#سالروز_بزرگداشت_استاد_شهریار
#روز_شعر_و_ادب_پارسی
از مرحوم آیت الله مرعشی نجفی نقل شده است: «شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم، آن شب در عالم خواب، دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشستهام و مولا امیرالمؤمنین(ع) با جمعی حضور دارند. حضرت فرمودند: «شاعران اهل بیت را بیاورید»، دیدم چند تن از شاعران عرب را آوردند، امام علی(ع) فرمودند: «شاعران فارسی زبان را نیز بیاورید؛ آن گاه محتشم و چند تن از شاعران فارسی زبان آمدند».
مولا(ع) فرمودند: «شهریار ما کجاست؟»، شهریار آمد، حضرت علی(ع) خطاب به شهریار فرمودند: «شهریار شعرت را بخوان!» و شهریار این شعر را خواند:
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به مـا ســوا فـکـندی هـمـه سایـه هـمـا را
وقتی شعر شهریار تمام شد، از خواب بیدار شدم؛ چون من شهریار را ندیده بودم، فردای آن روز پرسیدم که شهریار کیست؟
گفتند: «شاعری است که در تبریز زندگی میکند.»
گفتم: «از جانب من او را دعوت کنید که به قم نزد من بیاید. چند روز بعد، ساعت شش صبح، شهریار به خانه آیت الله میرسد، خادم از او نامش را میپرسد، میگوید من سید محمد بهجت تبریزی مشهور به شهریار از تبریز آمدهام. آیتالله مرعشی، پس از دیدن شهریار میگویند: «این همان کسی است که من او را در خواب در حضور حضرت امیر(ع) دیدهام».
آیت الله میپرسند: «این شعر ،علی ای همای رحمت» را کِی ساخته ای؟»
شهریار با حالت تعجب سؤال میگوید: «شما از کجا خبر دارید! که من این شعر را ساخته ام؟ چون من نه این شعر را به کسی دادهام و نه درباره آن با کسی صحبت کردهام، ولی من فلان شب این شعر را ساختهام و همان طور که قبلا عرض کردم، تاکنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار ندادهام!»
آنگاه آیت الله سری تکان میدهد و میگو ید: «میدانم ولی تو ای شهریار شعرت را بخوان!»
و او متحیر و حیران میخواند، و شهریار همان شعر بالا را میخواند.
سپس آیتالله العظمی خواب خود را به شهریار میفرمایند.
شهریار فوق العاده منقلب میشود و میگوید: «من فلان شب این شعر را ساختهام و همان طور که قبلا عرض کردم، تاکنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار ندادهام».
آیت الله مرعشی نجفی فرمودند: «وقتی شهریار تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت, معلوم شد مقارن ساعتی که شهریار آخرین مصرع شعر خود را تمام کرده، من آن خواب را دیدهام».
ایشان چندین بار به دنبال نقل این خواب فرمودند: «یقینا در سرودن این غزل، به شهریار الهام شده که توانسته است چنین غزلی به این مضامین عالی بسراید؛ البته خودش هم از فرزندان فاطمه زهرا(س) است و خوشا به حال شهریار که مورد توجه و عنایت جدش قرار گرفته است.
💫﷽💫
حجتالاسلام معری نقل میکند که يکبار در ایام طلبگی به مشهد رفتهبودم و در صحنهای حرم رضوی (عليه السلام) قدم میزدم و به بارگاه امام مینگريستم اما داخل رواقها و روضه نمیرفتم. ناگهان دست مهربانی بر روی شانههایم قرار گرفت و با لحنی آرام فرمود: حاج شیخ حسن! چرا وارد نمیشوی؟! نگاه کردم و دیدم علامه طباطبائی است. عرض کردم: خجالت میکشم با این آشفتگی روحی بر امام رضا (عليه السلام) وارد شوم. من آلوده کجا و حرم پاک ایشان کجا! آنگاه مرحوم علامه فرمود: «طبیب برای چه مطب باز میکند؟ برای این که بیماران به وی مراجعه کنند و با نسخه او تندرستی خود را بیابند. این جا هم دارالشفاي آل محمد (عليهم السلام) است. داخل شو که امام رضا (علیه السلام) طبيب الأطباء است.»
