eitaa logo
کوثر نور
58 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 حجاب ✨✨✨ ❣دختری با چهره ای پر ز مــلال ❣ گفت مادر از تو دارم یک سؤال ❣با دلیــــل روشن و خلق نکو ❣ چیست تعـــریف حجاب زن بگو ❣گفت مادر پوشش از سرتا به پاست ❣ ان چه استثنا شده زین حد ،دوتاست ❣گردی صورت یکــی از ان دو تاست ❣ دیگری مچ تا ســر انگشت هـاست ❣چون شنید این است تعریف حجاب ❣دختــرک گفتـــا به مادر با شتاب ❣پس چـــــرا باید کنم چادر به سر ❣از چه باید روی گیـــــرم بیشتر ❣گفت مادر پند من را گوش گیـــر ❣دخترم ؛ حق جوی باش و حق پذیر ❣گر کنی روزی تو منزل را تمیــز ❣ آیدت نا گاه مهمــــانی عزیز ❣گوید این طفلم چو گشته بی قرار ❣اندکی نان لطـــف کن بهرش بیار ❣گفت در این لحظه برخورد توچیست؟ ❣هیچ گویی بیش ازاین مطلوب نیست ❣دخترک گفتا اگر گوید چنین ❣من کجا آرم برای او همین؟ ❣نصف نانی در یکی سینی نهم ❣خامه هم در کاسه ای چینی نهم ❣با پنیر و گــردو و با نیمـــــرو ❣جملگی را می گــــــذارم نزد او ❣چونکه محبوبی زمن این کار خواست ❣هر چه کوشم برای آن رواســــت ❣گفت مادر؛ حال گو رای تو چیست؟ ❣از خدا محبـــوب تر نزد تو کیست؟ ❣ از چه در امــر خدای مهـــربان ❣ ما نکـــوشیم آن چه باشد در توان ❣چون حجاب زن بود فرمان دوســت ❣هر چه کامل تر به جا آرد نکوست 🔻مهدی عدالتیان ؛پند حکیم @kosarnoor1 💫✨✨🌺💫✨✨🌺💫✨✨
یا مظلوم👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌾🌾 ✳️ و مــن شــر حــاسد اذا حســـد ♻️ و از شــر هـر حســـود آن گـــاه کـــــــه حســــــــد ورزد. 🌴 تـــــــلاش بـرای به دست آورذن کمـــالات ارزش است. و لی آرزو و تلاش بــــرای نـــابود کـــردن کمالات دیـــگران حـسادت است. حــــسادت نشــــانــــــه کم ظزفیتـــــی و تنــــــگ نــــــظری اســــــــت. ✳️ در حــدیث می خــــوانیم: حســــادت ایمان را مـــی خورد آن گـــونه که آتش هیــــــزم را 🌸 قـــرآن در آیه ۵۴سوره نساء می فرماید: چـرا به خاطر الطاف و تفضل خداوند، بر افـــــراد لایــــق حسادت می ورزند. مگر نمی دانند ما به آل ابـراهیم کــتاب و حکمت و ملک عظیــــــم دادیــــم. حـــسادت در میان تمام شرور، برجستــــه ترین شـــر است. زیرا حســـــود خـــود نقشـــــه ها می کشــــد و حیله ها می کند و مرتکب انـــواع شـــرور می شود تا بــــه هــــدف خــــود برسد. ✅ حضرت علی علیه السلام می فـــــرماید: د ✳️حسادت مرض خطرناکی است که جز با مــــرگ محســــود یا هلاکـــــت حســـــود از بین نمی رود. ✳️ حســـــود در واقــع در برابر اراده و حکـــمت خدا جهت گیری می کـــند که چـــرا به او عطـــا کرده و بـــــه مـــن نداده است. ✅حســـــود هرگــز خیــر خــواهی و نصیــــحت نمـــی کنــــد. ۵ ۲ص۳٠۶ ۴۹۳ ۴٠۳ @kosarnoor1 💫✨🌺💫✨🌺
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح 🔴 قسمت یازدهم 🔷2. جایگاه ورع: 🔻سرفصل دیگری که پیرامون ورع در نهج البلاغه بیان شده جایگاه بسیار مؤکد ورع است که این سرفصل را می توانیم در دو بخش بررسی کنیم؛ اول ورع عموم مردم و دوم ورع کارگزاران نظام اسلامی. 