخواهیم برای نیز فکر کنیم، حجاب نیاز به یک بسته اجرایی چندوجهی و عقلانی دارد. هر تصمیم هیجانی و تک‌سویه در زمینه حجاب ممکن است ما را به مهر و آبان ۱۴۰۱ بازگرداند. اینکه هر روز یک مصاحبه، یک اظهار نظر و یک برخورد هیجانی را شاهد باشیم که عده‌ای برایش کف و سوت بزنند و عده‌ای را جَری کند، مشکل حل نخواهد شد. حتماً نیازمند یک بسته‌ی چند وجهی، هماهنگیِ بینِ دستگاهی، گفتمان‌سازی در عرصه عمومی، پشتوانه رسانه‌ای و ... برای این موضوع هستیم. ولو برای بخواهیم فکر کنیم.
🔴 حجاب و توقع از حاکمیت (۲) اگر ما روند طی شده در موضوع حجاب را در چهار دهه‌ی گذشته به درستی بررسی نکنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم نسخه‌ای ولو حداقلی و کوتاه‌مدت برای حل این مسئله/ مشکل داشته باشیم. از قضا بسیاری از نسخه‌های امروز در درون جریان حزب‌الهی بازتولید همان نسخه‌های شکست‌خورده دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ است. روی بدِ ماجرا هم اینکه جامعه‌ی امروز، هیچ قرابت و شباهتی با جامعه‌ی آن روز ندارد و بسیار پیچیده‌تر شده است. اما بعد؛ در نوع تقسیم‌بندی از افرادی که ملتزم به حجاب نیستند، می‌توان به دسته‌بندی زیر رسید: 1️⃣ دسته‌ای از افراد که مسئله‌شان است. بخشی از آن‌ها مزدور هستند و رسماً با خط‌گیری مستقیم در حال ترویج بی‌بند و باری در مناطق خاصی از کشور هستند که البته تعدادشان روز به روز در حال کمتر شدن است، دسته‌ای نیز با جمهوری اسلامی عناد دارند و هر چه ج.ا بگوید با آن مقابله می‌کنند! حجاب هم امروز نمادی برای همان مبارزه سیاسی است. 2️⃣ دسته‌ای از افراد مسئله‌شان و مربوط به است اما برای رسیدن به آن سبک زندگی مورد نظرشان باید از بستر سیاسی موجود عبور کنند. یعنی می‌فهمند که با وجود ج.ا سبک زندگی مورد نظرشان محقق نخواهد شد. این دسته قطعاً به این حد از پوششِ امروز هم راضی نخواهند بود! و اساساً فقط به آزادی پوشش قانع نمی‌شوند ... این دسته از افراد عمدتاً در مناطق مرفه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و یا به صورت مقطعی در مناطق خوش و آب و هوای کشور سکونت دارند. (هر چند سبک زندگیِ لااُبالی‌گرایانه‌ی آن‌ها - به دلایل مختلف - در حال تسرّی به سایر گروه‌های اجتماعی است) 3️⃣ دسته‌ای از افراد که به هر دلیل و علتی تحت تأثیر فضا و جو هستند و آگاهانه یا ناآگاهانه با همراهی می‌کنند. افراد معمولی که متناسب با فضای عمومی جامعه مقید به سطحی از حجاب هستند. این افراد اگر در سمنان زندگی کنند یک نوع پوشش دارند و اگر در لواسان زندگی کنند نوع دیگری از پوشش. اساساً فضای عمومیِ محیط تأثیر بسیار زیادی روی پوشش و نگاه آن‌ها به زندگی دارد. (بزرگ‌ترین دسته) (هر کدام از این سه دسته، دارای زیردسته‌های بسیار بیشتری هستند) 👈 حالا سوال اساسی این است که آیا اساساً تک‌نسخه‌ی که بسیاری از دوستان صادر می‌کنند، برای هر سه گروه فوق و است؟! آیا مسئله را حادتر نمی‌کند؟! آیا به چند وجهی بودن حجاب در توجه دارد؟! آیا به اینکه هر کدام از این گروه‌ها چگونه ظهور کرده‌اند، چه ریشه‌هایی دارند، چه پراکندگی جمعیتی‌ای دارند و اساساً تاریخچه‌ی آن‌ها چیست توجه کرده‌ایم؟! آیا در این است که نسخه‌یِ ساده‌یِ برخورد و محرومیت‌های اجتماعی را