eitaa logo
«🌹حوزه علمیه خواهران کوثر🌹"سلام الله علیها" فرخشهر»‌
55 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
2.8هزار ویدیو
740 فایل
«بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» 📃این کانال درجهت تولید محتوای فرهنگی واجتماعی بصیرتی و اطلاع رسانی و اخبار طلاب مدرسه علمیه کوثرسلام الله فرخشهرراه اندازی گردیده است. https://eitaa.com/joinchat/1505230912Cf0e95a3f0d
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️چطور تجوید را فرا بگیریم؟ 🔰فراگیری تجوید🔰 تلفظ صحیح حروف،هدف اساسی علم تجوید و اولین مرحله قراءت است و قراءت بدون آن ـ نه در نماز و نه در غیر نماز ـ صحیح نیست. اگر کسی استعداد و توانایی تصحیح نطق خودرا بر قرآن داشته باشد و در این امر سستی نماید و در نتیجه مرتکب لحن و تحریف و خطا گردد، گناهکار است؛ زیرا قراءت قرآن در نماز، واجب است، همچنان که نماز واجب است؛ لذا همانطور که هر مسلمان باید به صفت نماز حضرت رسول‌الله )ص) نماز بخواند، قراءتش نیز، باید به صفت قراءت ایشان باشد ✴️در مرحله اول : باید مخارج حروف را بررسی کرد و زبان را بر آن ها تمرین داد تا بتواند به تلفظ حروف از مخارج خودو با صفات مربوط عادت کند، چون با این مخارج و صفت ها است که فرق بین حروف حاصل می‌شود. ✴️اما مرحله دوم : مرحله اتقان و مهارت است؛ با شناختن دقیق امکان وقف به واسطه تمرین فراوان و ملاحظه معانی و تفسیر دقیق آن ها. و کسانی که به این مرحله رسیده‌اند؛ در فرمایش نبوی وارد می‌شوند که فرموده‌اند : )ألماهر فی ألقرآن مع ألسفرة ألکرام ألبررة( - مسایلی که به مهارت قراءت کمک می‌کند، بررسی و شناخت صحیح قواعد قراءت است که در نتیجه، عمل به قواعد را آسان می‌سازد، چون کافی است دانش‌آموزی که قواعد تجوید و قراءت را فراگرفته، آن ها را بر ده آیه مطابقت دهد ، سپس مدتی را با قیاس بقیه آیات بر آیه‌های دهگانه بگذراند تا تجوید بر زبانش ملکه شود. لکن از همه مهم تر، تمرین فراوان و مستمر است که تسلط و مهارت را بوجود می‌آورد، چنانکه ابن‌جزری گوید : « لیس بینه و بین ترکه إلا ریاضة أمری بفکّة» «بین تجوید و ترک آن، فاصله‌ای جز تمرین دادن به آرواره‌ها نیست». 🔰تمرین با دو امر حاصل می‌شود :🔰 ✴️۱- گوش دادن بسیار به تلفظ صحیح؛ به این ترتیب که استاد تجوید بخواند و دانش‌آموز با نگاه کردن به مصحف، گوش دهد. لذا ملازمت استاد تجوید همراه با گوش دادن به ضبط صوت به طور مستمر و نگاه کردن به مصحف، کار بسیار خوبی است. و برای دانستن صحیح قواعد تجوید که در این کتاب یا کتب دیگر تجوید آمده، لازم است دانش‌آموز، مثال های آن ها را از دهان شخصی تجوید دان بشنود، زیرا تلفظ مثال، چگونگی قاعده را روشن می‌سازد چون تجوید، قواعد عملی أدا و کیفیت نطق است. ✴️۲- خواندن زیاد و تمرین بر آن ،همراه با دقت فراوان در درست تلفظ کردن و استوارکردن زبان به پیروی از احکام تجوید. - حفظ قرآن نیز ، متکی بر تمرین و قراءت پیوسته است ، چنانکه رسول‌الله(ص)به صراحت می‌فرمایند : «تعاهدوا ألقرآن