eitaa logo
کوی سیمرغ
377 دنبال‌کننده
570 عکس
39 ویدیو
591 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
#می_چون_ارغوان @kooyesimorgh
✳️ 🔴 «دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره آینده عراق» ✅ شما آینده عراق راچگونه پیش بینی می‌کنید؟ 🔸من نمی‌توانم پیش بینی قطعی بکنم. آنچه به گمان زیاد، طبق محاسبات، انسان می‌فهمد، این است که نقشه‌ی آمریکایی‌ها- آن نقشه‌ای که عراق داشتند- تحقّق نخواهد یافت. آنچه تا حالا تحقق پیدا کرده، مقدّمات نقشه آنهاست. آمریکایی‌ها با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه خواهند شد. یک چیزهایی در صحنه‌ی عراق دارد اتّفاق می‌افتد و افتاده، که به هیچ‌وجه این‌ها قبلاً محاسبه نکرده بودند. همین استقبال‌هایی که می‌بینید از بعضی از علما و بزرگان در عراق می‌شود، ما می‌دانیم و اطلاع داریم که آمریکایی‌ها بکلّی غافلگیر شده‌اند. خب، کی آدم غافلگیر می‌شود؟ آن وقتی که به هیچ‌وجه پیش بینی و محاسبه نکرده باشد. آمریکایی‌ها اصلاً این‌ها رامحاسبه نکرده بودند: مسئله‌ی اتّحاد گروه‌های شیعه را، همراهی گروه‌های شیعه و سنّی را، شعارهای مردم عراق را، خواست صریح مردم عراق را مبنی بر ایجاد حکومت مردمی و برخاسته‌ی از آراء مردم در مقابل آمریکایی‌ها، که گفتند حاکم نظامی می‌گذاریم، و گذاشتند و قدرت‌نمایی هم کردند. کار، بی‌محاسبه‌ی این جوانب صورت گرفته. کار چون بی‌محاسبه است، بنابراین دچار ضربه خواهد شد. هر کار بی‌محاسبه‌ای همین جور است، یعنی از همان جایی که محاسبه نکرده‌اند، ضربه را خواهند خورد. این پیش‌بینی اجمالی است که من میکنم. 🆔@kooyesimorgh 💠 بیانات در دیدار جمع دانشجویان دانشگاه تهران 1377/02/22
⏳نمودار درختی محورهای محتوایی حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه @kooyesimorgh
یادداشت.pdf
466.3K
✍«انقلابیون در خط مقدم اعتراض به فقر و فسادند، گفتاری از حسن رحیم‌پور ازغدی» #یادداشت @kooyesimorgh
🔸 چگونه می‌توان از خط فکرىِ رهبر انقلاب به‌صورت واضح مطلع شد؟ ✅ 🆔 @kooyesimorgh
#می_چون_ارغوان @kooyesimorgh
📕برشی از کتاب «خون دلی که لعل شد»/2 ⚪️ روای خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است 🔵امام جماعت مسجد بازار پدرم، آقا سید جواد خامنه‌ای از یک خانواده علمایی معروف تبریزی بود. ایشان سال ۱۳۱۳ هـ ق در نجف به دنیا آمد. پدر ایشان آقا سیّدحسین خامنه‌ای، امام مسجد جامع تبریز بوده است. مایلم اندکی درباره این پدربزرگ ـ آقا سیّدحسین ـ مطالبی بگویم: ایشان بیست سال در نجف درس خوانده بود و از شاگردان فاضل شربیانی و شیخ حسن مامقانی ـ پدر شیخ عبدالله مامقانی ـ محسوب می‌شد. در سال ۱۳۱۵ هـ ق ـ سه سال پس از درگذشت میرزای شیرازی ـ به تبریز بازگشت و در سال ۱۳۲۵ هـ ق، یعنی چند ماهی بعد از نهضت مشروطه وفات یافت و در تبریز تشییع شد. سپس جنازه ایشان به نجف منتقل و در قبرستان وادی‌السلام دفن گردید. ایشان پدر همسر شیخ محمد خیابانیِ معروف است. بنابراین همسر خیابانی، عمه ما است. پدرم نقل می‌کرد که پدربزرگمان آقاسید حسین در آغاز شب پس از خوردن شام ـ در حالی که فرزندان سرگرم بازی بودند ـ می‌خوابید، سپس دو ساعت پیش از سر زدن سپیده صبح، برای عبادت و مطالعه برمی‌خاست. او از علمای نامدار بود و بسیاری از علمای تبریز نزد ایشان در نجف درس