eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
328 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مصاحبه خبرنگار شهرستان با مدیریت مدرسه در راستای معرفی حوزه علمیه و جذب و پذیرش @mazandaran_neka
حضور طلبه های مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها قائم‌شهر در هفتمین رویداد رابطین و فعالین خانواده و جمعیت @mazandaran_hozeh
🍀حضور خانم مهربان مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل در مصلی نماز جمعه جهت پاسخ گویی به سوالات و مشاوره به همراه توزیع اطلاعیه پذیرش حوزه @Mazandaran_hozeh
حضور و همکاری طلاب جهادی در گروه امربه معروف شهرستان جهت نصب پوستر و تذکر لسانی با حضور در اصناف @Mazandaran_hozeh
برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام با سخنرانی آیت الله سعید شاه آبادی، رئیس موسسه غدیرشناسی و با روضه خوانی حجت الاسلام غضنفری خوانساری، استاد مرکز غدیرشناسی،در سالن اجتماعات مدرسه جمعه ۱۴۰۲/۲/۲۲ @mazandaran_hozeh
✅ «همایش ملی جهاد تبیین با موضوع راه‌کارهای مقابله با جریان تحریف» ☑️ با حضور مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی به میزبانی شهرستان چالوس در سالن همایش مجتمع آموزشی و رفاهی امامت چالوس در حال برگزاریست؛ ✔️گزارش تکمیلی در خبر بعدی... 🗓 شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
یادداشت رسیده | جنبش توتون و تنباکو، برون‌داد قدرت اجتماعی دین در تعاملات اجتماعی. به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی با عنوان "جنبش توتون و تنباکو، برون‌داد قدرت اجتماعی دین در تعاملات اجتماعی جامعه اسلامی" آورده است: یکی از آموزه‌های مهم الهی در قرآن کریم، توجه دادن به مؤلفه کرامتی انسان‌ها است و به‌ همین علت در عین نفی تبعیض انسان‌ها متأثر از طبقات نژادی و قومی، فقط تقوا و تقرب الهی در زیست انسانی را عامل تکریم و برتری دانسته است و تجلی اجتماعی این مؤلفه را در آیه "ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا" تحقق بخشید که بر اساس مفاد این آیه نورانی ۱۴۱ سوره نساء، هیچ کافر غیر متقی حق استیلا و برتری جویی بر مسلمانان به‌عنوان اهل تقوا حق کسب و اعمال سلطه را ندارند و این شرافت مقامی برای اهل اسلامی در این کلام رسول مهربانی به ‌صراحت به منصه ظهور رسید که فرموده اند "الاسلام یعلوا و لا یُعلی علیه" و همین مفاد باعث تولید یک قاعده کلی در تراز سنجی روابط مسلمانان و غیرمسلمانان در فقه اسلامی تحت عنوان قاعده نفی سبیل شده ‌است و لذا همواره در طول تاریخ فقاهت اسلامی شاهد آن بوده‌ایم که هر گاه رابطه‌ای یا تعاملاتی ولو در قالب معاملات عرفیه، سبب استیلا و سلطه یک کافر و غیرمسلمان بر مسلمان حتی از طریق خرید یک مصحف شریف می‌شده اند، با استناد به قاعده نفی سبیل خط بطلانی بر آن تعامل و رابطه می کشیده اند. لینک متن کامل خبر: https://hawzahnews.com/xcfpj @mazandaran_hozeh