❤ #خط_دیدار | مروری بر بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار بانوان. ۱۴۰۳/۹/۲۷
💠درباره حضرت صدیقه کبری(س)
📌این بزرگوار از شگفتیهای آفرینش است
♦️دختر جوانی که در اوایل جوانی
❇️از لحاظ معنوی و رتبه هویت ملکوتی و جبروتی
🔹به جایی برسد که خشم او موجب خشم خدا بشود،
🔹خشنودی او مایه خشنودی خدا بشود
🔸در سختیها، غمگسار پیغمبر
🔸در جهاد، همراه امیرالمؤمنین
🔸در عبادت، خیرهکننده چشم فرشتگان
🔸در سیاست، سُراینده آن خطبههای فصیح و بلیغ و آتشین
🔺تربیتکننده امام حسن
🔺تربیتکننده حسینبنعلی
🔺تربیتکننده زینب
📌کودکیِ او
📌جوانی او
📌ازدواج او
📌سیره زندگی
💎همه اینها برترین الگوهایی هستند که نشاندهنده قله زن مسلمان محسوب میشوند
💠درباره مسئله زن
👈انگیزه دخالت سرمایهداران عالم و استعمارگران در مسئلهی زن،
❌یک نگاه نظری و فلسفی نیست
📌دستاندازی سیاسی و استعماری است
💢این ریاکاری را ما در مسائل گوناگونی، در عملکرد فعّالان سیاسی و اقتصادی غربی دیدهایم
🔍نمونه:
⭕️طرح بحث آزادی زن و استقلال مالیِ زن
♦️باطن قضیه:
🔺میخواستند زنها را برای کارگری بیاورند، آن هم با دستمزد کمتر از مردان
⭕️مسئله آزادی بردگان در آمریکا در اواخر قرن۱۹
♦️باطن قضیه:
🔺شمالیها تازه به صنعت دست پیدا کرده بودند و احتیاج به کارگر داشتند
🔺مایل بودند از بردگان جنوب آمریکا به عنوان کارگر در کارخانهشان استفاده کنند
⚠️امروز هم همینجور است
⏪در این جنجالهای موجود دنیا در زمینه زن،
🔖مسئله فمینیسم، حقوق زن، آزادی زنان و حقوق زنان ظواهر کار است؛
🚨پشت اینها سیاستها و انگیزههای ناسالمی وجود دارد
👈انگیزهها صرفاً سیاسی است، صرفاً استعماری است، وسیله نفوذ است
🔰اگر بخواهیم منشوری از دیدگاه اسلام درباره زن تنظیم بکنیم که موادی داشته باشد:
1️⃣اوّلین موضوع مسئله «زوجیّت» و تشکیل خانواده است
2️⃣تفاوت نداشتن زن و مرد برای رسیدن به حیات طیبه
3️⃣تفاوت نداشتن زن و مرد از لحاظ استعدادهای بینهایت در تواناییهای فکری و روحی
🔺بنابراین زن میتواند و در مواردی میباید در این عرصهها ورود کند
4️⃣نقشهای متفاوت زن و مرد در محیط خانواده
⚠️این دلیل برتری نمیشود
⚖️حقوق زن و مرد بر این پایهها محاسبه نمیشود؛ حقوق یکسانی دارند
5️⃣محدودیتهای زن و مرد از لحاظ ارتباطات معاشرتی
📌البته این بیبندوباریهایی هم که امروز در غرب وجود دارد، همیشه نبوده
⭕️۲-۳ قرن پیش... ملاحظات زیادی وجود داشته که امروز آن ملاحظات در بین غربیها نیست
❇️اسلام روی
✅مسئله حجاب
✅مسئله عفاف
✅مسئله نگاه
👈تکیه دارد.
