#مازندران
🔷 برگزاری برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی
🔰 مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل با هدف حفظ سلامت جسمانی، کارگاه سبک زندگی اسلامی با موضوع تاثیر تغذیه بر سلامت جسم و روح به تدریس خانم عابدی، کارشناس طب اسلامی و دانشآموخته سطح ۳ حوزه، برگزار میکند.
این جلسات به صورت مداوم و هفتگی در جمع اساتید و طلاب این مدرسه همراه با پرسش و پاسخ و مشاوره تشکیل میگردد.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔 @mazandarsn_hozeh
✅ #تفسیر_روزانه_قرآن
🇮🇷 (ثواب تفسیر امروز ؛ هدیه به روح بلند شهید #مصطفی_صدرزاده)
📖🕋 فرازی از تفسیر آیه مبارکه ۶ سوره #بقره
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
✅ «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ»
🔷 کسانی که کافر شدند، برای آنان تفاوت نمیکند که آنان را (از عذاب الهی) بترسانی یا نترسانی؛ ایمان نخواهند آورد.(مکارمشیرازی)
💠💠💠🔲🔶🔲🔶🔲🔶🔲💠💠💠
🔴 شخص منكر دين، به سبب اينكه #حقايق و #آيات_الهى را كتمان مىكند و يا ناديده مىگيرد، كافر خوانده شده است.
🔷 اگر زمينه مساعد ومناسب نباشد، دعوت انبيا نيز مؤثّر واقع نمىشود.
🔷 لجاجت و عناد و تعصّب جاهلانه، انسان را جماد گونه مىكند.
🔷 روش تبليغ براى كفّار، انذار است. اگر انذار و هشدار در انسان اثر نكند، بشارت و وعدهها نيز اثر نخواهند كرد.
🔷 انتظار ايمان آوردنِ همهى مردم را نداشته باشيد.(١)
🔴 این دسته چنان در گمراهی خود سرسختند که هر چند حق بر آنان روشن شود حاضر به پذیرش نیستند و اصولا آمادگی روحی برای پیروی از حق و تسلیم شدن در برابر آن را ندارند.(٢)
⁉️ ذیل آیهی شریفه «ان الذین کفروا سوآء علیهم انذرتهم ام لم تنذرهم لا یؤمنون» چند سؤال هست:
⏪ الف- آیا معنای کفر میتواند خیلی وسیعتر از معنای کفر در برابر اسلام و پیامبر و امامت باشد؟ و آیا مراحل نازلهی آن که خود خیلی وسیع است میتواند در خود ما مؤمنین ظاهری باشد؟
✍ جواب اینست که: البته به یک معنا چرا، «در یک روایتی داریم که کفر را به درجاتی تقسیم کرده و بعضی از آن درجات حتی شامل بعضی از #مؤمنین_ضعیفالایمان یا مؤمنین بد عمل هم میشود»(الف)
🔴 همچنان که در جوامع طاغوتی بخصوص، جوامعی که با نظامهای حکومتی جابرانه و کافرانه، از این قبیل کفر زیاد شما پیدا میکنید که اسمشان مؤمن است، لکن باطنشان از هر کافری، کافرتر است، اما اینجا مراد آنها نیستند،
🔷 بلکه در این آیه یا همهی آیات، یا بیشتر آیات قرآنی که در آنها اسم کفار هست منکرین دین مورد نظرند، یعنی آنهایی که با #اصل_دین مقابله کردند. مثل اینکه در قرآن میگوید: «یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین» با کفار و منافقین مبارزه کن.