با همه گروه‌های فوق دنبال کند؟! آیا این باعث نمی‌شود افرادی که مسئله‌شان در موضوع حجاب، است بزرگ و بزرگ‌تر شوند؟! یا اینکه راه‌حل فوق، فقط بخش کوچکی از راه‌حل اصلی و معطوف به یک گروه خاص است؟! و مشخصاً نیاز به یک سلسله اقدامات برای حل مسئله/ مشکل داریم ... پی‌نوشت: هر چند فرصت اندک است اما فکر نکردن روی این موضوعات و حرف نزدن در مورد آن‌ها مسئله را حل که نخواهد کرد، بلکه ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند ... (فعلا در مورد این بخش فکر کنیم تا ادامه‌اش را بنویسم)
🔴دادستان خوزستان: عدم رعایت حجاب، «جرم مشهود» است دستور برخورد با بدحجابان صادر شد ♦️دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: دستورات قضایی به ضابطان در برخورد با افرادی که حجاب شرعی را رعایت نکنند صادر شده است. ♦️صادق جعفری چگنی از برخورد قاطع با بی حجابی و جرائم منافی عفت عمومی خبر داد و اظهار کرد: عدم رعایت حجاب، «جرم مشهود» است و پلیس ملزم به برخورد با این افراد است. ♦️وی افزود: دستورات قضایی به ضابطان در برخورد با افرادی که حجاب شرعی را رعایت نکنند صادر شده و با مسئولینی که به وظیفه قانونی خود در حوزه‌های مختلف عمل نکنند به عنوان ترک فعل برخورد خواهد شد. ♦️دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: اماکنی که مقررات را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد و با توجه به ورود مسافران نوروزی و راهیان نور به استان، این موضوع در ایام پایان سال، نوروز و ماه مبارک رمضان، مورد تاکید جدی این دادستانی قرار دارد. ♦️جعفری چگنی تصریح کرد: اماکن و مغازه‌ها و وسیله نقلیه مورد استفاده که سبب نشر و اشاعه بی‌حجابی شوند پلمب و توقیف خواهند شد. 🇮🇷درودبرشرف دادستان خوزستان🇮🇷
پیاده روی «سفیران اروپایی با همسرانشان» «بدون حجاب» در تهران و با پشتیبانی رسانه ای «ایران اینترنشنال»! اقدامی بر خلاف عرف دیپلماتیک و بمنزله‌ی دهن کجی به مقدسات و قوانین کشور میزبان. اولا در تمام این‌ سال‌ها سفرای غربی دست به چنین اقدامی نزده اند و قطعا بدون طراحی و هماهنگی با پایتخت‌های خود اقدام به این عمل مجرمانه و تنش‌زا نمی‌کنند. باید به دقت بررسی کرد که چه طراحی و هماهنگی هایی پشت این عملیات مخفی است!؟ و وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی باید فوریت اقدامات تنبیهی و پشیمان کننده را دستور کار قرار داده و به ملت گزارش دهند. ثانیا از ورود علنی و عملیاتی حکومت‌های غربی برای تثبیت کشف حجاب و تحقق انقلاب جنسی در ایران، می توان به خطا بودن دو موضع جریان‌های دوران نظام پی برد: ♦️اولا به ناکافی بودن پیگیری قضایی و برخورد سخت، با پدیده‌ی شومی که بواسطه‌ی هجوم نرم دشمن، در کشور ایجاد شده. لذا برای شکست دشمن و حفظ خانواده، ناگزیر از اجرای طرح‌های عملیات جنگ نرم در سطح ملی و ایجاد همراهی در آحاد جامعه هستیم. ♦️ثانیا به خطر رها کردن حاکمیت و مطالبه از مردم جهت ترویج حجاب و عفاف. جریانی که در مقابل عملیات عظیم ناتوی فرهنگی، برگزاری چند جلسه مناظره و مشاوره‌ی خیابانی و هدیه روسری و شکلات را بعنوان راهکار ارائه کرده و مطالبه‌ از حاکمیت جهت ورود جدی و فوری به کار فرهنگی و امنیتی توأمان را تخطئه می کند، اگر نفوذی نباشد قطعا تحت نفوذ گفتمانی قرار گرفته است. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔴اقدام تشویقی یکی از هزاران راه امر به معروف در جامعه می‌باشد، سیاستی زیبا که البته باید همراه با اقدامات سلسله‌وار دیگر نظیر کنترل قیمت پوشاک، کنترل صنعت مدلینگ، ورود به بازار طراحی لباس‌های اسلامی، و صد البته مهمتر از همه، اهمیت به سبک زندگی و نظام خانواده خواهد بود 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از یاشفیق ویارفیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه خانمی بدون حجاب اومده پیش امام میگه : چون منو بی حجاب پذیرفتید پس نهضت شما عقب مونده نیست! وجواب امام خمینی رحمت الله جالبه👌
پاسخی به سخنان معاون دادستان یزد (قسمت اول) محمدرضا شایق بسمه تعالی معاون دادستان یزد در نطقی نکاتی را گفته که قابل تامُّل است. ایشان گفته است که روایت ضرب و جرح آمران به معروف ناقص است و هیچگونه ضرب و جرحی نسبت به همسر شهید سامیه زرگر رخ نداده است. ولی همسر شهید سامیه زرگر هرگز مدعی نشده که مورد ضرب و جرح واقع شده است؛ بلکه او همراه خانم جعفری فرزند شهید بوده و شاهد صحنه بوده است و به مسئولان به عنوان شاهد گزارش کرده؛ که البته این سخنگو از گزارش ایشان تغافل یا غفلت نموده و بر خلاف شهادت ایشان گفته خانم جعفری به طرف معترض به فیلم برداری حمله ور شده است در حالیکه شاهد اصلی صحنه ( همسر شهید سامیه) شهادت داده است که جوان 23 ساله چند ضربه به بدن خانم جعفری وارد کرده ولی ایشان کاری نکرده اما وقتی خواسته ایشان را بگیرد خانم جعفری به خاطر دفاع از حریم عفت خود و ممانعت از مس بدنش توسط نامحرم به او سیلی زده است. بعد از گذشت نیم ساعت از ماجرا مجدداً آن جوان به سمت ایشان آمده و به ایشان اهانت میکند و مادرش با مشت بصورت خانم جعفری می زند و جوان او را بزمین می اندازد و خانوادگی او را با لگد می‌زنند و دختر خانم جعفری با ناله واستغاثه مردم را به کمک می طلبیده است. این چیزی است که من از زبان همسر شهید سامیه شنیدم و خود ایشان نیز عینا بهمین صورت گزارش نموده و متهمان نیز در دادگاه اعتراف کرده‌اند و فیلم این ضرب و جرح نیز موجود است که اخیرا بدست آمده است. بعد از آن خانم جعفری را به بیمارستان میبرند و چند ساعت بستری می شود و پزشک میگوید به ستون فقرات ناحیه گردن آسیب وارد شده و باید با ام آر آی عمق آسیب معلوم گردد. حال حقیقت واقعه را با آنچه این سخنگو همانند وکیل مدافع این متعرضان گفته مقایسه کنید. آقای معاون دادستان نهی از منکر فرزند شهید را بی تدبیری دانسته و آن را مذمت کرده است. نمیدانم! شاید تدبیر این باشد که علیه ولی نعمتان اصلی این انقلاب غوغا و جو سازی شود و از طریق خود مسئولان اخبار خلاف واقع نشر داده شود و معروف، منکر و منکر، معروف شود. شاید تدبیر این باشد که در مقابل ظلم ها و خیانت های دانه درشت ها سکوت شود. آقای حسن روحانی به شصت تُن طلای کشور چوب حراج زد و علی رغم نهی موکد رهبری، بر اجرای سند 2030 که نسخه دین زدایی و ترویج لائیزم در آموزش و پرورش کشور اسلامی بود پافشاری نمود و جاسوس های دو تابعیتی را در تیم مذاکرات هسته ای راه داد و حاصل دهها سال زحمت دانشمندان هسته‌ای و سرمایه عظیم کشور را بدون هیچ دست آوردی