خوانده بودند. ایشان وقتی به تبریز آمد، امام مسجد جامع این شهر که از خانواده معروف «مجتهد» بود، امامت مسجد را به استاد خود آقا سید حسین واگذار کرد. عموی ما سیّد محمّد خامنه‌ای در نجف به «سیدمحمد پیغمبر» معروف بود و از جهت رفع نیازهای مردم شهرت داشت. ایشان از اطرافیان ویژه آخوند خراسانی و سیدابوالحسن اصفهانی بود. به یاد دارم وقتی در سال ۱۳۳۶ به نجف رفتم، با شیخ حسین آقا فرزند کوچکتر آخوند خراسانی دیدار کردم. ایشان مرا شناخت و خیلی از عمویم تعریف کرد و گفت: من یکی از چهار رکن اداره کارهای عموی شما بودم. به موضوع پدر بازمی‌گردم. ایشان به فضل و علم و اجتهاد معروف و نزد علمای بزرگی مانند میرزای نائینی و سیدابوالحسن اصفهانی درس خوانده بود. عفیف و باحیا بود و نسبت به مال و منال، از مناعت طبع برخوردار بود. در میانه بازار مشهد که محل کسبه و تجار و سرمایه‌داران است، امامت مسجدی را داشت؛ اما چشمی به مال مردم نداشت و چنین چیزهایی را نمی‌پسندید، یعنی در اوج بلندطبعی می‌زیست. 🔁ادامه در بخش های بعد.... 🆔@kooyesimorgh
🔰 سخن‌نگاشت| رهبرانقلاب در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر قاسم سلیمانی: 🌷 بهشت پاداش مجهاهدت در راه خداست @kooyesimorgh
همایش سراسری فراخوان مقاله @kooyesimorgh
📕برشی از کتاب «خون دلی که لعل شد»/3 ⚪️ روای خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است 🔵خصلتی که آیت‌الله خامنه‌ای دوست نداشتند ⚪️گوشه‌گیری را دوست داشت(پدرم)، ولی من این خصلت ایشان را خوش نمی‌داشتم؛ لذا عکس آن را فراگرفتم. ایشان وقتی وارد مسجد می‌شد، سر را به زیر می‌انداخت، نگاه خود را به زمین می‌دوخت، و بی‌آنکه با احدی از نمازگزاران حرفی بزند، مستقیماً به سوی محراب می‌رفت. در آنجا عینک خود را برمی‌داشت؛ بنا بر سنت، دنباله عمامه را به زیر چانه می‌انداخت و نماز جماعت را امامت می‌کرد؛ آنگاه به همان‌گونه که وارد شده بود، بیرون می‌رفت. در مجالس، خاموش می‌نشست؛ مگر اینکه از او چیزی بپرسند. جز با علمایی که از دوستان خاصش بودند سخن نمی‌گفت. به هیچ گفت‌وگویی هم جز بحث علمی وارد نمی‌شد. نتیجه این گوشه‌گیری تنگدستی شدید بود. گاهی به سبب تنگدستی ناگزیر می‌شد کتابهایش را ـ که بسیار مورد عشق و علاقه‌اش بودند ـ بفروشد. وقتی می‌دید ما کتابهایش را تورق می‌کنیم، ناراحت می‌شد. اگر یکی از کتابهای کتابخانه‌اش را دست ما می‌دید، با لحنی مهرورزانه نسبت به کتب و حریص بر حفظ آن، می‌گفت: این چیست؟ لطفاً بگذار سرجایش! اما با این همه، ناچار می‌شد برخی کتابهای خود را بفروشد تا بتواند برای رفع نیازهای اولیه ما چیزی فراهم کند. به سراغ قفسه‌های کتابخانه می‌رفت، کتابی را برای فروش برمی‌داشت، اما فروش آن کتاب برایش ناگوار می‌آمد و لذا آن را به جای خود می‌گذاشت؛ دومی را برمی‌داشت، سومی را برمی‌داشت،... تا اینکه ناچار برخی را انتخاب می‌کرد و برمی‌داشت. به یکی از ما می‌گفت: این کتابها را به نزد شیخ هادی ببر و به او بفروش. شیخ هادی معروف بود به اینکه هر کتابی را بر او عرضه کنند، می‌خرد و در دکان خود می‌گذارد، بعد هم جز به قیمت هنگفت نمی‌فروشد. می‌گفت:‌ من به گرانفروشی معروفم! لذا تنها کسی از من کتاب می‌خرد که ناچار به خرید آن باشد، و کسی که ناچار باشد، به هر قیمت گرانی هم که شده، می‌خرد! شیخ هادی این‌طور خرید و فروش می‌کرد. 🔁ادامه در بخش های بعد.... 🆔@kooyesimorgh