🔷 در اینجا مؤمنین ضعیفالایمان نیستند. یعنی یکی از مراتب کفر هم بر او صدق کند این را نمیگوید مبارزه کن، بلکه میگوید هدایتش کن. اصلاحش کن، لذا اینجا مراد همان کفاری هستند که مقابل اسلام موضعگیری داشتند. بنابراین: نه در این آیه و نه در آیات دیگری که در آنها از کفر سخن رفته غالباً (اینکه نمیگوییم عموماً، چون یک استقراء تام و تمامی نکردم) تا آن جایی که در ذهنم هست. مراد همین معنایی است که ما بیان کردیم.(٣)
📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚
الف) الكافی، شیخ كلینی، ج ۲، ص ۲۸۹ ح ۲ ؛ الأمالی، شیخ صدوق، ص ۴۱۹ ؛ تحف العقول، حسن بن شعبه حرّانی، ص ۲۰۷ ؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ۶۹ ، ص ۱۰۵ ؛
🔴 أَرْكَانُ الْكُفْرِ أَرْبَعَةٌ الرَّغْبَةُ وَ الرَّهْبَةُ وَ السَّخَطُ وَ الْغَضَبُ.
ترجمه:
✅ پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: پايه هاى كفر چهار چيز است: ۱- #رغبت (دلبستگى بدنيا و شهوات نفسانى) ۲- #رهبت (ترس از دست رفتن دنيا و ترك جهاد و زكاة) ۳- #ناخرسندى (از قضاء و قدر خدا و تقسيم روزى او) ۴- #غضب.
____________________________
📕منابع : ١. تفسیر نور
٢. برگزیده تفسیر نمونه
۳. بیانات مقام معظم رهبری
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 برگزاری کلاس سواد رسانه
🔰 مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل با دعوت از کارشناس مسائل رسانه، آقای حسین حسینزاده اقدام به برگزاری کلاس سواد رسانه نمود.
حسین حسینزاده در جمع طلاب این مدرسه به بیان تاثیر رسانه در تبلیغات و نفوذ در اذهان پرداخت و گفت: در دنیای امروز رسانه جایگاه ویژهای دارد و هر گروهی که بهتر از آن استفاده کند میتواند بر ذهنها و حتی قلبها غلبه نماید.
وی در ادامه بیان کرد: در این دوره زمانی لازم است طلبه برای تاثیرگذاری حداکثری روی جامعه به تبلیغات گسترده رسانهای روی آورد و برای دستیابی به آن باید سواد رسانه و نحوه استفاده از آن را آموزش ببیند.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔 @mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 نشست توجیهی قوانین آموزشی
🔰 معاون آموزش مدرسه علمیه الزهراء( سلاماللهعلیها) بابل، فاطمه محضری در جمع طلاب جدیدالورود این مدرسه به بیان قوانین آموزشی پرداخت.
وی در این جلسه به مواردی از جمله اهمیت شرکت در جلسات مباحثه، قوانین حضور و غیاب، میزان مرخصیها و ... پرداخت و طلاب را در خصوص قوانین مختلف آموزشی توجیه کرد.
#مدرسه_علميه_الزهرا_س_بابل
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 جلسه توجیهی بانوی مجاهد انقلابی
🔰 نشست توجیهی بانوی مجاهد انقلابی، با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی در عرصه جهاد تبیین و امیدآفرینی، در مدرسه علمیه الزهراء( س) بابل برگزار شد.
کارشناس بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران، رقیه مرادی در جمع طلاب و اساتید این مدرسه گفت: این طرح در دو مرحله مجازی و حضوری برگزار شده و دارای مجوز کشوری بوده و به کسانی که بتوانند این دورهها را با موفقیت سپری کنند مدرک معتبر تبلیغی اهدا میگردد و از این ظرفیتها برای تبلیغ و جهاد تبیین در استان و کشور استفاده خواهدشد.
#مدرسه_علمیه_الزهراء_س_بابل
🆔 @mazandaran_hozeh
#مازندران
حجت الاسلام والمسلمین سید معصوم حسینی استادِ مدارس علمیه خواهران و دانشگاههای مازندران؛در نشستِ اخلاقی که ویژه طلاب سطح ۳ و مبلغین برگزار گردید، ضمنِ اشاره به نیازمندیهای روز جامعه و مسائل و مشکلاتی که مبتلا بهِ عمومِ مردم است گفت:
مهمترین عاملی که موجبِ بسیاری از گرفتاریهای ارتباطی بین مردم به ویژه در کانون خانواده میشود، عدمِ آگاهی و شناخت از وظایفِ هر یک از افراد در نقشههای اجتماعی و فردی میباشد....
