#روایتگری_حماسه_عاشورا
❇️ دوره آموزش روایتگری حماسه عاشورا
🧑💻دوره حضوری و غیر حضوری
🙍♂️استاد اول: حجه الاسلام شریف تبار
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران
🙍♂️استاد دوم: حجه الاسلام والمسلمین شفیعیان
⏱ زمان: یکشنبه 22 مرداد 1402
🏢 مکان: سالن شهدای اداره کل
✅ ویژه مبلغین، مبلغات و مسئولین فرهنگی مواکب اربعین
💥 اهدا یک بنر حماسه عاشورا جهت روایتگری
💥اهدا گواهینامه شرکت در دوره آموزشی
لینک ثبت نام
https://shhrm-j-frnjdqm.formaloo.com/23t9p
لینک شرکت غیرحضوری:
https://B2n.ir/revayatgari_maz
🕌 اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران
•┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈•
🏴 #محتوای_محرم
📚 #بسته_فرهنگی
📝 #محتوای_تبلیغی
🇮🇷 #لبیک_یا_خامنه_ای
🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی
🌐 eitaa.com/mohtavaye
🔸به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی با عنوان "لبنان نمادی از شعب ابیطالب تا فتح مکه در تاریخ معاصر " آورده است:
۲۳ مرداد ماه یادآور حماسه سازان جوانان مقاومت در جنگ ۳۳ روزه لبنان ما جنود شیطانی صهیونیسم است که توانستهاند با اتکاء به وعده نصرت الهی یکبار برای همیشه مسیر اضمحلال و زنجیره شکست ارتش عروسکی اسرائیل در تاریخ معاصر را رقم بزنند و عزت و افتخار را به مردم سرزمین لبنان برگردانند و اگر بخواهیم این اتفاق را در یک تطبیق تاریخی به فضای تشابه سازی بکشانیم باید گفت که لبنان قبل و بعد از جنگ ۳۳ روزه همان جامعه مسلمانان صدر اسلام از شعب ابیطالب تا عزتخواهی در فتح مکه است که نهتنها توانستند به سرزمین مادری خود دست یابند بلکه فضایی در گسترش روحیهی عزت خواهی برای جامعه اسلامی را مهیا ساختهاند، یکبار دیگر در تاریخ، این سنت الهی را یادآور شوند که اگر ارتش ابرهه هم داشته باشید و تجهیزاتی همچون تانک مرکاوا و ناوچه ساعر ۵ به خدمت بگیرید، نتیجهای بجز خفت در تقابل اراده الهی بهدنبال نخواهد داشت.🔹🔸🔹
📝متن كامل خبر:
🌐https://hawzahnews.com/xcpBb
🆔@mazandaran_hozeh
اولین بانوی خبرنگار دوران دفاع مقدس
بانویی که جسارتش را برای حضور در بحبوحه جنگ کردستان، مدیون حمایت های شهید چمران می داند.
شاید تشر شهید اصغر وصالی به او، در اولین دیدارشان که گفته بود " تو اگر خبرنگار بودی، در بطن ماجرا حاضر می شدی، حالا بهتر است به تهران بروی و مثل بقیه از پشت میزت هرآنچه دوست داری بنویسی" موجب استقامت او شد.
تلنگری که مقدمات حضور شجاعانه مریم کاظم زاده در خط مقدم را فراهم کرد و ادامه این آشنایی منجر به ازدواج او با اصغر وصالی شد.
یک بانوی خبرنگار که به تنهایی در میان معرکه می ایستد و در روز عاشورای سال ۵۹ با خبر شهادت همسرش، زینب وار به رزمنده ها دلداری می دهد!
او که آثار ماندگارش از ناب ترین اسناد جنگ است معتقد بود:
" خبرنگاری در دوران جنگ تحمیلی راحت تر از بعد جنگ بود. چرا که جنگ صراحت دارد اما بعد از آن بسیاری از سلایق وارد کار می شد که آزار دهنده بود"
خبرنگاری که نشان داد راز بقای یک خبرنگار، شجاعت در مقابل دشمن، استقامت مقابل موانع،صداقت در انتقال اخبار و اخلاص در عمل است.
