#حدیث_صبح
☘️ امام صادق عليه السلام فرمودند:
مَنْ ماتَ مِنْكُمْ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ لِهذَا الْأَمْرِ كَمَنْ هُوَ مَعَ الْقائِمِ فى فُسْطاطِهِ قالَ: ثُمَّ مَكَثَ هُنَيئَةً، ثُمَّ قالَ: لا بَلْ كَمَنْ قارَعَ مَعَهُ بِسَيْفِه، ثُمَّ قالَ: لا وَاللّه ِ اِلاّ كَمَنِ اسْتَشْهَدَ مَعَ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله،
هر كسى از شما بميرد در حالى كه منتظر حكومت امام زمان (عج) بوده، همانند كسى است كه با امام قائم عليه السلام در خيمه اش بوده است، سپس اندكى درنگ كرد و فرمود: نه، بلكه همانند كسى است كه همراه با حضرت با شمشیرش جهاد كند، سپس فرمود: نه، به خدا قسم، بلكه مانند كسى است كه در كنار رسول خدا (ص) به شهادت برسد.
بحارالأنوار، ج۴۲، ص۱۲۶
@mazandaran_hozeh
#مازندران
خانم الهـه تیـزبخـش از مدرسه علمیه تخصصی الزهرا ساری و خانم فاطمه محسنـی کلاگر از مدرسه علمیه خواهران فاطه الزهراآمل در نهمین دوره فراخوان شناسایی طلاب استعداد برتر(ناب9 ) در سطح کشور ، حائز رتبه برتر شدند.
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🌿 قرائت دعای ۵۰ بندهای ۱ تا ۳ صحیفه سجادیه همراه با طلاب و کادر مدرسه در برنامه صبحگاه🌿
🌿نکاتی از دعا:
۱.آدميزاد، موجود پيچيده و مرموزى است كه از برترين و شگفتترين اسرار خلقت پروردگار به حساب مىآيد. تنها پديدهاى كه در افكار و اعمال با اراده و اختيار و آزاد برپا شده است و ديگر موجودات چنين ويژگىهايى را ندارند.
۲.اگر كسى در برابر بشارتهاى قرآن، در جهت اينكه حضرت محبوب پذيرنده توبه و عفو كننده سيّئات است، به نااميدى روى آورد و مأيوس از رحمت دوست شود و تصور كند كه حضرت حق او را نمىبخشد و توبه و بازگشت تأثيرى ندارد، به كفر گراييده و با قرآن مجيد به معارضه برخاسته و از قبول برنامههاى الهى سرباز زده و از دايره عبوديت و بندگى بيرون رفته است.
۳.گناه هر چه باشد، پس از اينكه گناهكار از غفلت درآمد و در مدار بيدارى قرار گرفت و به تناسب هر گناهش توبهاى بدرقه كرد،برابر با بشارات حق در قرآن بدون شك و شبهه در معرض عفو دوست قرار مىگيرد و از رحمت واسعهاش بهرهمند مىگردد.
━━🍂💞🍃━━
#مدرسه_علمیه_عصمتیه_امیرکلا
🆔@Mazandaran_hozeh
#مازندران
🍀قرائت خطبه ۹۱ نهجالبلاغه همراه با طلاب و کادر مدرسه در برنامه صبحگاه🍀
*صفات خالق*
🍀نکاتی از خطبه:
۱.همه موجودات از اراده خدا سرچشمه مى گيرند.
۲. خداوند هر آنچه آفرید با اندازهگیری دقیقی استوار کرد و با مهربانی نظمشان داد.
۳. خداوند پدید آورنده موجودات گوناگون است بدون احتیاج به اندیشه و فکر.
━━🍂💞🍃━━
#مدرسه_علمیه_عصمتیه_امیرکلا
🆔@Mazandaran_hozeh
سرکشی فرمانده و شورای حوزه بسیج طلاب شهید کریمی از پایگاه بسیج طلاب کلاردشت
🔹در راستای اجرای مأموریت های سازمان بسیج طلاب و روحانیون، فرمانده و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون شهید کریمی نوشهر با حضور در شهرستان کلاردشت از روند اجرای مأموریت های این سازمان در پایگاه بسیج طلاب مدارس علمیه برادر و خواهر کلاردشت بازدید کردند.
در این دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کلاردشت نیز حضور داشتند.
#مدرسه_علمیه_الزهراء_کلاردشت
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸شرح بخشی از دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه توسط خانم قدرتی
🔰 "اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الاِهْتَِمامُ بِهِ،
خدایا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست و مرا از آنچه توجّه به آن دچار سرگرمی و مشغولیّت میکند، باز دار"
گاهی انسان قصدی برای انجام یک کار داشته است ولی اشتغالاتی پیش آمده و مانع شده است که انسان به موقع به آن کار برسد یا باعث شده است که اصلا از انجام آن عمل منصرف شود. می فرماید: خدایا این موارد را خودت حل کن تا بتوانم به راحتی راهم را طی کنم و به هدفم برسم.
"وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا تَسْأَلُنِی غَداً عَنْهُ، یعنی من را به کاری وادار کن که بناست فردا تو از من درباره آن سوال کنی"در روايت داريم كه نخستين چيزي كه در قیامت مورد سؤال و حساب قرار مى گيرد چهار چيز است: عمر، جواني، مال و محبت اهل بيت(علیهم السلام). در روايت ديگر آمده: نخستين چيزى كه بندگان بايد حساب آنرا پس دهند نماز است.
"وَ اسْتَفْرِغْ أَيَّامِي فِيما خَلَقْتَنِي لَهُ؛ و روزگارم را در اهدافی که مرا به خاطر آن به وجود آوردی پایان ده."
با مراجعه به آیات قرآن میبینیم که خداوند برای اصل خلقت عالم و خلقت انسان، اهدافی را ذکر کرده است که در نظر ابتدایی با هم مختلف است. به عنوان مثال در آیه دوم سوره ملک و آیه هفت سوره کهف می فرماید: "خلق کردیم تا شما را آزمایش کنیم که کدامیک نیکوکارترید." در آیه دیگری هدف از خلقت انسان، عبادت ذکر شده است." وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ" در آیات ۱۱۸ و ۱۱۹ از سوره هود میفرماید: "...وَلاَ یَزَالُونَ مُخْتَلِفِینَ؛ انسانها همیشه دارای اختلافاتی خواهند بود و هیچگاه انسانها یکجور، یکسان نیستند" سپس میفرماید: "إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ" مفسران «لِذَلِكَ» را به معنای رحمت دانسته اند و هدف از خلقت این بوده است که خدا به بندگان خود رحمت دهد. درباره اهدافی که با هم تفاوت دارند و قابل جمع نیستند، میتوانیم بگوییم که آنها سلسله اهدافی هستند که هرکدام مقدمه برای هدف دیگری است و هدف نهایی، رسیدن به رحمت الهی است.
#مدرسه_علمیه_خواهران_قدسیه_بهشهر
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔹 برگزاری نشست مهدویت جهت برگزاری مسابقه گفتمان مهدوی برای دانش آموزان متوسطه دوم
🔹دبیرستان شیواباحضورمربی طرح امین خانم سیفی
#گفتمان_مهدوی
#مدرسه_علمیه_فاطمه_الزهرا_س_آمل
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔰برگزاری کارگاه کسب و کار و کارآفرینی
🔸کارگاه تخصصی کسب و کار و کارآفرینی با هدف ارتقاء مهارتهای کارآفرینی و ارائه راهکارهای عملی به علاقمندان به دنیای کسب و کار طراحی و برگزار شد.
دراین کارگاه مدرسین کارآفرینی، به معرفی مفاهیم پایهای کسب و کار و اهمیت آن در جامعه امروزی و لزوم تفکر خلاق و نوآورانه در راهاندازی کسب و کار تأکید کردند و به معرفی ابزارها و منابع موجود برای کارآفرینان جوان پرداختند.
خواهران طلبه نیز با تحصیلات دینی و تجربیات مدیریتی که در حوزه علمیه به دست میآورند و با بهرهگیری از دانش و مهارتهای خود، در زمینه کارآفرینی و اشتغال میتوانند به مدیریت کسبوکارها و سازمانها موثر واقع باشند.
#روابط_عمومی_مدرسه_علمیه_ریحانه_الرسول_س_نکا
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 برگزاری برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی
🔰 مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل با هدف حفظ سلامت جسمانی، کارگاه سبک زندگی اسلامی با موضوع تاثیر تغذیه بر سلامت جسم و روح به تدریس خانم عابدی، کارشناس طب اسلامی و دانشآموخته سطح ۳ حوزه، برگزار میکند.
این جلسات به صورت مداوم و هفتگی در جمع اساتید و طلاب این مدرسه همراه با پرسش و پاسخ و مشاوره تشکیل میگردد.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔 @mazandarsn_hozeh
✅ #تفسیر_روزانه_قرآن
🇮🇷 (ثواب تفسیر امروز ؛ هدیه به روح بلند شهید #مصطفی_صدرزاده)
📖🕋 فرازی از تفسیر آیه مبارکه ۶ سوره #بقره
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
✅ «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ»
🔷 کسانی که کافر شدند، برای آنان تفاوت نمیکند که آنان را (از عذاب الهی) بترسانی یا نترسانی؛ ایمان نخواهند آورد.(مکارمشیرازی)
💠💠💠🔲🔶🔲🔶🔲🔶🔲💠💠💠
🔴 شخص منكر دين، به سبب اينكه #حقايق و #آيات_الهى را كتمان مىكند و يا ناديده مىگيرد، كافر خوانده شده است.
🔷 اگر زمينه مساعد ومناسب نباشد، دعوت انبيا نيز مؤثّر واقع نمىشود.
🔷 لجاجت و عناد و تعصّب جاهلانه، انسان را جماد گونه مىكند.