جلسه پنجم.pdf
396.3K
📕«ایمان و پایبندی به تعهدات، خلاصه مباحث کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» @kooyesimorgh
✳️ 🔴 نبودن دغدغه‌ی دین به دلیل رویکرد جامعه به فساد و فحشا سؤال: ✅با توجّه به رویکرد جامعه به فساد و فحشا آیا (دوستان یک قدری خوش‌خط‌تر اگر بنویسید که بشود راحت خواند) باز هم می‌توان گفت که در این جامعه دغدغه‌ی دین و اسلام وجود دارد؟ پیشنهاد می‌کنم جنابعالی طی فرمایشی اساتید محترم را از گروه بازی و باند بازی در گروه‌های آموزشی باز دارید و از این کار نهی نمایید. 🔸این، دو تا مطلب شد. اینکه می‌گویند چون جامعه به فساد و فحشا رویکرد دارد، نمی‌شود گفت در جامعه دغدغه‌ی دین و اسلام هست، به نظر من به هیچ وجه ارزیابی درستی نیست. البتّه گرایش به فحشا و فساد یک چیز بسیار بد و منفی است، اما چون در گوشه‌ای از جامعه به شکلی این معنا وجود دارد، نمی‌شود کلّ جامعه را متهّم کرد که این‌ها دغدغه‌ی دین ندارند. شما جوان‌های عزیز وضع فعلی را می‌بینید، خب انتظاراتتان هم بالاست، حق هم دارید. قبل از انقلاب می‌دانید این مملکت چه بود؟ در طول پنجاه سال، چگونه پایه‌های اخلاقی در این مملکت، عمداً، با حساب، با پیگیری، متزلزل شده بود؟ زن‌ها و دخترها را به چه وضعی کشانده بودند؟ 🔹جوان‌ها را به چه وضعی کشانده بودند؟ اگر می‌دانستید، آن وقت می‌فهمیدید این که امروز دارید می‌بینید- این طبقه‌ی جوان صالح و نورانی‌ای که ما داریم، چه دخترها، چه پسرها، در بخش‌های مختلف جامعه- چقدر ارزش دارد. قبل از انقلاب، در همین دانشگاه شهید بهشتی- که آن وقت اسمش دانشگاه ملّی بود- یک چند تا جوان متدیّن بودند، که اگر اسم بیاورم، بعضی‌هاشان را می‌شناسید. بعضی از آنها با بنده دوست و خویشاوند بودند، می‌آمدند برای من نقل میکردند. در همین دانشگاه، مراسم مذهبی و این‌ها که هیچ، یک محیط کوچک برای نماز هم نداشتند. این بچه‌ها، خودشان دور هم جمع شدند و با پول شخصی خود یک جای کوچکی را به عنوان نمازخانه درست کردند. مگر دستگاه اجازه می‌داد؟ همین دانشگاه، که عمدتاً محل تحصیل فرزندان اعیان و اشراف و بچه پولدارها بود، مرکز چه فجایعی، چه فسادهایی بود. دانشگاه‌های دیگر هم همین جور بود. واقعاً استاد متدین در دانشگاه زیر فشار بود، دانشجوی متدین زیر فشار بود . 🔸در سطح جامعه هم همین جور بود. زنی که مایل بود حجاب خودش را حفظ کند- نه اینکه لزوماً چادر و روگیری داشته باشد؛ می‌خواست یک حجاب معقولی داشته باشد- مگر می‌توانست در جامعه راه برود؟ ما ماجراها دیده‌ایم و شنیده‌ایم و اطلاع داریم؛ که حالا نه وقتش هست، نه مناسب است که من آنها را بگویم. شماها آنها را ندیده‌اید. امروز جامعه‌ی ما جامعه‌ی دینی است، جامعه اخلاقی است، البته درونش فساد هم هست. زمان امیرالمومنین هم فساد بود. شما خیال می‌کنید آن زمان فساد نبود؟ آن زمان بدی نبود؟ چرا آن زمان هم بودند. عمده این است که در هر نظامی اگر به فکر اصلاح هستند، همّت بگمارند برای مقابله‌ی باعوامل فساد، چه با پدیده‌ها، چه با زیر بناها و ریشه‌ها. اگر این‌طور باشد، خب، جامعه رشد خواهد کرد، پیش خواهد رفت و همین مقدار فسادی هم که می‌بینید، بمرور از بین خواهد رفت. 🆔 @kooyesimorgh 💠 بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی 1382/02/22