#روز_خبرنگار
#بانوی_خبرنگار
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
#مجتمع_تخصصی_ریحانه_الرسول_سلام_علیها_جویبار
@Mazandaran_hozeh
سلام بر خادمین پای کار حسین(؏)
همه بار سفر می بندند و میرن
ولی وای از دل اونایی که غصه هزینه شو دارن
وباز قربون دل بعضی ها برم که هزینه دارند و شرایط حضور ندارند
بیایید غصه هامون رو اینطور جهت بدیم که اسم هممون پای کار حسین باشه
ما هزینه بدیم تا اونایی که شرایط دارن برن
تا هممون در این سفر حماسی شرکت کنیم یکی به عنوان اصل ودیگری برابر با اصل
دست در دست هم دهیم تا همگی برسیم به دیار وکوی حسین
شماره کارت جهت نذورات وهدایای شما برای کمک به حماسه جهانی مقدمه ظهور
۶۰۳۷۹۹۷۲۹۹۷۰۳۶۲۰
ــــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⇜ به کانال #مدرسه_علمیه_نرجس_س_ساری
بپیوندید:
eitaa.com/howzehnarjes
@mazandaran_hozeh
برگزاری مراسم عزاداری شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ
دوشنبه ۱۴۰۲/۵/۲۳
#شاهچراغ_تسلیت
#حوزه_علمیه_خواهران_علمیه_مازندران
#مدرسه_علمیه_صدیقه_طاهره_س
#نوشهر
@mazandaran_hozeh
موسس مدرسه علمیه حضرت آمنه ( س) آیت الله دکتر نیکزاد
باسمه تعالی
پرسش قرآنی
جنین شناسان بر اساس شواهد تجربی معتقدند جنین در رحم مادر از رویدادهای پیرامونی خود متأثر می شود و عکس العمل نشان می دهد و آموزش هایی هم پیدا می کند. این امر با آیه ۷۸ سوره نحل که دلالت بر این دارد کودک در هنگام تولد هیچ گونه علم و آگاهی ندارد چگونه سازگاری دارد؟
وَاللَّهُ أَخْرَجَكُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۙ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(نحل/۷۸)
پاسخ اول
ممکن است گفته شود که مراد از علم در آیه بالا علم حصولی است نه اعم از علم حصولی و علم حضوری زیرا جنین پس از ولوج روح به خودش و برخی از حالات خویش علم حضوری دارد.
مرحوم علامه طباطبایی در ذیل این آیه ۷۸ نحل نیز می فرماید که منظور از علم در این آیه علم حصولی است نه علم حضوری.
شاهدی که بر این تفسیر می آورد، آیه ۲۵ سوره حج است که می فرماید: «وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا »
یعنی بعضی از شما به سن انحطاط پیری رسانده می شود که هر چه دانسته همه را فراموش میکند.
علامه می فرماید: با اینکه همین پیران قطعاً دارای علم حضوری به خویشتن و حالات خویش می باشند در عین حال در این آیه به نحو عام از آنها نفی علم شده است. پس مراد از علم در این آیه علم حصولی است.
بر همین منوال میتوان گفت که نفی علم به نحو عام در آیه ۷۸ سوره نحل نیز ناظر به علم حصولی است.
به نظر میرسد این پاسخ قابل نقد است چون طبق گفته جنین شناسان جنین در دوره جنینی آموزشها و اطلاعاتی کسب میکند این اطلاعات از نوع علم حصولی است نه علم حضوری.