🔷 روش تبليغ براى كفّار، انذار است. اگر انذار و هشدار در انسان اثر نكند، بشارت و وعدهها نيز اثر نخواهند كرد.
🔷 انتظار ايمان آوردنِ همهى مردم را نداشته باشيد.(١)
🔴 این دسته چنان در گمراهی خود سرسختند که هر چند حق بر آنان روشن شود حاضر به پذیرش نیستند و اصولا آمادگی روحی برای پیروی از حق و تسلیم شدن در برابر آن را ندارند.(٢)
⁉️ ذیل آیهی شریفه «ان الذین کفروا سوآء علیهم انذرتهم ام لم تنذرهم لا یؤمنون» چند سؤال هست:
⏪ الف- آیا معنای کفر میتواند خیلی وسیعتر از معنای کفر در برابر اسلام و پیامبر و امامت باشد؟ و آیا مراحل نازلهی آن که خود خیلی وسیع است میتواند در خود ما مؤمنین ظاهری باشد؟
✍ جواب اینست که: البته به یک معنا چرا، «در یک روایتی داریم که کفر را به درجاتی تقسیم کرده و بعضی از آن درجات حتی شامل بعضی از #مؤمنین_ضعیفالایمان یا مؤمنین بد عمل هم میشود»(الف)
🔴 همچنان که در جوامع طاغوتی بخصوص، جوامعی که با نظامهای حکومتی جابرانه و کافرانه، از این قبیل کفر زیاد شما پیدا میکنید که اسمشان مؤمن است، لکن باطنشان از هر کافری، کافرتر است، اما اینجا مراد آنها نیستند،
🔷 بلکه در این آیه یا همهی آیات، یا بیشتر آیات قرآنی که در آنها اسم کفار هست منکرین دین مورد نظرند، یعنی آنهایی که با #اصل_دین مقابله کردند. مثل اینکه در قرآن میگوید: «یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین» با کفار و منافقین مبارزه کن.
🔷 در اینجا مؤمنین ضعیفالایمان نیستند. یعنی یکی از مراتب کفر هم بر او صدق کند این را نمیگوید مبارزه کن، بلکه میگوید هدایتش کن. اصلاحش کن، لذا اینجا مراد همان کفاری هستند که مقابل اسلام موضعگیری داشتند. بنابراین: نه در این آیه و نه در آیات دیگری که در آنها از کفر سخن رفته غالباً (اینکه نمیگوییم عموماً، چون یک استقراء تام و تمامی نکردم) تا آن جایی که در ذهنم هست. مراد همین معنایی است که ما بیان کردیم.(٣)
📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚
الف) الكافی، شیخ كلینی، ج ۲، ص ۲۸۹ ح ۲ ؛ الأمالی، شیخ صدوق، ص ۴۱۹ ؛ تحف العقول، حسن بن شعبه حرّانی، ص ۲۰۷ ؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ۶۹ ، ص ۱۰۵ ؛
🔴 أَرْكَانُ الْكُفْرِ أَرْبَعَةٌ الرَّغْبَةُ وَ الرَّهْبَةُ وَ السَّخَطُ وَ الْغَضَبُ.
ترجمه:
✅ پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: پايه هاى كفر چهار چيز است: ۱- #رغبت (دلبستگى بدنيا و شهوات نفسانى) ۲- #رهبت (ترس از دست رفتن دنيا و ترك جهاد و زكاة) ۳- #ناخرسندى (از قضاء و قدر خدا و تقسيم روزى او) ۴- #غضب.
____________________________
📕منابع : ١. تفسیر نور
٢. برگزیده تفسیر نمونه
۳. بیانات مقام معظم رهبری
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 برگزاری کلاس سواد رسانه
🔰 مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل با دعوت از کارشناس مسائل رسانه، آقای حسین حسینزاده اقدام به برگزاری کلاس سواد رسانه نمود.
حسین حسینزاده در جمع طلاب این مدرسه به بیان تاثیر رسانه در تبلیغات و نفوذ در اذهان پرداخت و گفت: در دنیای امروز رسانه جایگاه ویژهای دارد و هر گروهی که بهتر از آن استفاده کند میتواند بر ذهنها و حتی قلبها غلبه نماید.
وی در ادامه بیان کرد: در این دوره زمانی لازم است طلبه برای تاثیرگذاری حداکثری روی جامعه به تبلیغات گسترده رسانهای روی آورد و برای دستیابی به آن باید سواد رسانه و نحوه استفاده از آن را آموزش ببیند.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔 @mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 نشست توجیهی قوانین آموزشی
🔰 معاون آموزش مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل، فاطمه محضری در جمع طلاب جدیدالورود این مدرسه به بیان قوانین آموزشی پرداخت.
وی در این جلسه به مواردی از جمله اهمیت شرکت در جلسات مباحثه، قوانین حضور و غیاب، میزان مرخصیها و ... پرداخت و طلاب را در خصوص قوانین مختلف آموزشی توجیه کرد.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔@mazandaran_hozeh