🔹2.1 ورع عموم مردم: درباره ورع عموم مردم دو نکته در نهج البلاغه آمده است که بسیار جالب است: 🔻 اول اینکه حضرت ورع را یکی از پنج موضوع بسیار مهمی می‌دانند که باید دائم بدان تاکید کرد. لذا خود مولا در خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه با عبارات تأکیدی جالبی اینگونه می‌فرمایند: " العمل العمل"؛ کار کنید، کار برای آخرت "ثم النهایه ثم النهایه" ؛ برای عاقبت امرتان فکر کنید. "الستقامه الستقامه" ؛ در راه حق پافشاری کنید، پایداری کنید "ثم الصبر الصبر"؛ بر دشواری ها تلخی های مسیر حق صبور باشید صبور باشید "والورع الورع" ؛ از حرام دوری گزینید ورع داشته باشید. 🔻 نکتهٔ دوم پیرامون ورع عمومی این است که حضرت یکی از شعبه‌های فساد جامعه را فساد اهل کسب و کار می دانند. لذا حضرت امیر (علیه السلام) در خطبه ۱۲۹ در شکایت از فساد فراگیر جامعه می‌فرمایند: ( "این المتورعون فی مکاسبهم"؛ کجا رفتند کاسب هایی که در کسب و کارشان رعایت ورع می کردند و از شبهه ی حرام هم پرهیز می‌کردند.) 🔹 2.2 ورع کارگزاران: ورع در بخش کارگزاران هم دو نکته خیلی جالب دارد: 🔸اولاً امیرالمؤمنین (علیه السلام) در بند ۲ از نامه ۵۳ به جناب مالک اشتر شهید می نویسند: ("وَ الْصَقْ بِاَهْلِ الْوَ رَع وَ الصِّدْقِ" به کسانی که اهل ورع و صداقت هستند بچسب "ثمَّ رُضْهُمْ اَنْ لايُطْرُوكَ" یک جوری با آنها برخورد کن که آنها تو را تملق نگویند، چاپلوسی تو را نکنند. "و لايُبَجِّحُوكَ بِباطِل لَمْ تَفْعَلْهُ " ؛ و تو را در مورد کاری که اصلاً انجام نداده ای نستایند یعنی صدق داشته باشند . "فَاِنَّ كَثْرَةَ الاِْطْراءِ تُحْدِثُ الزَّهْوَ" ؛ چرا؟! به خاطر اینکه زیادی تعریف و تمجید و چاپلوسی از مدیر اورا به غرور می کشاند. "وَتُدْنى مِنَ الْعِزَّةِ" او را نزدیک به خود فریبی می‌کند.) یعنی برو با کسانی همنشین شو که اولا چاپلوسی تو را نمی کنند، ثانیاً حتی ایراد تو را خیلی صادقانه می گویند چون با حقیقت کار دارند، نه با خوشایند حاکم . 🔸نکته دوم این است که امیرالمؤمنین انتظار دارند کارگزاران نظام چون نماینده و نمایشگر حاکم جامعه اسلامی هستند خیلی اهل ورع باشند و ورع کارگزاران را نوعی کمک کردن به حاکم می دانند. در نامه ی ۴۵ خطاب به عثمان بن حنیف که خودش فرماندار بصره از طرف مولا علی (علیه السلام) است و سر سفره سرمایه‌داری در بصره نشسته؛ او را خطاب و عتاب می‌کنند و می‌فرمایند: «تو چگونه ادعا می کنی که نماینده علی هستی در حالیکه امام تو هرگز به دو لباس فرسوده اش لباسی اضافه نکرد و بیش از دو قرص نان به غذایی دست نبرد» . بعد می فرمایند: « البته تو نمی توانی و شماها نمی توانید مثل علی اینقدر زاهدانه زندگی کنید، "وَلكِنْ اَعينُونى بِوَرَع وَ اجْتِهاد و عِفَّة وَ سَداد" ؛ حداقل اگر نمی‌توانید مثل علی باشید که نمی توانید، من را کمک کنید با ورع و تلاش زیاد و عفت و استواری در مسیر حق». 🔻بنابراین کارگزاران نظام نمی توانند به هیچ بهانه‌ای تجملاتی و اشرافی زندگی کنند، چون اینها نماینده رهبر جامعه هستند و مردم خواهی نخواهی آنها را نماینده ی حاکم جامعه می‌دانند. لذا از باب "کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شینا" که امام صادق (علیه السلام) طبق نقل فرمود: «یک جوری زندگی کنید که باعث زینت و افتخار ما باشید نه باعث سرافکندگی و خجالت ما» مصداق این قصه در مورد کارگزاران نظام این است که در جامعه‌ای که اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی هست آنها هم باید مثل رهبر عزیز انقلاب در نهایت ورع زندگی کنند تا جامعه ناامید نشود. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع