eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
330 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿---- 💠 طهارت معلم 🔹 تربیت این نیست که سلسله درس‌ های ائمه اطهار یا قرآن یا سیره اینها را تدریس بکنیم که شاگردان بفهمند پیغمبر چه کسی بود، امام چه کسی بود، پیغمبر چه کرد، امام چه کرد! این است نه . 🔹 تربیت یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی حرف می‌ زند از دهانش نور در بیاید! کاری که اسلام می‌کند این است که تعلیم را به بر می ‌گرداند یعنی طرزی حرف می ‌زند که شاگرد باور می ‌کند، آن وقت چنین شاگردی نه اختلاسی می شود نه نجومی! 🔹 الآن یک سلسله تعلیم فیزیک و شیمی و ریاضی و ادبیات داریم, یک سلسله تعلیم سیره ائمه و قرآن داریم که اینها را یاد می‌ دهیم؛ نه اینکه این نور را به جامعه منتقل کنیم; آن می ‌خواهد! 🔹 طوری باید باشد که شاگردان بتوانند به او اقتدا بکنند! نه بی ‌راهه برود نه راه کسی را ببندد؛ باشد! کسی که از دهان معلم جز نور نبیند که بتواند موقع ظهر به او اقتدا بکند، این دیگر ممکن نیست اختلاسی در بیاید! ╔═🍃🌺🍃══════╗ @hozeh_alzahra_sari ╚══════🍃🌺🍃═╝ ـــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @mazandaran_hozeh
🔰نشست حجت الاسلام اسماعیل نیا معاونت امور حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع طلاب مدرسه ◀️ حجت الاسلام اسماعیلی نیا ضمن تبیین موضوع امداد به خداوند بیان کرد:خداوند کمک به خود را برای مومنین یک تکلیف می داند. یاری خداوند یعنی یاری دین، احکام و حجت خدا. ◀️ وی در ادامه تصریح کرد:امام زمان غریب الغربا و مظلومیت ایشان از مظلومیت امیرالمومنین هم بیشتر است.از میان جمعیت مسلمانان جهان تعداد بسیار محدودی به یاد ایشان هستند در حالیکه به یمن وجود ایشان است که زمین و آسمان در جای خود ثابت است و موجودات روزی می خورند. وی افزود: امام زمان (عج) پدر دلسوز امت و بخصوص طلاب است او پدریست که در زندان غیبت اسیر است و میزان گناهان ما گره های این اسارت را محکم تر می کند، وظیفه ی طلاب است که برای باز شدن این گره ها تلاش کنند. حجت الاسلام اسماعیل زاده ضمن اشاره به تاکید خداوند به آیه۴۱ سوره حج خاطر نشان کرد:اگر امام زمان را یاری کردیم آنوقت است که خداوند نیز ما را یاری میکند امداد های غیبی به کمک ما می آیند خداوند نیز در سوره حج به این نکته تاکید بسیار دارد بنابراین برای اینکه در قدم هایمان برای یاری خداوند ثابت قدم شویم؛باید یار امام زمان عج الله باشیم. وی در انتها خاطر نشان کرد: امام زمان (عج) خودش طلاب را برای سربازی انتخاب کرده بنابراین طلاب نیز باید تلاش کنند در مسیر یاری او گام بردارند یکی از مواردی که نیاز به تلاش بیشتر طلاب دارد موضوع جذب و پذیرش است در این امر مدیر ،کادر،طلاب، دانش آموختگان ،هیئت امنا و همه متدینین شهر مسئولند. @mazandaran_hozeh
🔰تداوم سلسله جلسات اخلاقی با تدریس حجت الاسلام آقای دکتر نصیرایی استاد دانشگاه و حوزه . ✍ این سلسله جلسات با هدف آشنایی طلاب به هویت طلبگی و راهکارهای جذب و پذیرش صورت گرفت تا گامی مثبت در اهداف مدرسه علمیه صورت پذیرد. قسمتی از بیانات استاددکتر نصیرایی راهکارهای جذب طلبه در گام اول باید نگاه نمود مخاطب در چه جایگاه و شرایطی است ،زیرا برخی نگاه ها مادی است نه معنوی پس باید از منافع مادی شروع نمود تا به اهداف معنوی رسید در گام بعدی باید نگاه کرد مخاطب به چه چیزهایی علاقه مند است که از همان مسیر ورود پیدا کرد. ، زیرا مهم ترین اصل در جذب و پذیرش نحوه ورود است . در گام های بعدی نیز باید به صورت چهره به چهره و به صورت دور همی ورود کرد . در دورهمی نباید به صورت امری صحبت و رفتار نمود بلکه باید به صورت سوالی ورود نمود. خودتان را محرم اسرار قرار دهید. هنرهای خود را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید. با تلاش و با توکل ورود نمایید. @mazandaran_hoze
خانم افشار معاونت آموزش مرکز مدیریت قم: ضرورتِ تداوم بخشی به برنامه‌ها، بهترین راهبرد برای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران است. خانم افشار، معاونت آموزش مرکز مدیریت قم گفت: آنچه که موجب رشد و تعالی حوزه‌های علمیه می‌شود تداوم بخشی برنامه‌هاست که یک راهبردِ پشتوانه‌ای برای هر نوع پیشرفت است. به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم افشار معاونت آموزش مرکز مدیریت قم، در دیدار با موسس،مدیر، معاونین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها شهرستان جویبار، ضمنِ دریافتِ گزارشات، انتقادات و پیشنهادات از سوی معاون آموزش، اساتید و طلاب در زمینه مسائل آموزشی، به بیانِ طرح و برنامه‌های تحول آفرینِ مرکز اشاره کرد و گفت: وجودِ تفکرِ آینده ساز و دیدگاه بلند در مسائل آموزشی و