فإنه أشد من ألإبل» 🔰«پیوسته قرآن را بخوانید، زیرا از شتر فرارکننده‌تر است». و از اموری که بیشتر به حفظ، کمک می‌کند انتخاب وقت مناسب است و بهترین وقت ،بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب می‌باشد. و از آنجاکه طبیعت انسان ها با یکدیگر فرق می‌کند، هر فرد،خودش، طبق مزاج خود، وقت مناسب را تشخیص می‌دهد و بهتر است به نکات زیر توجه کند: ✳️۱- از اوقات گرسنگی یا سیری ، بسیار دوری گزیند. ✳️۲- از اوقاتی استفاده کند که مشغولیت فکری ندارد. ✴️۳- وقتی که غم و اندوهی رخ داده وقت مناسبی نیست. ✳️حضرت رسول‌الله(ص)در اشاره به این امور فرمایند : «أقرءوا ألقران ما أئتلفت علیه قلوبکم … الخ». و از جمله ائتلاف و اجتماع دل : آمادگی و استعداد و اقبالش به قراءت است. ✳️- قرآن خواندن در نمازهای شب ،کمک فراوانی به مواظبت از حفظ می‌کند و در این باره، آثاری دردست است. 🔰توضیح 🔰: در تمرین هایی که در این کتاب آمده و بر نوار، ضبط شده است؛ جمع بین دو حس سمع و نظر را به اعتبار گرفته‌ایم، تا دانش‌آموز در فهم قواعد با پیگیری تمرین ها، هر دو حس خود را بکار گیرد، با توجه به اینکه شنیدن از استاد در آموختن تجوید پراهمیت است، چون اکثر قواعد آن، اموری صوتی و مربوط به نطق است؛ لذا فهمیدن آنها بدون استاد مشکل می‌باشد. ما معمولاً سوره‌های زیادی را به کمک نوار خوانده‌ایم؛ چون شنیدن نطق صحیح، دانش‌آموز را در اصلاح نطق خود یاری می‌دهد. باید دانست که : این تمرین ها و نوارهای همراه آن، دانش‌آموز را در خواندن همه قرآن، از استاد تجوید بی‌نیاز نمی‌کند. استاد به او گوش می‌دهدو خطاهایش را گوشزد می‌کند و این تکمیل‌کنندة مرحله‌ای است که به عهدة نوارها گذاشته شده است، زیرا چنانکه قبلاً گفتیم آموختن تجوید، مستلزم دو امر است : ۱- شنیدن از استاد. ۲- عمل به قواعد. 🌨💫🌨💫🌨💫🌨💫
22.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️چه کسی یار واقعی امام زمان(عج) است؟ 🔸حجت الاسلام پناهیان
🦋📣🦋📣🦋📣🦋📣🦋📣🦋 دعای توسل و نمازجماعت ظهروعصر بانوای مداح اهل بیت علیهم السلام سرکارخانم استاد آقاجانی و سرکارخانم استادبیگی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 📣🦋📣🦋📣🦋📣🦋📣🦋📣
🍃🌺🍃🌺🍃🌺 قسمت5⃣ بخش۳ 🥀لحظات و ساعات خاصی داشت که دوستش داشت و از دست نمی‌داد 🥀خیلی اهل صحبت با خدا بود 🥀 مینشست پای کلامی که دلش میخواست با خالقش بگوید مناجات ،خلق لحظات خاص پیامبر خدا بود با خدا. 🥀 میان ۳۶۵ روز سال هم، یک چهل روز را گذاشته بود که صبح تا شب ،شب تا صبحش هیچ کس نبود و همه کسش بود خدا... 🥀 از شهر دل می کرد و بار می بست و پا می کشید سمت غاری که در دل کوه یافته بودش و شده بود خانه اختصاصی اش. که خانه او بود و خدا. 🥀 سال پنجم پیامبری اش ،روزچهلم خلوت گزینی اش، جبرئیل در غار حرا نزدش آمد 🥀 سیبی با خود آورد و مژده به دنیا آمدن فاطمه را 🥀شعف آمدن او لبخند را بر لبان پیامبر نشاند، در آسمانها کنار فاطمه اش بود و دنیا آمدن او را انتظار می کشید جبرئیل گفت: نامش در زمین فاطمه است اما در آسمان منصوره. منصوره... 