eitaa logo
کوتاه و گویا
568 دنبال‌کننده
97 عکس
19 ویدیو
0 فایل
بضاعت ناچیز ادمین: @kootah_va_gooya
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم کوتاه تر از کوتاه - گویاتر از گویا گاهی اوقات یک تصویر از ده ها یادداشت و مقاله و سخنرانی موثر تر است . این تصویر هم از همین نمونه است . خطا ، اشتباه ، گناه و یا حرام، وقتی جنبه اجتماعی و عمومی داشته باشد، یعنی تبعات آن رفتار به سلامت و امنیت و اخلاق اجتماع آسیب بزند و کشف حجاب دقیقا از همین مقوله است . درست مثل همین پوستر پس چیزی به نام «تنِ خودمه ، می خوام نمایش بدم» بی معناست آدرس کانال @kootahgooya
علی شعبانی: بسم الله الرحمن الرحیم رؤیای برجام در خواب طولانیِ روحانی یک نکته عجیب در مورد آقای حسن روحانی اینه که علی رغم ناکامی در پروژه برجام اما دو سال بعد از ریاست جمهوری اش، حالا باردیگر از خواب پریده و رویاهایش را بازخوانی می کند. ماجرا را در خبرگزاری فارس بخوانید👇👇 https://www.farsnews.ir/news/14020220000495/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%A4%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C
بسم الله الرحمن الرحیم مشت نمونه خروار پاسخ علی لاریجانی در باره انتشار خبری پیرامون حضور یا عدم حضورش در انتخابات آینده، جملاتی کوتاه بود اما مشتی بود نمونه خروار که کاملا فقدان صلاحیت وی را اثبات کرد .ساکتِ فتنۂ ۸۸ خیلی زود دست خود را رو کرد و ثابت کرد که هنوز آثار خشم و غضب در رد صلاحیت وی در انتخابات ۱۴۰۰ را به همراه دارد و براحتی بر پیکر نظام اسلامی تیغ می کشد. او ثابت کرد که رد صلاحیت او کاملا منطقی بوده است. لاریجانی که سه دوره از همین نظام انتخاباتی بر مسند قوه مقننه تکیه زده بود ، حالا آن را زیر سوال می برد و خیلی ناشیانه نظام را متهم به انتخابات گزینشی (یا به قول خودش «خالص سازی»)می کند و این یعنی اعتقاد و التزام عملی به قانون ندارد و شرایط حضور در انتخابات را دارا نیست. لاریجانی نوشته که «مُلک را چاره ای دیگر نیاز است» آری واقعا مُلک را چاره ای دیگر نیاز است و آن چاره کنار گذاشتن امثال لاریجانی است که سالها بر مسند بودند و حالا بجای پاسخگویی، طلبکار هستند. فراموش نمی کنیم زمانی که سال ۸۸ فتنه گران در مقابل رأی مردم و قانون ایستادند، رئیس قوه قانونگذاری سکوت کرد و نشان داد که در بزنگاه‌های خاص فاقد بصیرت کافی است. @kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم «درباره نسبت جرم با جریمه» صدور برخی احکام قضایی که در ظاهر مطابق با قوانین است اما در حقیقت هیچ تناسبی با میزان جرم و آثار آن ندارد، امروز مورد انتقاد اقشار مختلف مردم با هر سلیقه‌ای است.بسیاری از مجرمین چه بسا با نوع برخورد قضایی، جری‌تر از قبل به تخلفات خود ادامه می‌دهند و نمونه بارز آن قاتل شهید الداغی است که علی‌رغم سابقه قتل  تحت عناوین قانونی، رهایش کرده بودند و داغ دیگری بر دل خانواده و توده مردم گذاشت. یادداشت کوتاه در این زمینه را در لینک زیر مطالعه فرمایید https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/02/24/2894332/احکام-قضایی-که-تناسبی-با-اندازه-جرم-ندارند-باید-منتظر-جری-تر-شدن-مجرمان-باشیم @kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم «بمناسبت سالروز شهادت صادق آل محمد علیهم السلام» حیات سیاسی همه ائمه معصومین علیهم السلام از جمله نقاط مهم اما کمتر بررسی شده در تاریخ تشیع است . در لابلای احادیث و روایات بوضوح می توان به راهبردهای حضرات معصومین در حوزه سیاسی پی ببرد . یکی از نکات برجسته که موجب شد تا ائمه علیهم السلام جنگ نرم با حکام جور را بر جنگ سخت و رو در رو ترجیح دهند، عدم همراهی مردم بود. نکته ای که آن بزرگواران در مناسبتهای مختلف به آن اشارت داشته اند . گفتگوی امام صادق(ع) با سدیرصیرفی به خوبی عمق این حقیقت دردناک را روشن می کند: سدیر روایت می کند که خدمت امام صادق(ع) وارد شدم و عرض کردم: خدای را چه نشسته ای؟ حضرت فرمود: ای سدیر چه اتفاقی افتاده؟ گفتم: از فراوانی دوستان و شیعیان شما سخن می گویم. فرمود: فکر می کنی چه تعداد باشند؟ گفتم: یکصد هزارنفر . فرمود: یکصدهزار نفر؟ گفتم: آری و شاید دویست هزار نفر! فرمود: دویست هزار؟ گفتم: آری و شاید نیمی از جهان سدیر در ادامه می گوید: امام(ع) ساکت ماند و سخنی بر زبان نیاورد. اما هنگامی که همراه امام(ع) به سوی «ینبع» می رفتیم، حضرت به گله ای از بزها نگریست و به من فرمود: ای سدیر، اگر شیعیان ما به عدد این بزها بودند، بر جای نمی نشستم[جلد دوم کافی] قصه پر غصه غربت امامان معصوم علیهم السلام را که می خوانم و مردم آن دوران را با ملت بصیر و رشید ایران مقایسه میکنم ، با خود میگویم کاش ملت ایران در آن اعصار بودند و سرنوشت تاریخ و جهان را تحت زعامت ائمه هدی طور دیگری رقم می زدند. آدرس کانال @kootahgooya
آدرس کانال در ایتا @kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم اون موقع که سازمان منافقین زنان را به بردگی و حرمسرای مسعود رجوی می بردند، اونوقت که برخی زنان به عشقِ دیده شدن در سینما،تنفروشی کردند،زمانی که دشمنان انقلاب، زن را برای تبلیغ صابون و شامپو بر بیلبوردهای کشورشون میخواستند و اونوقت که شعار «زن،زندگی و آزادی» و این ادا بازی های سلبریتی ها نبود،سالها قبل این جمهوری اسلامی بود که به احترام مقام زن، روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها را برای تکریم زنان و روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها را برای گرامیداشت دختران اعلام کرد و جایگاه زن را به استناد آمار در بالاترین سطوح علمی و اجتماعی و ورزشی و ... ارتقا داد. بعضی ها عجب نمک نشناسند آدرس کانال @kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم درباره آب هیرمند و شعار «رضاشاه روحت شاد» این روزها که همه جا صحبت از آب هیرمند و سهم ایران از آن مطرح شده و دولت قاطعانه به دنبال اِحقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان از افغانستان است، من یاد شعارهای اغتشاشگران در سال 1401 می‌افتم؛ همان عده‌ای که می‌گفتند «رضا شاه، روحت شاد» و برای خاندان پهلوی هورا می‌کشیدند. یادداشت کوتاهی را در لینک زیر مطالعه فرمایید خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/14020231000823/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%87%DB%8C%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%90-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%AA-%D8%B4%D8%A7%D8%AF
آدرس کانال در ایتا@kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم سالروز فتح خرمشهر و خرمشهر هایی که در پیش است سوم خرداد سال۱۳۶۱ یادآور فتحی بزرگ و غیر قابل باور است. امام خامنه ای امروز(3خرداد 1402) در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم در این باره فرمودند: «عظمت فتح خرمشهر چشمها را به خود جلب میکند اما من میخواهم بگویم از فتح خرمشهر یا مهمتر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات این عملیات بیت‌المقدس است، این عملیاتی که منتهی شد به فتح خرمشهر، این عملیات، آن فداکاریها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی که به نظر بنده باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود.» و حالا ماییم و خرمشهرهایی که در پیش است . همانی که امام خامنه ای در سال 1395 فرمودند: خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. اما در این تشبیه چه وجوه شباهتی وجود دارد؟ 