✳️لجبازی
✔️مهم ترین عامل لجاجت نوجوان و تقویت انگیزه او در رسیدن به خواسته غیر منطقی، این است که حق انتخاب را از او بگیرید.
✅پس در برابر خواسته های
غیرمنطقی نوجوان خود، بی درنگ «نه»نگویید.
✅بلکه با سردی بگویید؛ نظری ندارید و او خود باید انتخاب کند.
✅او بی درنگ می فهمد که با این خواسته اش موافق نیستید؛ ولی چون با صراحت مخالفت نکردید و حق انتخاب را به او دادید، به احتمال فراوان، همان چیزی را بر می گزیند که شما خواسته اید.
😊 @koodakaneh1 😊
#مدیریت_خشم
#مدیریت_هیجانات
⭕️ مادر مضطرب ، مادر عصباني ، مادر انفجاري ، مادر افسرده ، مادري كه تنبيه بدني مي كند :
ناامني را در فرزندش رشد مي دهد .
اين كودكان و نوجوانان ، بيماران رواني امروز و آينده خواهند بود .
➖ پدري كه بي حوصله است ، پدري كه تنبيه گر است ، پدري كه از تهديد استفاده مي كند ، پدري كه با مادر هماهنگ نيستند :
ترس و اضطراب دائمي و احساس حقارت را در فرزندش رشد مي دهد .
اين كودكان و نوجوانان ، بيماران رواني امروز و آينده هستند .
#مهارتهای_زندگی
😊 @koodakaneh1 😊
⭕ بازهم پویا بازهم تبلت
چه حَسن کچل، چه کچل حَسن!
پرده اول.
چند روز پیش بود که در خانهی یکی از اقوام مهمان بودیم و دیدم پسر ۴ سالهام در حال تعارف دستمال کاغذی است! 😐 راه میرفت و به هر کس چند تا، چند تا دستمال میداد. وقتی پرسیدم چه کار میکنی، دستمالها خراب میشن! به من گفت اینا تموم نمیشن. پرسیدم کی گفته تموم نمیشن، پاسخ داد تلویزیون نشون داده، اینا که عکس خرسی روش داره، تموم نمیشن. 🤔
پرده دوم.
چند وقت پیش دیدم که یک پسر بچه ۴ ساله، هنگام بازی با یک پسر ۳ سالهی دیگر زمین خورد و حسابی داشت گریه میکرد. آن پسر سه ساله هم روبرویش ایستاده بود، با انگشت اشاره او را نشان میداد و میگفت هَ هَ هَ ... وقتی از او پرسیدم این چه کاریه؛ دوستت درد داره، خیلی ساده پاسخ داد توی ماشا و خرسه این را دیده! 🙂
- - - - - - - -
ظاهراً برای ما آدم بزرگها خیلی ساده است که دروغ و راست را در تلویزیون و شوخیهای روزمره تشخیص بدهیم اما آیا برای کودکان هم اینچنین است؟! طبیعی است که بچهها تلویزیون را معصوم از خطا و اشتباه میدانند و البته این موضوع در مورد تبلیغات هم صدق میکند.
اساساً صنعت تبلیغات قرار است کالا یا خدماتی را به ما بفروشد و متأسفانه در این راه از هر فریبی استفاده میکند. تصاویر دستکاری شده، غلو و بزرگنمایی، دروغ و ... کار بسیاری از تبلیغات است اما سوال اینجاست اگر تبلیغی گفت من به خلاقیت کودک شما کمک میکنم آیا قضیه تمام است؟! حتما این کار را میکند؟!
شاید برایتان جالب باشد اما اخیراً قانونی برای تبلیغات در ایتالیا وضع شد که در آن استفاده از هر نوع تغییری در تصاویر ممنوع اعلام شد! و این دقیقاً یعنی دروغ ممنوع! یا همین چند روز پیش سازمان بهداشت جهانی توصیههایی کرد اعم از اینکه تماشای تلویزیون، تبلت، رایانه، موبایل و .... برای کودک زیر یک سال ممنوع، دو ساله حداکثر روزی یک ساعت، سه و چهار ساله حداکثر یک ساعت مداوم و .... ولی ما چه میکنیم؟! میخواهیم تبلت بخریم که کودکمان خلاق شود! 😶
در مورد تبلیغ اخیر تبلت از شبکه پویا باید گفت با گفتن اینکه تبلت فرزند ما را خلاق میکند، قضیه حل نمیشود و اساساً استفاده از تبلت برای بچهها سودمند نیست، اگر هم سودی داشته باشد، به زیانهایش نمیارزد! مراقب چشم، آسیبهای ذهنی و خلاقیت!! کودکمان باشیم.
مسئلهی اصلی، مشکل استفاده از تبلت و گوشی برای کودکان است. بچههای ما باید بازی کنند، تحرک داشته باشند و کمتر یکجا بنشینند تا شاید خلاق شوند! خلاقیت با گفتن اینکه یک چیز خلاقتان میکند درست نمیشود و این تبلیغ و آن تبلیغ هیچ فرقی نمیکنند! در واقع چه حَسن کچل، چه کچل حَسن ....
😊 @koodakaneh1 😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کودکان هفته ای چند ساعت #انیمیشن می بینند؟
🔻 تاثیر عجیب انیمیشن بر حافظه ناخودآگاه کودکان
#استاد_محمد_فروهر
😊 @koodakaneh1 😊