🥀 او در آسمان دوستدارانش را یاری میکندو بر روی زمین فاطمه است 🥀 چون شیعیان خود را از آتش جدا می‌کند همه خوبان عالم! 🥀 در این دنیا اگر از طرف آسمان یاری نشوند در خیلی از کارها درمانده می‌شوند 🥀 برای همه بهترین یاور مادر است 🥀 مادری که مادری‌اش محبت دارد، لطافت دارد ،عزت دارد ...ارزش دارد... 🥀 این مادر اگر فاطمه زهرا باشد و این یاوری اگر از جانب او باشد یاری شونده... 🥀 به آسمان رود و کار آفتاب کند... ادامه دارد... 🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♥️🍃 «وَ قُلْ رَبِّ اغْفِـرْ وَ ارْحَـمْ وَ أَنْتَ خَيْـرُ الرَّاحِمـينَ (مومنون ۱۱۸) و بگو: «پروردگارا! مرا بيامـرز و رحمـت كن و تو بهتـرين رحـم‌كنندگانى».🌱 در تفسیـر این آیه آمده‌ است: رجاءبن‌ابی‌ضحّاک که در مسیـرِ آمدن امام رضا عليه‌السّـلام♥️ به خراسان همـراه ایشان بود نقل می‌کند: ... قنوت امام علیه‌السّـلام در تمام نمازهایشان این بود؛ که می‌فـرمودند: «پروردگارا! مرا بیامـرز و رحمـت کن، و از آنچه خود می‌دانی در گـذر🍃 که تو عـزیزتر و کریمـتر هستی؛ (از آنکه عـزّت و کرم و بزرگوارےات را بتوان تصـوّر کرد)». رَبِّ اغْفِـرْ وَ ارْحَـمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَـمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْأَعَـزُّ الْأَکْـرَمُ🌱 🕊 ♥️
💥وَ أَتَوَكَّلُ عَلَيْهِ كَافِياً نَاصِراً. 🌸به خدا توکّل مى کنم چون تنها یاور و کفایت کننده است . 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃نامش هم مرا یاد می اندازد، اما وقتی فهمیدم در دهه اول محرم چشم به این جهان گشوده است، مطمئن شدم خریدارش، است❣ . 🍃هرچه از زندگیش خواندم، به اندازه تمام لحظه های زندگیم که در غفلت گذراندم شدم😞 . 🍃عشق به مادرِ ارباب را، از اسم دخترش فهمیدم و وقتی دل نوشته فاطمه را خواندم که اقتدا به مشگل گشا کرده بود، فهمیدم گاهی کوچکترها، دل بزرگی دارند، به اندازه درک ما رایت الا جمیلا. . 🍃 استاد ، در آخرین روز ماموریتش، مدال شهادت نصیبش شد. آن هم با بسته انتحاری که آسمانی اش کرد🌹 . 🍃 دلم سوخت؛ وقتی، فهمیدم همچون حضرت مادر غریبانه سوخته است. گویی سوختن، سرنوشت فرزندان مادر است، چه باشند، چه رزمنده. . 🍃بازهم به رسم مادر، شهادتش ، غریبانه ترین اتفاق آن ایام و بعدها، به عنوان اولین شهید مدافع حرم، تیتر اول رسانه های خبر شد. . 🍃رفیقِ شهیدِ شاگردانش شد، آنقدر زائر مزارش شد تا عاقبت بخیر شد. شاید در حضور شهید، از کوثرش گذشت و به عشق حقیقی لبیک گفت و به نیت شهادت، کنار مزار شهید عکس یادگاری گرفت و گفت :"شهید ترک، کلید فتح شهدای ایران در است." . 🍃شهید جان، تو را قسم به همان سوره واقعه ای که مونس روزهایت بود، مدت هاست در برزخ ظلمت نفسی، راه گم کرده ایم، چشم های پر از گناهمان، نابینای راه شده است، فانوس هدایت این روزهای سرگردانی باش😓 . ✍نویسنده : . 🕊به مناسبت سالروز شهادت . 📅تاریخ تولد: ۱ دی ۱۳۵۷ . 📅تاریخ شهادت : ۲۹ دی ۱۳۹۰ . 🥀 مزار: بهشت زهرا تهران .