6️⃣مسئله ارزش معنوی «مادری»
⚠️امروز بعضیها «مادری» را بد تصویر میکنند؛
♻️اگر کسی بگوید فرزندآوری برای خانوادهها لازم است،
🗣طعنه میزنند، مسخره میکنند که «شما زن را برای بچه میخواهید، برای فرزندآوری میخواهید»
💎مادری افتخار است
❤️به مادر محبت کنید،
❤️خدمت کنید،
❤️از او اطاعت کنید،
❤️به او احترام کنید،
🔰او بهشت را به شما خواهد داد
💠درباره پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی
♦️زن ایرانی توانست
👌از هویت و فرهنگ کشور صیانت کند
👌از سنتهای تاریخی و اصیل کشور صیانت کند؛
📍با متانت و حیای خودش، با عفتی که به خرج داد
📌در دانشگاه
📌در فعالیتهای سیاسی
📌در فعالیتهای بینالمللی وارد شد،
👈امّا فاسد نشد؛
🔺خیلی مهم است.
❇️امروز خوشبختانه زنهایی که به اجتهاد فقهی رسیدهاند کم نیستند
👇ما اینهمه
✅دانشمند زن
✅استاد دانشگاه زن
✅شاعر زن
✅نویسنده زن
✅هنرمند زن
📌آن هم با تدین، هیچ وقت نداشتیم.
⚠️منتها توجه کنیم که دشمن هم بیکار نیست، مشغول طراحی است
⏪دشمنان خیلی زود فهمیدند که
⚔️با شیوههای سختافزاری نمیشود انقلاب را شکست داد؛
📡رفتند سراغ شیوههای نرمافزاری
💢شیوههای نرم، تبلیغات است، وسوسهها است،
⛔️بیصداقتیهایی است که در شعارهایشان وجود دارد که انسان مشاهده میکند:
⭕️نام میگذارند به عنوان دفاع از یک زن در یک کشور اغتشاش راه میاندازند
👆همه جامعه زنان بایستی در این زمینه خودشان را موظف بدانند
◀️یکی از امور مسلمین که باید به آن اهتمام ورزید، عبارت است از همین
🚨مقابله با شیوههای جنگ نرم برای انحراف از ارزشها در مسائل مربوط به بانوان و زنان
💠درباره مسئله منطقه
⭕️در منطقه با این حرکتی که در سوریه انجام گرفت
⭕️با جنایتهایی که رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام میدهد
⭕️کمکهایی که بعضی دیگر به اینها میکنند
◀️خیال کردند که قضیّه مقاومت تمام شد؛
❌سخت در اشتباهند
✨روح سیدحسن نصراللّه زنده است
✨روح سنوار زنده است
🌟شهادت، اینها را از عرصه وجود بیرون نبُرد؛
❇️فکرشان باقی است، راهشان ادامه دارد
👈آن کسی که ریشهکن خواهد شد اسرائیل است.
🤝هر چه بتوانیم به مبارزین فلسطین و حزبالله کمک میکنیم 🍀امیدواریم انشاءاللّه اینها ببینند آن روزی را که دشمن خبیثشان در زیر پاهای آنها لگدمال میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
#مازندران
🔸نمایشگاه جدیدترین آثار پژوهشی طلاب، چاپ شده در همایش ها به مناسبت هفته پژوهش
#مدرسه_علمیه_صدیقه_طاهره_س_نوشهر
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸آموزش مدون خانواده درمانی
🔰در تداوم آموزش خانواده درمانی خانم کامرانی مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام فریدونکنار به بیان مباحث پرداختند .
《بخشی از مباحث ارائه شده》
☆تکنیک های مهم برای مقابله با سیستم خطر
✅ بالابردن آگاهی و مطالعه در مورد علم رفتار در برخورد با دیگران
✅ خروجی رفتار مشفقانه یعنی
لحن آرام، دنبال مقصر نباشید. دنبال رفتار موثر باشید،
✅رفتار قضاوت گونه ممنوع است.کنایه و تحقیر نکنید
✅درگذشته زندگی نکنید
اگر رفتار اشتباهی انجام دادید ،ناامید نباشید
✅اگر سیستم خطر فعال شد برای خودتان رمز بگذارید
یعنی در هنگام عصبانیت برای خودت آژیر خطر بگذار
✅برای تعامل خانواده،جلسه بگذارید. به بچه ها حل مسئله را در این جلسات آموزش دهید
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س_فریدونکنار
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸دلنوشته خانم گرجیان در وصف حضرت ام البنین(س)
🔰به نام خدای مادر عباس، علمدار بی دست کربلا.
