eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
330 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شمیم فاطمه
برگزاری مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه با حضور خانم اسماعیلی استاد اخلاق و اقامه نماز جماعت مدرسه علمیه خواهران @mazandaran_hozeh
هدایت شده از سادات
قرائت روزانه فرازی از حکمت های نهج البلاغه و بسته فرهنگی آداب بندگی در برنامه صبحگاه #مدرسه-علمیه-خواهران-شهید-مطهری(ره) #تنکابن @mazandaran_hozeh
هدایت شده از سادات
برگزاری کلاس اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای پناهیان با عنوان راه خداپرستی ویژه طلاب تمام وقت سطح ۲، کادر و اساتید #مدرسه-علمیه-خواهران-شهید-مطهری(ره) #تنکابن @mazandaran_hozeh
هدایت شده از سادات
برگزاری سیر مطالعاتی نهج البلاغه به صورت هفتگی ویژه طلاب تمام وقت سطح ۲ ،کادر و اساتید در #مدرسه-علمیه-خواهران-شهید-مطهری(ره) #تنکابن @mazandaran_hozeh
برگزاری مراسم دهه آخر صفر ۱- قرائت قرآن کریم ۲- قرائت حدیث شریف کساء توسط خانم اسکندری ۳-سخنرانی سرکار خانم طبری، مدیر و استاد حوزه ۴-مداحی توسط طلبه مبلغ خانم موسیوند ۵-پذیرایی صبحانه -علمیه-خواهران-شهید-مطهری (ره) و - تخصصی-زینب-کبری (س) @mazandaran_hozeh
اَربَـعـیـنْ کَرب‌ُوبَلاییْ نَـشُــدَمْ اَمـٰا کاشْ آخَـرِ مـٰاهِ صَـفَـرْ زائِرِ مَـشْـهَـــــدْ بـٰاشَــمْ @mazandaran_hozeh ✲🕊✲🕊✲🕊✲🕊✲
🗞 صفحه اول روزنامه‌های ۱ آبان ۹۸👇 hawzahnews.com/photo/868934
صلح امام‌حسن(ع) از نظر رهبر‌ انقلاب/ حق عظیم امام مجتبی(ع) بر بقای دین امام حسن اگرصلح نمی‌کرد یقیناً اسلام ضربه می‌دید. تبلیغات و پول آنچنان جو بدی به وجود آورده بود که امام حسن(ع) اگر آن روز جان خود و اصحاب نزدیک و معدود خود را از دست می داد چیزی از اسلام باقی نمی ماند به گزارش خبرنگار مهر، آثار و برکات تدبیر خردمندانه امام حسن مجتبی(ع) را می توان از منظر بیانات حکیمانه رهبر انقلاب، که در زمینه آشنایی با جریانات تاریخ اسلام از دانش و بصیرت قابل توجهی برخوردارند دریافت. ایشان در تبیین علل و انگیزه های صلح امام حسن مجتبی(ع) و دستاوردهای ارزشمند آن می فرمایند: جنگ نظامی را امام حسن با آن دشمنی که قبلاً باید افشا بشود و سپس با آن مبارزه بشود متوقف کرد تا جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی، جنگ تبلیغاتی و جنگ اسلامی خود را با او شروع بکند. نتیجه این شد، که بعد از آنی که امام حسن (ع) از دنیا رفت و امام حسین(ع) هم ده سال دیگر همان راه امام حسن را ادامه داد، وضعیت دنیای اسلام به آن جایی رسید که دیگر می‌توانست فرزند پیغمبر - یعنی فرزندی از فرزندان پیغمبر - آنچنان شهادتی را بپذیرد که تا آخرتاریخ دنیا آن شهادت بماند همچنانی که ماند ومنشأ آثار مقاومت آمیز و بزرگ بشود همچنان که شد و اسلام را زنده نگه بدارد همچنان که زنده نگهداشت. این کار امام حسن. در مورد کار امام حسن ما هیچ درصدد نمی‌آئیم از موضع دفاع حرف بزنیم که چرا صلح کرد و چه موجباتی داشت، امام حسن اگرصلح نمی‌کرد یقیناً اسلام ضربه می‌دید؛ برای خاطر اینکه آن چهره افشا نشده بود، مردم هنوز حقایق را نمیدانستند، آنقدر نمیدانستند که هزاران نفر یا صدها هزار نفر از سربازان امام حسن حاضر شدند با آن طرفی که با امیرالمؤمنین جنگیده بود دیگر نجنگند. تبلیغات و پول و کارهای گوناگون سیاسی آنچنان جو بدی به وجود آورده بود که امام حسن اگر آن روز خود را و جان خود را و جان اصحاب نزدیک و معدود خود را از دست می‌داد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. بعد از چند سالی نام علی و نام حسن و نام حسین و نام افتخارات صدر اسلام و نام آن همه حوادث آموزنده اگر در لابلای کتابها می‌ماند هم برای مدت زیادی نمی‌ماند و به درستی و تحریف نشده نمی‌ماند. این کار امام حسن بود. وقتی شما جمع‌بندی می‌کنید، می‌بینید کار امام حسن با کار امیرالمؤمنین، با کار امام حسین، با کار همه ائمه دارای یک مضمون و یک معنا است. آگاهانه مقاومت کردن، تکلیف را فهمیدن و ایستادن، و من به شما بگویم برادران و خواهران من، امام حسن(ع) یکی از شجاعانه‌ترین اقدامها را برای انجام این تکلیف انجام داد. چرا؟ برای خاطر اینکه به دیگران، به پیغمبران، به پیغمبر اسلام، به امیرالمؤمنین، به همه ائمه فقط دشمنان بودند که طعن میزدند، اما پیچیدگی کار امام حسن و ظرافت آن موضع آن‌چنان بود که حتی دوستان او هم به‌ او طعن میزدند. حجربن‌عدی‌ها هم نمی‌دانستند و به او یا مذل المؤمنین می‌گفتند اما صبر کرد. اگر امام مجتبی این صلح را انجام نمی داد، آن اسلام ارزشی نهضتی باقی نمی ماند و از بین می رفت؛ چون معاویه بالاخره غلبه پیدا می کرد . وضعیت، وضعیتی نبود که امکان داشته باشد امام حسن مجتبی(ع) غلبه پیدا کند. همه ی عوامل، در جهت عکس غلبه امام مجتبی(ع) بود. معاویه غلبه پیدا می کرد؛ چون دستگاه تبلیغات در اختیار او بود. اگر امام حسن(ع) صلح نمیکرد، تمام ارکان خاندان پیامبر(ص) را از بین میبردند و کسی را باقی نمی ذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد. همه چیز بکلی از بین می رفت و ذکر اسلام برمی افتاد و نوبت به جریان عاشورا هم نمی رسید . اگر بنا بود امام مجتبی (علیه السلام)، جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته می شد، اصحاب برجسته هم باید کشته می شدند ، «حجر بن عدی» ها هم باید کشته می شدند، همه باید از بین می رفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصتها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشی خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی ماند . این، حق عظیمی است که امام مجتبی(ع) بر بقای اسلام دارد. این هم یک بعد دیگر از زندگی امام مجتبی(ع) و صلح آن بزرگوار است که امیدواریم خداوند به همه ما بصیرتی عنایت کند، تا بتوانیم این بزرگوار را بشناسیم و نگذاریم پرده جهالت و غباری که تا مدتها بر چهره آن بزرگوار بوده، باقی بماند. یعنی حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی(ع)، همان قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت. همان قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد. (حدیث ولایت مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص ۸۶-۸۵)
پنج موعظه جبرئیل به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) عن عبدالله ابن سنان عن أبی عبدالله علیه السلام قال: «قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، لِجَبرَئیلَ: عِظنِی فَقالَ: یا مُحمّدُ عِش ما شِئتَ فَاِنَّکَ مَیِّتُ وَ اَحبِبما شِئتَ، فَاِنَّکَ مُفارِقُهُ وَ اعمَل ما شِئتَ فَاِنَّکَ مُلاقیهِ شَرَفُ المُؤمِنِ صَلاتُهُ{قیامُهُ} بِاللّیلِ وَ عِزُّهُ کَفٌّ عَن أعراضِ النّاسِ{کَفُّ الأذی عَنِ النّاسِ}». (من لا یحضره الفقیه، ج1، ص471؛ وسائل الشیعه، ج8، ص145؛ خصال، ج1، ص7) در حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به جبرئیل فرمود: مرا موعظه کن. گفت: الف) ای محمّد صلی الله علیه و آله و سلم زندگی کن هر چه خواهی سرانجام تو می میری. ب) دوست داشته باش هر چه را که می خواهی(بعد از مدتی) از آن جدا خواهی شد. ج) عمل کن آن چه خواهی(روزی) آن را ملاقات خواهی کرد. د) شرف مؤمن به پاخاستن نماز اوست در شب؛ ه) عزّت مؤمن نگهداری خویش از آبروی مردم است. @mazandaran_hozeh