eitaa logo
گفتمان ازدواج (تعدد زوجات)
123 دنبال‌کننده
27 عکس
14 ویدیو
0 فایل
#مبارزه با بدعت و خرافات #سنت_سیئه #سنت_حسنه ارتباط با ما: @sheikh_ahmad66
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال 👆حاج آقا قرائتی بر ضرورت تعدد زوجات 🔹آیت الله شهید مطهری: اگر به علت فزونی عدد زنان مجرد و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس (فرزند آوری) باشد، دیگر یک واجب کفائی خواهد بود... 📚منبع: نظام حقوق زن در اسلام ص۳۴۵ ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
😔 پیام بانویی که همسرشان فوت شده و با دو فرزند زندگی می کنند: اگر یک خانم جوانی که دوتا فرزند داره، و شوهرش کارگر بوده و توی تصادف از دنیا رفته و هیچ گونه بیمه و حقوق پشتیبانی نداره و در حاشیه شهر در یک خونه پنجاه متری زندگی می کنه، زیر چشم هزاران آدم مغرض و مریض و فرصت طلب ، آیا باید منتظر بمونه که یک نفر مرد بدون همسر بیاد باهاش ازدواج کنه⁉️
🌺 نعیمه صالحی رئیس حزب الجزایری "عدل و بیان" می گوید: تعدد زوجات تکریم زنان است ومن آماده پذیرش هوو هستم با تعدد زوجات خانه هایی را برای زنهای بیوه و مطلقه و جاماندگان از قطار ازدواج، ایجاد می کنیم👌
؛ راضی کد: #6 اسم: محمد(مستعار) قد: 172 وزن: 65تقریبا متولد: 1366 شغل: دبیر ، فیزیک درس میدم سابقه ازدواج: یک همسر دارم فرزند؛ 2 فرزند، 3و5ساله ساکن: اهل کرمان، فعلا ساکن زابل درآمد: ۴/۵ میلیون+ امید راسخ به این که روزی با عیال می‌آید وضعیت دینی: متدین و دلسوز انقلاب، اگر لایق باشم خواهان تعدد زوجات در آینده هستید؟ بله همسر بنده بانویی بسیار محترم و فداکار هستند و خودشان پی گیر مساله ازدواج مجدد بنده، ان شاء الله به خوبی همکاری و خواهری می‌کنند. اگر بله، دلیل شما برای پیگیری تعددزوجات چیست؟ فرزند آوری که وظیفه است و داشتن نقشی کوچک در احیای سنت الهی خانه: مستاجر بیماری: خیر الحمدالله
چهار همسر دائم حاضر دو همسر موقت غایب خانواده استاد اُرموی ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها " تا کور شود هر آنکه نتواند دید " 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
سلام_الله_علیها؟ سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم 1.علامه سیدجعفرمرتضی از این کتب نقل کرده که 2سال بعد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ، ازدواج صورت گرفته است  (تهذیب الکمال ج35 ص127+ سير أعلام النبلاء ذهبي ج 2 ص 282و الإصابة لابن حجر ج 8 ص 14- 16 + موسوعة الإمام علي بن أبي طالب ج 1 ص 112) 2. بر فرض طبق اقوالی که گفته: ( 3روز بعد شهادت حضرت بوده) (منتهی الامال, ج ١ ص ٤٥٣ +مناقب  ابن شهرآشوب، ج‏3، ص: 305) »»» طبق وصیت خود حضرت زهرا سلام الله علیها بوده که امیرالمومنین علیه السلام با امامه، دختر خواهرش ازدواج کند تا بچه های حضرت را نگهداری کند  (روضه الواعظین ج ١ ص ١٥١ ) 3. امیرالمومنین علیه السلام فرمود:4چیز است که نمیدانم از آن مفارقت کنم که یکی از آنها ازدواج با امامه است،چون وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها هست (بحار الانوار ج ٤٣ ص ١٥١) 4.در روایات آمده،تعطیلی امور زندگی بخاطر مرگ عزیزان باید 3 روز بیشتر نباشد. (وسائل ج ٣ ص ٢٣٦) 5. البته طبق فرمایش خود امیرالمومنین علیه السلام اندوه ایشان برای عزای حضرت  زهرا سلام الله علیها، دائمی است. (نهج البلاغه خطبه ٢٠٢) خداوند ما را با معارف حقیقی آشنا بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
نگاه فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئله‌ی چند همسری بحث دیگری که ایشان دارد، یک بحث کاملاً فقهی است که ازدواج مجدّد و چندهمسری استحباب نفسی ندارد. اصل ازدواج و اقدام برای تشکیل خانواده برای مردان و زنان با استفاده از آیات و روایات بی‌شمار، مستحب مؤکّد و ثواب زیادی دارد؛ و علاوه بر آیات قرآن و روایات زیاد و ، مذهب بلکه دلالت بر این امر میکند. در شرایطی هم ازدواج واجب میشود؛ مانند خوف وقوع در حرام در صورت ترک ازدواج. * جواز اختیار همسر دوّم یا بیشتر برای مردان تا چهار همسر در اصل شرع و به حکم اوّلی، در صورت تأمین عدالت فقهی در زندگی بین همسران ــ مثل توانمندی در تأمین نفقه‌ی برابر برای آنان و بحث پوشاک، خوراک و امثال اینها ــ این موضوع از مذهب است و در میان فقها وجود ندارد؛ نظر مرجع بزرگوار حضرت آیت‌اللّه‌العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) نیز همین است. البتّه حکم تعدّد زوجات برای اشخاص مختلف بر حسب تفاوت شرایط ــ مانند اینکه توانمندی زیاد باشد یا کم؛ رغبت به ازدواج زیاد باشد یا کم؛ شرایط خانوادگی از لحاظ تضعیف محبّت زوجین یا تقویت محبّت زوجین زیاد باشد یا کم؛ فروپاشی استحکام خانواده یا عدم فروپاشی استحکام خانواده و مسائل دیگر ــ متفاوت است؛ همان‌طور که اصل ازدواج کردن هم احکامش متفاوت است. بنابراین گاهی ازدواج مجدّد برای بعضی‌ها میشود، برای بعضی‌ها مستحب میشود، برای بعضی‌ها حرام یا حتّی مکروه میشود؛ امّا در اصل شرع، تعدّد زوجات جایز است.
💢 بعضی ها میگن اگر میخوای به یه بیوه زن و مطلقه زن و پیردختر کمک کنی، برو شماره کارت بانکی ازش بگیر و براش پول واریز کن... باید گفت ای آدم سفیه، نیاز جنسی و عاطفی خیلی مهمتر از نیاز مالی هست... حالا یه عده جاهل به چرایی و چگونگی موضوع تعدد زوجات که متاسفانه منبری هستند، اینطور علیه تعدد زوجات موضع میگیرند بله، اگه میخوای به زنان بازمانده از ازدواج کمک کنی، برو بهشون پول بده‼️
📌نظر رهبری، ترویج فرهنگ «تعدد زوجات» است. چند روزی است که به دنبال برنامه ای تلویزیونی، باز بازار نقل قول ها درباره نظر حضرت آقا «روحی فداه» در باب تعدد زوجات ، در فضای رسانه ای کشور داغ شده است. در این میان با کمال تعجب دیدیم که حتی برخی رسانه های حرفه ای و انقلابی مثل خبرگزاری فارس، نقل قولهایی بدون سند و مدرک، درباره مخالفت رهبری عزیزمان با تعدد زوجات مطرح کرده اند. بنابه دلایلی اینجانب بنا نداشتم خاطره ذیل را در فضای رسانه ای مطرح کنم اما اکنون که فضا غبارآلود شده و حتی امر برای برخی دلسوزان نیز مشتبه شده ذکر خاطره ذیل ضروری است: استاد گرامی ما حضرت آیت الله شیخ صادق لاریجانی چند سال قبل، در جلسه ای طلبگی که بنده و چندنفر از رفقا با ایشان داشتیم بالمناسبة قضیه جالبی را نقل کردند و فرمودند: چندی قبل که مقام‌معظم رهبری درباره موضوع کاهش جمعیت و‌خطرات آن تاکیدات مکرری داشتند، در جلسه ای که در معیت آیت الله هاشمی شاهرودی وبرخی دیگر از فقهاء و بزرگان، در محضر معظم له بودیم آقای شاهرودی بالمناسبة و از باب مزاح به حضرت آقا گفت: با این همه تاکیداتی که حضرتعالی در باب تکثیر نسل و افزایش جمعیت دارید باید آقایان(اشاره به جمع حاضر) به فکر تجدید فراش و تعدد زوجات باشند! مقام معظم رهبری در پاسخ این مزاح مرحوم آقای شاهرودی، فرمودند: نخیر، شماها خودتان اقدام نکنید، ولی مردم را به این امر (تعدد زوجات) تشویق کنید. اقول: آن زمان که استاد لاریجانی این قضیه را نقل کردند مرحوم آقای شاهرودی در قید حیات بوده و هنوز بیمار نشده بودند. همان زمان، آقازاده ایشان، حجت الاسلام آقای سید علا شاهرودی نیز عین همین مطلب را از قول پدرشان مرحوم آقای شاهرودی نقل کردند. بنابراین نظر مقام‌معظم رهبری بر ضرورت و لزوم ترویج فرهنگ تعدد زوجات در جامعه است، واین منافاتی ندارد که برخی افراد را(مثلا منسوبین بیت یا چهره های شاخص و..) را از این کار منع کنند چرا که ممکن است برای این افراد ، مفسده و تبعات تعدد زوجات بیشتر از مصلحت آن باشد و مثلا مورد سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان و معاندان ورسانه های بیگانه وپیاده نظام رسانه ای آنها قرار گیرد. 📝محمدحسن قمی 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