در برجام تا مرز نابودی سوق داد و بازار بورس را قتلگاه اموال مردم نمود و وقتی گفته می شود که «چرا وی محاکمه نمی شود؟» سخنگوی دستگاه قضایی می گوید شکایتی از وی به ما نرسیده است در حالیکه اولا: وظیفه دستگاه قضایی است که به عنوان مدعی العموم خود در مقام مدّعی ایستاده و از حقوق ملت دفاع کند . ثانیا اینجانب و جمعی از مردم دارالعباده شکایتی با بیش از 200 شاکی علیه وی تنظیم و قبل از پایان دورۀ ریاست وی به دستگاه قضایی تحویل داده شد که البته هیچ اقدامی نشد. و ما نمی دانستیم این تدبیر است و ما چیزی از تدبیر نمی‌فهمیم. و شاید تدبیر ابن باشد که متعرض بانیان و سردمداران فتنه 88 نشوید؛ کسانیکه کشور را تا لبه مسلخ سقوط و تجزیه پیش بردند و باعث شهادت مردان و زنان و نابودی اموال فراوان شدند و امنیت کشور را سلب و اعتبار و جایگاه اقتدار جهانی ما را تنزل داده، خسارت مادی و معنوی غیر قابل جبران به این مملکت وارد کردند و به دشمن فهماندند که از این راه می توان هر از گاهی به نظام ضربه‌ای زد که رشته هایش را پنبه کند و فتنه های 96 و 98 و 401 به تبع آن رقم خورد. شاید تدبیر این باشد که کسی متعرض اینان نشود و به محکمه کشیده نشوند و عدالت فقط برای مردم بی نام و نشان است. - ایشان گفته مراتب قانونی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشده و اینجانب که بیش از عمر این آقا در زمینه این احکام تحصیل و تحقیق کرده‌ام هرچه فکر کردم متوجه نشدم که کدام مرتبه شرعی و قانونی رعایت نشده است؟ و شاید این هم از کمبود تدبیر ما باشد! - وی گفته وظیفه آحاد مردم صرفا امر به معروف گفتاری و نوشتاری است و نهی از منکر عملی تنها وظیفه ی حاکمیت است. این حرف ایراد های متعددی دارد اما به دو ایراد آن بسنده می کنم. اولا به ما بگویند که اگر مثلا اینجانب دیدم دو جوان می خواهند دختر مردم را به زور سوار ماشین کنند و ببرند و نیروی دولتی هم نیست که مانع آنها شود، آیا وظیفه من فقط این است که بگویم «آقایان با تقدیم احترام خواهشاً اینکار را نکنید، گناه دارد»؟! و اگر توانایی دارم با اعمال قدرت جلو این منکر را بگیرم، حق ندارم اقدامی انجام دهم؟!! ادامه مطلب.... پاسخی به سخنان معاون دادستان یزد
(قسمت دوم) ثانیاً: پیش فرض وی خطاست و همانطور که بیان شد هرگز ناهی از منکر (خانم جعفری) شروع کننده برخورد نبوده بلکه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. من از مسولین استان میخواهم فیلم کامل این برخورد را در فضای مجازی منتشر کنند تا حقیقت روشن شده مشت هوچی بازان فضای مجازی هم باز شود. خوب در آخر طبق اعتراف این سخنگو که امر به معروف و نهی از منکر را محدود به گفتار و نوشتار کرد در این نوشتار از باب امر به معروف به وی می گویم مقامی که شما در آن نشسته‌ای مقام داود نبی(ع) و پیامبران است! مقامی است که وقتی فرشتگان، لقمان را بین نبوت و حکمت مخیّر گذاشتند نبوت را با همه امتیازاتش قبول نکرد زیرا مستلزم قضاوت بین مردم بود و از این کار بزرگ می ترسید. لذا بنده به عوان امر به معروف نوشتاری به شما می گویم اگر رضای خدا و عمل به وظیفه را می‌خواهید با این سطح دانش و اطلاع از احکام دین خدا این منصب را وا گذار کنید و تردید ندارم که خداوند از این کار راضی خواهد بود. والحمدلله