استاد همچنین گفت:
خداوند در قرآن میفرماید خلقتِ زن و مرد از یک جنس است و این نشان میدهد تفاوتهایی که در هر کدام از زوجین وجود دارد نه تنها عامل تقابل نیست بلکه قابل تحمل و در نتیجه تعامل است و چه بسا این دو موجودِ به ظاهر متفاوت، عاملِ آرامش یکدیگر نیز هستند. حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به تعریف واژه خانواده پرداخت و گفت:
بسیاری از روانشناسان، جامعه شناسان و صاحب نظرانِ علوم تربیتی، تعاریفِ متعددی برای خانواده ارائه دادند که جامعترین تعریف همان، پیوندِ عمیق، پایدارِ (جسمی و روحی) چند نفر برای زیستن در یک نظام واحد است.....
#مدرسه_علمیه_تخصصی_ریحانه_الرسول_سلام_علیها_جویبار
@Mazandaran_hozeh
#مازندران
برگزاری ویزیت رایگان ویژه ی طلاب و مبلغین با حضور کارشناس بهداشت خانم زارع از مرکز بهداشت شهرستان جویبار
✅ معاینه جسمی طلاب ( بیماریهای شایع زنان_ غربالگری )
✅ مشاوره و آموزش فردی و گروهی با هدف پیشگیری از بیماریهای شایع
✅ پرسش و پاسخ پیرامونِ علائم بیماریها
#مدرسه_علمیه_تخصصی_ریحانه_الرسول_سلام_علیها_جویبار
@Mazandaran_hozeh
#مازندران
حضور استاد خانم رمضانی در مراسم صبحگاهی طلاب سطح ۳ با موضوع" شرح دعای فرج "
در این مراسم خانم رمضانی ضمن تاکید بر اُنس با دعا و و اثرات معنوی آن در زندگی گفت:
دعا ارتباط بین خالق و مخلوق است که این حسِ ارتباط، نشأت گرفته از نیازِ انسان میباشد.
خداوند، غنیّ مطلق و انسان، فقیر و نیازمند است و منظور از فقرِ انسان، نیازمندی شدید او در امورات دینی و معنوی است که البته این فقر فقط با اتصال به یک غنیّ مطلق رفع میگردد. استاد رمضانی در ادامه به نیازِ انسان به ارتباط با ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه امام حیّ و حاضر حضرت مهدی موعود عجل الله.. اشاره کرد و گفت:
ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه امام زمان عجل الله... واسطه ی فیضِ الهی هستند و ما برای اتّصال به آن منبعِ نور باید اعمال و رفتار و کردارمان را گره بزنیم به رضایت امام زمان عجل الله... تا اعمال ما مورد تایید خداوند قرار گیرد...
#مدرسه_علمیه_تخصصی_ریحانه_الرسول_سلام_علیها_جویبار
@Mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸 برگزاری کرسی علمی ترویجی
🔰 به گزارش خبرنگار حوزه در مازندران، کرسی علمی ترویجی با موضوع: «نقد دیدگاه عدم مشروعیت عملیات استشهادی با استناد به منابع فقهی» با ارائه سرکار خانم سمیه کلیجی و با حضور ناقد محترم حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدصادق فاضل و دبیری سرکار خانم معصومه باقرزاده در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلام الله علیها» ساری برگزار شد.
در ابتدا خانم کلیجی با بیان اینکه فقه امامیه برای دفع هرگونه استیلا و سلطۀ دشمنان شریعت، باب جهاد را گشوده است که بالاصاله جنبه دفاعی داشته و بالعرض جنبه تهاجمی دارد، افزود: دفاع در برابر متجاوز در شرايط نبود امكانات نظامی مناسب، شكل خاصی به خود ميگيرد که عمليات استشهادی از مصادیق بارز آن است.