#علامه_طباطبایی
#آیت_الله_بهجت #طلبگی
🔻 خدمت آیتالله بهجت قدس سره بودیم میفرمودند: «از قول من به طلبهها بگویید که فرصت خیلی کم است، خیلی از علوم است که الآن باید فرابگیرند تا بتوانند در آینده کار بکنند.»
🔸 شاید صدسال، صد و پنجاه سال پیش طلبه اگر زبان انگلیسی بلد نبود مهم نبود، کار خود را میکرد؛ ولی الآن چهبسا لازم باشد برای تبلیغ حتی به آمریکا بروید.
🔹 ایام ماه مبارک یکی از دوستان میگفت یک طلبه اگر در آن بخش شیعهنشین آمریکا پیدا بشود همه خوشحال میشوند و استقبال میکنند؛ اما کمتر هست.
┄┅═✧❁••❁✧═┅
هدایت شده از پژوهش مدرسه علمیه کوثر ورامین📝
🔰به مناسبت هفته دفاع مقدس
نشست پژوهشی فرهنگی توسط مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار می گردد.
🔶عنوان نشست: نقش سبک زندگی خانواده در تربیت جوانان دفاع مقدس
🔸کارشناس: حجه الاسلام و المسلمین ضیائی
🗓تاریخ برگزاری: ۱۴۰۰/۷/۲ الی ۱۴۰۰/۷/۵
⏰آفلاین
🔶مکان: پیام رسان ایتا
🌐 لینک :
https://eitaa.com/joinchat/881852484Cca41936b95
گوزنی بر لب آب چشمه ای رفت تا آب بنوشد. عکس خود را در اب دید،
پاهایش در نظرش باریک و اندکی کوتاه جلوه کرد.
غمگین شد اما شاخ های بلند و قشنگش را که دید شادمان و مغرور گشت. در همین حین چند شکارچی قصد او کردند.
گوزن به سوی مرغزار گریخت و چون چالاک میدوید، صیادان به او نرسیدند اما وقتی به جنگل رسید، شاخ هایش به شاخه درخت گیر کردو نتوانست بگریزد.
صیادان که همچنان به دنبالش بودند سر رسیدند و او را گرفتند. گوزن چون گرفتار شد با خود گفت: دریغا، پاهایم که ازان ها ناخشنود بودم نجاتم دادند،اما شاخ هایم که به زیبایی آن ها می بالیدم گرفتارم کردند!
چه بسا گاهی از چیزهایی که از آنها گله مندیم و ناشکر پله ی صعودمان باشد و چیزهایی که در رابطه با آنها مغروریم مایه ی سقوطمان شود..!
✅ اطرافیان آیتالله حسن زاده آملی تعریف میکنند که حضرت علامه، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب میکنند. آقا ناراحت شده و به علامه میفرمایند این کار را نکنید. علامه حسنزاده میفرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمیکردم.
🔹گوشتان به دهان رهبر باشد
🔺ایشان در جای دیگر فرمودهاند: گوشتان به دهان رهبر باشد؛ چون ایشان گوششان به دهان حجت بنالحسن (عج) است. این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا میکند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیتالله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسنزاده فرمودهاند: حسنزاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). راهی که حسنزاده در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی.
🔺آیتالله حسنزاده آملی میفرمایند: رهبر عظیمالشأنتان را دوست بدارید. عالمی، رهبری، موحدی، سیّاسی، دلداری، انسانی ربانی، پاک، منزه؛ کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده، قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را، مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگمرد، این رهبر اصیل اسلامی حضرت آیتالله معظم
خامنهای عزیز را مستدام بدار.