در اوج بی کسی و غریبی امیرالمومنین ،همدم روزهای سخت و طاقت فرسایش شدی و برای بچههای کوچک خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها مادری کردی،حتی نام خود را نیز تغییر دادی تا نکند فرزندان فاطمه ،با شنیدن نامت ،بیشتر هوای مادر کنند و بیشتر در خود بشکنند.
اصلاً انگار تو از همان ابتدا آمده بودی تا مرهم دلهای شکسته و رنجور اهل این خانه باشی و تا میتوانی باری از دوششان برداری،انگار با خود عهد کرده بودی که خود و تمام آنچه که داری را فدای این خاندان کنی و از هیچ چیز ،حتی از جان جگر گوشه هایت نیز در این راه دریغ نورزی،و چه خوب بر عهد خود پایبند بودی و چه زیبا معنا کردی پای امام خود بودن و ایثار و فداکاری را با داشتن پدری همچو امیر المومنین و مادری چون تو چگونه می توان انتظار پسری چون عباس علمدار را نداشت ،همان که در شجاعت مانند پدرش بود و همتا نداشت و در وفاداری و امام زمانش را بر خود مقدم شمردن مانند تو بود
تو کلمه نامادری را که در افسانه ها و داستانهایمان بد تعبیر و معنا کرده اند طور دیگری برایمان معنا کردی و به معنای واقعی کلمه از خودگذشتگی را تفسیر کردی نمی دانم آن هنگام که از شهادت پسرانت باخبر شدی، چه کردی ؟ولی شنیدم با همان حال خرابت ،باز سراغ حسینت را می گرفتی ،و امان از وقتی که فهمیدی لب تشنه سرش را از قفا بریدند و بدن نازنینش را بر شنهای داغ کربلا ،برهنه رها کردند.
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س_فریدونکنار
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸یازده نکته روانشناسی قرآن توسط طلبه سطح ۲ خانم غلامعلی نیا در مراسم محفل انس با قرآن
《یازده نکته روانشناسی در قرآن》
۱.از دیدگاه قرآن، سه نوع شخصیت اساسی وجود دارد; مؤمن، کافر و منافق آیات 2 تا 20 سوره بقره
۲.شخصیت های مؤمن، خود دارای سه درجه شخصیتی می باشند ; آنان که به خود ظلم می کنند، آنان که میانه رو هستند و آنان که پیشتازانند; (فاطر/32) .
۳.مشخصه بارز شخصیت کافر آن است که دل و اندیشه اش را قفل کرده است و راهی برای نفوذ هیچ حرف تازه و اندیشه متفاوتی نگذاشته است
4.خصوصیت بارز شخصیت منافق از دیدگاه قرآن، دوگانگی ریشه ای در ظاهر و باطن است (بقره/8 تا 20 و منافقون)
5.در قرآن کریم، در آیات فراوانی از اندوه، علل ایجاد کننده آن و راه های برطرف ساختن آن سخن رفته است .
