فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کد شرکت کننده در پویش:
#۶۶
نام داستانک:
؟
در ۷ سالگی به جای ۷۰ سالگی آخرین حرفش را زد و گفت:عمو جان مراقب خواهر و مادرم باش پس از پدر من مرد خانه بودم.....
چشمانش برای آخرین بار بسته شد....
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
هدایت شده از کانون نویسندگان
بسم الله الرحمن الرحیم
*تا پایان مهلت قانون دریافت آثار ۳ ( سه) روز باقی مانده...*
✅به دلیل استقبال خوب و دور از انتظار و همچنین درخواست شرکت کننده گان ، فراخوان اولین دوره جایزه ادبی #کودکانفلسطینی؛ داستانک پنج خطی تمدید شد...
علاقهمندان برای ارسال اثر به اولین دوره جایزه ادبی #کودکان_فلسطینی؛ تا ۸ آذر ماه فرصت دارند. تا آثار خود را به این دبیرخانه ارسال نمایند.
محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد اما داستانکهای ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک چاپ شده باشند.
نوآوری و خلاقیت، کیفیت پایانبندی، بومی بودن اثر، کیفیت زبان اثر، فضاسازی مناسب، درون مایه منطبق با اتفاقات اخیر فلسطین و ظلمی که به کودکان فلسطینی شده ، میزان مهارتهای تکنیکی، ازجمله ملاکهای ارزیابی هر اثر در فراخوان اولین دوره جایزه ادبی کودکان فلسطینی عنوان شده است.
از نویسندگان و هنرمندان محترم درخواست می شود آثار مکتوب خود را با هشتگ #کودکانفلسطینی و با ذکر مشخصات کامل خود به دبیرخانه کانون نویسندگان به آی دی ایتا: @Kanonnevis
یا ایمیل:
milmilmir14@gmail.com
ارسال نمایید.
به سه اثر برتر لوح تقدیر و جوایزی ارزنده به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
📒 در ضمن تمامی آثار در جراید و نشریات بومی منتشر، و در پایان به عنوان یک مجموعه داستانک منتشرخواهد شد .
🕐مهلت ارسال آثار تا ۷ آذر ۱۴۰۲ خواهد بود. و اختتامیه آذر ۱۴۰۲ برگزار می شود.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۹۱
نام داستانک:
«تنهای تنها»
غلطی زد و بیشتر به زیر پتو مچاله شد.
دقایقی گذشت تا فهمید کجاست. وقتی پرستار نوکِ تیز آمپول را در دستش فرو کرد و سعی داشت او را آرام کند تازه دردی را حس کرد که تا اعماقِ قلبش پیش میرفت.
جنگ او را تنها کرده بود، تنهای تنها.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۹۱
نام داستانک:
«خودکار آبی»
خودکار آبی پوستش را قلقلک میداد .
علی سرش داد زد و گفت:
_اینقدر تکان نخور بچه.
_نمیشه، قلقلکم میده.
و دستش را کمی عقب برد.
علی که حالا عصبانی شده بود دستش را به طرف خودش کشاند و گفت:
_این تنها کمکی هست که به نیروهای امداد فردا میتونیم بکنیم میفهمی؟
و نام محمد را بر روی دستش پررنگ کرد.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۹۱
نام داستانک:
«دفتر خاطرات»
تنها دفتر خاطراتش را از خرابهها پیدا کرد.
امدادگر صدا کرد:
_زودتر برگرد پسر جان، جلوتر نرو.
و بقیه بازماندگان را به آن طرف هدایت کرد.
دفتر را تکاند و به آسمان غم گرفته نگاهی دوباره انداخت. اشکهایش به روی جلد که چکید از خرابهها دور شده بودند.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۹۱
نام داستانک:
«هراس از بی کسی»
هر دو خسته بودند،با لباسهایی خاکی و کفشهایی گل آلود.
امدادگر خواست خواهرش را برای معاینه ببرد ولی او دستش را از «سلما» جدا نکرد.