وی افزود: عملیات استشهادی، روش جدیدی است که برای مقاومت و رویارویی با دشمن اسلام با وسایل و ابزار جدید کشنده، با قصد قربه الیالله انجام میشود، و عامل آن یقین یا ظن غالب دارد که خودش نیز در جریان عملیات به شهادت میرسد، از آنجایی که عملیات استشهادی از لحاظ شکلی با انتحار شباهت دارد بدین سبب در اندیشه برخی از صاحب نظران فاقد مشروعیت است.
در ادامهی این نشست حجتالاسلام والمسلمین فاضل ضمن تشکر از خانم کلیجی بابت نگارش این مقاله؛ این مقاله را از لحاظ ساختاری و محتوایی مورد بررسی قرار دادند.
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔹️ بازدید از خانواده شهدا
🔰دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام چالوس و برگزاری ساعت اخلاق (زی طلبگی) در منزل مادر شهید سید رضا امیر فاضلی
🔸️ (از شهدای غواص دفاع مقدس)، چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ساعت ۹ صبح.
🔹️در این دیدار مادر شهید ضمن بیان بخشی از زندگینامه و نحوه شهادت، برای عاقبت بخیری و موفقیت طلاب در راه طلبگی دعا کرد.
#مدرسه_علمیه_خواهران_امام_حسین_علیه_السلام_چالوس
🆔️@Mazandaran_hozeh
#مازندران
🔹️جلسه اخلاق
🔰جلسه آموزش احکام تغسیل روز دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۳۰ با حضور سرکار خانم جهانی از دانش آموختگان مدرسه علمیه صدیقه طاهره نوشهر برگزار شد.
🔸️در این نشست خانم جهانی احکام تغسیل میت را بیان کرد. همچنین تغسیل و کفن میت بصورت عملی هم به طلاب آموزش داده شد.
#مدرسه_علمیه_خواهران_امام_حسین_علیه_السلام_چالوس
🆔️@Mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸 برگزاری جلسه کارگروه کتابخانه
🔰 هدی نوری کتابدار مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلاماللهعلیها» ساری، از برگزاری جلسه هماندیشی کارگروه کتابخانه خبر داد.
وی در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در ماه مهر ارائه داده، همچنین برنامههای پیشنهادی خود را برای هفته کتاب و کتابخوانی مطرح کرد و سپس در ادامه، دیگر اعضای گروه نظرات و طرحهای پیشنهادی خود را بیان نمودند که به شرح ذیل میباشد:
_ برگزاری نشست نقد کتاب؛
_ رونمایی از کتاب منتشر شده طلاب؛
_ برگزاری نمایشگاه مشترک از آثار کتابهای چاپ شده طلاب مدارس همجوار
_ برگزاری نمایشگاه مشترک از آثار کتابهای چاپ شده کتابداران کتابخانه عمومی شهر با مدارس علمیه استان؛
_ دعوت از نویسندگان کتاب در یکی از روزهای هفته کتاب؛
_ عضوگیری رایگان کتابخانه مدرسه در هفته کتاب و رایزنی با کتابخانه عمومی شهر و کانون پرورش فکری کودکان برای عضویت رایگان در این مراکز ویژه طلاب؛
_ طرح اهدا و وقف کتاب؛
_ برگزاری مسابقه ایده برتر ترویج کتابخوانی در قالبهای دلخواه اعم از متن، تصویر و ...؛
_ برگزاری کارگاه آشنایی با نرمافزارهای پژوهشی؛
_ معرفی کتاب در فضای مجازی و نشست حضوری معرفی کتاب در صبحگاه در طول هفتهی کتاب؛
_ اردوی علمی به فضای سبز یا بوستانها در هفته کتاب با اجرای طرح کافه کتاب.
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
@mazandaran_hozeh