6.در دیدگاه قرآن، ترس دو نوع است ; ترس پسندیده و ترس ناپسند احزاب/10 و 11
7.از نظر قرآن دو نوع خشم وجود دارد; خشم مفید و متعادل و خشم مخرب و نابهنجارکه به ترتیب در سوره شوری، آیه 43، فصلت، آیه 34، آل عمران ، آیات 133 و 143، شوری، آیات 36 و 37 و نور، آیه 22 بیان شده است
8.در قرآن به سه نوع از مکانیسم های دفاعی - روانی اشاره شده است که عبارتند از: فرافکنی منافقون/4، دلیل تراشی بقره/11 و 12و واکنش سازی، بقره/204 و 205 و منافقون/4
9.در فرهنگ قرآن یکی از راه های مؤثر و اساسی روان درمانی، استفاده از مواعظ و اندرزهای قرآنی است; یونس/57
10.در روش روان درمانی قرآنی، ایمان، تولید امنیت درونی و آرامش می نماید انعام/82 و رعد/28
11.یاد خدا، آرام بخش دلهاست رعد/28
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س_فریدونکنار
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸 تفسیر روزانه قرآن
🇮🇷 (ثواب تفسیر امروز ؛ هدیه به روح بلند #شهیدان_جوادنیا)
🔰 فرازی از تفسیر آیه مبارکه ١٢ سوره #فتح
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
✅ «بَلْ ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ يَنْقَلِبَ الرَّسُولُ وَالْمُؤْمِنُونَ إِلَىٰ أَهْلِيهِمْ أَبَدًا وَزُيِّنَ ذَٰلِكَ فِي قُلُوبِكُمْ وَظَنَنْتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَكُنْتُمْ قَوْمًا بُورًا»
🔷 [تخلف شما از جنگ، ربطی به اموال و خانواده تان نداشت] بلکه پنداشتید پیامبر و مؤمنان هرگز به کسان خود باز نمی گردند، و این پندار باطل در دل هایتان آراسته شد، و گمان بد بردید [که خدا پیامبر و مؤمنان را یاری نخواهد کرد] و شما [به سبب این پندار باطل و گمان بد] قومی نابودشدنی هستید.(ترجمه انصاریان)
🔰 علت عدم شركت شما در اين سفر تاريخى مساله اموال و زن و فرزند نبود، بلكه عامل اصلى سوء ظنى بود كه به خدا داشتيد، و با محاسبات غلط خود چنين فكر مىكرديد كه اين سفر، سفر پايانى عمر پيامبر (ص) و مؤمنان است و بايد از آن كنارهگيرى كرد.آرى اين پندار غلط و اين وسوسههاى شيطانى در دل شما زينت يافته بود. و گمان بد كرديد.چرا كه فكر مىكرديد خداوند پيامبرش را به اين سفر فرستاده، و آنها را به چنگال دشمنان سپرده و از آنها حمايت نخواهد كرد! "و سرانجام به هلاكت رسيديد" !
🔰 چه هلاكت از اين بدتر كه از شركت در اين سفر تاريخى، و بيعت رضوان و افتخارات ديگر محروم شديد، و به دنبال آن رسوايى بزرگ بود، و در آينده عذاب دردناك آخرت است. آرى شما دلهاى مردهاى داشتيد كه گرفتار چنين سرنوشتى شديد.از آنجا كه اين افراد ضعيف الايمان يا منافق مردمى ترسو، و راحت طلب، و طبعا از جنگ و هر گونه درگيرى گريزانند، تحليلى كه در باره حوادث مىكنند هيچگونه با واقعيت تطبيق، نمىكند با اين حال هميشه در نظرشان بسيار جالب است.و به اين ترتيب ترس و عافيتطلبى و فرار از زير بار مسئوليتها سوء ظنها را در نظرشان واقعيتها جلوه مىدهد، و نسبت به همه چيز بدبين هستند حتى به پيامبر خدا و حتى نسبت به خدا! در "نهج البلاغه" در فرمان "مالك اشتر" مىخوانيم:ان البخل و الجبن و الحرص غرائز شتى يجمعها سوء الظن باللّٰه: " بخل و ترس و حرص، صفات نكوهيده مختلفى است كه همه آنها در سوء ظن به خدا جمع است" .
🔰 داستان حديبيه و آيات مورد بحث، ظهور عينى همين معنى است، و نشان مىدهد كه چگونه سوء ظن به پروردگار از صفات زشتى همچون بخل و حرص و ترس سرچشمه مىگيرد.
📕منبع: تفسیر نمونه
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهراء_س_ساری
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸مسابقه
معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا «سلاماللهعلیها» ساری برگزار میکند:
مسابقه موضوع یابی
از آثار علامه جوادی آملی
معیار انتخاب موضوع:
_جزئی، محدود و مشخص باشد.
_روشن و شفاف باشد.
_ پرسشی یا شعر گونه نباشد.
مهلت ارسال آثار: ۳۰آذر
📎📎علاقمندان می توانند، موضوعات خود را به کاربری زیر ارسال نمایند.