تلاش امدادگر به جایی نرسید.
وقتی امدادگر به چشمانش خیره شد تا چیزی بگوید، بغض گلویش را فشرد.
او معنای بیکسی را خوب میدانست و با چشمانی پر اشک هر دو را با هم به اتاق معاینه برد.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۴۶
نام داستانک:
نمودار رشد
پرستار شتابزده پرسید:
_ دکتر اوضاع این کوچولو چطوره؟
دکتر گوشی را از روی قلب کودک برداشت و لب جنباند:
_ رشدش صعودیه؛ زودتر از موعد قد کشیده تا آسمونا
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۴۶
نام داستانک:
نهال
پسرک خاک روی لباسش را تکاند:
_ بابا! این نهال تو چه خاکی رشد میکنه؟
مرد دستان کوچک پسرش را محکم فشرد:
_ عزیزم، مقاومت این نهال بالاست؛ زیتون حتی میون سنگا هم رشد میکنه.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۹۰
نام داستانک:
"تک ستاره"
وقتی میگفتی:《مامان، من تک ستاره آسمون قلب تو و بابایی هستم.》؛ دلمان غش میرفت.
حالا باید تو را به گور دسته جمعی بسپارم.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
کد شرکت کننده در پویش:
#۱۰
نام داستانک:
پر فرشته ها
در هیاهوی موشک و دود و آتش و خون، چشمانت را ببند. خوب گوش کن، صدای بال زدن آهسته پر فرشته های کوچک می آید.
#کودک فلسطینی
🎤پویش بزرگ #کودکانفلسطینی
🇵🇸@koodakgaza
هدایت شده از کانون نویسندگان
🔴آموزش نویسندگی
✳️درس سوم
✳️موضوع : نقشه مفهومی
✳️مدرس : اکرم احمدی
اگر شما می خواهید یک نویسنده یا شاعر حرفه ای حرفه ای شوید باید بعد از آنکه مسیر هنری تان را مشخص کردید ، عناصر سازنده و جایگاهشان را در آن اثر بیابید.
نقشه مفهومی مشخص می کند هنر مورد نظر شما مثل شعر سپید یا داستان کوتاه یا بلند یا شعر کلاسیک و... چه ساختمانی دارد، چه عناصری دارد، اصلا این عناصر در کجای این ساختمان و چگونه باید بیایند.
این نقشه مفهومی همان مبحث فنی کار است.
حالا بیایید درباره نقشه مفهومی بیشتر بدانیم.
یکی از رویکردهای آموزشی بهره گیری از نقشه مفهومی در مراحل گوناگون آموزش است.
این نقشه یک نمودار گرافیکی از روابط عناصر میان متن است و مجموعه ای از مفاهیم و معانی را در چارچوب منظم و سلسله مراتبی منطبق بر ساختار و یادگیری مغز انسان با ایجاد ارتباط های منطقی بین انها در سطوح مختلف قرار می دهد.
استفاده از نقشه مفهومی به عنوان راهبردی آموزشی را ، نخستین بار نواک در اوایل دهه ۱۹۸۰ عنوان کرد.
این نقشه موجب بیشترین بازدهی و افزایش یادگیری را در کسب هنر دارد و موجب طبقه بندی ذهن و متعاقبا نوشته می شود.
نقشه مفهومی از هسته ، عناصر و روابط آنها ایجاد شده است.
👌نکته قابل توجه مدرسانی که از این گونه طرح ها استفاده می کنند، این است که استفاده از گروه بندی هنرجویان ، تشخیص مفاهیم اصلی از فرعی ، تشخیص و بیان نکات کلیدی و تکمیل نقشه هنرجویان بسیار موثر است.
در مباحث بعدی ساختار نقشه مفهومی را در متن شروع می کنیم و شما می توانید نوشته های خود را با این سنجه ها و معیارها بسنجید تا متوجه شوید چقدر کار شما فنی بوده است.