N!14954775.doc
306.2K
اطلاعیه 📣📣📣📣📣📣📣
اساتید و طلاب محترم طبق نامه ارسالی از مرکز ، عزیزان وارد فایل شده و داخل لینک های مربوطه رفته و نظر سنجی را انجام دهند.
معاونین محترم پژوهش مدیریت های استانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور زیدعزهن
سلام علیکم
با احترام و آرزوی توفیقات و تأییدات الهی، به استحضار شریف می¬رساند، نظر به اجرای طرح اشراب آموزه¬های پژوهشگری سطح 2 و 3 در نظام آموزش از سال 97 تاکنون و لزوم ارزیابی و سنجش عملکرد این طرح در راستای ارتقاء و تکمیل طرح کنونی و یا تدوین طرحی جامع در خصوص برنامه مهارت¬آموزی پژوهشگری سطح 2 و 3، ارزیابی و سنجش کارایی این طرح در دستور کار اداره پژوهش¬های طلاب سطح 2 و 3 قرار گرفته است. به منظور شناسایی نقاط قوت طرح و تقویت آنها، همچنین شناسایی نقاط ضعف، آسیب¬ها و چالش¬های این طرح و با هدف دستیابی به راهکارهای ارتقایی و تکمیلی یا ارائه طرحی جدید، کاربرگ¬های نظرسنجی در چند سطح مختلف طراحی شده¬ است. بر این اساس:
ارزیابی آموزه¬های پژوهشگری طلاب سطح 2، در چهار سطح طراحی شده که عبارتند از:
1) کاربرگ ارزیابی طلاب سطح 2 (ورودی مهر 97 و 98 )؛ http://poll.whc.ir/481451
2) کاربرگ ارزیابی اساتید مدرس آموزه¬های پژوهشگری سطح 2؛ http://poll.whc.ir/146866
3) کاربرگ ارزیابی معاونین پژوهش؛ http://poll.whc.ir/955327
4) کاربرگ ارزیابی اساتید ارزیاب سطح2؛ http://poll.whc.ir/659212
ارزیابی آموزه¬های پژوهشگری طلاب سطح 3، در سه سطح طراحی شده که عبارتند از:
1) کاربرگ ارزیابی طلاب سطح 3 (ورودی مهر 97 و 98)؛ http://poll.whc.ir/184121
2) کاربرگ ارزیابی اساتید مدرس آموزه¬های پژوهشگری سطح 3؛ http://poll.whc.ir/777341
3) کاربرگ ارزیابی معاونین پژوهش؛ http://poll.whc.ir/733653
کاربرگ¬های ارزیابی نامبرده از طریق سامانه پل و لینک¬های فوق در دسترس معاونین محترم پژوهش، اساتید و طلاب محترم قرار داده شده و مهلت شرکت در نظرسنجی و تکمیل فرم¬ها در بازه زمانی 27 شهریور الی 15 مهر است. خواهشمند است به منظور مشارکت حداکثری اساتید، طلاب و معاونین در این نظرسنجی و پیشبرد اهداف مهم و تأثیرگذار این طرح، اطلاع¬رسانی لازم صورت گیرد.
مزید توفیقات همه خادمان دین مبین اسلام را از خداوند منان خواستارم.
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار میکند 🔴
✨ مسابقه عظیم فرهنگی «شعور عاشورایی» ✨
❇️ جوایز ارزندهی این مسابقه:
🎁 ۴۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی برای نفرات برتر
🎁 ۱۰ کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی به قیدقرعه به کسانی که بیش از نیمی از نمره آزمون را کسب کنند
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۲۳ مهر ماه
#فرایندی_کاملا_رایگان
🌐 ثبتنام در مسابقه، دسترسی به مجموعه پیامهای مکتب عاشورا و عضویت در کانال اطلاعرسانی از طریق لینک زیر:
🆔 zil.ink/ashoora_test