@r1400nasiri
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهراء_س_ساری
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸کارگاه مهارت مقدمه نویسی
🔰برگزاری کارگاه "مهارت مقدمه نویسی" ویژه طلاب پایه چهارم به مناسبت هفته پژوهش توسط استاد خانم قیامی
✅در این کارگاه به مقدمه مقالات از قبیل: بیان مسئله، اهمیت و ضرورت موضوع، پیشینه موضوع و فهرست تفصیلی و همچنین در ابتدا بیان مسئله مواردی چون تبیین و تعریف مسئله، تعریف عملیاتی واژه ها و سوال اساسی توضیح داده شد.
✅ در اهمیت و ضرورت موضوع به این نکته اشاره شد که اهمیت و لزوم پرداختن به موضوع مورد نظر چیست و چه اهمیتی دارد که با توجه به وضعیت جامعه کنونی موضوع مقاله مورد نظر انتخاب شود؟ پیشینه مقاله شامل دو عنوان پیشینه موضوعی و پژوهشی است که باید در مقدمه مقاله ابتدا پیشینه ای از موضوع اشاره گردد و در ادامه پیشینه پژوهشی مورد توجه قرار گیرد و برای پیشینه باید طلاب چند اثر مرتبط با عنوان مقاله خود از کتاب، پایان نامه و مقاله را بهمراه نویسنده معرفی کنند و امتیاز و برتری اثر خود نسبت به آثار دیگری که در این زمینه چاپ شده بیان نموده و در آخر فهرستی از تیترهای اصلی مقاله را به عنوان فهرست تفصیلی ارائه نمایند.
✅در ادامه طلاب در این کارگاه مقدمه ای برای عناوین انتخابی مقالات خود نگاشته و توسط استاد مربوطه اشکال گیری شد.
#مدرسه_علمیه_خواهران_قدسیه_بهشهر
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸معرفی کتاب
🔰معرفی کتاب "زندگی حضرت ام البنین و کرامات آن بانو" اثر نویسنده اشرف زهیری جعفری، به مناسبت تقارن سالروز وفات حضرت ام البنین و هفته پژوهش
✅ام البنین در فرهنگ شیعی اسلامی نامی است آشنا، پر افتخار و دوست داشتنی. نامی که همواره با تقدیر، احترام، ابراز ارادت و توسل بر زبان آورده می شود. ایشان به حق بانویی بودند فراتر از آنچه دیده و شنیده شده، نمونه تمام عیار از یک زن مسلمان تربیت شده در خانواده اصیل و با ایمان و فنا شده در دوستی اهل بیت بود.
✅ در این کتاب کوشیده شده تا حد ممکن و دور از پیچیدگی ها، حضرت ام البنین را معرفی و حقایق زندگی و اندیشه او را بیان کند.
✅کتاب حاضر شامل هشت فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اول: زن و مرد در میدان مسابقه ارزش ها
فصل دوم: اصل، نسب و جایگاه ام البنین
فصل سوم: ام البنین در خانه علی علیه السلام
فصل چهارم: ام البنین بانوی پایمردی ها
فصل پنجم: اقدامات افتخارآمیز ام البنین
فصل ششم: توسل به ام البنین
فصل هفتم: ام البنین و کرامت های درخشان
فصل هشتم: ام البنین در زبان شعر
#مدرسه_علمیه_خواهران_قدسیه_بهشهر
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸معرفی کتاب
📚 کتاب عایده
📝نویسنده: محبوبه سادات رضوی نیا
✅ مهمان داریم. از لبنان. از عروسِ زخمیِ این تکه از جغرافیا که «سرزمین مقاومت» است. «عایده» ، از سرزمین سروهای خمناشدنی، از سرزمینِ مادرانی که آنها را نمیشناسیم به مهمانیِ ما آمده تا قصهی مادرانِ لبنان را این بار برای ما روایت کند؛ داستان زنانی استوار که تاریخ، به تحیر، عظمت آنان را به تماشا نشستهاست.