تربیتی، در شکل‌گیری جریانِ رشد و تعالی طلاب موثر است. وی همچنین ضمنِ ارج نهادن به دغدغه‌های موسس، اساتید و طلاب پیرامونِ محتوای دروس و تاکید بر کیفیت بخشی متون درسی در جهتِ کاربردی شدن آموزه‌ها، به بیان ایده‌ها و طرح‌های در دست اقدامِ مرکز با هدفِ تحولِ ساختارِ آموزشی سطوح پرداخت و افزود: آنچه که موجب رشد و تعالی حوزه‌های علمیه می‌شود، تداوم بخشی برنامه‌هاست که یک راهبردِ پشتوانه ای برای هر نوع پیشرفت است. از جمله تدابیری که مرکز مدیریت برای ارتقاءِ کیفیتِ متون درسی و به دنبال آن، کاربردی شدن آموزه‌ها در نظر دارد، این است که تحولی در ساختار آموزشی سطوح و شرایط تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کرده تا ضعف‌های موجود برطرف گردد. معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران قم، خانم افشار در پایان اظهار کرد: انشاالله به مددِ الهی شاهدِ تربیتِ بانوان فرهیخته‌ای در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم که با تخصصی که کسب می‌کنند در سطح جهانی به امر تبلیغ دین پرداخته و زمینه ساز تشکیل تمدن بزرگ اسلامی گردند. @Mazandaran_hozeh
🔻دیدار و نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای غفاری با کادر، اساتید و طلاب مدرسه @mazandaran_hozeh
🔻دیدار و نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای فاضل مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای قائمی مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان مازندران و هیات همراه با کادر و اساتید مدرسه @mazandaran_hozeh
🔻 نشست حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای غفاری با هیات امنای مدرسه در راستای مسائل مدرسه @mazandaran_hozeh
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿---- برگزاری نشست معرفی کتاب « خانواده متعادل و حقوق آن» اثری از علامه جوادی آملی، با حضور سرکار خانم سمیه علیزاده، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلام الله علیها» ساری این کتاب برگرفته از آثار آیت‌الله جوادی آملی است که علاوه بر مطالب ارزشمند ایشان، یک تحقیق جامع و کافی از سوی صاحبنظران حوزه و دانشگاه درباره حقوق خانواده در آن بیان شده است. کتاب «خانواده متعادل و حقوق آن» دربردارنده ۴ فصل نظیر «مبادی و مبانی خانواده»، «تشکیل خانواده»، «حقوق و تکالیف خانواده» و «فروپاشی خانواده» است. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: در رابطه با فلسفه، ‌مبانی و احکام حقوقی خانواده بر پایه آموزه‌های قرآنی و مطابق با مبانی انسان‌شناسی اثری منسجم به عمل نیامده است. بر همین اساس تبیین، ‌تجزیه و تحلیل عقلانی موضوع و مبناسازی و استدلال با قرآن، طرح ایرادها و پاسخ بدان با نگاه جامع دینی حضرت استاد جوادی آملی فرصت‌هایی در سطح سامان‌دهی مواد و مبانی حقوقی پیش روی فرهیختگان قرار می‌دهد و امکان رفع خلأ در منابع را نیز فراهم می‌آورد. ╔═🍃🌺🍃══════╗ @hozeh_alzahra_sari ╚══════🍃🌺🍃═╝ ـــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @mazandaran_hozeh
حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری زید عزه مسئول محترم اداره ارتباطات مرکز مدیریت خواهران کشور در میان طلاب مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها قائم شهر؛ به مناسبت گرامیداشت استاد گرامی شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم، حجت الاسلام والمسلمین غفاری در حوزه علمیه خواهران قائمشهر حضور یافت و ضمن بیان نکاتی از زندگانی این شهید والامقام به تبیین نقش خواهران طلبه در ایجاد فرهنگ فاطمی در جامعه و اهمیت فراگیری علوم دینی پرداخت. او گفت دنیا فانی و گذراست و همه ی ما دائم در محضر خداوندی هستیم که سریع الحساب است، بر اعمال و رفتار انسان احاطه دارد و از نعمت ها سوال می‌کند. شهید مطهری این موضوع را درک کرد و هر کجا که نیاز بود برای رضای خدا وارد عرصه شد. یک وقت داستان راستان نوشت برای هدایت نوجوانان و یک وقتی هم فلسفه ی حجاب برای بانوان و همین طور آثار فراوان دیگری که از ایشان به جا ماند. وی افزود وجود مراکز یادگیری علوم دینی و حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران از نعمتهایی است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است. همه ی ما در قبال این نعمت برای تبلیغ دین و گسترش فرهنگ فاطمی وظایفی به عهده داریم و یقینا از نعمتهایی که خداوند از چگونگی استفاده ی آن سوال می‌کند همین است. @mazandaran_hozeh
💠 حضور طلاب در نشست آنلاین و وبینار جناب آقای فاضل مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، در روز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام استاد حجت الاسلام و المسلمین @mazandaran_hozeh