1- خرمشهرهایی که در پیش است همچون خرمشهری که سال 61 فتح شد از اهمیت فوق العاده ای برای نظام انقلابی برخوردارند. خرمشهرهایی که بخشی از آن اکنون در تصرف دشمن است (همچون فضای مجازی و عرصه اقتصادی و فرهنگی و علمی و ...) کم اهمیت تر از خرمشهر 61 نیستند 2- راه آزادسازی خرمشهرهایی که در پیش هستند همچون سال 61 در اتحاد و همدلی و توسل و توکل و در حضور مقتدرانه جوانان این سرزمین است. سال 61 هم صیاد ارتشی بود و هم احمد کاظمی سپاه . هم اقارب پرست ارتشی بود و هم قاسم سلیمانی و .... 3- خرمشهرهایی که در پیش هستند همانند خرمشهر سال 61 به جوانانی چون قاسم سلیمانی و احمد کاظمی و حسن باقری و صیاد شیرازی و اقارب پرست نیاز دارد تا در کنار رزمندگان با ایثار و ابتکارشان حماسه های بزرگ خلق کنند. 4- خرمشهرهایی که در پیش هستند همچون خرمشهر 61 به مراد و رهبری چون خامنه ای عزیز نیاز دارد تا رزمندگان عرصه پیکار به عشق او و به دلگرمی او پای در عرصه بگذارند و همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس عاشقانه در مسیر ولایت گام بردارند و پس از فتح خرمشهر ها ندای امامشان بیاید که : خرمشهر جدید را نیز خدا آزاد کرد . انشاءالله آدرس کانال در ایتا@kootahgooya
آدرس کانال در ایتا @kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم نه دنیا و نه آخرت در مورد خانمهایی که کشف حجاب می کنند ، ابتدا فکر می کردم اینها مصداق آیه هفت سوره روم هستند که خداوند می فرماید: يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ :از زندگى دنيا ظاهرى را مى ‏شناسند و حال آنكه از آخرت غافلند (۷) اما یه کم دقت کردم دیدم کاشفان حجاب حتی ظاهر دنیا را هم نمی دانند که اگر می دانستند کشف حجاب نمی کردند . تبعات دنیایی کشف حجاب را در آمار وحشتناک تجاوز و سقط جنین و فرزندان نامشروع و ابزار شدن زن غربی برای تابلوهای تبلیغاتی و .... را یا نمی دانند یا نمی خواهند بدانند. پس آنها مصداق آیه مذکور نیستند بلکه مصداق آیه 103 و 104 سوره کهف هستند که می فرماید: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً. الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُُمْ فیِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یحَْسَبُونَ أَنهَُّمْ یحُْسِنُونَ صُنْعًا. بگو: [می‌خواهید] شما را از زیانکارترین مردم با خبر کنم ؟ آن‌ها کسانی‌ اند که تمام سعی و تلاششان در زندگی دنیا به هدر رفته با این حال خیال می‌کنند کار خوبی انجام می‌ دهند. کسانی که حجاب را برای سرابِ منفعت دنیایی کنار می گذارند در حقیقت توصیف این آیه الهی هستند که در زندگی دنیا کاری انجام می دهند که به گمان خودشان سود است اما هیچ بهره ای در دنیا نمی برند بلکه زیانهای سنگینی (همچون خفت و خواری در بی عفتی ، طمع ورزی چشمان ناپاک ، مقابله با حکم الهی و ایستادن در کنار شیاطین جن و انس و مفسده های فردی و خانوادگی و اجتماعی) را در این دنیا و عذاب الهی در آخرت را برای خود تدارک می بینند. به همین خاطر زیانکارترین افراد نامیده می شوند. به عبارتی دیگر این افراد در این معامله نه تنها سودی بدست نمی آورند بلکه بخشی از سرمایه خود را نیز از دست می دهند آدرس کانال در ایتا @kootahgooya