۱۵ سال پیش رفتم خواستگاری یه دختر خانم متشخصی تو صحبتامون بهش گفتم رضایت می دی زن دوم بگیرم؟ گفت: ، ، و ... و بعدش بیرونم کرد تجربه شد که دیگه تو خواستگاری از این سوالا نپرسم و رفتم خواستگاری یکی دیگه و جواب مثبت گرفتم و قاطی مرغا شدم دیروز تو راهپیمایی پیردخترانی که شعار چندهمسری سر می دادن حاضر شدم یکی اومد بهم گفت: آقا، خیلی خوبه که شما هم دغدغه مارو دارید دیدم همونه که ۱۵ سال پیش رفتم خواستگاریش و منو بیرون کرد ولی منو نشناخت گفت: واقعا شما یه مرد و هستید که احساس کرده😂
⁉ سوال: منظور از عدالت در چیست؟ 🌺 جواب: مردی که اقدام به می کند باید بین همسرانش به عدالت رفتار کند. عدالت دو گونه است: ۱- عدالت واجبه: شامل دو مورد است: ( تقسیم شب ها) و ۲- عدالت مستحب: که رعایت عدالت در سایر موارد می باشد. اما... عدالت در به چه معناست؟ عدالت در به چه معناست؟ یعنی تقسیم شب ها و از هر ۴ شب یک شب حق هر کدام از همسران مرد است اگر مرد ۴ زن داشته باشد واجب است از ۴شب یک شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند. اگر ۳ زن داشته باشد واجب است یک شب از ۴ شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند و یک شب اضافه را آزاد است و می تواند نزد هر کدام که خواست بماند یا نزد هیچ کدام نماند. اگر مرد ۲ زن داشته باشد واجب است یک شب از ۴ شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند و ۲ شب دیگر اختیار با خودش است. البته برخی مراجع تقلید در مورد دوهمسری میفرمایند چهار شب به طور مساوی بین دو همسر تقسیم میشود. عدالت در یعنی به هر کدام از همسرانش به حسب حال او و در حد شأنش نفقه بدهد و لزوما به معنای تساوی نیست. با توجه به اینکه عدالت واجبه فقط در و می باشد، رعایت عدالت آنچنان که بعضی ها گمان می کنند سخت نیست اما شایسته است مرد علاوه بر عدالت واجبه، در حد امکان عدالت مستحبه را هم رعایت کند، یعنی در سایر موارد از جمله مجامعت و مسافرت و... هم بین همسرانش به عدالت رفتار کند. 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
بخشی از صحبت های مخاطب مخاطب ببینید توی تعدد، معیارهای مختلفی هست بعضی درست بعضی غلط بعضی‌ها توام با یک ملاک دیگر هستند و برخی دیگر ملزومه ملاک دیگر هستند مثلاً قبول ندارم که یک آقایی به خاطرفقط استحباب با زنی ازدواج بکند البته منکر استحباب نیست. متاسفانه آقایونی که به خاطر استحباب ازدواج کرده‌اند و شعارشان استحباب یا نجات زنان بر جای مانده از ازدواج بود موفق نبودند. بله منکر استحباب نیستم و برخی جاها شاید واجب هم باشد اما معیار اصلی و عمومی در تعدد صرفاً استحباب یا نجات زنان برجای مانده از ازدواج نیست اگر مرد را به میل طبیعی خودش بزاریم دوست دارد چند همسر داشته باشد. البته این هم باید طبق شرایط و شروط باشد . در این صورت خود به خود هم زنان بر جای مانده نجات پیدا میکنند .هم رابطه پنهانی مرد متاهل با زن متاهل حذف می‌شود. هم مخفی‌کاری در ازدواج دوم از بین می‌رود. هم زنان دوم به حاشیه نمی‌روند. ما باید این اصل را بپذیریم که هیچ قبحی در ازدواج دوم مرد و همسر دوم شدن یک خانم بعنوان حکم فقهی و عرفی صحیح و عقلی صحیح نیست. حالا مرتبه دوم این هست که این آقا آیا شرایط ازدواج دوم را دارد یا نه این یک بحث دیگری است