مگر اینکه گفته شود که جنین در دوره جنینی با القائات بیرونی و پیرامونی صرفاً استعداد و آمادگی ذهنی و روحی بیشتری برای یادگیری در بعد از تولد پیدا میکند و به تعبیر دیگر گفته شود القائات بیرونی به نحو تکوینی صرفاً باعث شکلگیری خاص شخصیتی او میشود که در آموزشهای بعدی او تاثیر جدی دارد نه اینکه واقعاً شناختها و اطلاعاتی را بالفعل پیدا کند.
پاسخ دوم
میتوان به نحو دیگری پرسش بالا را پاسخ گفت.
و آن اینکه منظور از علم در آیه ۷۸ سوره نحل، علم آگاهانه و علم به علم است نه اصل علم.
یعنی هرچند جنین در دوره جنینی چیزهایی را میآموزد اما به آنچه در دوره جنینی و در رحم مادر یاد می گیرد علم به علم ندارد. در حقیقت مانند شعور غریزی است که شعور آگاهانه نیست.
بعید نیست که گفته شود که مراد از آیه ۲۵ سوره حج در مورد پیران کهنسال هم همین معنا باشد زیرا فراموشی معلومات در سر پیری به معنای زوال معلومات خصولی نیست بلکه به این معناست که به خاطر تغییر ساختار مغزی، توانایی یادآوری معلومات و به تعبیر دیگر علم به علم را ندارند. به همین خاطر اگر با پیشرفت علم ساختار مغزی آنها بهبود پیدا کند همه معلومات پیشین را بازیابی خواهند کرد. والله اعلم
✍️نیکزاد
#محرم_الحرام_۱۴۴۵
#شهرستان_فریدونکنار
#سفیران_رضوان_مازندران
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س
@mazndaran_hozeh
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مردهاند، بلکه زندهاند و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند.
آل عمران-۱۶۹
حادثه تاسفبار و غمانگیز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی علیهالسلام بار دیگر عمق دشمنی جریان تکفیر و کوردلان علیه مقدسات اسلامی را نشان داد.
معاونت فرهنگی حوزه علمیه صدیقه طاهره نوشهر با تسلیت این حادثه غمبار به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم داغدار ایران، با تاکید به دقت نظر همه اقشار نسبت به اقدامات هنجارشکنانه دشمنان مجازات عاملان و حامیان این اقدام بی شرمانه را خواستار است.
حوزه علمیه خواهران نوشهر ضمن محکومیت این جنایت دردناک و کوردلانه، از همه ی اقشارجامعه انتظار دارد در برابر اینگونه اقدامات که هدفی جز تزریق حس ناامیدی و ناامنی به جامعه ندارد، مثل همیشه با هوشیاری و بصیرت، حمایت همهجانبه خود را از ایران مقتدر اسلامی اعلام دارند و با وحدت کلمه و حفظ انسجام ملی استوارتر از قبل فتنههای دشمنان را بیاثر نمایند.
#معاونت_فرهنگی
#نوشهر
#مدرسه_علمیه_صدیقه_طاهره_س
#نوشهر
@mazandaran_hoze
فراخوان استخدام نهاد رهبری حفظهاللهتعالی
jazb.nahad.ir/Z3Lqq
هم اندیشی و نشست صمیمانه با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش بندپی جهت هم افزایی کارهای فرهنگی قابل اجرا در منطقه گلوگاه بابل
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_بندپی_شرقی_بابل
@mazandaran_hozeh
🍀برگزاری مصاحبه طلاب جدیدالورود مقطع سطح دو در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (س) شیرود
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
#مدرسه_علمیه_حضرت_فاطمه_الزهرا_س_شیرود
#سفیران_رضوان
#پذیرش
#مرداد۱۴۰۲
@mazandaran_hozeh
اجرای گروه سرود دختران زینبی در موکب کتابخوانی (ساحل دانایی) در پارک شهرستان فریدونکنار با مدیریت و همکاری طلبه دانش آموخته خانم صادق زاده
#محرم_الحرام_۱۴۴۵
#شهرستان_فریدونکنار
#سفیران_رضوان_مازندران
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س
@mazndaran_hozeh