🔹معرفی کتاب:کتاب "عایده"به زندگی «عایده سرور» مادر شهید «علی اسماعیل» از اعضای حزبالله لبنان میپردازد و زندگی او را از کودکی تا شهادت فرزند هفده سالهاش برای مخاطب روایت میکند.عایده از اهالی لبنان، از کودکی علاقه زیادی به حجاب و انجام فعالیتهای دینی داشت. او با وجود مخالفتهای شدید مادرش چادر سر میکند و باداشتن زمینههای مذهبی به حزبالله میپیوندد. عایده با یکی از اعضای حزبالله ازدواج میکند. او صاحب سه فرزند میشود که یکی از آنها در هفده سالگی به شهود و کراماتی عجیبی دست پیدا میکند و به شهادت میرسد.
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهراء_س_ساری
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔹معرفی کتاب
🔰 یزدان منصوریان در "کتاب مبانی نگارش علمی" به مباحثی چون درآمدی بر مقاله و مقالهنویسی، مهارتهای تدوین پایاننامه، فرایند ارسال مقاله و داوری آثار علمی و توسعه مهارتهای نگارشی میپردازد.
🔸نویسنده این کتاب مقالههای علمی زیادی را به زبان فارسی و انگلیسی نوشته و در زمینه نگارش علمی هم دهها کارگاه آموزشی در دانشگاهها و مراکز مختلف برگزار کرده است. این اثر نیز بازخورد همین تلاشهای تجربی و علمی است که در چند فصل و با موضوعهای اصلی زیر تنظیم شده است: درآمدی بر مقاله و مقاله نویسی؛ اصول و مبانی اولیه نگارش علمی؛ ساختار مقاله علمی؛ ویژگیهای یک مقاله علمی قابل قبول؛ اصالت متن و اصل امانتداری در نگارش، تمرین نگارش و توسعه مهارتهای نگارشی؛ معیارهای گزینش مجله برای انتشار مقاله؛ فرایند ارسال مقاله و داوری آثار علمی، مهارتهای تدوین پایاننامه و گزارش طرحهای پژوهشی.
#مدرسه_علمیه_خواهران_امام_حسین_علیه_السلام_چالوس
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔹کارگاه مشاوره همسران با موضوع تربیت فرزند با رویکرد هماهنگی والدین و آرامش محیطی
🔰این کارگاه با حضور طلاب به همراه همسران خود با آموزش حجت الاسلام محمود غریب به همراه صرف شام برگزار گردید .
بخشی از موارد مهم آموزشی کارگاه
محمود غریب استاد و مشاور خانواده در کارگاه آموزشی همسران گفت: چند اصل مهم تربیت فرزندبرای همسران است ،
اصل اولیه:هماهنگی والدین،یعنی هر کدام از اعضا در جایگاه خود به نقش بپردازند،مثلا نقش پدر مدیریتی و نقش محور است.شرط اجرای درست آنهم دانش است و دانشی تربیت را بداند که از کتاب، کارگاه ،آموزش تربیت را دیده باشد و مهارت تربیت را بداند
وی در ادامه گفت: اصل دوم :زیست مشترکانه باید متعهدانه و هدفمند و همراه با عناصر مکمل باشد یعنی همراه با رشد بیولوژی ، رشدفکری ،اجتماعی،
اخلاقی، همه این رشدها باید بین زن و مرد مشترک باشد و در تمام زوایای زندگی و ذهنی به هم تعهد داشته باشند
غریب در خطاب به خانم ها گفت: خانم ها رزق را نورانی کنید در زمان آشپزی دعا پخش شود یا خوانده شود.
وی در ادامه خطاب به مردان گفت: یک نویسنده فرانسوی می گوید: از دستپخت همسرت تعریف کنی خود را در مطبخ برای تو می کشد یعنی از دستپخت همسرت تعریف کن وهمچنین
امرو نهی در خانه کم باشد و بنابر شاخصههای قرآن در خانه آرامش ، مودت و رحمت باشد که ایجاد آن از راه دیدار ،گفتار و رفتار می باشد زیرا فرزندان آنچه را می بینند و می شنوند الگو سازی می کنند ...
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س_فریدونکنار
🆔@mazandaran_hozeh