eitaa logo
دانشسرای مجازی کوثر‌رضوی
126 دنبال‌کننده
34 عکس
175 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
: چه گونه می توانیم بهره ی کافی از اعمالمان ببریم ؟ و آنها را تبدیل به « احسن العمل » کنیم ؟ و برای این بهره مندی چه اصولی را رعایت کنیم؟ 📖 با خُلقِ نیکو و اخلاق نیکو نیازمند اصولی است و توجه به این اصول حائز اهمیت است توجه به <حقایق> از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با این «توجه» در به دست آوردن حُسن خلق موفق خواهیم بود برای توضیح این مطلب مثالی در ذیل آورده میشود: برای اینکه از یک میوه به نحو احسن استفاده کنیم در ابتدا به باطن آن «میوه» توجه کنیم تا متوجه ی حقیقت آن میوه شویم و سپس آن را بخوریم این توجه و تمرکز در حقیقت و باطن میوه به ما کمک می کند داشتن نگاه دقیق و زیبا دیدنِ هر چیزی در بهبود جسم ما نیز اثر بسزایی دارد استفاده از جملاتی مانند «الحمدالله» بعد از خوردن و نوشیدن اخلاق ما را زیبا و نیکو می کند اصطلاحا «حُسن خلق» پیدا می کنیم و نهایتا این خُلق های زیبا و نیکو را تقدیم کنیم به محضر مبارک و الزمان روحی و ارواحنا فداه و به سبب این هدیه دادن اعمالمان زیباتر و صالح تر و کامل تر از پیش خواهد شد [ ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: چه عبادتی در میان عبادتها در نزد خدا ؛ والاترین عبادت است ؟ چه گونه می توانیم به حضرت صاحب الزمان نزدیک شویم ؟ توجه به شُکر ما را متوجه ی نعمت ها می کند و اصل نعمت هم ؛ بدون شک وجود حضرات معصومین علیهم السلام است و بر این اساس برای مومن صالح واجب می شود اهمیتِ تشکر و سپاسگزاری در آیات بسیاری آورده شده است و در این تکرارها ؛ اسراری نهفته است که عده ی کمی به فهم آن راه پیدا می کنند خداوند تلویحا می فرماید : در این شکرگزاری ها برای مزیت هایی نهفته است و آن نعمت ها و در کار اولیاء الهی است و در آیه ای دیگر تصریحا عبادت را همان معرفی کرده است آنجا که می فرماید: خدا را عبادت کن و از شاکرین باش! که نشان میدهد « تشکر والاترین و البته بالاترین عبادت است » و انسان را به مقام عبودیت خالص و مخصوص می رساند شکرگزاری ما را از ضایع کردن نعمت ها و از رفتن راه های پرخطا و از قرار گرفتن در مسیرهای پر اشتباه ؛ دور میکند و این البته مقدمه ی کار و تازه اول راه است اما آنچه که را ما را به صاحب مان حضرت صاحب العصر نزدیک تر می کند فقط و فقط ؛ تنها و تنها پاک شدن از حرص و تحریص ؛ به است هر اندازه که از این نوع زشتی هایِ به اصطلاح فاصله بگیریم ! بیشتر مورد توجه و نگاه پُر مهر حضرت حجت قرار خواهیم گرفت چیزی که به اهمیت آن در دور کردن ما ؛ از صاحب مان دست پیدا کرده است و در تحقق آن حداکثر تلاش خود را می کند [ ] |🪴| ~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: مردم در جوامع اسلامی به چند گروه تقسیم میشوند؟ مردم به دو گروه و تقسیم میشوند و در دسته ی عوام قرار میگیرند و چنان به خودشان سرگرم هستند که خدا و امام زمان شان را کمتر بیاد می آورند مردم عوام درجات معنوی یکدیگر را تنزل میدهد و همه را مثل هم می پندارند و به دو دسته ی و تقسیم می شوند و در رفت و آمد با آنها و قیمتی وجود ندارد چون یکدیگر را دشمن هم می پندارند در مقابل این اکثریت از مردم ؛ خواص قرار دارند و خواص هم به دو گروه و تقسیم می شوند ! گروه اول چون یکدیگر را ببینند خدا و امام زمان شان را به هم می کنند و گروه دیگر چشم دیدن یکدیگر را ندارند گروه اول و با آنکه در عوام از مردم زندگی می کنند اما بخوبی توانایی انجام کار برای امام زمان شان را دارند لکن گروه دوم از خواص امام زمان هستند و بیشتر از ناحیه ی همین گروه است ! در تشخیص عوام و خواص شاخصه ی آشکاری وجود دارد : عوام از مردم خویش را پنهان و حُسن هایشان را آشکار می سازند اما خواص از خوبان عیوب خود را برطرف کرده و شان را از مردم پوشیده و پنهان می دارند تا دچار و نشوند آنان با آنکه بسیار عادی در میان مردم زندگی می کنند اما تلاش برای نسبت به امام زمان خود را در سایه ی توجه به فراموش نمی کنند و این شرعیات از نگاه شامل پاسداشت : ها و ها و ها و ها و می شود • [ ] |🪴| ~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: چه گونه میشود ما هم جزو اهل خواص باشیم و کمی از مردم عوام فاصله بگیریم ؟ 📖 و طهارت که همان اصلِ باشد وسیله ی قرب و نزدیکی به حضرات معصومین است و این و در انسان را در طریق خاص شدن قرار میدهد - اصلا انسان به چه چیزی می شود ؟ - خب به دیدن و و چار داشتن ! و حالا هم اهل بیت علیه السلام خواهانِ اینچنین «خواص با معرفت» هستند یعنی انسانی که به پاکی رسیده و صد البته چشم او به باز شده باشد رسیدن به معرفت و طهارت و پاکی ؛ نیازمند و احترامِ گذاشتن به اولیاء الهی ؛ آن هم در حد اعلا ست ! و این ادب است که پاکی و طهارت را در انسان بوجود می آورد شاید خدمت به امام همان مرتبه ی «عوام» باشد و این و بودن با امام معصوم است که ما را از مرتبه ی خادم بودن و عامی بودن خارج میسازد و به درجه ی خواص و حتی « » نزدیک میسازد ارتباط مداوم با امام داشتن و هر لحظه با حضرات در فضای روحانی گفتگو کردن و در تداوم این هم‌نشینی ؛ لحظه به لحظه با امام زندگی کردن و به « زیارت او و خانه ی او » رفتن.. فضای حقیقی ها و را برایمان باز می کند فضایی که شیرینی آن را فقط اهل خواص آن هم درک و فهم میکنند • •🪴• [ ] ◽️◽️◽️◽️ •
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم عناصُر اَربعه یا در باره ی چگونگی خَلق عالَم چه نظری دارد و چه می گوید ؟ 📖 بر اساس دنیا و آخَرت با هم و در کنار هم یک عمر هفت هزار ساله دارند وقتی هستی به مرز پنج هزار سال رسید دنیا تمام و آخَرت شروع می شود و وقتی مستی به مرز شش هزار سال رسید آخَرت هم در پایان هفت هزار سال تمام می شود از این میان دنیا چهار هزار سال و آخَرت سه هزار سال خواهد بود و اینگونه این دو یعنی هَستیِ ؛ و م‍َستیِ می رود که باز دور جدیدی از دنیا و آخَرت را با انسانهای رشد یافته و جهش یافته ی دیگری شروع کند و در نهایت چیزی در کائنات بجز یک و یک وجود ندارد چنانکه خداوند هستی آن را در اول و ابتداء ی خلقت و مستی آن در آخَر و انتهای خلقت قرار داده است و در پایان خداوند خلق جدیدی را دوباره باز‌ آفرینی می کند چنانکه هزاران بار این دو جهان را پی در پی ؛ در کائناتِ بی انتهایِ خویش آفریده است باید داشت که و و بجای خود توضیح دیگری دارد .. چنانکه پنج چیز است : ~دنیا ~آخَرت ~برزخ ~قیامت ~آخِرت • •🪴• [ ] ◽️◽️◽️◽️