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون شوهر ❓ سوال (خلاصه شده): واقعاً همه ی بدبختی ها از اینجا شروع می شود که انسان خودش را چیزی بداند. آقای حائری عزیز! شوهر من در ... کار می کند. ما سی سال تمام در صلح و صفا زندگی می کردیم. شوهر من بعد از سالها زندگی مشترک حالا رفته و کرده ... ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: شما می گویید که من هرگز فکر نمی کنم که خودم کسی هستم. اگر چنین است، پس شما روی حرف خدا حرفی نزنید و اگر خداوند گفت مردی که همسر و فرزند دارد می تواند همسر دیگری بگیرد، شما فکر نکنید که خودتان در مقابل خدا کسی هستید که نمی توانید آن را بپذیرید. اگر می گویید حرف خدا را می پذیرم، «علامت» دارد. علامت آن این است که انسان، حق انسان دیگر را رعایت کند. والسلام/ محی الدین حائری 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
امام خمینی قدس سره در کتاب چهل حدیث ص۵۸۹ به نقل از استاد عرفان خود مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی چنین نوشته اند: 🔷یکی از مشایخ عظام ما دام ظله می فرمودند: در تعدد زوجات که انسان گمان می کند ورود در دنیا و توجه به آن است ، وقتی که انسان به آن مبتلا شد، در می یابد که یکی از شاهکارهای بزرگی است که انسان در عین ورود در دنیا از دنیا خارج و از آن منصرف می نماید. پ.ن: حضرت آیت الله شاه آبادی رضوان الله علیه خودشان پنج همسر داشتند ۴ همسر عقد دائم ۱ همسر هم متعه کالدائم، یعنی عقد موقت طولانی 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✅ کانال گفتمان ازدواج 🌹 به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/korafatbedat
🔰هراس زنان از زنان 🔻برخي زنان به دلايل مختلف تمايل دارند زوجه شوند اما خود را از اين ظرفيت شرعي بخاطر فرهنگ موجود جامعه محروم ميكنند. آن ها ميگويند وقتي زني، زوجه دوم مردي شود، نگاه ديگران، آزاردهنده مي گردد و بيشترين برچسب ها از سوي خود به آنها زده مي شود به همين دليل از ابراز تمايل خود واهمه دارند. 🔻اين ترس تا جايي است كه آن زن، ترجيح مي دهد تا آخر عمر مجرد بماند و بر همه نيازهاي و خود چشم بپوشد اما زوجه دوم نگردد. 🔻 اين ترس تنها به اين زنان منحصر نيست، بلكه بر روي زوجه هم موثر واقع ميشود. برخي آن ها به محض اطلاع از ازدواج همسرشان، بخاطر نگاه بد جامعه به تعدد زوجات، علي رغم ميل باطني،اقدام به درخواست طلاق ميكنند و از هم پاشيدن زندگي را بر تداوم آن ترجيح مي دهند تا خود را از نگاه جامعه و همجنسان خود مصون دارند.(و حتي گاهي زوجه اول مصلحت را در ازدواج مجدد همسرش مي بيند اما بخاطر هراس از همجنسانش تن نميدهد)
🔺 هیچ تحقیق یا نظرخواهی جامعی درباره نظر مجموع زنان جامعه اسلامی درباره تعدد زوجات صورت نگرفته است. مثلا در فرض انحصار گزینه‌هایشان به دو گزینه «چندهمسری» یا «تجرد» کدام را انتخاب می‌کنند؟ و نیز بین دو گزینه «وجود میلیونها زن بیوه که به‌هرحال؛ در طول زمان با مردان متاهل متعدد ارتباط پیدا می‌کنند» یا «ازدواج رسمی ایشان با مردان متاهل». خلاصه آنکه اگر بخواهیم سرجمع نظر زنان جامعه را هم ملاک جواز شرعی قرار دهیم -که البته چنین ملاکی وجود ندارد- هیچ تحقیق همه‌جانبه‌ای در این باره صورت نگرفته است؛ اما هیاهویی که مخالفان تعدد زوجات به راه انداخته‌اند و فضای رعب و وحشتی که ایجاد کرده‌اند، پیشاپیش چنین القا می‌کند که اکثر قریب به اتفاق زنان جامعه با تعدد زوجات مخالف‌اند.
من رئیس جمهور نمیخوام، من شوهر میخوام زنان بیوه و مجرد را دریابیم
💢زنانی که اجازه تعدد زوجات را به شوهرانشان نمی دهند از نظر امام صادق (ع) مردی در حضور امام صادق علیه السلام به توصیف و مدح زن خود پرداخت، حضرت به وی فرمود: آیا کاری کرده ای که او را به غیرت واداری؟ (مثلاً تعدد زوجات داشته باشی و یا متعه که زن غیرتی شود؟) مرد پاسخ داد: خیر. حضرت به وی فرمود: پس او را به غیرت امتحان کن ، مرد رفت و زن دیگری گرفت و همسر اول خود را به همان صورت دید(یعنی مخالفت و اعتراضی نکرد)؛ و به امام صادق علیه السلام گفت: او همان طور است که گفتم. حضرت فرمودند: بلی، همان طور است که گفتی، وقتی با گرفتن زن دیگر خُلق او ثابت ماند، همانطور است که توصیف کردی و ستایشش نمودی.  ذَکرَ رَجُلٌ لِابِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام امْرَأَتَهُ فَاحْسَنَ الثَّناءَ عَلَیها، فَقالَ لَهُ ابُوعَبْدِاللَّهِ علیه السلام اغَرْتَها؟ قالَ: لا، قالَ: فَاغْرِها، فَاغارَها، فَثَبَتَتْ، فَقالَ: لِابِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام: انّی قَدْ اغَرْتُها فَثَبَتَتْ، فَقالَ: هِی کما تَقُولُ. (وسايل الشيعه، حديث 25295).
می گفت خانمی به من زنگ زد ناراحت و گریان. گفت متوجه شدم که شوهرم صیغه می کنه و نمی تونم تحمل کنم و می خوام طلاق بگیرم پرسیدم خرجی ات را کمال و تمام می ده؟ گفت: آره. پرسیدم دست بزن داره یا بداخلاقه؟ گفت: نه اصلاً. گفتم: صیغه که کار غیرشرعی نیست. وقتی عیب دیگری ندارد، طلاق یعنی چه؟ گفت: نمی شه، نمی تونم گفتم: فهمیده که فهمیدی؟ گفت: نه. گفتم: به رویش نیاور که فهمیدی و باهاش زندگی کن ولی بالاخره طلاقش رو گرفت بعد از شش ماه، خانم دیگری زنگ زد و با گریه گفت: حاج آقا، یک خانمی که تازه از شوهرش طلاق گرفته، صیغه ی شوهر من شده پیگیری کردم فهمیدم همون خانمیه که چند ماه قبل به من زنگ زده بود و گریه می کرد! تا عده ی طلاقش تمام شده بود رفته بود شده بود صیغه ی یک مرد زن دار!!!
اینکه زنی به دلیل ازدواج مجدد یا متعه شوهرش می رود طلاق می‌گیرد مصداق بارز اقدام یک شخص علیه خود است. زنان بسیاری چنین اشتباهی را میکنند و علیه منافع خود اقدام میکنند. و اینکه برخی از همین خانم ها می روند و زنِ مرد متاهل می‌شوند یا متعه می‌شوند، موجب تعجب بیشتری میشود. به نظرتان چطور میشود که اینطور میشود؟؟؟ جواب خود را برای ادمین بفرستید
🔺پیامبر اکرم فرمودند: «هرکسی که دو زن داشته باشد و خود و مالش را بین آن دو به عدالت قسمت نکند، در روز قیامت ، در غل و زنجیر و با بدنی خمیده محشور می شود تا اینکه در آتش داخل شود.» (بحارالانوار ، ج ۷، ص۲۱۴_ وسائل الشیعه ، ج ۲۱، ص۳۴۲)
🔻من یک خانم دهه هفتادی و متاهل هستم، دارم روی حکم تحقیق می‌کنم. 🔹اشتباه اینجاست که برخی خانم‌ها خودشون را رو محور درست بودن یا غلط بودن میدانند. 🔹چون این خانم‌ها نمیتوانید موضوع را هضم کنند، تصور می‌کنند مابقی زنان هم نباید بتونن مگر استثنائات. این چه استدلالی هست؟ بنده خودم دهه هفتادی ام. همسرم ابدا درخواست تعدد نکردن، از هر لحاظ سالم و بی عیبم، دو فرزند دارم، تحصیلات، سلامت جسمانی، زیبایی در حد خودم، خانه داری، همسرداری و غیره فعالیت های اجتماعی و تحصیل مجدد هم در دست دارم. 🔹اما بنا به ضرورت جامعه فعلی، و حکم خداوند و از علیهم السلام در حال برای انجام این امر هستم با اینکه همسرم زیاد موافق نیستن! 🔹این خودخواهی و تکبر از کجا میاد ؟ چطور میتونیم جواب زنهایی رو بدیم که بخاطر خودخواهی و ما از نعمت رابطه حلال و داشتن و محروم شدن؟ چطور جواب و گناهانی که درگیرش میشن رو بدیم؟ تا کی ورزش کنند و دوغ و سرکه بخورن😏؟ مگر انفاق از آنچه دوست داریم واجب نیست؟ مگر انفاق فقط پول و خوراکی و لباسه؟ آیا شرایط زندگی نرمالی که داریم رو نمیشه انفاق کرد؟ کسی که همسرش بیمه داره نمیتونه اون بیمه ( ک‌الان خیلی ضروریه برای هرکس) رو انفاق کرد؟ اخلاق خوب شوهر رو نمیشه انفاق کرد؟ نعمت فرزند آوری رو نمیشه انفاق کرد؟ شاید خیلی از خانم‌ها حسادت نگذارد به احکام الهی مثل فکر کنن اما ما محور و خط کش حق و باطل نیستیم، حکم خدا و سنت پیغمبر ص هستش. 🔹می‌خواهم بگویم من از تعادل خارج نشدم، اتفاقا به فطرت الهی خودم در حال بازگشت هستم. بجای خودخواهی. 🔹اما همسرم بخاطر علاقه به من و اینکه مبادا در آینده باعث ناراحتی یا سختی من بشه با این موضوع موافق نیستن البته اخیرا وقتی جدیت و منطق کار من رو درک کردن دیگ مخالفتی ندارن. وگرنه کدوم مردی از خوشش نمیاد؟!
عاشقانه‌ترین حکم نظر یک خانم وکیل اهل تهران در مورد تعددزوجات عاشقانه ترین حکم بین زن و حضرت حق است! این نکته‌ای که حوزه نتوانسته است برای زنان تبیین کند! امثال این خانم را خداوند جلوی چشم معمم هایی چون ما گذاشته است ، تا نگاه بلند خودشان را به رخ ما بکشند و شرک‌های خفی درون ما را آشکار سازند!
میگویند خب دختران مجرد و زنان مطلقه بروند با پسران مجرد و مردانی که زن طلاق داده اند و یا همسرشان فوت شده ازدواج کنند. نظر خیلی خوبی است و همه هم میپسندند ولی با ما تا آخر همراه باشید با توجه به نسبت جمعیت دختران و زنان مطلقه اگر همه پسرهای در سن ازدواج با دختران و مردان زن فوت شده و طلاق داده شده با مثل خودشان ازدواج کنند حدود 4 میلیون دختر بالای 35 و زن مطلقه باقی میماند برای صحت این مطلب میتوانید به سایت مرکز آمار ایران مراجعه کنید. سؤال این است که چه کسی با این 4 میلیون باید ازدواج کند؟ شاید نظر دیگری داشته باشید مثلا بگویید این 4 میلیون به درک مجرد ماندند که ماندند. شاید بگویید خب این 4 میلیون تقوا پیشه کنند تا به گناه نیفتند. شاید بگویید این 4 میلیون بجای شوهر و پاسخ صحیح به نیاز جنسی راه بی بند و باری را پیشه کنند و با گناه نیازشان را مرتفع سازند. ولی هیچ عقل سلیمی این سه راه را پیشنهاد نمیدهد و تنها راه نجات این 4 میلیون تعدد زوجات است. @hamta1234